Oletko ikäisesi näköinen?

  • 9 408
  • 38

Kuinka vanhaksi sinua yleensä luullaan oikeaan ikääsi nähden?

  • Yli viisi vuotta nuoremmaksi

    Ääniä: 22 16,8%
  • Muutaman vuoden nuoremmaksi

    Ääniä: 41 31,3%
  • Kokolailla oikeanikäiseksi

    Ääniä: 42 32,1%
  • Muutaman vuoden vanhemmaksi

    Ääniä: 24 18,3%
  • Yli viisi vuotta vanhemmaksi

    Ääniä: 2 1,5%

  • Äänestäjiä
    131

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikäni näköinen kuulemma. Helvetin hyvä, babyface- ikä ei kuulu +35 jälkeen. Parta tietysti vanhentaa ja olen kovin 'jörömäinen' muutenkin(oman daamin suusta). Mitä se sitten onkaan..
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nuoremmaksi luullaan, tai ainakin aikaisemmin näin oli. Ikäeroa on pikkuveljeen 7 vuotta (en kerro kumman hyväksi), ja häntä on luultu isoveljekseni.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viimeisimmän Alkoreissun perusteella minä olen kirjoittanut ylioppilaaksi 10-11 -vuotiaana ja kotiutunut armeijasta 12-vuotiaana.

Täällä on moni kolmikymppinen kertonut, että vieläkin joutuu alkoholia ostettaessa näyttämään henkilöllisyystodistuksen. Pakko kysyä heiltä, että mikä on tilanne silloin ollut jos olet pelannut Veikkauksen pelejä?
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Olen nyt 26-vuotias ja varmaan Suomen mittapulla olen noin ikäiseni tai hieman nuoremman näköinen. Veikkaan että puolueettomien arvausten keskiarvo olisi noin 23-25 vuotta.

Toki ihmisten tapaamiskonteksti saattaa vaikuttaa hyvinkin paljon ikäarvioon. Jos käyn hupparissa ja tuulihousuissa lähikaupassa, niin kassaneiti veikkaa minut varmaan noin 20-vuotiaaksi. Toisaalta kun vien villakangastakissa lapsia päiväkotiin, niin tuntematon vastaantulija saattaa arvioida jopa yli 30-vuotiaaksi.

Loppuun vielä keskustelua herättämään kirjailija Timo K. Mukka hieman ennen 21-vuotispäiväänsä:
File:Timo K. Mukka.jpg - Wikimedia Commons

Linkki vie Wikipediaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nuoremmaksi luullaan, tai ainakin aikaisemmin näin oli. Ikäeroa on pikkuveljeen 7 vuotta (en kerro kumman hyväksi), ja häntä on luultu isoveljekseni.

Kaverillani on vielä karummin. Tai ainakin oli vielä muutama vuosi sitten. Hänellä oli tällöin ikää 28 vuotta, pikkuveljellään 17. Ja samoin tuossa veljesparissa pikkuveljeä luultiin isoveljeksi.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
No joo, luuli eräs viehättävä radiotoimittaja minua niin paljon vanhemmaksi, että halusi tarkistaa iän ajokortista, kun ei uskonut puhetta. En tosin tiedä, luuliko hän sillä saavansa, baarissa kun oltiin, joten arviointi ei välttämättä ollut aivan pyyteetön.

Noin keskimäärin kuitenkin ikäni arvioidaan niin hyvin kohdilleen kuin voi inhimillisesti vaatia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iso osa täällä näyttää itseään nuoremmalta. Okei.

Noh. Joskus aiemmin ehkä näytin vähän nuoremmalta, johtuen osaksi varmaan tästä puolentoista metrin varresta, mutta en nykyään tiedä. Tai no riippuu onko ryypännyt viikon vai ei.

Jos haluaa tietää miltä näyttää kymmenen vuoden päästä niin kannattaa kännissä kurkistaa peiliin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joillakin naisilla tai siis noin 25v tytöillä on tapana kysellä, että arvaa minkä ikäinen on. Ei mua sellaiset arvuutteluleikit kiinnosta. Mitä nyt joskus ihan piruuttani heitän jonkun +5v arvauksen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos haluaa tietää miltä näyttää kymmenen vuoden päästä niin kannattaa kännissä kurkistaa peiliin.
Eikö pikemminkin krapulassa?

Kännissähän jokainen kokee itsensä paljon viehättävämmäksi kuin yleensä onkaan. Myös naiset näyttää humalatilassa (siis kun itse olet) yleensä tavallista kauniimmilta ja nuorekkaammilta. Silmissä sumenee ja rypyt silenee.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
En ole. Yleensä saan kuulla olevani 2-5 vuotta vanhemman näköinen kuin mitä oikeasti olen. Joskus voi mennä ylitse tuon 5 vuottakin helpostikin, kun ei tule mieleen milloin viimeksi olisin joutunut kaupassa kaljaa ostaessa näyttämään henkkareita.

Vähän se nakersi silloin ensimmäisellä kaljan ostoreissulla täysi-ikäisyyden saavutettua, kun ei se kaupantäti kysynytkään niitä papereita. Turhaan tuli makseltua hakuja isoille pojille, kun omilla avuillakin olisi irronnut oluet kaupasta.

Sen olen huomannut, että parran kokonaan pois ajaminen ja hiustenleikkuu muutaman millin pituuteen pudottaa näköisyyden oman iän tasolle tai alemmas. Kuulemma säihkysilmät tulee esille © avokki. Samainen nainen luuli minua pari vuotta vanhemmaksi ja minä taas häntä muutaman vuoden nuoremmaksi toisella kerralla, kun tavattiin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Loppuun vielä keskustelua herättämään kirjailija Timo K. Mukka hieman ennen 21-vuotispäiväänsä:
File:Timo K. Mukka.jpg - Wikimedia Commons

Tuo Mukka on kyllä karu esimerkki. Sen vielä ymmärtää, että joillain mutanteilla ja Xavierin koulun jäsenillä parta ja karvoitus rehottaa jo esikouluiässä, mutta nuo Mukan kasvojen syvät uurteet sekä kaljuuntuva hiusraja ovat kova saavutus 21-vuotiaaksi. Yleensä tuollaiselta näyttää kun on ryypännyt Venäjällä vodkaa viimeiset 18 vuotta eli on muuttunut Ville Haapasaloksi. Haapasalokin oli nuorempana sentään näin siloposkisen näköinen (kuva vuodelta 1996, vie Iltasanomien kuvalinkkiin).
 

Feiksei

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Hoki Klupi Hyvinkää
Viime kesänä 18-vuotispäivänä tyttöystävä vei meikäläisen Viroon ja tottakai ensimmäisenä lähdin hakemaan pärinäjuomaa eli Dynamitia paikallisesta supermarketista. Pienen sähläyksen jälkeen tajusin kassalla, että papereitahan se pyysi... Eli näköjään pikkaisen pyöreä olemus ja holtittomasti kasvava tukka tekee minusta alle 15-vuotiaan näköisen toisinaan.
 
Toki ihmisten tapaamiskonteksti saattaa vaikuttaa hyvinkin paljon ikäarvioon. Jos käyn hupparissa ja tuulihousuissa lähikaupassa, niin kassaneiti veikkaa minut varmaan noin 20-vuotiaaksi. Toisaalta kun vien villakangastakissa lapsia päiväkotiin, niin tuntematon vastaantulija saattaa arvioida jopa yli 30-vuotiaaksi.
Tämä pätee täälläkin.

Töissä ja lapsien kanssa näytän orastavine vatsakumpuineni ehkä 34 -vuotiaalta ja rennoissa vaatteissa hengaillessa kysellään papereita. Henkisesti olen n. 56 -vuotias, henkkareiden mukaan 27-vuotias. Suurin traumani on heikko ja toispuoleinen parrankasvu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös