Nyt just vituttaa!

  • 2 581 699
  • 12 202
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Joo vituttaa, IFK osaa tuottaa tuskaa kyllä turhan usein. Hyvä kiekkofiilis keskiviikon jälkeen, ja nyt siitä ole jäljellä yhtään mitään.
Kyllä se tästä taas, lumoa kohti.
On aika kaivaa kumikanat valmiustilaan!!!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Lätty-ylämummo , en mä maalivahdin roolia ole kiistämässä. Mulle rankkarit ovat 50-50. Se, mikä mua tökkii epäonnistuneissa rankkareissa on, kun pelaajasta näkee jo etukäteen, että ei tule menemään. Mulla on ainakin omasta mielestäni aika hyvä silmä sen suhteen, meneekö rankkari sisään vai eikö mene. Sanoisin, että n. 8/10 olen aavistanut oikein. Kysymys voi olla puhtaasti hyvästä tsägästä tai sitten ei, mutta joka tapauksessa osumatarkkuuteni on varsin hyvä, ellei jopa erinomainen. Arvaukseni/väitteeni perustuu pelaajan kehonkieleen ja mm. luistelun terävyyteen, kun pelaaja tulee kiekon luokse ja lähtee liikkeelle. Hitaasti voi lähteä, mutta aika helposti sen erottaa, onko kyseessä taktiikka vai ”löysyys”. Jotenkin siitä pelaajasta vain näkee, haluaako ihan oikeasti tehdä maalin ja onko riittävästi päättäväisyyttä mukana. Maalia ei aina tule silloinkaan, mutta arvostan aina niitä, jotka yrittävät ihan tosissaan, meni syteen tai saveen.

Hyvin usein HIFK:n pelaajat näyttävät ainakin omiin silmiini tulevan keskiympyrään jotenkin muuten kuin täynnä tappamisen meininkiä. Onko kyseessä paineet, jännitys, yliyrittäminen vai joku muu, en osaa sanoa, mutta kovin usein HIFK:n pelaajilta puuttuu sellainen rentous, mitä maalinteossa kuitenkin aina tarvitaan. Väitän, että Kerhossa Innala olisi pistänyt eilenkin rankkarinsa sisään. Tai edes yrittänyt jotain muuta kuin sen saman viime aikoina epäonnistuneen vetonsa. Veskarit ovat eksperttejä tulkitsemaan vastustajan pelaajia ja he myös katsovat tiettyjen pelaajien vetoja nauhoilta. Uskallan väittää, että Kerhon veskari tiesi eilen jo etukäteen ihan vain Innalaa katsomalla, mitä hän yrittää, eikä hänen tarvinnut kauheasti edes venyä. Mielenkiintoista olisi tietää, miksi Innala yritti samaa kikkaa? Johtuiko siitä, että se tulee niin selkäytimestä, että koki sen "varmimmaksi" tavaksi tehdä maali? Jos halusi ottaa varman päälle, mistä se johtui? Itseluottamuksen puutetta ei kuitenkaan kai nyt kauheasti pitäisi olla, kun kuitenkin edellisessä matsissa onnistui maalinteossa. Varman päälle ottaminenhan on tavallaan joskus ihan hyväkin, mutta aika usein siinä jää sitten kuitenkin jotain piippuun. Ja kun yllätyksellisyyttä jää uupumaan, siinä annetaan kyllä vastustajan veskarille avaimet käteen.

Jostain syystä HIFK:n pelaajien track record ei ainakaan mun muistikuvieni mukaan ole kovin kaksinen rankkareissa viime vuosina. Eikä kysymys ole siitä, etteikö meillä olisi pistää sinne laukomaan pelaajia, jotka eivät rankkareissa voisi olla hyviä. Kun he kuitenkin pelitilanteissa kykenevät maaleja ihan todistetusti tekemään. Erikoista ja vituttavaa kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
@Lätty-ylämummo , en mä maalivahdin roolia ole kiistämässä. Mulle rankkarit ovat 50-50. Se, mikä mua tökkii epäonnistuneissa rankkareissa on, kun pelaajasta näkee jo etukäteen, että ei tule menemään. Mulla on ainakin omasta mielestäni aika hyvä silmä sen suhteen, meneekö rankkari sisään vai eikö mene. Sanoisin, että n. 8/10 olen aavistanut oikein. Kysymys voi olla puhtaasti hyvästä tsägästä tai sitten ei, mutta joka tapauksessa osumatarkkuuteni on varsin hyvä, ellei jopa erinomainen. Arvaukseni/väitteeni perustuu pelaajan kehonkieleen ja mm. luistelun terävyyteen, kun pelaaja tulee kiekon luokse ja lähtee liikkeelle. Hitaasti voi lähteä, mutta aika helposti sen erottaa, onko kyseessä taktiikka vai ”löysyys”. Jotenkin siitä pelaajasta vain näkee, haluaako ihan oikeasti tehdä maalin ja onko riittävästi päättäväisyyttä mukana. Maalia ei aina tule silloinkaan, mutta arvostan aina niitä, jotka yrittävät ihan tosissaan, meni syteen tai saveen.

Hyvin usein HIFK:n pelaajat näyttävät ainakin omiin silmiini tulevan keskiympyrään jotenkin muuten kuin täynnä tappamisen meininkiä. Onko kyseessä paineet, jännitys, yliyrittäminen vai joku muu, en osaa sanoa, mutta kovin usein HIFK:n pelaajilta puuttuu sellainen rentous, mitä maalinteossa kuitenkin aina tarvitaan. Väitän, että Kerhossa Innala olisi pistänyt eilenkin rankkarinsa sisään. Tai edes yrittänyt jotain muuta kuin sen saman viime aikoina epäonnistuneen vetonsa. Veskarit ovat eksperttejä tulkitsemaan vastustajan pelaajia ja he myös katsovat tiettyjen pelaajien vetoja nauhoilta. Uskallan väittää, että Kerhon veskari tiesi eilen jo etukäteen ihan vain Innalaa katsomalla, mitä hän yrittää, eikä hänen tarvinnut kauheasti edes venyä. Mielenkiintoista olisi tietää, miksi Innala yritti samaa kikkaa? Johtuiko siitä, että se tulee niin selkäytimestä, että koki sen "varmimmaksi" tavaksi tehdä maali? Jos halusi ottaa varman päälle, mistä se johtui? Itseluottamuksen puutetta ei kuitenkaan kai nyt kauheasti pitäisi olla, kun kuitenkin edellisessä matsissa onnistui maalinteossa. Varman päälle ottaminenhan on tavallaan joskus ihan hyväkin, mutta aika usein siinä jää sitten kuitenkin jotain piippuun. Ja kun yllätyksellisyyttä jää uupumaan, siinä annetaan kyllä vastustajan veskarille avaimet käteen.

Jostain syystä HIFK:n pelaajien track record ei ainakaan mun muistikuvieni mukaan ole kovin kaksinen rankkareissa viime vuosina. Eikä kysymys ole siitä, etteikö meillä olisi pistää sinne laukomaan pelaajia, jotka eivät rankkareissa voisi olla hyviä. Kun he kuitenkin pelitilanteissa kykenevät maaleja ihan todistetusti tekemään. Erikoista ja vituttavaa kuitenkin.

Mun prosentit on 65-35 maalivahdille. Tämä ei tietenkään koske yksittäistä pelaajaa, vaan kaikkien rankkareitten keskiarvoa. Maalivahdeille pitää tosissaan nostaa hattua siitä, kuinka torjuntapeli on kehittynyt!
Perustelen tuon prosenttini sillä, että änärinkään rankkarilistalla ei montaa yli 50% miestä ole.
Tuntuu vaan niin käsittämättömältä, ettei pientä kiekkoa saada survottua maalivahdista ohi. Oikeiden molareiden peitto hakkaa 5G:n sata-nolla!

Suomessa alkaa olla lätkä aika monen podcastin aiheena. Kamraatit tai Linnanahde voisi ottaa uransa päättäneen maalivahdin ja kärkihyökkääjän purkamaan pelkästään tätä aihetta. Silloin henkilöt voisivat availla salaisuuksiaan huoletta, kun ura on jo paketissa. Jotain mystistä noissa kumminkin on, kun kenttäpelaajien % on noin vaatimaton. Samalla tuo % voi olla myös syy sille, miksi kenttäpelaaja tuntuu menettävän elämänilonsa joutuessaan rankkaria ampumaan. Täysi kotihalli, minutti peliaikaa, peli tasan, kirkkaat valot, tv-peli, nouseva meteli vaatii voittomaalia, ja vastassa virnuilee 95% maalivahti. On suorastaan ihme, ettei kenttäpelaajat oksenna jäälle!

Mutta mennääs Innalaan. Hän on laukonut rankkareistamme eniten, ja omakin mielikuvani on, ettei % häntä mairittele. Onneksi Liigalla on tilasto ilahduttamaan synkkyyteen vaipuvaa kannattajaa. Jeren prosentti on kansainvälistä huippuluokkaa, 66.7% sisään! Parempi löytyy vain Ilveksen Lancasterilta 71,4% Tietysti on muutama yhden ampunut 100% mies, mutta ei heistä sen enempää. Jere on siis pistänyt 6 ampumastaan 4 sisään, joten ei huono. Eikä IFK:n rankkarit kokonaisuutenakaan mikään limbo ole: 16/7=43,7% Ilves 20/8=40% Jukurit 17/5=29,41% Tappara 12/5=41,67% Joten ei kannata noistakaan murehtia. Hallussa ovat, vaikka yksittäinen epäonnistuminen sattuu niin saatanasti. Hyvä tästä tulee...
 
Viimeksi muokattu:

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Kookoo kotipeli siirtyy HIFK:n vaikean koronatilanteen myötä.

Toivottavasti viikonlopun vieraspelit voidaan pelata
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kookoo kotipeli siirtyy HIFK:n vaikean koronatilanteen myötä.

Toivottavasti viikonlopun vieraspelit voidaan pelata
Vaikea kuvitella, että tilanne niin radikaalisti paranisi torstain ja lauantain välillä,
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Kookoo kotipeli siirtyy HIFK:n vaikean koronatilanteen myötä.

Toivottavasti viikonlopun vieraspelit voidaan pelata
Mä oon täs muutaman viime viikon ajan ihmetellyt sitä, että miksi Liigajengit testaa pelaajiaan jatkuvasti.
Ei muillakaan duunipaikoilla testata ihmisiä päivittäin.
Vituttaa taas tämmönen pelin missaaminen.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
vituttaa, jos kannattajat eivät pääse la Tampereelle
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
"HIFK:n joukkueessa on todettu useampia koronavirustartuntoja ja Liigan sisäisen protokollan mukaisesti suurin osa joukkueen pelaajista on sivussa toiminnasta."

Onhan tämä täysin käsittämätöntä, että korona riivaa jatkuvasti HIFK:ta ja sen takia koko kausi jälleen kerran alkaa maistumaan täydeltä paskalta. Vetää sanattomaksi.
 

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä oon täs muutaman viime viikon ajan ihmetellyt sitä, että miksi Liigajengit testaa pelaajiaan jatkuvasti.
Ei muillakaan duunipaikoilla testata ihmisiä päivittäin.
Vituttaa taas tämmönen pelin missaaminen.
Ei kai oireettomana huilaa? Ihme salamyhkäisyyttä Liigalta. Suorastaan vittuilua katsojille, kun pelisäännöt eivät ole selvät!
 
J

Just-Ice-Hockey

Mä oon täs muutaman viime viikon ajan ihmetellyt sitä, että miksi Liigajengit testaa pelaajiaan jatkuvasti.
Ei muillakaan duunipaikoilla testata ihmisiä päivittäin.
Vituttaa taas tämmönen pelin missaaminen.

Kyllä ainakin meillä altistumisen jälkeen edellytetään joko siirtymistä etätöihin tai tehtävän estäessä etätyöt ihan vaan karanteeniin. Toki tietyissä tilanteissa karanteenista voi vapautua negatiivisella testillä, mutta testin tekeminen on täysin vapaaehtoista.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että heti ensimmäisen altistumisen jälkeen jengi viideksi päiväksi karanteeniin ja negatiivisten testien kautta takaisin. Toki ei tuokaan autuaaksitekevää ole. Terkuin kolme rokotusta, kolme negatiivista testiä viikossa ja korona.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Kyllähän tässä jo valmiiksi vituttaa että pääseekö lauantaina Tampereelle... ja kummasti korona kiertää Jukureita, mutta ihmekkös tuo, savolaiset ovat niin kieroja ettei edes korona osu
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Eikö siellä ole jo yli puolet jengistä ollut aiemmin koronassa, niin miten voi olla sama tilanne taas uudestaan?
Toinen puoli huutaa nyt ja sairastaa koronaa...

"Toinen puoli, meillä on korona
toinen puoli meilläkin on korona..."
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Kyllä ainakin meillä altistumisen jälkeen edellytetään joko siirtymistä etätöihin tai tehtävän estäessä etätyöt ihan vaan karanteeniin. Toki tietyissä tilanteissa karanteenista voi vapautua negatiivisella testillä, mutta testin tekeminen on täysin vapaaehtoista.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että heti ensimmäisen altistumisen jälkeen jengi viideksi päiväksi karanteeniin ja negatiivisten testien kautta takaisin. Toki ei tuokaan autuaaksitekevää ole. Terkuin kolme rokotusta, kolme negatiivista testiä viikossa ja korona.
No ei noilla testeillä saavuteta muuta kun pilata kausi kokonaan. Ei niin tehä muuallakaan maailmalla. Eikä pelejä enää peruta. Mä en tiedä missä sä olet duunissa, mutta ihan päätöntä touhuahan toi on. Toi testaa, jäljitä, eristä malli on tiedätkös vähän ajanut aikansa ohi. Edes terveysasemalla ei mun mielestä enää testata hoitajia/lääkäreitä jos on siis flunssanoireita. Siellä se on perusteltua, kun hoidetaan sairaita ihmisiä yms. Jotenkin en näe miten tämä on tarpeellista urheiluseurassa. Kun ei sitä edes tartuntatautiviranomaiset suosittele. Puhumattakaan ole tarpeellista heidän mielestä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Marraskuussa aloimme kaverin kanssa suunnittelemaan lätkäreissua. Ensimmäinen sopiva pelipäivä löytyi lauantailta 26.2. No tänään kaverini ilmoitti että hänellä korona ja joutuu perumaan reissun omalta osaltaan. No avopuolisoni suostui lähtemään lauantaina Tampereelle ja ehdotti vielä että olisimme hotellissa yötä. Eikös 1,5 tuntia sitten peruuntunut torstain kotipeli tämän koronap*skan takia ja eiköhän lauantain vieraspelikin peruunnu. Nyt just vituttaa niin omalta osalta kuin myös Megamatkalaisten takia.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Kyllä ainakin meillä altistumisen jälkeen edellytetään joko siirtymistä etätöihin tai tehtävän estäessä etätyöt ihan vaan karanteeniin. Toki tietyissä tilanteissa karanteenista voi vapautua negatiivisella testillä, mutta testin tekeminen on täysin vapaaehtoista.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että heti ensimmäisen altistumisen jälkeen jengi viideksi päiväksi karanteeniin ja negatiivisten testien kautta takaisin. Toki ei tuokaan autuaaksitekevää ole. Terkuin kolme rokotusta, kolme negatiivista testiä viikossa ja korona.
Mun pointti meni varmaan ohi.
Tarkoitin sitä, että miksi näitä testejä enää ylipäätään tehdään?
Mä olen kolmesti rokotettu, palveluduunissa, enkä ole koronaa saanut.
Flunssassa testannu ja negaa näytti.
Tämä pelleily ei lopu, ennenkuin korona poistetaan vaarallisten tartunta-tautien listalta.
Mä tarkoitin just tota, mikä esim. teikän duunissa on, altistumisen jälkeen sitä ja tätä....
Oli oireita tai ei.
Se on se, mikä pitäis lopettaa. Päättäjien toimesta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Miten vitussa taas!? Menee kyllä niin maku tähän paskaan. Tämäkin kausi ratkeaa siihen kuka pystyy parhaiten välttelemään koronaa. Väärään aikaan tuo tuhoaa kertaheitolla kauden.
 
J

Just-Ice-Hockey

No ei noilla testeillä saavuteta muuta kun pilata kausi kokonaan. Ei niin tehä muuallakaan maailmalla. Eikä pelejä enää peruta. Mä en tiedä missä sä olet duunissa, mutta ihan päätöntä touhuahan toi on. Toi testaa, jäljitä, eristä malli on tiedätkös vähän ajanut aikansa ohi. Edes terveysasemalla ei mun mielestä enää testata hoitajia/lääkäreitä jos on siis flunssanoireita. Siellä se on perusteltua, kun hoidetaan sairaita ihmisiä yms. Jotenkin en näe miten tämä on tarpeellista urheiluseurassa. Kun ei sitä edes tartuntatautiviranomaiset suosittele. Puhumattakaan ole tarpeellista heidän mielestä.

En tiedä mihin viittaat muulla maailmalla, mutta KHL:ssä laitettiin runkosarja ennenaikaisesti pakettiin, NHL:ssä siirrettiin 32 ottelua yksin tammikuun aikana ja SHL:kin on siirtänyt otteluita vuoden 2022 aikana. Kaikki ottelusiirrot ovat tapahtuneet koronaviruksen vuoksi. Neukuista ei ikinä voi varmaksi sanoa, mutta epäilenpä myös KHL:n runkosarjan säppiin laittamisen johtuneen ainakin osittain koronasta.

Mitä tulee jäljittämiseen, olen kanssasi samaa mieltä, se on päätöntä. Virusta liikkuu nyt niin paljon ja kaikkialla, että on ajanhukkaa pyrkiä selvittämään mistä kukakin sen taudin on saanut. Sen sijaan en voisi olla kanssasi enempää eri mieltä testaamisen ja työyhteisöstä eristämisen osalta. Jos tiedetään työyhteisön jäsenen altistuneen koronalle, on eristäminen tehokkain keino pyrkiä estämään viruksen leviämistä mainitussa yhteisössä. Testaamisella puolestaan voidaan pyrkiä sekä estämään viruksen leviämistä että lyhentämään tuota karanteenia suhteessa työyhteisöön. Jos minä pyörittäisin omaa yritystäni, varmasti pitäisin yllä työnantajani kanssa yhtenevää käytäntöä. Ongelmaksi toki muodostuu se, että kotitestit tunnistavat nykyistä virusmuunnosta kiusallisen myöhäisessä vaiheessa.

Jos nyt sitten mietin, että pyörittäisin urheiluseuraa tai -sarjaa, niin tekisin kaikkeni sen eteen, että pudotuspelien aikaan joukkueet olisivat mahdollisimman hyvässä iskussa. Vaikka sitten runkosarjan kustannuksella. Täysin subjektiivisena kokemuksena myös totean, että yksikään flunssa ei ole näin tehokkaasti vienyt kondista. Korttelin kun koirien kanssa, niin hiki virtaa ja todella hengästyttää. Jos olisin urheilija, todella toivoisin, että työnantajani tekisi kaikkensa sen eteen, että en tätä virusta saisi riipakseni.

Mun pointti meni varmaan ohi.
Tarkoitin sitä, että miksi näitä testejä enää ylipäätään tehdään?
Mä olen kolmesti rokotettu, palveluduunissa, enkä ole koronaa saanut.
Flunssassa testannu ja negaa näytti.
Tämä pelleily ei lopu, ennenkuin korona poistetaan vaarallisten tartunta-tautien listalta.
Mä tarkoitin just tota, mikä esim. teikän duunissa on, altistumisen jälkeen sitä ja tätä....
Oli oireita tai ei.
Se on se, mikä pitäis lopettaa. Päättäjien toimesta.

Me ollaan tästä selvästi eri mieltä. Itsekin kolme kertaa rokotettuna onnistuin taudin saamaan ja kyllähän tämä vittumainen visva on. Toki mielipiteeseesi voi vaikuttaa myös se, että henkilökohtaisesti eristys ei estä työntekoa, eikä virus ole vaikuttanut minuun taloudellisesti mitenkään. Työnantajani toimintamallia pidän vain järkevänä, nimenomaan työnantajan näkövinkkelistä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kyllä ainakin meillä altistumisen jälkeen edellytetään joko siirtymistä etätöihin tai tehtävän estäessä etätyöt ihan vaan karanteeniin. Toki tietyissä tilanteissa karanteenista voi vapautua negatiivisella testillä, mutta testin tekeminen on täysin vapaaehtoista.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että heti ensimmäisen altistumisen jälkeen jengi viideksi päiväksi karanteeniin ja negatiivisten testien kautta takaisin. Toki ei tuokaan autuaaksitekevää ole. Terkuin kolme rokotusta, kolme negatiivista testiä viikossa ja korona.
Henkilökohtaisesti sitä mieltä, että pelaat, urheilet, tai teet töitä jos koet olevasi työkykyinen. Kipeä on kipeä jäät pois, palaat takaisin kun kunnossa. Loppuisi jo tää helvetin testaaminen ja hulluus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös