Oletko kärsinyt ehdottoman vankeusrangaistuksen vankilassa?

  • 7 218
  • 33

Oletko ollut vankilassa?

  • En.

    Ääniä: 240 95,6%
  • Olen.

    Ääniä: 4 1,6%
  • Olen, 0-2 vuotta.

    Ääniä: 3 1,2%
  • Olen, 2-4 vuotta.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen, 4-10 vuotta.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen, 10-15 vuotta.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen, elinkautinen.

    Ääniä: 4 1,6%

  • Äänestäjiä
    251
K

kiwipilot

Turistina Auschwitzissa sekä Alcatrazissa vaikkei sitä vissiin kysyttykään. Mutta kun noi muutkin niin sitten minäkin.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Guantanamo Bayn vankileirillä on tullut oltua 7.5 vuotta. Lasken elinkautiseksi.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Oletko ollut putkassa- ketjun antia, listaan ei lisättävää:


Noita tavallisia muista edes, mutta kai noi runditkin lasketaan messiin, kun "putkana" toimii? Nuppulinnastahan se alkoi, siitä sitten Hämeeseen, Riksuun, Konnulle, Kakolaan, Vantaalle ja Saramäkeen. Long road, been there, done that and got the scars to prove it...

Eedith: Niin ja tietysti Anneksessa mäen päällä.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En.

Ylinopeudesta napsahti viimeksi reilun neljänsadan egen pikavoitto. Sen lisäksi jokunen parkkisakko, joista noloin tapahtui kymmenkunta vuotta sitten. Kotikaupungissa oli raha-automaatti, jonka eteen jalkakäytävälle tavattiin parkkeerata, sitten ulos autosta, rahat taskuun ja menoksi. Aivan vieressä oli ihan rehellinen parkkipaikkakin, joten laiskuudestahan tuossa pohjimmiltaan kyse oli. No kerran sitten ajoin autoni ko. automaatin eteen, nostin rahani, käännyin ja kissalan pojathan ne oli sillä välin livahtaneet jostain taakseni. Lievästi sanoen vitutti. Pikavoitto ja päälle vielä saarna siitä, että on se ny jumalauta kun tossa on toi parkkipaikkakin vieressä.

Ja kerran inttiaikoina tutustuin Parolan putkatiloihin vähän isolleen menneen illanvieton vuoksi, mutta muuten olen puhdas kuin pulmunen.

Jaa niin ja Auschwitzissa ja Breendonkissa, Belgiassa, olen käynyt minäkin. Suosittelen, hiljentäviä paikkoja.
 
Viimeksi muokattu:

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Viipurissa olen kerran ollut kerran putkassa.

Turistina sitten entisissä vankiloissa: Pietarissa Pietari Paavalin linnoituksessa, Turunlinnassa ja Hämeenlinnassa.

Keskitysleireistä on tullut katsottua: kotimaassa Suomenlinna, Tammisaari ja Hennala.

Ulkomaalaisista Auschwitz ja samaan kategoriaan kuuluva Belomor kanava (Vienanmeren kanava).

Edit. Ja intissä jouduin vahtimaan Russarön putkaa, eli olen ollut myös vanginvartija.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Parit sakot autolla oon saanut ylinopeudesta, vankiloissa en ole lusinut kertaakaan. Kilmainham gaolissa kävin Irlannissa vieraillessa, hieno paikka.

Konnunsuolla oon käynyt tutustumassa täällä Suomessa, muita vankiloita en muista kiertäneeni. Intin aikana toki tuli myös tutuksi Haminassa olevat avovankilat.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Tässä on otsikko muuttunut ja vienyt pohjan ainakin sivuunkirjoittaneen ääneltä. Enkä äänestänyt minkään hakamussuttelun siivellä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ole ollut suorittamassa vankeusrangaistusta minkään valtakunnan kiven sisässä.

Toivon totisesti, että en koskaan tule olemaankaan, mutta elämä on arvaamaton.

Enkä kyllä ole vankiloissa/vankileireillä koskaan vieraillutkaan. Tai en ainakaan nyt muista olleeni. Onhan se mahdollista, että jossain vierailemassani turistikohteessa on ollut aikoinaan joku tyrmä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En ole koskaan istunut ehdotonta tuomiota Suomessa tai muuallakaan, ainoa kokemus edes jonkin sortin "pidätyskeskuksesta" on putka Tallinnassa, jonne minut 90-luvulla kiikutettiin oltuani huonotapainen suomi-turisti.

Sen sijaan olen käynyt vierailulla Konnunsuolla ja tavannut vankilan henkilökuntaa, myös silloisen johtajattaren. Ja nähnyt edes pienen kaistaleen suomalaisesta vankilasta, vankeja tosin emme päässeet tapaamaan vaikka heitäkin näimme notkumassa vankilan alueella.

Ulkomailla olen vieraillut paikoissa joissa on myös ollut eriasteisia vankiloita tai pidätyskeskuksia, kuten Pietarissa (tai oikeastaan silloin kaupunki oli vielä Leningrad). Sen sijaan varsinaiset keskitysleirit, puhumattakaan tuhoamisleireistä ovat kokematta ja näkemättä, mutta enköhän minä jokin päivä vieraile sellaisessakin.

Toisaalta saattaisi olla varsin mielenkiintoinen ja mieltä avaava kokemus istua useampikin kuukausi vankilassa ja elää elämää, jossa en itse voi päättää omista menoistani ja tulemisistani ja jossa on elettävä ulkopuolisen auktoriteetin määrittelemällä tavalla. Tai no hiukan samaa olen tosin kokenut psyk.osastolla jollaisilla olen aikaa viettänyt, joista varsinkin varsinaisilla suljetuilla osastoilla oikeudet ovat huomattavasti avovankiloita rajoitetummat, mikä taasen perustuu sellaisen henkilön arvioon, joka on ollut niin avovankilassa kuin myös psyk.osastolla.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös