Ei olla, älä pelkää. Katsojaluku ei kerro mitään siitä, paljonko lipuista on tullut rahaa sisään. Ja se on se kaikkein merkityksellisin asia, koska se vaikuttaa myös tulevaisuuteen. Itsehän olen käynyt kaikissa kotipeleissä ja olen voinut helposti todeta, että ilmoitettu katsojamäärä ei täsmää todellisten paikalla olijoiden määrää. Ja tämähän tarkoittaa tietysti sitä, että ilmaislippuja tai melkein ilmaisia yhteistyökumppaneille jaettavia lippuja on printattu ulos todella paljon. Ikävä kyllä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ei kai IFK:lla ole ollut erityisesti tapana jaella isompia määriä ilmaislippuja? Nuo ilmoitetut katsojamääräthän pitäisi koostua kausikorttilaisista + lipun ostaneista + ne ilmaisliput, ja isoin heitto paikallaolijoista versus ilmoitetusta taitaa tulla kausikorttilaisista. Eli vaikka 1000 kausikorttilaista päättää etteivät he mene hallille tuota paskaa katsomaan, niin heidät lasketaan kuitenkin katsojamäärään, näin on moni Liigan UTJ sanonut, eli kausarilaiset ovat lipun maksaneet ja heidät lasketaan automaattisesti noihin katsojalukemiin.
Jos IFK on tällä kaudella jakanut poikkeuksellisen paljon ilmaislippuja, niin se on mennyt multa sitten ohi. Oli miten oli, tuo IFK:n katsojakeskiarvo on ilmaisliputkin huomioiden niin korkea, ettei IFK tule pahemmin persnettoa tänä vuonna tekemään, itseasiassa epäilen että 200-400k ollaan plussalla tämän kauden jälkeen, tämä sillä oletuksella ettei mitään kiekollista pakkia enää hankita. Mulla on edelleen epäilys ettei pelaajabudjetti ole Taimen lähdön vuoksi täynnä, ja jos häntä ei korvata niin siitä säästyy se noin 200-250k heti kättelyssä. Jos tuossa IFK:n joukkueessa on 3.2 milliä kiinni, niin mitä helvettiä? Tämä alamaailmaan viittaava kirosana siitä syystä, ettei tuohon joukkueeseen olisi mielestäni pitänyt millään saada 3.2 milliä uppoamaan, mielenkiinnolla odotan esim. Petrellin verotietoja.