Ihan ensimmäiseksi kannattaisi kokeilla lippujen hintojen asettamista suomalaisten matalaan palkkatasoon.
Tai vaihtoehtoisesti sitten koko homman rakentamista rahan arvoiseksi. Jos on vain yksi katsottava ottelu, sen pitää olla yhden katsottavan ottelun hintainen. Jos lippu maksaa 40€, siellä pitää olla 40€ edestä katsottavaa.
Kirjoitin reilu viikko sitten tähän ketjuun esiotteluiden hävettävän huonosta tasosta ja siitä, ettei esiotteluita ole edes ilmoitettu vielä. Nyrkkeily ei ole Suomessa ylemmän luokan viihteen muoto, joten lipunmyyntiä kiihdyttääkseen on saatava jotain muutakin kuin pelkkä pääottelu, vaikka olisikin miten mielenkiintoinen. Itse olen käynyt katsomassa yhtä lukuun ottamatta kaikki Stadissa tai Espoossa käydyt tapahtumat viimeiset vuodet ja tämä oli jo ennen peruuntumista ilta, johon en olisi ollut lähdössä. Ainakaan tuolla ottelukortilla. Enkä olisi investoinut tuohon PPV-settiinkään. Hölmömpiinkin asioihin tulee toki rahaa käytettyä, mutta periaatteesta en maksa noin räikeää ylihintaa.
Nyrkkeilytapahtuma kestää kuitenkin sen 4-6 tuntia ja maksaa kohtalaisesti rahaa. Ainakaan minä en jaksa yhden ottelun takia edes raahautua paikalle iltamyöhään, joten sinänsä lipun hinta ei ole edes se pointti, vaan viihdettä pitää olla useammaksi tunniksi. Välissä voi toki olla selkeitä välimatseja, joiden aikana voi käydä nesteyttämässä, mutta viisi selkeää välimatsia ja main event on sellainen yhdistelmä, ettei sillä myydä lippuja.
Tekee kyllä gutaa suomalaiselle nyrkkeilylle, että taas kerran peruuntui ilta tai vaihtui pääottelu. Varmasti löytyy paljon innokkaita ensimmäisten päivien lipuntilaajia tulevaisuudessa, kun todennäköisyydet sille, että saat sen mistä olet maksanut on jotain 30% luokkaa.
Henkilökohtaisesti on pakko sanoa, että yksi parhaista otteluiltamista on ollut maailman mittakaavassa mitätön ilta, jossa nähtiin nuo kaksi sm-ottelua (Piispanen - Myllylä ja Haapoja - Rosberg). Ymmärrän halun rakentaa listaa, mutta joku raja siinäkin. Nythän nostettiin esiin sm-ottelu Kekäläinen - Laine. Stadin mallille pinnat siitä, ettei paljoa kiertele ja kaartele, vaan lähtee yleensä sinne yleisöä eniten kiinnostavaan suuntaan. Olisi siellä muutama muukin mahdollinen suomalaisten välinenkin olemassa, yhden painoluokan päässä toisiltaan olevilta jätkiltä.