Oletko kohtelias?

  • 1 516
  • 24

Kohteliaisuudesta

  • Olen kohtelias

    Ääniä: 81 87,1%
  • En ole kohtelias

    Ääniä: 5 5,4%
  • EVVK

    Ääniä: 7 7,5%

  • Äänestäjiä
    93

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
Eli ihan simppeli kysymys.

Itse olen ainakin huomannut että eipä siitä mitään saa vaikka sanoo aamulla huomenta vaikka bussikuskille taikka ihan muuten vaan vaikka naapurille, ja vastaavasti kiittää bussista poistuessaan, avaa oven esim. koulussa ja pitää sitä auki että muutkin pääsee menemään. harvassa on ne ihmiset jotka vastaa tervehdyksiin. sitten viellä että otan myös pipon pois päästä sisätiloihin siirryttäessä.

Joten onko kukaan koskaan saanut mitään kohteliaisuuksista?
minua lähinnä pidetään omituisena otuksena koska tervehdin luokkakavereita kaupungilla...

ps. Ikinä en enää auta vanhusta kauppakassin kanssa vaikka se sitten raahais kaksinkäsin sitä kaupasta autolle.

Joten saako siitä hyvän mielen että tervehtii ja auttaa ihmisiä, minä saan mutta se ketä auttaa/tervehtii niin harvemmin edes kiittää joka sitten latistaa omaa mieltäkin
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Joku sanoi kohteliaisuudesta: "Autonrenkaissa on vain ilmaa, mutta kummasti ne pehmentävät töyssyjä."

Belenos: "Joten onko kukaan koskaan saanut mitään kohteliaisuuksista?"

Kyllä omalla tavallani - mielestäni on mukava käydä tutuissa kaupoissa yms., kun myyjäkin hymyilee. Itse tervehdin bussikuskeja, kassoja jne., juttelen taksikuskille kyydissä ollessani yms. Ja kun sen tekee välittämättä siitä, saako jotain takaisin ja pitää oman mielensä iloisena, harvemmalla ihmisellä on voimaa vastustaa sitä ja jurottaa koko aikaa.

Belenos: "Ikinä en enää auta vanhusta kauppakassin kanssa vaikka se sitten raahais kaksinkäsin sitä kaupasta autolle."

Mummo on varmaan tuumannut toiselle, että kyllä nämä nykyajan nuoret ovat hirveitä, yksikin meinasi ryöstää kauppakassini keskellä kirkasta päivää. Eikä kukaan tehnyt mitään :-)
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohteliaaksi koen itseni :)

Käytös hyvää ja kiitostakin jakelen ovet availen, autan tarvittaessa, tilanteesta riippuen, harvemmin syyttä vinoilen.

Hyvä käytöksen tulisi kuulua kaikkien elämään, ei se maksa korkeintaan antaa.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Olen suurimman osan ajasta. Joskus olen kyllä kieltämättä jossain aivan muualla, enkä edes tajua tästä maailmasta mitään (en kuitenkaan humalassa), tällöin on vaikea olla kohtelias.

Hymy on mielestäni paras kohteliaisuus. Se osoittaa, että olet huomannut toisen ihmisen ja että et suhtaudu tähän vihamielisesti. Kiitos on myös erittäin loistava sana, kuten myös ole hyvä.

Itse osaan kyllä ottaa kohteliaisuuksia todella huonosti vastaan. Inhoan miehiä, jotka avaavat ovia ja sanovat, naiset ensin... tai muutoinkin tuollaista mies-nais-kohteliaisuutta. Saa suorastaan voimaan pahoin. Minä ite...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Avaan ovia, teitittelen (selvästi) vanhempia ihmisiä, päästän naiset ensin (en kuitenkaan heikoille jäille) jne.
Eli voisin väittää olevani kohtelias.
 

PV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit
Kyllä olen. Se ei vaadi mielestäni mitään ylilyöntejä, eli en ole koskaan levittänyt takkiani kuralätäkön päälle, jotta daami voisi rauhassa astella sen yli....minkäköhän takia se kuuluu aina asiaan Aku Ankassa...??
Eli nyt puhutaan normaalista tervehdin naapuriani-sanon kiitos-luovutan istuimeni bussissa vanhukselle-kohteliaisuudesta...

Olen myös törmännyt joidenkin mainitsemaan seikkaan, missä 'liiallinen' ystävällisyys koetaan ahdistavana. Jos rappukäytävässäni kävelee vastaan kuka tahansa, tervehdin tätä koska sehän saattaa vaikka olla naapurini kerrostalossa kun asun...
Monta kertaa tulee itsekin hyvälle tuulelle, kun toivottaa 'Hyvää Huomenta' vanhukselle joka ilahtuu toivotuksesta silminnähden.

Kohteliaisuus kannattaa:
Asuin ennen pienellä paikkakunnalla, jossa tulee nykyään käytyä silloin tällöin. Kadulla kävellessä tulee kaiken aikaa väkisinkin vastaan tuttuja naamoja, jolloin on vaikea muistaa, että tunnenkohan minä tuon tyypin hyvinkin vai en....välillä tulee outoja tilanteita....

Toissajouluna olin taas kotikaupungissani ja tapahtui edellämainitun kaltainen kohtaaminen...vastaan tuli tutun näköinen naama, jolloin kuvittelin tämän olevan joku vanha luokkakaveri tai vastaavaa. Moikkasin tyyppiä ja hän moikkasi takaisin enkä ajatellut asiaa sen kummemmin.. Seuraavana viikonloppuna olin kavereideni kanssa paikallisessa juottolassa ja tämä tyyppi oli notkumassa baaritiskillä..Vaihdoin hänen kanssaan siinä muutaman sanan tyyliin "mitä jätkä" ja juttu luisti niinkuin kännissä aina. Palattuani pöytään kaverini kyselivät mistä helvetistä olen yhtäkkiä tähän tyyppiin tutustunut...kyseessä oli tietysti yksi paikallisista 'kingeistä' tyyliin huumekauppaa ja vastaavaa...

Tajusin siinä sitten, että puhuin tälle äijälle ensimmäistä kertaa vasta nähdessämme siinä kaupungilla, mutta hän oli ilmeisesti yhtä huonomuistinen kuin minä.....jutustelimme kuitenkin täysin normaalisti ja minulla onkin hänestä hyvin erilainen(positiivisempi) kuva kuin kaikilla kavereillani...

Sen jälkeen olemme aina moikanneet toisiamme ja olen pari kertaa välttynyt tappelulta nakkikioskilla, kun kyseinen mies tai hänen kaverinsa on ollut paikalla.....

Ihmeellinen on elämä...
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli
Itse osaan kyllä ottaa kohteliaisuuksia todella huonosti vastaan. Inhoan miehiä, jotka avaavat ovia ja sanovat, naiset ensin... tai muutoinkin tuollaista mies-nais-kohteliaisuutta. Saa suorastaan voimaan pahoin. Minä ite...
Kertoo jotain naisten huonosta itsetunnosta...
Sitä paitsi portaita alaspäin mennessä nainen kulkee edellä. Kulkuvälineestä noustessa mies nousee myöskin ensin. Julkisissa tiloissa liikuttaessa mies kulkee sielläkin edellä raivaten kulkuväylää, jotta pitkin naisen on helpompi astella. Tulee mieleen aina joskus ajatus, että MIKSI HELVETISSÄ EDES YRITÄN OLLA NAISTA KOHTAAN HUOMAAVAINEN???

Jotenkin tulee mieleen myös teoria siitä, kuinka naiset rakastuvat renttuihin. Ja kuitenkin naiset jaksavat aina valittaa siitä, kuinka kunnollisia miehiä on vaikea löytää. Totuus lienee sittenkin se, että nainen todellisuudessa haluaa alkuvoimaisen gorillan. Se kunnollinen mies tarvitaan sitten sitä varten, että voi valittaa alkukantaisen gorillan käytöstavoista. :mad:
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Riippuu vähän ihmisestä ja pärstävärkistä, kenelle olen kohtelias ja kenelle en.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti werther


Jotenkin tulee mieleen myös teoria siitä, kuinka naiset rakastuvat renttuihin. Ja kuitenkin naiset jaksavat aina valittaa siitä, kuinka kunnollisia miehiä on vaikea löytää. Totuus lienee sittenkin se, että nainen todellisuudessa haluaa alkuvoimaisen gorillan. Se kunnollinen mies tarvitaan sitten sitä varten, että voi valittaa alkukantaisen gorillan käytöstavoista. :mad:

Täytyy myöntää, että samanlaisia aatoksia minunkin mieleeni on eksynyt. Monet naiset ihastuvat itsekeskeisiin, jopa hieman tyhmiin luolamiehiin, jotka tekevät juuri niinkuin haluavat. Eivät ota toista huomioon, saattavat jopa olla väkivaltaisia.

Yiedä sitten mitä naiset näistä hakevat. Onko asiassa osansa naisen äidin vasitoilla ja tarpeella muuttaa mies parempaan suuntaan, naisen omalla viehätys voimalla. Vai onko luolamies kaikkine vikoineen vain niin vetoava alkukantainen olento?

Joka tapauksessa samat naiset valittavat ja itkevät surunsa ns kunnonmiehille ja valittavat kuinka ilkeä tuokin ukko on, mutta kun siinä on jotain ja sen kanssa on vain oltava, miksi kysyn minä?

Samat naiset vielä viitsivät valittaa, chateissa ja vastaavissa kuinka kunnonmiehiä ei ole. Kannattaa miettiä mitä haluaa, nimittäin sitä saa mitä tilaa.

Kaikki naiset taasen eivät näin käyttäydy, mutta edellä mainittu ryhmäkin on olemassa.

VAROITUS! Edellä oleva teksti sisältää yleistyksiä ja ei sovi kaikkein herkimmille lukijoille.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Viestin lähetti werther

Kertoo jotain naisten huonosta itsetunnosta...
Sitä paitsi portaita alaspäin mennessä nainen kulkee edellä. Kulkuvälineestä noustessa mies nousee myöskin ensin. Julkisissa tiloissa liikuttaessa mies kulkee sielläkin edellä raivaten kulkuväylää, jotta pitkin naisen on helpompi astella. Tulee mieleen aina joskus ajatus, että MIKSI HELVETISSÄ EDES YRITÄN OLLA NAISTA KOHTAAN HUOMAAVAINEN???

Jotenkin tulee mieleen myös teoria siitä, kuinka naiset rakastuvat renttuihin. Ja kuitenkin naiset jaksavat aina valittaa siitä, kuinka kunnollisia miehiä on vaikea löytää. Totuus lienee sittenkin se, että nainen todellisuudessa haluaa alkuvoimaisen gorillan. Se kunnollinen mies tarvitaan sitten sitä varten, että voi valittaa alkukantaisen gorillan käytöstavoista. :mad:

Okei, muotoilin jälleen sanani turhan painokkaasti. Tarkoitin sellaista makeilevaa kohteliaisuutta, joka on lähinnä alentuvaa käytöstä naista kohtaan. Eli tyyliin: Pikku-Rouva on hyvä ja menee ensin vaan... yök....
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli


Okei, muotoilin jälleen sanani turhan painokkaasti. Tarkoitin sellaista makeilevaa kohteliaisuutta, joka on lähinnä alentuvaa käytöstä naista kohtaan. Eli tyyliin: Pikku-Rouva on hyvä ja menee ensin vaan... yök....

Noniin paljon ymmärrettävämpi versio ;)

Ei vaan kohtuus kaikessa, ylitsevuotava maireus on oksettavaa, siinä missä kylmä koppavuuskin.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Werther: "Totuus lienee sittenkin se, että nainen todellisuudessa haluaa alkuvoimaisen gorillan."
Linda: "Juuri näin"

Ja sitten naiset vielä kehtaavat moittia miehiä, jotka juoksevat naisten takapuolien ja rintojen perässä eivätkä ollenkaan kiinnitä huomioita naisen sisäiseen kauneuteen...?
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Viestin lähetti Euro71
Werther: "Totuus lienee sittenkin se, että nainen todellisuudessa haluaa alkuvoimaisen gorillan."
Linda: "Juuri näin"

Ja sitten naiset vielä kehtaavat moittia miehiä, jotka juoksevat naisten takapuolien ja rintojen perässä eivätkä ollenkaan kiinnitä huomioita naisen sisäiseen kauneuteen...?

Meitä ei olekaan helppo ymmärtää, mikä tekee meistä niiin ihania ja tavoiteltavia... Mielipiteiden pitää muuttua usein ja epäsäännöllisesti...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Yritän olla parhaani mukaan.

Teen siihen yleensä itse aloitteen vaikka vastapuoli olisikin poissa tästä maailmasta.
Avaan mielelläni naiselle autonoven, vedän tuolin esiin ravintelissa j.n.e.
Tervehdin uusia naamoja töissä, vaikken ole koskaan edes jutellut heidän kanssaan.

Kohteliaisuus on kivaa. Varsinkin kun sitä saa myös itse.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli


Meitä ei olekaan helppo ymmärtää, mikä tekee meistä niiin ihania ja tavoiteltavia... Mielipiteiden pitää muuttua usein ja epäsäännöllisesti...

Kuulostaa loogiselta, vaan tutulta.
Kaikki hieman salaperäinen ja saavuttamatonhan ja jossain määrin mysteerin omainen saa kiinnostuksen varmiten heräämään. Mitä vaikeampi selkoinen, sitä enemmän tekee mieli saada selvää ja ymmärtää.

Nainen lienee mysteereistä suurin ja kiinnostavin, ja sen selvitämiseen tuskin ikä riittää, aina kun kuvittelee hieman ymmärtävänsä huomaa olevansa entistä tietämättömämpi, mutta ei se mitään peli jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Pyrin kyllä olemaan kohtelias vaikka kirjoituksistani sitä ei aina voi päätellä.

Aamulla sanon tutuille huomenta ja avaan oven jne. vähän tekopyhää, jolla pyrin pitämään itsetuntoni korkealla ja uskottelevani itselleni että olisin jotenkin hyvä ihminen. No oikeasti oon kyllä aika vittumainen ja on monia jotka eivät todellakaan minusta pidä, no se ei paljon haise mulle. Kun taas toiset pitävät mua hyvänä ja rehellisenä tyyppinä. Oon tämmönen soluttautuja eli en ole koskaan samanlainen ihminen kaiken aikaa.

Jatkoajan kirjoituksista voi saada toisen käsityksen mutta oikeesti tärkein asia maailmassa on mun tyttökaveri (aika yllätys, jopa itselleni) sen jälkeen tulee muu perhe ja sukulaiset, koira ja sen jälkeen Sport jne.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Vanhempani ovat minut kasvattaneet hyvin. Tervehdin kohteliaasti, teitittelen vanhempia ihmisiä, otan hatun pois sisällä, tarjoan istuintani naisille ja vanhuksille jne...

Hyvillä tavoilla pärjää aina.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Annuli
Meitä ei olekaan helppo ymmärtää, mikä tekee meistä niiin ihania ja tavoiteltavia... Mielipiteiden pitää muuttua usein ja epäsäännöllisesti...

Turha sitten valittaa, kun ne hyvät miehet eivät jaksa pyöriä joidenkin herkkien goottikasojen ympärillä, vaan jahtaavat niitä korrektisti muodokkaita naisia. Jos kerran kärsiä pitää, niin lievitetään sitten edes sitä kärsimystä hieman.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Tatzka
Nainen lienee mysteereistä suurin ja kiinnostavin, ja sen selvitäämiseen tuskin ikä riittää, aina kun kuvittelee hieman ymmärtävänsä huomaa olevansa entistä tietämättömämpi, mutta ei se mitään peli jatkuu.

Toinen vaihtoehto on noudattaa Rakkaus on helvettiä-sarjakuvan neuvoa. Eukkonsa voi kouluttaa, huutaa vain tarpeeksi usein "Eukko, kaljaa ja sassiin!" niin johan alkaa tapahtumaan. Jos ei toimi, korota volyymia. *

Suosittelen muuten Matt Groeningin Life in Hell-sarjiksia kaikille. Riemastuttavaa luettavaa.

* = esimerkki päättyy siihen, kun keittiöstä kuuluu: "ETTÄ MITÄ?" johon vastataan "Ei mitään, rakkaani..." joten telaketjufeministien on turha innostua.
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
Viestin lähetti werther

Kertoo jotain naisten huonosta itsetunnosta...
Sitä paitsi portaita alaspäin mennessä nainen kulkee edellä. Kulkuvälineestä noustessa mies nousee myöskin ensin. Julkisissa tiloissa liikuttaessa mies kulkee sielläkin edellä raivaten kulkuväylää, jotta pitkin naisen on helpompi astella. Tulee mieleen aina joskus ajatus, että MIKSI HELVETISSÄ EDES YRITÄN OLLA NAISTA KOHTAAN HUOMAAVAINEN???

Jotenkin tulee mieleen myös teoria siitä, kuinka naiset rakastuvat renttuihin. Ja kuitenkin naiset jaksavat aina valittaa siitä, kuinka kunnollisia miehiä on vaikea löytää. Totuus lienee sittenkin se, että nainen todellisuudessa haluaa alkuvoimaisen gorillan. Se kunnollinen mies tarvitaan sitten sitä varten, että voi valittaa alkukantaisen gorillan käytöstavoista. :mad:

aivan samaa mieltä :cool:
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Pyrin olemaan ystävällinen ja omasta (jopa monien muidenkin) mielestä siinä ihan hyvin onnistun. Parikin "ylimääräistä" sanaa tai hymy saa ainakin itseni hyvälle tuulelle. Uskoisin myös, että vanhempien ihmisten huomioiminen esimerkiksi julkisissa kulkuvälineissä parantaa jollain tapaa heidänkin oloaan, vaikka he itse eivät aina sitä ulospäin näyttäisikään. Jos joku mummo näyttääkin hapanta naamaa, vaikka olen juuri vapauttanut paikan bussissa, niin ei hänen ainakaan tarvitse aloittaa marmatustaan seisomaan joutumisesta, ja säästyyhän siinä voimiakin. Näissä tapauksissa hyvästä käytöksestä ei tosin tule palkituksi. Ja ainakin itselleni epäkiitollisuutta on tuntunut välillä riittävän.

Yksi ärsyttävä tilanne sattui, kun olimme kaverini kanssa armeijan jälkeen ennen koulun alkua töissä Tampereella. Aamulla tehtäväksemme tuli lähteä hakemaan uusia kaasupulloja+muuta vastaavaa ja lisäksi samalla reissulla piti teettää varaston oven lukkoon lisää avaimia. Kaasupullot hoidettuamme menimme Lielahdessa sijaitsevan kaupan (olisiko ollut Prisma) suutarille teettämään niitä avaimia. Kello oli kuitenkin n. 9.45 ja suutari aukeaa vasta kymmeneltä. Päätimme jäädä odottamaan. Istuimme kaikissa työvehkeissämme suutarin vieressä olevalla penkillä ja huomasimme vastapäätä olevalla kassalla tavaroitaan pakkaavan iäkkään naishenkilön. Hänellä oli ostoksiensa joukossa iso säkki (en muista, oliko se kissanhiekkaa vai auringonkukansiemeniä) ja päätimme kaverini kanssa kysyä, tarvitseeko hän apua kantamisessa. Ylös noustuamme emme kuitenkaan ehtineet suutamme avata, kun tämä mummo alkoi sättiä meitä ja nykynuorisoa yleensä. Hän sanoi mm. suunnilleen näin: "Täällä sitä vaan istutaan päivät pitkät yhteiskunnan elätettävinä, eikä mitään töitä edes yritetä saada." Yritimme sanoa siihen väliin, että töissähän tässä ollaan ja odotetaan vaan suutarin aukeamista, mutta mummolta ei suunvuoroa herunut. Istahti vielä penkillekin viereen ja jatkoi marinaansa. Onneksi suutari saapui pelastamaan meidät kiusallisesta tilanteesta ja saimme jätettyä mummon omaan rauhaansa penkille. Lähtiessämme emme kysyneet hänen avuntarvettaan säkin kantamisessa. Sinne jäi se jonkun ikätoverinsa kanssa päivittelemään nykynuorison tilaa. Siinä tilanteessa ei oikein tiennyt, että itkeäkö vai nauraa.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mission16W
Turha sitten valittaa, kun ne hyvät miehet eivät jaksa pyöriä joidenkin herkkien goottikasojen ympärillä, vaan jahtaavat niitä korrektisti muodokkaita naisia. Jos kerran kärsiä pitää, niin lievitetään sitten edes sitä kärsimystä hieman.
Nämä "herkät goottikasat" (HIENO ILMAISU!:D) ovat yleensä juuri ne vaikeimmat tapaukset seurustelun kannalta joihin olen koskaan törmännyt. Heiluttavat avuttomina pieniä sieviä kätösiään eivätkä tiedä haluavatko oikeastaan vakavaa parisuhdetta. Päättäväisyyden on heillä korvannut tyylitaju. Osaavat keskustella henkevästi ja ovat viehättäviä. Naisellisuus ja romanttisuus kukoistavat heissä vastustamattoman ihanasti. Sellaisten kanssa seurustelu on kyllä rahallisesti tuhoisaa, mutta heihin ei oikeastaan koskaan kyllästy. Heissä on juuri sitä "jotain", jota minä ihailen, kaipaan ja arvostan. On ne vaan niin ihania!!!
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen. Paitsi en sano huomenta aamulla kun menen alakertaan. N. puoli tuntia heräämisestä ja sitten voin jutella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös