Oletko valmistautunut kriisitilanteeseen, ja miten?

  • 6 846
  • 48

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo etelän vetelänä ja cityjunttina en kovinkaan monesta eri skenaariosta selviäisi. Mulle ruoka tulee pöytään tai löytyy kaupasta, sähkö tulee seinästä ja lämpö patterista. Jos tuosta joku isompi katastrofi iskisi kohdalle, niin aika pienet kertoimet antaisin omalle pärjäämiselleni.
Hieno listaus! Tuohon kun hommaat tulukset ja risukeittimen, niin olet jo liki valmis. Siihen päälle joku riisisäkki, teltta ja talvipussi niin menee jo viikkoja hengissä ilman että tarvitsee nähdä muita ihmisiä. Noin satasella nousee selviytymismahdollisuudet 1000%.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäli jotenkin selviätte niistä ja saatte kokeen onnistuneesti suoritettua, niin laita sauna lämpeämään. Tulemme sitten illemmalla niin saunotaan onnistuneen kokeen kunniaksi.
Jos koe onnistuu, niin ei siellä ole enää saunaa tai sitä vinossa olevaa ulkohuussia, vinssikaivoa tai puuliiteriä. Olen pahoillani!
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulla on sauna täynnä sokeria, koska luin internetistä joku 10 vuotta sitten jostain tyypistä joka oli kanssa hamstrannut saunansa täyteen sokerisäkkejä siltä varalta kun maailmasta loppuu kaikki ja tulee sota ja kriisi ja paniikki. Hän oli laskeskellut että sokeri on varastoitavuutensa ja ravintoarvojensa tai minkä lie hevonpaskan takia maailmanlopun jälkeen kultaakin kalliimpaa ja sen avulla voi sitten vaihdantataloudella hommata kaiken muun tarpeellisen niiltä idiooteilta joilla ei ole ollut sauna täynnä sokeria.

Että sitten kun katastrofi on tapahtunut niin tiedätte keltä voitta tulla vaihtamaan esim. munuaisianne tai perheenjäseniänne sokeriin - minulta tai siltä toiselta saunasokeriveijolta. Mutta mun sokerissa on se etu ettei se oo jossain homeisissa paperipusseissa, vaan se lojuu ihan sellaisenaan tuolla meidän saunassa, se toinen sokerijeesus varmaan kuolee paperihaavaan niiden pussien kanssa pelehtiessään. Vähän on saattanut makuun vaikuttaa se että ollaan kuitenkin ihan normaalisti käytetty meidän saunaa tässä jo muutaman vuoden ajan, sokerin koostumus oli ainakin vaihtunut jo semmosesta hiekkamaisesta betoniksi, ja meillähän oli se saunapalokin tuossa pari kuukautta sitten jonka mukana meni myös koko talo ja muu pihamaa, mutta siellä jossain hiiltyneen puun seassa on vielä semmonen kuivunut kökkäre sulatettua sokeria.

Lisäksi mulla on lompakossa Monopolista otettu Vapaudut vankilasta -kortti ja olen myös Mensan jäsen, joten ei mulla oo mitään huolta vaikka mitä tapahtuisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulla on sauna täynnä sokeria, koska luin internetistä joku 10 vuotta sitten jostain tyypistä joka oli kanssa hamstrannut saunansa täyteen sokerisäkkejä siltä varalta kun maailmasta loppuu kaikki ja tulee sota ja kriisi ja paniikki.

Onkohan tämä internetaikakauden legenda miten tunnettu tällä palstalla. Totta se oli eikä mitään hassuttelua.

Tämä juttu tuli mieleen viime viikolla, kun näin jonkun ostavan kymmenen kiloa sokeria. Toivottavasti siihen oli joku järkevä syy, en ruvennut kyselemään. Sitä ei vain voi olla huomaamatta, kun kaikki ostelee mitä ikinä päivittäistavaroita ja sitten joku kärrää tuollaisen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joskus tuli itseäni viihdytettyä katselemalla National Geographicilta Doomsday Preppers nimistä ohjelmaa. Aika hämmentävää, etten sanoisi. Siinä vaihessa meni kyllä jo vitutuksen puolelle kun näki näitä isukkeja jotka eristivät perheensä koko muusta maailmasta jonnekin hevon kuuseen rakentamaansa bunkkeriin tjsp.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tämä juttu tuli mieleen viime viikolla, kun näin jonkun ostavan kymmenen kiloa sokeria. Toivottavasti siihen oli joku järkevä syy, en ruvennut kyselemään.
Tuohon vesi ja turbohiiva niin reilun viikon kuluttua voikin alkaa tiputtamaan ponua. Olutta tai viiniä harva enää tekee. Se buumi taisi kestää ainoastaan ysärin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuohon vesi ja turbohiiva niin reilun viikon kuluttua voikin alkaa tiputtamaan ponua. Olutta tai viiniä harva enää tekee. Se buumi taisi kestää ainoastaan ysärin.
Vieläköhän nykyteinit tekevät kiljua? Yksi (aikuinen) tuttuni pääkaupunkiseudulta tekee kiljua omaan käyttöön. Maailman nuukin mies. Ihan peruspalkkainen, työssäkäyvä kaveri joka asuu yksin. Silti ryyppää kiljua. Se myös syö kertakäyttöastioista ja putsaa ne evään jälkeen. Kuulemma lukuisia kertoja voi käyttää, ei ole mitään kertakäyttöatavaraa ne.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuohon vesi ja turbohiiva niin reilun viikon kuluttua voikin alkaa tiputtamaan ponua. Olutta tai viiniä harva enää tekee. Se buumi taisi kestää ainoastaan ysärin.

No niinpä tietenkin. Finlandia vodkaa saa näiden maasta joka kioskista, mutta onhan se kalliimpaa kuin sokeri ja vesi.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuohon vesi ja turbohiiva niin reilun viikon kuluttua voikin alkaa tiputtamaan ponua. Olutta tai viiniä harva enää tekee. Se buumi taisi kestää ainoastaan ysärin.
Sehän tarkottaisi, että kriisillä nautittu radioaktiivinen viini hehkuisi maksassa pari viikkoa. Ei tarvisi talviliikunnassa heijastimia?
Viinin käymispäniköitä räjähtelisi hulvattomasti ja keskenkäynyt pitää juoda kontillaan saunan kaakelilattialta. Palaamme kaihoisaan ysärin opiskeluaikaan? Kieltä alkoi nostalgisesti pakottaman.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
En ole, koska Suomessa ei tarvitse.
Kyllä Suomessa voi sähköt mennä poikki ja -30 pakkasilla helposti tuo on jonkin asteinen kriisi. Ei vielä maailmanloppu mutta jossain asunnossa tulee nopeasti ongelmia. Tämä nyt vain esimerkkinä että ihan hullua ei ole jos jollain tavalla varautuu asioihin.
 

MegaForce

Jäsen
Korona on ovella, kohta kaupoista loppuu säilykkeet, kuivaruoka ja hygieniatarvikkeet.

En ole varautunut. Anarkia on kolmen aterian päässä.

Mikäli pahin skenaario tapahtuisi, niin nykyisellä ruoalla pärjäisin 2-5 päivää jos säännöstellen.
Jos sähköt menisi ja vedenjakelu loppuisi niin tilanne olisi pahin.
 
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole valmistautunut, mutta kohta alan valmistautumaan. Pitää ostaa imuripusseja, taikasieniä (siivoukseen, ei muuhun) ja pesuaineita, että saan siivota kun siltä tuntuu. Lisäksi säilykkeitä paljon ja koirille kuivamuonaa (yleensä syövät jauhelihaa, mutta kriisitilanne on kriisitilanne). Kai vettäkin olisi hyvä varata siltä varalta, että korona imeytyy vesijohtoihin/päijänteeseen. Tai mistä ikinä se vesi nyt meille tuleekin. Pähkinöitä, suklaata, pakkaseen kaikkea mahdollista. Vittu tämä valmistautuminen ei olekaan niin yksinkertaista. Pitää oikeasti miettiä mitä tarvii ja kuinka paljon. Varmaan 3kk satsi aika realistinen. Ai saatana tärkein meinasi unohtua, vaikka siitä on viime aikoina toitotettu yllinkyllin. Käsisaippua.
 
K

Kiekkokatsoja

Ruokaa ja juomaa ym. on muutamaksi päiväksi-viikoksi.
Jos sähköt katoaisi pidemmäksi ajaksi, niin lämpimän ruoan tekovälineet puuttuu. Ilmankin pärjää aikansa. Tai no saisihan sitä tulet tehtyä jonnekin, mutta ei välttämättömyys.
 

chubster

Jäsen
En ole, enkä aio.

Mutta jos tosi pahaksi menee niin mulla on kymmenkunta kitaraa, niitä jaksan rämpyttää vaikka vuoden putkeen. Tai kuinka kauan sitten ikinä tarviikaan.
 

Glove

Jäsen
Olen varautunut auringon suureen purkaukseen joka aiheuttaa elektromagneettisen pulssin ja tuhoaa maapallon sähköjärjestelmät. Tämän olen tehnyt säilyttämällä vanhan partiopoika aikaisen retkikeittimeni. Sinoliakin on varastossa pullo tai pari.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole Koronaan varautunut mitenkään. En jaksa vaivautua käsien desifioimisiin tai muuhun, vaikka samasta korttelista löytyisi sairastapaus. Mielummin riskiryhmäään kuulumattomana sairastan sen pois. Tai no hampaassa on tulehdus, mutta sillä ei taida joutua riskiryhmään. Missä ne lääkefirmojen rokoteet viipyy kun niitä tarvittaisiin? Tässä on jollekkin firmalle elämänsä mahdollisuus rahastaa ihmiskunnasta kaikki irti. Taitaa olla hankala virus rokotteille. Rokotteen keksijälle automaattinen Nobel.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Totta helvetissä olen. Kenellä muka ei ole kaapit täynnä paskapaperia ja joditabletteja?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En ole valmistautunut mitenkään, joten täytyy toivoa parasta. Päivä kerrallaan eletään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei ole edes köyttä jolla voisi hirttää itsensä. Sen voisi kyllä hankkia ja laittaa silmukkaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Luotan siihen että naapurusto on.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minulla on vielä edellisestäkin kriisistä käyttämättä jääneet paskapaperit ja joditabletit tallessa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulla on vielä edellisestäkin kriisistä käyttämättä jääneet paskapaperit ja joditabletit tallessa.
Mulla on käytetyt paskapaperit tallessa, mutta joditabletteja oon nyt popsinut sitä
tahtia että ne on nyt loppu. Näitä futiksen MM-kisoja katsellessa en oo sähkönsäästämisen takia kehdannut tehdä popcornia, joten horin jodipillereitä. Mun kilpirauhanen on nyt tommonen keskikokoisen vesimelonin kokoinen, punaisen ja harmaan väreissä sykkivä, kumeaa huminaa pitävä möykky. Pronssi- ja finaalipelejä varten täytyy varmaan syödä purkillinen merisuolaa, kun siinä kai on jotain samaa vitamiinia ku niissä joditableteissa? Muuten saattaa tulla vieroitusoireita, ne on varmaan aika pahoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös