Oletko pettänyt?

  • 4 188
  • 34

Oletko pettänyt kumppaniasi?

  • Olen pettänyt

    Ääniä: 39 22,2%
  • Olen pettänyt, mutta en nykyistä kumppania

    Ääniä: 19 10,8%
  • En ole pettänyt koskaan

    Ääniä: 69 39,2%
  • Ei ole ketä pettää

    Ääniä: 42 23,9%
  • Kieltäydyn vastaamasta

    Ääniä: 7 4,0%

  • Äänestäjiä
    176

Lint

Jäsen
Elikä asiaahan on puitu monissa paikoissa useaankin otteeseen, mutta kysellään nyt kuinka uskollista porukkaa jatkoaikalaiset loppupeleissä ovat.

En ehkä odota kiivasta keskustelua aiheesta, joten asia lienee hyvä hoitaa näin äänestyksellä. Toki kommentoidakin saa...



PS. Taidan tehdä uuden äänestyksen pikkujoulusesongin päätyttyä ja vertailla tuloksia... :)
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
En ole itse pettänyt koskaan. Olen vain ajatellut, että jos alkaa toiset naiset kiinnostaa niin paljon, niin ehkä kannattaisi vaihtaa sitten sitä naista. En halua nimittäin omaa naistani loukata pettämällä. Saattaa olla, että olen naivi, mutta näin ajattelen.

Sain muuten Iltalehden käsiini, jossa oli erittäin uutta tietoa sisältä otsikko "Asiantuntija: Pikkujouluissa petetään" Huh, ihan tosi!?!? :)
 

Aksu

Jäsen
En helvetissä ole. Mikäli halu siihen ilmaantuu niin sitten lähtee ensimmäiseksi kumppani ja harrastan irtoseksini sinkkuna. Piste.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Jos pettämisellä tarkoitetaan sukupuoliyhteyttä, niin en ole. Jos taas ei_ihan_niin_pitkälle_menevää "flirttailua", niin olen tainnut pettää muutamankin kerrankin. Tyttöystäväni tietää kyllä näistä, eikä suhdekaan ole ollut edes katkolla. Tottakai ne muut naiset kiinnostaa ja joskus sattuu sortumisiakin, kun joku kaunis nainen tulee ujon maalaispojan tyrkylle. :-)

Sukupuoliyhteyteen en ole ajatellut langeta, vaikka useampi paikka olisi ollutkin. (Mikähän siinä muuten on, että itse varattuna ollessa naiset tuntuvat paljon helpommilta kuin silloin sinkkuna? Vai onkohan sitä jotenkin kehittynyt?) Se satuttaisi kumppaniani takuuvarmasti, enkä halua sitä missään tilanteessa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
En ikinä. Tosin tuossa 1980-luvun puolivälissä olin vaimosta erossa puoli vuotta putkeen ja silloin kyllä petin häntä jokusen kerran... kaikenlisäksi peräti kolmen naisen kanssa. Naisten nimet olivat:

- Nyrkki-Kyllikki
- Hanska-Hannele
- Koura-Katriina

... muita irtosuhteita en ole kaivannut.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Lähes joka päivä..itseäni.
Ehkä olen ehkä en.So not.Elämä on laiffia.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti jiimo
Predator: Ettei vaan ollut vielä yksi lisää? Kumi-Barbara? :-)

No ei ollut. Niitä ei ollut vielä keksitty silloin. Jos oikein kova kiima iski päälle, niin työnsin hepin vessan oven ja karmin väliin, sitten löin oven lujaa kiinni. Homma toimi aina, himot meni...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pettämistä en oikein jaksa millään ymmärtää. Se on todellista empaattisuuden puutetta. Jos siihen ns. sortuu, niin silloin ollaan siinä pisteessä että sen hetkisestä siipasta tulisi JO olla erossa.
Voikohan mikään olla loukkaavampaa toista kohtaan kuin pettäminen? Eipä tule mieleen.

Mitä itseeni tulee, niin en ketään voi pettää kun elämäntilanne on sellainen että yksin riehun. Ellei käden vaihtamista voida laskea petturuudeksi... ;)
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Mies on seksuaalinen olento, jolla on tarve tyydyttää itseään vastakkaisen sukupuolen sisällä.. ..pullssit.. pettänyt en ole enkä voisi. Rakastan tyttöystävääni hirveesti ja edes ajatus siitä saa miettimään syntyjä syviä.

Mutta

Mielenkiinnosta olisi mukava tietää, että kuinka äijä joka on pettänyt voi katsoa naistansa silmiin sen jälkeen.
Ihmiset pettää ja sille ei meikäläinen voi mitään, mutta itse en siihen aio langeta.

Vähän jäin miettimään tuota Assat_85:sen kirjoitusta, mutta en siihen viitsi kommentoida.. tai no viitsin.. toi kuulostaa vähintäänkin oudolta.
 

Kärppä78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Dallas Stars
Tällä hetkellä ei ole ketään, jota pettää. Mutta silloin kun olen seurustellut, en ole koskaan pettänyt, ei ole käynyt edes mielessä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen pettänyt, nimittäin itseäni ja hyvinkin usein, mutta ehkäpä tällaisesta pettämisestä ei ole kyse.

Tässä yhteydessä en kuitenkaan lähde tuomitsemaan niitä jotka ovat pettäneet koska en voi täysin varmasti sanoa etteikö joskus voisi tulla tilanne jossa (olettaen, että on kumppani, jota nyt ei ole) petän kumppaniani.

En myöskään ryhdy tuomitsemaan pettäjää, olipa hän mies tai nainen, siitä syystä koska en voi olla perillä hänen perhesuhteensa kaikista taustatekijöistä. Kuitenkin läheskään kaikki pettäneet eivät ole niitä jotka jokaisen tilaisuuden tullen käyvät vieraissa, joillekin suhteen kompleksisuus tai muut suhteeseen liittyvät rajoittavat tekijät voivat aiheuttaa sen, että pettäminen on ainoa vaihtoehto saada seksiä. kaikesta huolimatta on ihmisiä jotka eivät osaa, halua, kykene eroamaan joten tällaiselle ihmiselle se eroaminen ei välttämättä ole muuta kuin teoreettinen mahdollisuus.

Tosin, tunnen muutamia tapauksia jotka pettävät kumppaniaan ja täytyy tunnustaa, etten ymmärrä (tai halua ymmärtää) heidän motiiveja teolle. Ulkopuolisesta katsoen motiivia ei näytä olevan, mutta tästäkään huolimatta en tuomitse heitä.

Ihminen (lajina) on aina pettänyt kumppaniaan ja tulee vastaisuudessakin pettämään. Ihmisen yksiavioisuus ei kuitenkaan perimmältään ole luontaista vaan ennemminkin kulttuurin ja tapojen opettamaa joten jo tämä mielessä pitäen voidaan sanoa, ettei tästä tavasta päästä aivan helpolla eroon. Voihan kyseinen toiminta myös olla evoluution kannalta positiivista...

Niin, vastasin taktikoiden "Kieltäydyn vastaamasta" vaikka tämä viesti vastauksen kysymykseen antaakin.

vlad#16.
 

Rocco

Jäsen
Kerran jenkeissä vehtailin erään paikallisen kanssa kun Suomessa oli tyttökaveri odottamassa. Mutta sehän ei ole pettämistä kun se tapahtuu ulkomailla. No, eikä se edes oikeastaan ollut tyttökaveri. Muutama viikko hengattiin yhdessä.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Itse en ole pettänyt, mutta minua on petetty jo viitenä vuotena peräkkäin.

"We will make the playoffs". My ass.
 

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti assat__85

Mä viistoistakesäsenä, just ripille päässeenä en asiaa sen kummemmi ajatellu..

Eli toisin sanoen joku naimisissa oleva tuttusi johdatti sut 15-vuotiaana pikku tyttönä satunnaiseen seksiin?
Näin ymmärsin asian tästä ja edellisestä viestistäsi. Jos pitää paikkansa niin kyllä "vikaa" pitäis mun mielestä lähteä hakemaan sieltä aviomiehen päästä.
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olen pettänyt. Itseasissa teen sen aina kun on tilaisuus. Nykyistäni en ole vielä pettänyt. En ole ennättänyt, sillä tapasin hänet vasta pari viikkoa sitten.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti JLand
Itse en ole pettänyt, mutta minua on petetty jo viitenä vuotena peräkkäin.

"We will make the playoffs". My ass.
Haha, hyvä :)

Niin, ja en ole pettänyt. Särjetkään eivät ole pettäneet.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole pettänyt, enkä haluakaan. Miksi edes hankkiutua vakituiseen suhteeseen, jos kuitenkin hamuaa vieraille niityille?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En ole koskaan. Tosin yhdessä edellisistä suhteistani minua epäiltiin ja syyteltiin pettämisestä käytännössä päivittäin. Oliko kivaa? No ei todellakaan ollut. Jostain syystä kuitenkin jaksoin sitä pelleilyä puoli vuotta, mutta sitten oli pakko päästä siitä ihmisestä eroon. Eroon ei liittynyt kolmansia osapuolia.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Enemmistö vastaajista on pettänyt joko nykyisessä tai vanhassa suhteessaan mutta kirjoittajista vain jokunen. Olen pettänyt, mutta en nykyistä puolisoani. Jos aloittaa seurustelun esim. 16-vuotiaana eikä kymmenen seuraavan vuoden aikana ole sängyssä kenenkään muun kanssa, niin pikkuisen orvolta homma tuntuu. Ja niinhän se on, että puoliso kuulee aina viimeisenä.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti PeteX
Jos aloittaa seurustelun esim. 16-vuotiaana eikä kymmenen seuraavan vuoden aikana ole sängyssä kenenkään muun kanssa, niin pikkuisen orvolta homma tuntuu.

Se on mielikuvituksesta kiinni. Kyllä sitä keksii kaikkea kivaa vaikka olisi ollut jo pitkään saman kumppanin kanssa.
 

Carlos

Jäsen
Mielenkiintoista...

Aika moni kertoo äänestyksessä pettäneensä, mutta sitten kun pitäisi täällä kertoa siitä tunnistetietojen kanssa, kaikki ovatkin puhtaita pulmusia. Eipä sillä, tänne kun kertoo että "petän vaimoani jatkuvasti" ei vaadi kovin paljoa että se vaimo kuulee siitä myöskin. Sitten alkaakin los problemos.

Ottamatta kantaa siihen olenko itse pettänyt vai nou, voin vain todeta että maailma ei ole helppo eikä yksinkertainen, puhumattakaan ihmisen mielestä. Voin vain sanoa että aika moni täälläkin varsinkin nuorempaa polvea edustava pyhästi vakuutteleva "en ole ikinä pettänyt enkä ikinä petä" -tapaus saattaa vielä jossain kohtaa yllättyä kun huomaakin että elämä ei ole niin suoraviivaista kuin voisi kuvitella.

Tiedän mm. tapauksen jossa mies oli ollut 20 vuotta varsin onnellisesti naimisissa, kunnes eräänä päivänä törmäsi lapsuuden ystäväänsä, naiseen jota ei ollut edes muistanut. Hups heijaa, molemmat erosivat puolisoistaan ja asuvat nyt yhdessä.

Ja että olenko minä pettänyt? Juu ja ei. Kerran olin seurustellut yhden naisen/tytön kanssa jo pidemmän aikaa, kun kuvioon ilmestyi sitten toinen nainen, en voinut itselleni mitään, silmitön rakastuminen vei mennessään. Mutta. Siinä vaiheessa kun olin suudellut tämä uuden naisen kanssa sanoin vanhan suhteeni irti, eli periaatteessa erosin vanhastani siinä vaiheessa ennenkuin jotain vakavampaa oli tapahtumassa. Eli käytännössä ehkä siis petin tätä edellistäni, mutta olin kuitenkin sen verran suoraselkäinen että en lähtenyt "kahden naisen loukkuun" vaan päätin lopettaa edellisen.

Ja voin muuten sanoa että en nauttinut tilanteesta pätkääkään, vaikein päätös mitä ole ikinä eläissäni joutunut tekemään. En todellakaan halunnut ajautua siihen tilanteeseen, olin pitänyt aina itseäni 100% uskollisena, mutta sitten kun se päivä koitti, niin ei voinut yksinkertaisesti mitään. En halunnut näin tapahtuvan, mutta paskaa kun ei saa hevoseen takaisin, oli pakko valita toinen tie, molemmat yhtä kivuliaita.
 

tumppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp. Kärpät
Pettäminen

Niin, mielenkiintoista on tämä rajanveto pettämisen ja flirttailun välille. Itse ajattelen pettämiseen liittyvän aina sukupuoliyhteyden. Siksi vastasin kieltävästi. Sen sijaan pikkuflirttiä, harmittomia suudelmia, kiihkeitä katseita, ajatuksia jne. on enemmänkin. Onko se sitten pettämistä?

*tumppi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös