Tämänkin pilasi korporaatio. Tuossa tsekkasin jotain sovelluksen muutosaikajanaa ja yritin pinpointata, koska homma kallistui viimeistään paskan puolelle, ja kyllä se osuu aika lailla tuohon kohtaan, kun tuli tuo stories-ominaisuus. Sen jälkeen tällä ei ole ollut oikein mitään käyttöä, kun ihmiset (tavalliset ns. ystävät, ei julkkikset tai "influensserit) rupesivat käyttämään sitä vuorokaudessa poistuvaa turhuutta sen sijaan että loivat oikeita postauksia. Siihen päälle sitten jatkuva mainosten lisääntyminen, sitten nämä "suositellut julkaisut" ja alkoi olla työlästä löytää sitä oikeasti haluamaansa ja tilaamaansa sisältöä. Lopuksi on menty siihen, että ne oikeat postaukset käy fiidissä näkyvissä suurin piirtein randomilla, ja johonkin palatakseen pitää muistaa kenen se oli ja käyttää hakutoimintoa, niin tämä on koko lailla käyttökelvoton.
Monien ylläkirjoittaneiden lailla myös minä olen vanhan polven jääriä, jotka pärjäsivät ja pärjäisivät ilman somea oikein hyvin, mutta toisin kuin jotkut muut, minä näkisin somessa myös oikein hyviä puolia ja juttuja. Mutta tämä mainosmyyntiin ja rahantekoon keskittyvä ja käyttäjistä tai käyttäjien toiveista täysin piittaamaton nykysome ei ole sitä.
Se oli oikeasti ihan jees aikaa, kun eri somekanavat oli erilaisia, niillä oli eri kohderyhmät, eri sisällöt, eri tyylit. Sittemmin ne kaikki rupeasivat vaan matkimaan toisiaan ja nyt meillä on sitten iso tukku eri nimisiä mutta käytännössä täysin samanlaisia sovelluksia, joihin kaikkiin tuupataan myös se täysin samanlainen sisältö.