Oikea vai vasen?

• 3 635
  • 51

Oikea vai vasen?

• Oikea

Ääniä: 190 81,5%
  • Vasen

Ääniä: 43 18,5%

• Äänestäjiä
    233

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Olipas erikoinen kysely todellakin. No minä olen oikeakätinen, mutta veljeni on vasenkätinen.

Samoin oli vaarini vasenkätinen, mutta 20-30-luvun Suomessa vasenkätisyyttä ei suvaittu, vaan ukon oli pakko opetella kirjoittamaan, syömään ja tekemään kaikki hommansa samalla tavalla kuin oikeakätiset tekevät. How sick is that?

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
jta: "Itse asiassa näppis/hiiri -yhdistelmä sopii paremmin vasenkätisen käytettäväksi, kuin oikeakätisen."

Niin, kuten varmaan tiedät, QWERTY-näppis suunniteltiin niin, että se hidastaa mahdollisimman paljon normaalisti oikeakätisiä konekirjoittajia :-) Mekaniikka ei aikoinaan pysynyt konekirjoittajien perässä...

Afan

Jäsen
Vasuri minäkin. Ainoana poikkeuksena tuohon, että jostain kumman syystä olen aikoinani oppinut pesäpallossa lyömään samalta puolelta kuin oikeakätiset.

Hmm... ketäköhän tuokin kiinnosti?

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Viestin lähetti jta

Tämä meidän maailmamme on muuten täysin umpivasurille aika hankala paikka asustella. Suurin osa kaiken maailman laitteista kun on suunniteltu oikeakätisten käytettäväksi ja joillakin tuntemillani vasureilla on tuo oikea käsi tarkempaa hommaa tehdessä lähestulkoon hyödytön lihakimpale, joka vain roikkuu matkassa mukana.

Rukouksiisi on vastattu:

http://www.anythingleft-handed.co.uk

:D

Itse olen umpioikeakätinen ja mailani on right.

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Kummajainen

Kaverini kyselevät kun pelaan rightin mailoilla että miten sä kirjoitat sitten oikealla? Kai siihen on sekin selitys että pelaa sillä puolella mikä oli eka lätkämaila.

Eli siis olen oikeakätinen ja lauon oikealta.

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Ensiki luulin lukematta mistä oikeasti on kysymys,että tässä kysyttiin että kummalta puolelta lauon,oikealta vai vasemmalta,joten vastasin että vasen :)

Oikella kirjoitan ja vasemmalta lauon.

Jokiharju10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Oikeakätinenhän tässä ollaan.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oikea...

Oikealla kirjoittelen, mutta syön väärin päin (haarukka oikeassa, veitsi vasemmassa) ja raitin miehiä ollaan. Päässä siis viiraa. Poliittinen suuntaus jääköön ruotimatta.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meinasin aloittaa kyselyn tästä samasta aiheesta, mutta enpäs aloittanutkaan! Nimittäin olihan täällä tälläinenkin jo entuudestaan. Nostetaanpas ylös.
Yllättävän vähän vastauksia tähän ketjuun on muuten tullut?

Ja vastaus kysymykseen on: Olen vasenkätinen

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Oikealla kirjoittelen ja teen oikeastaan lähes kaikki muutkit hommat. No, jotkin pikkuaskareet onnistuvat myös vasurilla mutta harvinaista se on.

Masturbointi onnistuu nykyään molemmilla.

vlad#16.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oikeakätinenhän minä. Mutta isosiskoni luokalla oli joskus peräti seitsemän vasenkätistä mikä on varmaan jonkin sortin ennätys... Siskoni on vasenkätinen ja epäilisin sillä olevan jotain tekemistä hänen autolla ajamisensa kanssa. Siis lähinnä kun niitä vaihteita täytyy vaihtaa sillä "huonommalla" kädellä... Vai onko sillä jotain vaikutusta?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Rebel
How sick is that?

Alkuvuodesta oli Hesarissa juttua, kuinka tota tapahtu vielä kymmenen vuotta sitten. Kuka tietää, vaikka vielä tänäänkin...

Mä oon vasenkätinen.

Suosikkijoukkue
HIFK
Muuten olen täysin oikeakätinen, mutta postinjako oli pakko opetella tekemään myös "peilikuvana". Syystä että puolet jakoalueeni posteista minulle järjesteli vasuri, joka teki tietenkin vasenkätisiä nippuja.
No, taito se on tämäkin.

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jonkunlainen geenihäiriö on käynyt minullekin.

Olen muuten oikeakätinen mutta ammun (kivääreillä) vasemmalta. Harmittaa vaan siksi, että vasureille suunnitellut kiväärit ovat pirun kalliita ja kaikista malleista niitä ei edes saa.

No, mitäs valitsin harrastuksen.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Afan
Vasuri minäkin. Ainoana poikkeuksena tuohon, että jostain kumman syystä olen aikoinani oppinut pesäpallossa lyömään samalta puolelta kuin oikeakätiset.
Haa, samat ominaisuudet löytyvät minultakin. Vasuriudestani huolimatta olen lisäksi oppinut potkimaan palloa oikealla jalalla. Mullistavaa tietoa...

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Oikeakätinen tässä ollaan. Joskus muinoin lätkää löin leftiltä, mutta golfpalloa lyön oikealta.

Tuli muuten mieleen, kun aikoinaan oli yks kaveri joka muuten oli oikeakätinen mutta sitten satuin olemaan vieressä kun alkoi pilkkomaan halkoja. Vasurilla. Olipa hurrjan näköistä.

Toinen juttu, olen siis umpioikeakätinen, vasurilla ei saa edes kaljaa suuhun vaan puolet valuu rinnuksille. No, oltiin sitten Maltalla lomalla (mukava paikka muuten, voi suositella) ja vuokrattiin auto. Paras mitä löytyi eli n. kymmenen vuotta vanha Morris Marina farmari, ja ratti oikealla. Ja vasemmalle kädelle metrin mittainen löysä vaihteenarvontavipu. Olipas lystiä suhailla liikenneympyröissä mistä lähti seitsemän eri katua ja oli kolme kaistaa rinnakkain ja kaikki väärään suuntaan. Ja vasemmalla yrittää saada joku vaihde päälle.

Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti ruoto

Vasureiden lyhyempi elin ikä johtuu mm. onnettomuuksista.. Esim. Tiellä vaarallisessa tilanteessa vasurit kääntävät vaistomaisesti rattia vasemmalle eli vastaantulijoiden kaistalle päin, kun taasen oikea kätiset rysäyttävät lepikkoon....

Aika hillitöntä spekulointia on tää ketju sisältänyt muutenkin mutta tämä vie voiton :). Salli mun nauraa!
Taisin mennä tahalliseen provokaatioon?

Well, kerrankos sitä rysäyttää (oikealle) lepikkoon...

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikka aika kädetön olenkin, niin oikealla kädellä yleensä saa paremmin asioita aikaiseksi. Kiekkoa pelaan leftiltä, kuten myös golfia.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Rok
Vasuriudestani huolimatta olen lisäksi oppinut potkimaan palloa oikealla jalalla. Mullistavaa tietoa...

Samaan kastiin. Elikkä vasuri, oikeajalkainen, hiirtä käytetään oikealla kädellä. Niin ja ammutaan leftiltä.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Oikeakätinen ja leftin maila. Kaikki toimii oikealla.
Nojaaa..joskus voi käydä vieraissa.

Tähän sopii kaverini lanseerama lause mailan kätisyydestä: "Kaikki homot ja Kurri pelaa rightilla"

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy