IFK: tilanne
näyttää tällä hetkellä karsealta. Turha kai sitä on toistella. No, toistelenpa silti. Kuitenkin; olen sitä mieltä, että IFK:lla on joukkueessaan ihan siedettävä runko, mutta ne (kaiken) ratkaisevat palaset puuttuvat. Ei joukkuetta totaalisen surkeasti ole kasattu, vaikka siltä on ajoittain vaikuttanutkin. JOS pari kunnon vahvistusta sattuisi jostain löytymään, tiedä mitä voisi seurata. Kenties ei mitään, kenties viimekauden Caloun-ilmiö käänteisenä. Joukkueessa on mielestäni monta sellaista pelaajaa, jotka äityvät parhaimmilleen tähtien takana, tukijoukkona, mutta eivät kykene yksin kantamaan vastuuta ja luomaan peliä. Esim. Kuhta ja Kortelainen.
Kyllä tämänkinkautinenkin IFK:n joukkue Osaa pelata, niin uskomattomalta kuin se saattaa viimeisen kymmenen matsin perusteella tuntuakin. Ei aivan kauden alussa tulleet ok esitykset voineet olla pelkkää toisten alkukankeutta, kyllä ne osoittivat, että jengissä sentään jonkinlaista potentiaalia piilee. Tietenkään en elättele mitään toiveita todellisesta menestyksestä, mutta siedettävän loppukauden pelaaminen ja kenties hilautuminen kahdeksannelle tilalle ei ole utopiaa. Se ei ole paljon se, mutta jättäisi hiton paljon paremman fiiliksen tästä kaudesta. Saisi edes jotain vastinetta kausikortilleen, ja löytäisi uudelleen jonkinlaisen motivaation matseissa käymiseen. Yksikin voitto Jokereista olisi tämän kauden mestaruus.
Pentistä olen aivan yhtä huolissani kuin muutkin, suorastaan totaalisen rikki koko ukkoon. Meni tuo työmyyrien hankkiminen aivan liian pitkälle. Unohtui, että menestyvä joukkue tarvitsee myös taitoa ja luovuutta. Pentin kohdalla pitää kuitenkin muistaa, että hän on näissä (tj) hommissa aloittelija. Olen omasta puolestani valmis antamaan hänelle vielä hetken aikaa. Jos ei ennen joulua ala todellisia vahvistuksia kuulumaan, niin eikun monoa ja uutta verta tilalle.
Eli nyt on Matikaisen näytön paikka. Jotain konkreettista, kiitos. Edes pari kunnon pelaajaa. Hetki on vielä varaa katsella, mutta ei kauaa. IFK:lla ei herra paratkoon ole varaa olla vuosikausia ensin rakennustyötä opettelevan valmentajan, sitten tj:n, oppisopimuspaikka. Eli Pena, nyt homma toimimaan ja pian, tulos tai ulos. Lähes kaikki on vielä mahdollista, on sitä suurempiakin ihmeitä nähty. Mutta kiire alkaa olla kova.