Oletko koskaan ollut raveissa?

  • 2 134
  • 27

Oletko ollut koskaan raveissa?

  • Käyn usein, olen kiinnostunut raveista

    Ääniä: 9 7,3%
  • Olen ollut, menen toistekin

    Ääniä: 30 24,2%
  • Olen ollut, en mene toiste

    Ääniä: 16 12,9%
  • En ole ollut, mutta saatan joskus mennä

    Ääniä: 27 21,8%
  • En ole ollut, enkä aio mennäkään

    Ääniä: 42 33,9%

  • Äänestäjiä
    124

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Niin, yksinkertainen kysymys. Ravit, oletko koskaan käynyt?



Itse vastaan tähän, että "Käyn usein, olen kiinnostunut raveista". Porin raveissa tulee käytyä aika useinkin, Teivossa myös joskus. Totolinessa käyn lähes päivittäin.
 

Marcus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Pienempänä tuli veljen mukana kuljettua raveissa, mutta viimeiseen kymmeneen vuoteen en ole käynyt. Tarkoitus olisi ensi kesänä mennä Seinäjoen kuninkuusraveihin.
 

scholl

Jäsen
Vaikea vastata. Itse olen käynyt 2 kertaa, mutten tiedä käynkö enää.
Pari kertaa on tosiaan tullut Vermossa käytyä syömässä ja samalla on totottu. Toisella kerran ennen ruokailua oli joku oliko se Ari Moilanen esittelemässä talleja ja ravitoimintaa. Se totoaminen on muuten ihme puuhaa. On vain aivan valtavan lyhyt hetki päättää mitä numeroa pelaa ja sit juosta luukulle ja sitten takaisin ruoan ääreen, jossa jännittää pari minuuttia ja huomaa, että meni ihan ketuilleen ja sitten samaa uudelleen kehiin. Kun ei ole kunnon käsitystä mikä on hyvä hevonen ja ennen kaikkea, mikä on hyvässä kondiksessa niin pelaaminen hieman hazardia.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eipä ole tullut oltua. En kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta ettenkö menisi.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No enpä oo koskaan ollut, mutta tarkoituksena olisi kyllä joskus paikanpäälle mennä. Ainoana ongelmana on vaan se, että tietoa näiden hevosten suhteen ei meikäläiseltä löydy kyllä pennin vertaa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Faijan kanssa olen ollut joitakin kertoja. Lapsena olin muistaakseni montakin kertaa ja nyt viime vuosina pari kertaa St.Michel-raveissa kesällä. Ja varmaan tulen joskus vielä menemään, silloinkin todennäköisesti faijan kanssa, aktiivinen ravipeluri kun on.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole ollut, enkä aio mennäkään.

Ravit kuuluvat maailman turhimpiin asioihin. Erityisen vittumaista kyseisessä "urheilumuodossa" on se, että esim. TV2:n Peliuutiset -ohjelmassa se on todella suuressa roolissa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Katsottuani otsikkoa, kuvittelin että kysyttiin sitä että olenko ollut "reiveissä", ei "reivaamassa". Siihen olisin voinut ehkä vastata jees, mutta en tähän.

En ole ollut raveissa, enkä näe syytä mennäkään sinne mustalaisten ja lantavarpaiden sekaan.
 

Rocco

Jäsen
Kerran olen ollut kun yksi nainen tuli pyytämään sinne seuraksi. Toistamiseen ei tarvitse mennä.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Vermossa joitakin kertoja ja viime vuoden kunkkareissa Lahdessa.

Vois käydä enemmänkin.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
En ole eikä pätkääkään kyllä kiinnostaisi mennäkkään.
 
K

kangaroo

Muutaman kerran tullut käytyä Vermossa työkavereiden kanssa. Mukavaa viihdettä, vaikkei pelaamisesta juuri mitään ymmärräkään. Menisin kernaasti useamminkin, jos sopiva kaveriporukka olisi lähdössä.
 

Mr.Big

Jäsen
Käyty on muutama kerta. Sillä romanien määrällä saisi perustettua useammankin kirjaston.
Nykyään hoitelen enimmät ravien katsonnat totoline-ravintolasta.
Harvoin kuitenkin.
Reiveihin en mene.
 

GameOver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU ja Ducks
En ole koskaan mennyt, mutta joskus saatan jopa mennäkin. Raveja on kyllä joskus tullu veikattua, mutta se harrastus loppu lyhyeen, kun en voittanut mitään. Ei sitä koskaan tiedä, jos sitä vähän vanhempana innostais noi ravit saas nährä.
 
Kerran olen käynyt ja toista kertaa en mene. Mielestäni yksi typerimmistä urheilumuodoista Formula 1:ten kanssa. Joku tykkää, minä en. Veikkasin summassa erästä hevosta voittajaksi ja taisi se toiseksi tulla. Tosin en silloin omalla rahalla pelannyt. Taisi olla Torniossa ja vuosi 2000 tai 2001. Eli en niistä mitään silloin tiennyt.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Ei kiitos

Nahkaspeedway ei kolahda. Mielestäni yhtä mielenkiintoista seurata kuin shakki tai purjehdus.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Totopeli tekee tästä lajista mielenkiintoisen. Raveista on ihan toisenlainen mahdollisuus saada kunnon voitto kuin esim. lotosta. Esim. muutaman tuhannen euron tili jokusen kerran vuodessa tekee ihan höpöä. Sitten vielä se jännitys...

Käyn usein. On omia (kimppa)hevosiakin. Ja Jokimaalle huomenna.

Ike

PS. Pelaaminen on nykyään hirmuisen helppoa Fintoton sivuilta. Ja reaaliajassa voit netistä kuunnella tahi katsella.

EDIT: Ravit on yleisömäärillä mitattuna toiseksi suurin laji Suomessa - jääkiekon jälkeen. Aika tiukassa tuntuu silti olevan stereotypia raveista romanien ja junttien lajina. Melkoisen monet kiekkoilijat ovat innokkaita ravimiehiä. Siis hekin ovat lantavarpaita ja mustalaisia???
 
Viimeksi muokattu:

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lapsena olin erittäin paljon tekemisissä hevosten kanssa, sekä ravureiden että ratsujen. Setäni omisti muutaman ravurin, ja sitä kautta sain ensi kosketukseni ravimaailmaan. Raveissa olenkin käynyt paljon, useasti ja monesti. Viime vuosina käyntikertani tosin ovat vähentyneet radikaalisti, mutta vuosi sitten kesällä tuli sentäs käytyä Lahdessa kuninkuusraveissa ja Lappeen radalla olin viime kevättalven aikana pariin otteeseen. Ihan mukavaa raveissa on välillä käydä, etenkin, kun saan itselleni riittävät sydämentykytykset jo siitäkin, että pelaan pienillä panoksilla pariin lähtöön. Ja komeita hevosiakin radalla toki aina näkyy.

Ja ravimaailmako on pääosin junttien ja romanien maailma? Eiköhän lähes jokaiseen harrastukseen löydy harrastajiksi erilaisia ihmisiä erilaisista elämäntilanteista.
 

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Vuosina 1995-2001 tuli käytyä oikein urakalla raveissa melkeimpä aina kun Jokimaalla ravattiin tuli oltua paikalla + siihen päälle vielä parit Finlandia ajot Vermossa ja parit Kuninkuusravit.

Mutta nykyisin käyn enää vain sellaset 3-4 kertaa vuodessa paikan päällä.
Tietenkin pakolliset Suur-Hollola ajot pitää käydä aina katsomassa Lahden Jokimaalla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En ole käynyt enkä tule menemäänkään. Kuuluu ehdottomasti sarjaan ev(v)vk!

vlad.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vlad
En ole käynyt enkä tule menemäänkään. Kuuluu ehdottomasti sarjaan ev(v)vk!
Hyvin sanottu veliseni! Lähdetään me ennemmin vaikka oluelle!
 

Miguel

Jäsen
Suur-Hollola-ajoa katsomassa joka vuosi, jos ei tärkeämpää menoa satu päälle. Tuon suuren viikonlopun lisäksi nykyisin muutama kerta vuodessa.

Tänään olin pitkästä aikaa, kun sattui oikein olemaan V75-ravit täällä. Puuhastelijapeluri sai jälleen kerran huomata, kuinka helppo tapa toto onkaan rahojen hukkaamiseen. Hieman jurppii. Tuskin tarvitsee vähään aikaan mennä uudestaan.

Pienestä alakulosta huolimatta on vaikea sulkea pois mielestään sitä kutkuttavaa tunnetta, joka omia vetoja jännittäessä iskee. Raviurheilu on hienoa draamaa.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
KymiGP ja St. Michel raveissa tulee miltei joka vuosi käytyä. Kuninkuusravit on ehkä Lappeenrannan iltaravien jälkeen turhimmat mahdolliset ravit. Ei kannata mennä, liikaa väkeä keskinkertaisissa raveissa. Kannattaa silti aloittaa näistä suuremmista raveista(pl kuninkuusravit), saa edes vähän paremman kuvan, kuin tavallisista raveista. Totoaminen on miltei välttämättömyys viihtymisen kannalta, sillä ei siinä muuten ole mitään nähtävää.

Eli jos menette ensimmäistä kertaa, tai käytte harvoin, niin ei sinne kannata hevosia mennä katsomaan, vaan pelaamaan.
 

Sheedy

Jäsen
Viestin lähetti Eisenhower
EDIT: Ravit on yleisömäärillä mitattuna toiseksi suurin laji Suomessa - jääkiekon jälkeen.

Tämä tilasto tuskin antaa kovin realistista kuvaa kyseisen urheilumuodon todellisesta suosiosta. Raveja on käytännössä joka päivä jossain joten kai on selvää että kokonaisyleisömäärä nousee sillä tavalla korkeaksi. Eiköhän tästä maasta löydy kuitenkin aika paljon lajeja jotka kiinnostavat ihmisiä enemmän.

Ruotsissa laji on koko kansan suosiossa ja nauttii huippu-urheilustatuksesta kaikilla mittareilla. Jostain syystä Suomessa se on jämähtänyt kohtalaisen pienen piirin harrastukseksi jolla on vielä aika huono imago. Olen käynyt raveissa muutaman kerran paikan päällä ja sopivan hetken tullen menen varmaankin vielä uudestaan. Mikään asiantuntija tai aktiivipelaaja en ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös