Nyt kun on saanut lukea uutisista erään amerikkalaisen jantterin metsästyreissusta Afrikassa, jossa hän antaa eläimen kitua ensin 40 tuntia, sitten leikkaa pään irti trophyksi ja lopulta nylkee sekä jättää ruhon koskemattomana luontoon, niin voisi kysyä: voiko tuollaista toimintaa kutsua enää metsästykseksi? Ovatko tällaiset ihmiset henkisesti sairaita, kuten Roger Moore ja muut luonnonsuojelijat heitä nimittävät, vai onko se ihmisen egon mukaisesti vahvimman selviytymistä?
Minulla henkilökohtaisesti ei ole sellaisia metsästäjiä mitään vastaan, jotka vain hankkivat ruokansa luonnosta. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan ymmärrä enää trophyjen keräämistä ja valokuvaposeeraamista kuolleiden ruohojen vierellä. Siinä tulee mieleen jo Criminal Minds -sarjan sarjamurhaajat. Minun mielestäni trophyjen keräämisessä alkaa olla se raja, jossa siirrytään leivän sijasta jonkin muun ihmisvietin vietävänä pelkkään sirkushuviin.
Minulla henkilökohtaisesti ei ole sellaisia metsästäjiä mitään vastaan, jotka vain hankkivat ruokansa luonnosta. Henkilökohtaisesti en kuitenkaan ymmärrä enää trophyjen keräämistä ja valokuvaposeeraamista kuolleiden ruohojen vierellä. Siinä tulee mieleen jo Criminal Minds -sarjan sarjamurhaajat. Minun mielestäni trophyjen keräämisessä alkaa olla se raja, jossa siirrytään leivän sijasta jonkin muun ihmisvietin vietävänä pelkkään sirkushuviin.