oletko koskaan ajatellut että...

  • 4 110
  • 42

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
...miksi Predator alkaa aina kiukutella, kun joku hälle huomauttaa ja saa "nalkkiin". Onko herralla huono huumorintaju?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onnistuuko kukaan muu kehittämään siitä ongelman, kun yrittää mennä kotiovesta sisään painavan kauppakassin kanssa? Jostain syystä minulla on tapana pitää kotiavaimia vasemmassa taskussa, ja auton avaimia oikeassa. Kotiovemme aukeaa niin, että ulkoa sisään tullessa se aukeaa oikeasta reunasta. Noniin, nyt ollaan oven edessä, kassi kädessä ja avain taskussa.

Jos pitää kassia oikeassa kädessä, on avaimien taskusta ottaminen helppoa. Vasen käsi vaan taskuun ja avaimet hups ulos. Mutta mites ovi avataan? Voi sitä yrittää avata vasemmalla, mutta silloin joutuu kiertämään ranteen niin mutkalle, että kyynärpää meinaa osua silmään, ja samalla pitää vähän tuupata ovea sisäänpäin. Avaimella tulisi vetää ovi auki, mutta ranteen epäluonnollisen asennon takia se ei ole helppoa.

Mutta, voihan sen avaimen siirtää oikeaan käteen ja avata oven sillä. Se vaan ei ole helppoa sekään, sillä samalla pitäisi saada kassi vasempaan käteen. Aika monta kertaa tämä prosessi on päättynyt siten, että avaimet soljahtavat siististi kassiin. Sitten voikin siirtää kassin vasempaa käteen ja poimia avaimet oikealla kädellä ylös. Tämä on melkeinpä se helpoin mahdollinen vaihtoehto.

Oma lukunsa sitten on, jos pitää kassin vasemmassa kädessä ja ottaa avaimet taskusta oikealla. Kokeilkaapa joskus, ei ole kovin helppoa - paitsi jos käyttää sellaisia hölmön näköisiä superlöysiä housuja. Toivottavasti kukaan naapureista ei ilmesty rappukäytävään koskaan juuri silloin, kun suoritan avaimenpoimintaa oikealla kädellä. Kiemurtelu ja ähkinä yhdistettynä nivustaipeiden paikkeilla liikkuvaan käteen ovat omiaan herättämään täysin valheellisia, mutta sitäkin sitkeämpiä ja pitkäikäisempiä juoruja.

Kyllä reppu on oikeasti hyvä keksintö.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Viestin lähetti Designer
Onnistuuko kukaan muu kehittämään siitä ongelman, kun yrittää mennä kotiovesta sisään painavan kauppakassin kanssa? Jostain syystä minulla on tapana pitää kotiavaimia vasemmassa taskussa, ja auton avaimia oikeassa. Kotiovemme aukeaa niin, että ulkoa sisään tullessa se aukeaa oikeasta reunasta. Noniin, nyt ollaan oven edessä, kassi kädessä ja avain taskussa.

Jos pitää kassia oikeassa kädessä, on avaimien taskusta ottaminen helppoa. Vasen käsi vaan taskuun ja avaimet hups ulos. Mutta mites ovi avataan? Voi sitä yrittää avata vasemmalla, mutta silloin joutuu kiertämään ranteen niin mutkalle, että kyynärpää meinaa osua silmään, ja samalla pitää vähän tuupata ovea sisäänpäin. Avaimella tulisi vetää ovi auki, mutta ranteen epäluonnollisen asennon takia se ei ole helppoa.

Mutta, voihan sen avaimen siirtää oikeaan käteen ja avata oven sillä. Se vaan ei ole helppoa sekään, sillä samalla pitäisi saada kassi vasempaan käteen. Aika monta kertaa tämä prosessi on päättynyt siten, että avaimet soljahtavat siististi kassiin. Sitten voikin siirtää kassin vasempaa käteen ja poimia avaimet oikealla kädellä ylös. Tämä on melkeinpä se helpoin mahdollinen vaihtoehto.

Oma lukunsa sitten on, jos pitää kassin vasemmassa kädessä ja ottaa avaimet taskusta oikealla. Kokeilkaapa joskus, ei ole kovin helppoa - paitsi jos käyttää sellaisia hölmön näköisiä superlöysiä housuja. Toivottavasti kukaan naapureista ei ilmesty rappukäytävään koskaan juuri silloin, kun suoritan avaimenpoimintaa oikealla kädellä. Kiemurtelu ja ähkinä yhdistettynä nivustaipeiden paikkeilla liikkuvaan käteen ovat omiaan herättämään täysin valheellisia, mutta sitäkin sitkeämpiä ja pitkäikäisempiä juoruja.

Kyllä reppu on oikeasti hyvä keksintö.

Pomminvarma juttu; tuu kaupasta, pienet ostokset sylissä ja yritä avata auton ovea, suurin osa ostoksista vasemman käden varassa on vallan miellyttävää todeta, et ne helvetin avaimet on just vasemmassa taskussa. Siitä alkaaki helevetinmoinen kiemurtelu et saa avaimet taskusta ja oven auki...

Tai kaada aamupalamurot kulhoon, annostele sokeri ja totea että maito on loppu. Itselläni ainakin vituttaa, vaikka se on niitä pieniä juttuja...
 

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti freedomestic
Pomminvarma juttu; tuu kaupasta, pienet ostokset sylissä ja yritä avata auton ovea, suurin osa ostoksista vasemman käden varassa on vallan miellyttävää todeta, et ne helvetin avaimet on just vasemmassa taskussa. Siitä alkaaki helevetinmoinen kiemurtelu et saa avaimet taskusta ja oven auki...


Tuttua kauraa. Olen joutunut monesti tilanteeseen, jossa avaimet ovat siinä taskussa, jonka puoleisella kädellä pidän tavaroita. Tästä pääsemmekin asiaan. Nimittäin kun minä joudun tällaiseen tilanteeseen, niin minulle tulee pakonomainen tarve selviytyä tilanteesta ns. vaikeimmalla mahdollisella tavalla.

Esim, jos vasemmassa kädessäni on paljon tavaraa ja autoni avaimet ovat farkkujen vasemmassa taskussa, minun täytyy saada ne avaimet esille laskematta yhtäkään tavaraa kädestäni. Tunnen kokevani tappion, jos joku tavara putoaa tai joudun laskemaan jotain käsistäni. Tämä siis vain yksi esimerkki minulle niin ominaisesta käyttäytymisestä näissä pienissä ongelmatilanteissa.


Tuodakseni keskusteluun sukupuoliaspektin, niin paremman puoliskoni kanssa minulla onkin ollut tästä käytöksestäni jo puhetta. Tulimme siihen tulokseen, että naispuolinen henkilö laskee muovikassin kädestään tai laittaa muutaman tavaran auton katolle odottamaan, kunnes on saanut auton oven avatuksi. Mies puolestaan yrittää viimeiseen asti mukeltaa avainta/kännykkää/lompakkoa sieltä vihonviimeisestä paikasta kaikki tavarat sylissään.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Liikenteessä tuntuu yleensä, että kun on kiire, sivutieltä kääntyy aina Micra tai vastaava eteen hidastelemaan ja vastakkaisesta suunnasta tuleva liikenne vilkastuu tämän jälkeen ihmeellisesti, vaikka olisi liikkeellä missä tahansa kinttupolulla.

Luonnollisesti tilanne on myös päinvastainen, kun joskus mieli haluaa levätä ja ajelee ihan hissukseen vaikka maisemia katsoen, on samantien takapuskurissa kiinni herra uudella saksalaisella autollaan.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Ferris
Juuri kun on ehtinyt istuutua autossa kuskinpenkille, huomaa, että avaimet on farkkujen etutaskussa... ai sitä kaivamisen iloa!

Tämä on kyllä outo ongelma. Minulla ainakin on sellainen auto, että avainta tarvii ensimmäisen kerran jo auton ulkopuolella, oven avaamiseen. Näin, astuessani autoon sisään, on avain jo automaattisesti valmiina kädessäni. Varsin typerää olisi oven avaamisen ja sisään astumisen välissä työntää avain takaisin taskuun. Näin tyhmälle miehelle taskujen kaivelu on ihan oikein. Tietysti jos on pokkaa pitää ovea avoimena, niin sitten. Itse pidän autoani lukittuna, vaikka ei se tietysti varkaita juuri estä, hidastaa kumminkin muutaman sekunnin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Koska itse tunnustin saman ongelman kuin Ferris, on minun selitettävä asiaa hiukan. Sekä omassa autossani että työpaikkani autoissa on kauko-ohjattava keskuslukitus, ja avaan ovet yleensä reilun välimatkan päästä. Näin minulla on se ratkaiseva viisi sekuntia aikaa vajota ajatuksiini ennen autoon astumistani. Tähän kun lisätään yhä enenevä hajamielisyyteni sekä se, etten useinkaan lähde ajamaan autoa ilman tavaratilaan tai takapenkille laitettavaa laukkua ynnä muuta tavaraa, en pidä sitä minään ihmeenä, että joudun kaivamaan avaimia silloin tällöin etutaskustani.

Edit: monta kirjoitusvirhettä
 
Viimeksi muokattu:

testoman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Ferris
Juuri kun on ehtinyt istuutua autossa kuskinpenkille, huomaa, että avaimet on farkkujen etutaskussa... ai sitä kaivamisen iloa!

Tuli vaan mieleen, että milläs ne ovet on saatu auki jos avaimet on taskussa?

..Mutta ettei mene ihan paskan jauhamiseksi niin meikäläisellä ainakin muistuu mieleen, että silmälasit on sisällä, juuri kun idän ihme käynnistyy.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti testoman
Tuli vaan mieleen, että milläs ne ovet on saatu auki jos avaimet on taskussa?
Et sitten vaivautunut lukemaan sampion selitystä tilanteesta? Katsos kun näissä uudemmissa autoissa on aika usein sellainen kaukosäätimellä toimiva keskuslukitus. Se toimii ihan mainiosti sieltä taskustakin käytettynä. Sillä avaimella osoittaminen auton suuntaan on tarpeetonta. Ja minusta on coolia, kun valot vilkahtavat ja avaan oven muina miehinä, ikään kuin ovet avautuisivat ajatuksen voimalla tai taikuuden avulla.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Tunkki
...miksi Predator alkaa aina kiukutella, kun joku hälle huomauttaa ja saa "nalkkiin". Onko herralla huono huumorintaju?

Ei hemmetti, uskomatonta mutta totta! Oli pakko tarkistaa onko veljemme Tunkki ikinä kirjoittanut Jatkoaikaa yhtään viestiä missä olisi jotain sisältöä, mutta jo parin minuutin tutkimisen löysin yhden: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&postid=726154#post726154

Eli tämä kaveri onkin vain 98% oneliner-provoilija-trolli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Carlos
Ei hemmetti, uskomatonta mutta totta! Oli pakko tarkistaa onko veljemme Tunkki ikinä kirjoittanut Jatkoaikaa yhtään viestiä missä olisi jotain sisältöä, mutta jo parin minuutin tutkimisen löysin yhden: http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&postid=726154#post726154

Eli tämä kaveri onkin vain 98% oneliner-provoilija-trolli.
On niitä muitakin, mm. jossain asevelvollisuusketjussa Tunkki kirjoitti enemmän kuin asiaa. Tämän lisäksi hän on palstan hauskin kirjoittaja, pilkun viilaaminen ja viisastelu kun ovat aivan liian aliarvostettua huumoria.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tunkkia pitää ymmärtää, jotta hänen arvonsa tälle palstalle ymmärtäisi. Pelkän yhden metkan kaupungin olantakaalyöjästähän on kehittynyt jo melkein asian kuin asian totuuden torvi, ja jos tahti jatkuu samana, niin varjokin jää pian toiseksi. Ihminen kehittyy, ja sekin on yksi sellainen elämän pieni asia, jota kannattaa joskus miettiä. Siitä naapurin ärsyttävästä räkänokkaisesta pikkutytöstäkin on voinut kasvaa upea nuori nainen sen jälkeen, kun häntä viimeksi heitit omenanraakileella päähän monta vuotta sitten.

Ja sitäpaitsi Tunkki on avannut monta hienoa keskusteluketjua. Eikö?
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
.... meidän Pentti on voinut hukkua tulviin! Vantaajoen rannalta löytynyt nimittäin tennispallon kokoinen purkkamälli ja nippu Canonin edustajien ja huoltajien käyntikortteja!
 

Icetea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ässät ja Kulta-Jukan joukkueet.
Miksi aina, kun pitäisi mennä töihin, on niin hitonmoinen kiire. Varsinkin silloin, kun pitäisi mennä iltavuoroon, niin se lähteminen jää aina siihen vaiheeseen että pitää suorastaan juosta ehtiäkseen ajoissa.

Olisi joskus kiva ottaa 10 minuuttia ihan rennosti ennen töiden alkamista, mutta kun ei, niin ei. Hiki hatussa saavut paikalle yleensä minuuttia ennen ja saman tien jo töihin käsiksi. Miksi ihminen on niin hemmetin tyhmä, että jättää sen lähtemisen aina viime tippaan? Jotkut voivat selittää tuon kiireisellä elämällä, mutta minulla ei tuota ongelmaa pitäisi olla.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Ei liity tämä mun näkemys ehkä ihan kaikkiin esitettyihin tarinoihin, mutta esim. avausviestin juttuihin: Kyseessä on ihmisen muistiaparaatin valikoivuus, ne dösänodotuskerrat kun savukkeen sytyttäminen sai onnikan ilmestymään, jäävät mieleen, koska niihin on aikaisemminkin kiinnittänyt huomiota niiden vittumaisuuden takia....samassa unohtuvat ne, ehkä lukuisammatkin dösänodotuskerrat, jolloin sait sauhutella tupakkisi rauhassa.

Mutta toisaalta miksi aina saa heti uutta keikkaa kun JUST sai ihanan kahvikupin käteensä!?!?!


"How queer, how queer..." -Arthur Atkinson
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oletteko koskaan ajatelleet miten hassu sana on "pumpuli"? Tai "lämpimämpi"?
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
"Lämpimämpi"! Sitä olen kyllä ajatellut. Kukapa ei? Lämpi mämpi lämpi mämpi lämpi mämpi.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti Tykki
Oletteko koskaan ajatelleet miten hassu sana on "pumpuli"? Tai "lämpimämpi"?

"Lämpimämpi lempiminen lämmitti ´Lempo` Lempistä."


Oletteko muuten koskaan ajatellut, miksi hjareenalla häviää aina parempi joukkue?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös