O u l un K ä r p ä t

• 4 102
  • 39

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pysyykö Taube ehjänä?

Kas siinäpä pulma joka ratkaisee paljon siitä millaisia esityksiä tämä mies ensi kaudella tekee. Tälläkin hetkellä Taubella on käsi paskana joten se ei lupaa hyvää,mutta nyt on toisaalta kesä ja rutkasti aikaa parantaa känny (olkapää tarkemmin)..ja kyllä sillä lasia pystyy kaatamaan:D

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Enpä oikein tiedä...

Hmm... Kaikesta Kärppä-puolustukseen vähääkään liittyvästä on jo kirjoitettu todella paljon niin täällä kuin toisaalla. Nuorukaiset on kehuttu taivaisiin, menetyksiä ollaan siunailtu jne. "Myli" Myllykoskesta meillä ei ole perspektiiviä, ei ole tartuntapintaa... vielä.

On kuitenkin vielä yksi herra Kärppä-puolustuksessa, joka mielestäni vielä ansaitsee oman keskustelutuokionsa. Mies on tärkeässä roolissa myös ensi kaudella. Nyt kun rinnalta on poistunut toinen veteraani, jää Harri Aho yksin. Hapa on Mikko Haapakosken kaltainen leaderi, niin hyvässä kuin pahassa. Hapa on Kärppä-puolustuksen johtaja. Se on fakta. Viime kautta kuitenkin vaivasi jonkin sortin epävireisyys; minä en kykene tuota asiaa paremmin ilmaisemaan. Hapan otteet kuvastivat joukkueen otteita: kun meni hyvin Harrilla, meni joukkueellakin. Vastaavasti päinvastaisessa tilanteessa ei ollut Harrista eikä joukkueesta jälkipolville kerrottavaa.

Toivon Hapalle loistavaa tulevaa kautta 01-02. Toivottavasti hän pelaa ehjän ja hyvän kauden, ja josta olisi hyvät pohjat tehdä jatkosuunnitelmia mahdollisille seuraaville kausille, olkoon silloin vaihtoehtoina vaikka uran jatkaminen tai sitten lopettaminen. Minun prinsiippejä Harri Ahon ensi kaudelle on kolme, ja ne ovat seuraavanlaiset:

- pelaa ehjä kausi. Loppukautta 00-01 kuulemma vaivasi loukkaantuminen, joka ei pitänyt Harria pois, vaan Hapa uhrautui puolikuntoisena joukkueen puolesta. Nyt on kesä aikaa parannella vammat ja nuolla haavat. Kuntouta, harjoittele ja pelaa siihen malliin, että kauden tärkeimmät pelit ovat talvella ja keväällä.
=> nyt hoidetaan kerralla kaikki pikkuvammat tms. pois, ja ollaan talvella kunnossa. ;)

- puolustajaparin roolitus kohdalleen. Harri pelasi viime kaudella paljon Haapakosken kanssa. Mielestäni on väärin, että kaksi samantyylistä pelaajaa pelaa pakkiparina, olkoonkin, että kätisyydet sopii ja kiekollinen pelaaminen toimii. Varmistus ei toiminut. Ukot olisi pitänyt pitää erillään (=mm. näin kiekollista osaamista olisi siirtynyt muiden kentällisten taakse), jotain muuta olisi pitänyt keksiä. Hapa on ensi kaudella, mikäli mahdollista, vieläkin viime kautta tärkeämmässä kiekollisen puolustajan roolissa. Puolustuspelaamisessa varsinkin omassa päässä, niin siinä tulee oikeiden pakkiparien roolittamisen merkitys selvästi näkyviin. HARRI TARVITSEE RINNALLEEN PERUSPAKIN!, jotta hän saa riittävästi tarvitsemaansa tukea puolustuspään pelaamiseensa. Harrin kovuus ei riitä omassa päässä; tai sanotaan paremmin, että hän ei edes keskity tunnolliseen oman pään puolustuspelaamiseen.
=> Harrille pakkipariksi varmistava peruspuolustaja (tyyppiä kaiken maailman lotvoset, taubertit, shirreffsit jne.). Nyt onneksi joudutaan väkisinkin muokkaamaan pakkipareja, kun Haapakoski ei enää pelaa. ;)

- vältä riskejä omalla puolustusalueella, avaa peliä nopeammin. Mielestäni puolustajallakin on kiekollisen pelaamisen avainsana nopea pelin avaaminen. Hyvä kiekollinen pelaaja osaa avata nopeasti peliä (sen pikkunäppärän kiekkotaituroinnin –mikäli pakki siihen kykenee- lisäksi). Vaikka olen nyt useasti toitottanut Ahon kiekollista pelaamista, Harrin kiekollisen pelaamisen onnistumisen avainsana on ensi kaudella nopeampi pelin avaaminen. Kun Harri on aiemmin liian hitaasti avannut peliä, on hän joko jäänyt liikaa hautomaan kiekkoa (=kiekon menetys ja maalipaikka vihulaiselle), odottomaan liian kauan syöttöpaikkaa (=oma peli hidastuu), ja ottanut muutamia kohtalokkaita riskejä (=selkeä maalipaikka vihulaiselle).
=> Harrin on avattava peliä nopeammin. Oma puolustussiniviiva, keskikenttä on ylitettävä nopeammin. Keinoina on käytettävä vaikka sitä, että roiskaistaan kiekko keskialueella (onpahan pois omalta alueelta) ja toivotaan parasta. ;)

Tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole kritisoida Harri Ahon peliä vaan tuoda esille seikkoja, mitkä ovat allekirjoittanutta ihmetyttänyt Ahon pelissä menneinä kausina, etenkin viime kaudella. Paljon petarattavaa on ja oikeastaan ainoa asia, jonka toivon Harrin otteissa säilyvän, on ylivoimatehokkuus ja siniviivalaukaus. Siniviivalla Harrin laukaus ei ole kova, mutta se on tarkka (ilmeisesti tuloksista päätellen). Harri on juonikas, ja aina silloin tällöin (joskun varsin useinkin) kiekko päätyy kuin kauko-ohjattuna vihulaismaalivahdin selän taakse. Niin kuin olen nyt monta kertaa sanonut, Harri on todella tärkeässä ja merkittävässä roolissa ensi kautta ajatellen. Harrin otteet korreloituu koko joukkueen otteisiin enenmmän kuin kenenkään muun yksittäisen puolustajan otteet. Jos Hapa pelaa hyvän kauden, on ensi kauden menestys vähintään tämän kauden kaltainen (=ennustus). Jos Harrin otteet ovat penkin alle, niin piru meidät periköön... Sanokaa minun sanoneen.

Alkaisi jo se uusi kiekkokausi. Vanhoja, miltei legendoiksi kasvaneita tarinoita, ei enää jaksa kerrata... Kaipaan jotain uutta...

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllähän kritisoida saa ja pitääkin kun on syytä. Harri vaikka kuinka mukava mies onkin siviilissä ja loistava pakki ylivoimassa, niin hän toistuvasti viime kaudella syyllistyi liialliseen kiekon hautomiseen. Ei siis syöttänyt monestikkaan sitä lyhyttä, helppoa avaussyöttöä sitä hakevalle sentterille eli Palsolalle ja kun aikailtiin riittämiin, niin syöttösuunnat oli kiinni. Tuloksena yleensä kiekon kuskaus punaviivalle ja kiekko kulmaan tai pitkä avausyritys vastustajan siniviivan pintaan ja yleensä sen verran epätarkka, että se meni pitkäksi.

En tiedä yrittikö Aho pelata liian nättiä, oliko Tami käskyttänyt hänet pelaamaan näin vai mikä lie... jokatapauksessa tyyli ei toiminut. Avuspeliä Harrin olisi ensi kaudella syytä yksinkertaistaa ja nopeuttaa. Luulisi hyväkätiseltä pakilta pelin yksinkertaistaminen onnistuvan ;)

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Heikkilän ideat puolustukseen

Ahon peli oli loppukaudesta juuri sitä mitä Heikkilä toivoi,hitaasti omasta päästä pois :p

En tiedä mikä Ahon loppukauteen vaikutti..oliko se loukkaantuminen vai mikä,mutta ei Harri liideri ollut. Heikkilähän ajoi sisään rauhallisempaa oman pään peliä,pakki odotteli maalin takana paljon enemmän kuin Tamin aikana ja monesti jopa lähti ohittamaan harhauttamalla ensimmäistä karvaajaa. Käsittääkseni tämä on Heikkilän pelifilosofiaa? Tamin aikanahan luisteltiin kuin heikkopäiset ja käytettiin todella paljon pitkiä "ohjaus-syöttöjä".. Voisiko Aholle sopia paremmin Tamin hyökkäykseen lähtö??

Alkukausi Aholta oli oikein mukavaa katsottavaa..toivottavasti luistin liikkuu koko ensi kauden samaan malliin!

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hapa on johtaja...

Hapa on Kärppä-pakiston henkinen johtaja. Niin se on. Jos nyt olisi niin Haapakoski kuin Aho pois, minun mielestä se olisi henkisellä puolella takaisku koko joukkueella. Vaikka ukkojen peliesitykset olivat vaihtelevia viime kaudella, niin minulla oli vähän sydän syrjällään, mikäli en joko Harria tai Mikkoa kaukalossa nähnyt (esim loukkaantumisten vuoksi). Luotto näiden ukkojen kykyihin oli, sanotaanko, emotionaalisella puolella.

Ei kai kenenkään valmentajan pelifilosofiaa ole, että omasta päästä lähdetään hitaasti pois, alimpana miehenä harhauttamisesta puhumattakaan. Jos Kake on ajanut rauhallisuutta puolustukseen, kyllä se varmaan tarkoittaa jotain muuta rauhallisuutta kuin, että avataan peliä hitaasti. Se ei ainakaan minun järkeen käy. Ehkä Kake tarkoitti sillä puolustuksen rauhallisuudella sitä, että koko joukkue puolustaa viisikkona paremmin, organisoidummin ja tunnollisemmin. Niin sen täytyy olla.

Niin, avaus pitää yleensä lähteä sentterille. Monesti tosiaan Sakke kävi hakemassa avausta, mutta sitä ei Hapalta kuulunut. Sitten sitä (avausta hakemassa) kävivät keskialueella kurvailemassa vuorollaan niin Papu kuin Joenväärä. Ja varsin usein turhaan. Tässä vaiheessa ainakin meikäläinen koki tunteen, että "avaa jo Aho pe***le!". Joskus jäi puuttumaan, että Karhu olisi keskikentälle mennyt hakemaan Hapalta avausta, sen verta hidasta se Hapan toiminta joskus on. Mutta eihän se käy päinsä, että mokke ylittää siniviivaa, kun se on säännöissä kielletty. ;)

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kirsti Hänninen - Oulun Kärpät - AaroKivilinna-palkinto?

Kärpät saivat lisäpontta tavoitellessaan ensi kaudella tätä kovasti nimimerkki Euro71:n hehkuttamaa Aaro Kivilinna -palkintoa (paras seura). ;)

Yle Teksti-TV uutisoi tänään: "Maajoukkuehyökkääjä Kirsi Hänninen siirtyy Jyväskylästä Oulun Kärppien SM-sarjajoukkueeseen."

Kärppä-tytöthän ovat kokeneet nyt tänä keväänä kaksi kovaa menetystä, joten tämä tuore kova hankinta tulee tosi tarpeeseen.

Tervetuloa Kirsti Ouluun, aina tänne lisää KH -nimikirjaimet omaavia ihmisiä mahtuu. ;)

Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Vai minun hehkuttamaa Kivilinna-palkinota?! Kyllä siitä Jokeri-leirissäkin omat metelit pidettiin niin kauan kuin se saatiin :-) Ja kova oli vastalausevyöry, kun ei mennytkään oikeaan osoitteeseen :-P

kh:n jutut alkavat käydä levottomiksi, mutta tokihan allekirjoitan mm. kaikki kh:n "Aho-prinsiipit".

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
AhoMuttaEiEsko

Joo ...

Olen aika pitkälti, tai täysin, samaa mieltä kuin 'kh'.

Monihan meistä on unohtanut, että 'hapa' pelasi edellisen kauden lopun vammautuneena. Siihen nähden hyvä suoritus.

Ja sammaan syssyyn voisi heittää kärppäpakeista Tauberin. Toivottavasti nämä kaksi 'vanhusta' pystyvät pelaaman ensi kauden terveenä.

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muutama läppä..ei mitään asiaa

Kh (=Kirsi hänninen? :p )

"Ei kai kenenkään valmentajan pelifilosofiaa ole, että omasta päästä lähdetään hitaasti pois, alimpana miehenä harhauttamisesta puhumattakaan. Jos Kake on ajanut rauhallisuutta puolustukseen, kyllä se varmaan tarkoittaa jotain muuta rauhallisuutta kuin, että avataan peliä hitaasti. Se ei ainakaan minun järkeen käy."

Niinno...en minä mitään virallista pelifilosofiasta tiedä,mutta eikö Kake julkisuuteen antanut tuonsuuntaisia kommentteja (rauhallisempaa puolustuspeliä,rauhallisemmin omasta päästä) ja kyllä se peli rauhallisemmin mielestäni omasta päästä lähti...ja minun mielestä siellä ainakin jonkun verran tapahtui niitä että jopa alimpana miehenä kuljetettiin kiekkoa/harhauteltiin (liian kauan).Hapa kyllä syyllistyi liian hitaaseen kiekon siirtelyyn loppukaudesta kun omasta päästä lähdettiin.Mutta tämä ny on vaan mun mielipide,eikä paljoa häiritse Hapan muuten hienoa kautta.

Kh edelleen:
"Mutta eihän se käy päinsä, että mokke ylittää siniviivaa, kun se on säännöissä kielletty."
Eikö raja oo punaviiva?Siis puolikenttä...

Ja Kirsi Hännisestä sen verran että on hyvä,että ensi kaudella voimme hakea reservipelaajia junnujen lisäksi naisten joukkueesta :D Kyllä siitä ylivoimaan viivamies tehdään..

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vastinetta Kakkoselle...

Viestin lähetti kakkonen
Kh =Kirsi hänninen?
Ole sinä Kekkonen, niin minä olen Hänninen. Ei vaan, minäkin olen ihan aidosti sitä mieltä, että Kirsistä on KH:lle edustusjoukkueen ylivoimaan pelotetta, mikäli joukkueen miehiset paukut eivät riitä.

Niinno...en minä mitään virallista pelifilosofiasta tiedä,mutta eikö Kake julkisuuteen antanut tuonsuuntaisia kommentteja (rauhallisempaa puolustuspeliä,rauhallisemmin omasta päästä) ja kyllä se peli rauhallisemmin mielestäni omasta päästä lähti...ja minun mielestä siellä ainakin jonkun verran tapahtui niitä että jopa alimpana miehenä kuljetettiin kiekkoa/harhauteltiin (liian kauan).Hapa kyllä syyllistyi liian hitaaseen kiekon siirtelyyn loppukaudesta kun omasta päästä lähdettiin.Mutta tämä ny on vaan mun mielipide,eikä paljoa häiritse Hapan muuten hienoa kautta.
Pistetään riita poikki ja voita väliin. Tuskin tässä meillä Kakkosen kanssa on mitään perustavaa laatua olevaa riitaa. Kakkonen sanoo, että Kaken aikana peli lähti rauhallisemmin omasta päästä. OK. Minä taas tarkoitan, että hyökkäyksien täytyy lähteä rauhallisesti, mutta mahdollisimman nopeasti. Ei saa jäädä aikailemaan. Sekin on mielestäni OK. Näissä näkemyserojen selvittämisissä on se hyvä puoli, että voi ottaa opiksi toisten mielipiteistä, ja kiinnittää niihin seikkoihin huomiota ensi kerralla.

Ehkä se loukkaantuminen vaikutti juuri Hapan loppukauden otteisiin.

"Mutta eihän se käy päinsä, että mokke ylittää siniviivaa, kun se on säännöissä kielletty."
Eikö raja oo punaviiva?Siis puolikenttä...
Pahus soikoon. Tarkoitin nimenomaan PUNAVIIVAA eli keskiviivaa. Kaikkea ne juhannuksen alushelteet teettivät, nyt meni hyvä joke pilalle.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tapaus Taubert...

Tuli tässä hiukan hundeerattua tätä tapaus-Kristian Taubertia. Paljon vartijana Krisse tuntuu olevan, jos yleisella tasolla kannattajien kertomaa miettii. Itse olisin Krissen kykyihin hieman skeptinen. Tai sanotaan, että Krissen viime kauden loukkaantumiset ja otteet saavat minut skeptiseksi Krissen suhteen.

Taubert on Ahon tavoin ensi kaudella Kärppien menestyksen kulmakivistä. Taubertin tehtävä on täyttää sitä aukkoa, missä Kärppien puutteet ovat suurimmat eli puolustuspelaamisessa. Krisse on ollut parhaimmillaan fyysisesti dominoiva pelaaja, jonka hulppeat itsevarmuutta huokuvat ylösnousut ja kovat laukaukset ovat viihdyttäneet etenkin Raksilan kotiyleisöä.

Ensi kaudelle kaivoin mietintämyssystäni (musta, paksu Kärppä-pipo) Krisselle teesiksi:

<B>- Pelaa ehjä kausi.</B> Loukkaantumisten suhteen pätee sama kuin Ahoon. Nyt huolella hoidetaan olkapää- ja muut vammat pois. Vähemmän punttisalirehkimistä täysillä painoille ja keskitytään enemmän vammojen hoitamiseen, myös treenipuolelle.

<B>- Pelitapa ja roolitys oikeanlaiseksi.</B> Mielenkiintoinen väite Euro71:ltä, että Krisse ei ole Heikkilän suosikkipelaajia. Riippumatta siitä, että onko väite totta vai ei, olisi Kaken palautettava Krisse maanpinnalle. Ajoittain Taubert vetää liikaa roolia, johon hänen (niin käsien kuin jalkojen) nopeutensa ei riitä. Krissen vahvuus on fyysisyys, eikä hänen minun mielestä kannata lähteä hakemaan kiekollista roolia. Minusta Heikkilän kuuluu ohjata Krisseä suuntaan, josta Krisse voi talvella kommentoida, että “olen pelannut aienpaa enemmän puolustuksen kautta, ja hyvin homma tuntuu toimivan”. Vaikean kauden jälkeen on parasta tulla takaisin palaamalla peruspeliin.

<B>- Enemmän agressiivisuutta peliin.</B> Kohdalla ollessa niin Taubertin laukaukset kuin taklaukset ovat kovia ja näyttäviä. Krissen suoritusten parhaimmat mittarit eivät ole maalit tai pisteet, vaan +/- -tilasto ja jäähyminuutit. Krisseltä odotettiin viime kaudella kovaa peliä divisioonakausien tapaan, kuitenkin turhaa. Hän otti murto-osan edelliskausien jäähyistä. Siitä voi jokainen päätellä mitä tykkää, mutta itse väitän, että Krisse ei pelannut ominta peliään, fyysistä peliä. Pelaajat ja joukkuetoverit elävät usein kontakteista ja taklauksista. Lisää agrea, niin tiedetään, että Krisse on tosissaan.

<B>- Pakkiparit oikeanlaisiksi.</B> Viime kaudelle, rikkonaisesta kaudesta johtuen, Taubert pelasi milloin missäkin parissa. Krissen kohdalle ei löytynyt missään vaiheessa oikeaa pakkiparia, joten pakkiparin tuntemus jäi puutteelliseksi.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pakkipareista...

Junno kertoi Kärppien keskustelun fanihaastattelussa, että hän uskoo “ensimmäisissä harjoitusotteluissa kokeiltavan kentällisiä ja perusrunkojen muotoutuvat siitä”. Tuo sai minut hiukan miettimään tulevan kauden pakkipareja. Pakkiparit ja hyökkäysketjut ovat niin iso kokonaisuus, että ne elää koko ajan eikä niistä saa etukäteen mitään kiinni. Mutta yritetään.

Tässä:

Harri Aho – Kristian Taubert
Mikko Lehtonen – Mikko Myllykoski
Joni Pitkänen – Kimmo Lotvonen
Topi Jaakola - Lasse Kukkonen

Eli:

<B>Harri Aho – Kristian Taubert</B>
Tuossa yllä aiemmissa viesteissä enemmän spekulointia lähtökohdista, jotka saattavat Ahon ja Taubertin pelaamaan pakkiparina. Veljekset ovat pelanneet aiemminkin divisioonassa yhdessä. Silloin heillä oli kemia kohdallaan ja homma toimi.

<B>Mikko Lehtonen – Mikko Myllykoski</B>
Kaksi allround-pakkia parina, jossa molemmilla on kuitenkin erilainen ja toisia täydentävä rooli. Lehtonen on enemmän hyökkäyspeliin osallistuva ja Myllykoski enemmän puolustuspeliin osallistuva puolustaja. Terrierimäinen Myllykoski paikkaa rajusti taklaavaa -ja sitä myöten ohi taklaavaa- Lehtosta.

<B>Joni Pitkänen – Kimmo Lotvonen</B>
Niin kuin Euro71 ja Cowboy totesi aiemmin, on Kimmo Lotvosen on aika osoittaa johtajuutta, ja hänen rinnalleen on aika istuttaa Joni Pitkänen tiukkaan oppiin. Roolitus on, että Lotvonen on peliä kontrolloiva varmistava puolustaja, joka tukee Joni Pitkästä. Näin viime kaudella Pitkäsen ottavan vastuuta kiekollisessa pelissä, joten tätä kiekollista roolia voisi kokeilla ensi kaudella.

<B>Topi Jaakola - Lasse Kukkonen</B>
Lähtökohta on se, että pojat pelaavat enemmän nuorisoketjun takana. Heidän tehtävä on pelata varmasti ja virheitä välttäen. Lasse Kukkonen on normaalisti ehdottomasti Kärppien runkopuolustaja. Ainoa kysymysmerkki on armeija. On mielenkiintoista oululaisittain nähdä, että mikä merkitys on armeijalla huippusuoritukseen. Jos Lasselle ei ole armeijasta haittaa, selventää se silloin huomattavasti Kärppä-puolustuksen peluutusta.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Minä: "Tosin Taubert ei kuulune Heikkilän suosikkipelaajiin...?"

Kh: "Mielenkiintoinen väite Euro71:ltä, että Krisse ei ole Heikkilän suosikkipelaajia."

Ei nyt ihan väite, vaan arvuuttelu sillä perusteella, että Kake käytännössä "hyllytti" Tauben Pitkäsen loukkaantumiseen saakka.

Mielenkiintoiset pakkiparit heitit, mutta itselläni ei tällä hetkellä ole niistä enempää sanottavaa. Pitää odottaa jääharjoitusten alkuun...

Ehkä mielenkiintoisimpia viime aikojen asioita oli tuo Tammisen spekulaatio Davidovista: "Davidoville on luvassa tuplapeluutusta, mikä tulee luonnollisesti syömään peliaikaa muilta." (koko haastattelu: http://www.rotuaari.fi/rotuaari-cgi/jutut.cgi?viewarticle=vapaalla=1892)

Jos Davya tosiaan peluutetaan tuplasti, niin uskoisin, että lähinnä Laukkasen kustannuksella. Potaichuk on aivan liian tärkeä pelaaja jäämään jalkoihin ja nuorisokentällä taas on oma roolinsa nuorempien laitureiden kehittämisessä. Tamminen näytti olevan Davyn suhteen luottavaisempi kuin minä...

Peto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Puskutraktorista

Puskutraktori Taubertin ura on todellakin vedenjakajalla. Mies oli ehdottomasti yksi menneen kauden pahimpia kärppälimboja, mutta aivan eri syystä kuin esimerkiksi Fandul. Sitkeä olkapäävamma vetää voimat pois isostakin miehestä, ja Kh:n Taubertille antamiin elämänohjeisiin onkin helppo yhtyä. Olipa vamma syntynyt överiksi menneestä voimaharjoittelusta tai ei, tällä harjoituskaudella voimaa ei kannattane kerätä riskirajoilla harjoitellen. Krisse on yksi liigan vahvimmista miehistä, vaikkei aivan täysillä painoilla jatkuvasti raataisikaan.

Itse en ole vielä valmis kategorisoimaan Kärppien sota-alueen lumikolaa menneiden vuosien mieheksi. Vielä kaudella 1999-2000 Krisse oli joukkueen ehdottomia profiilipelaajia mm. nakutellen runkosarjassa puolustajalle komeat 15+21=36 pistettä. Vire ei rajoittunut suinkaan puiseviin divariotteluihin, vaan mies menestyi myös liigakarsinnoissa tehden mm. Lahdessa ehkäpä jopa kauden tärkeimmän yksittäisen kärppämaalin. Tuona keväänä tulivat niin Krissen persoonalliset puolilämärit, puolustussiniviivan pommit kuin moottorisahamurhaajamaiset irvistyksetkin. Näitä elementtejä kärppäpuolustus tarvitsee myös kaudella 2001-2002.

En usko, että pakastinarkun kokoinen mies alkaisi arkailemaan tai pelkäämään vaihtaessaan sarjatasoa pari pykälää kovempaan. Asenneongelmiakaan ei pitäisi syntyä kovempaan sarjaan siirryttäessä, vaikka tästä on päinvastaisiakin esimerkkejä. Itseensä uskoessaan ja oikean roolin löytäessään mies on kova luu myös liigajäällä. Jonkin verran tehoja voi toki syödä Taubertin suhteellinen hitaus, mutta hyvin toimivaan kentälliseen ja vähintään kakkosylivoimaan päästessään Krisse voi mielestäni tehdä liigassa jopa kymmenen maalia kaudessa.

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sitä sun tätä eli "sittis"...

Mukava, että olet vainunnut tiesi tänne palstalle, Peto. Laitoin moitteeni Krissen varovaisuudesta (=jäähyjen väheneminen edelliskausiin) ikään kuin pieneksi "kärjeksi" kirvoittaakseni keskustelijoiden kertomaan enemmän mielipiteitään Krissestä. Jotenkin tuntuu, että Taubert elää (ja peli paranee) kontaktien, taklauksien ja pikku rähinöiden kautta.

Tuosta Davidovista sen verta, että mikäli hän "pääsee" siihen vaiheeseen, että alkaa saamaan Tamin ennustuksen mukaisesti "hurjastikin" peliaikaa, niin uskon hänen tehneen sen eteen tulostakin. Eli uskon, että toteutuessaan tuo Tamin ennustus, niin se olisi hyvä asia koko joukkueelle (=esim Hakki olisi näin korvattu). Toki täytyy minunkin myöntää, että olen hiukan varovainen Davidov-odotuksien suhteen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy