Toi Finleyn rautakanki, ei morjensJoe Finley: viime kaudella 150, nykyään löysempi johtuen käsileikkauksesta
.
Joe Finley: viime kaudella 150, nykyään löysempi johtuen käsileikkauksesta
Aikamoisia letkuja käyttävät pojat. Kunnon C-junnumaila toi 67 jo. :)Aika paljon ollaan tultu näissä löysempään päin, Ässien Kotkaniemellä käytössä 67 ja Jokerien Eeli Tolvasella 75.
Tällainen on Patrik Laineen kohuttu maila: "Low kickpoint, kustomoitu, nystyröimätön, kasivitonen..." tuossa juttua Paten mailasta.Aikamoisia letkuja käyttävät pojat.
Korjataan itse, että muistin juuri väärin. Eli Patrik Laineella on myös todella löysä maila niin isoksi pelaajaksi. Flex85.
Onhan tuo kieltämättä aika jäykkä mutta iso mies kuitenkin kyseessä. Lisäksi Finleyllä mailan tehtävä on lähinnä lyödä kaikkea liikkuvaa ja olla poikittain omistajan ja vastustajan välissä joten kyllä varmasti tuollainen kanki palvelee sitä tarkoitusta oikein hyvin..
Toi Finleyn rautakanki, ei morjens
Muistelisin, että Ovechkin taitaa käyttää jotain 79 flexiä. Muutenkin NHL puolella on muistaakseni paljonkin pelaajia, jotka pelaa löysällä, jopa 70 flexillä. Siksi jopa ihmettelen, että mihin liigapelaajat tuollaisia kankia tarvitsevat.Aikamoisia letkuja käyttävät pojat. Kunnon C-junnumaila toi 67 jo. :)
Onhan noissa todella isoja eroja. Esimerkiksi Johnny Gaudreau käyttää 55 flexin mailaa.Aikamoisia letkuja käyttävät pojat. Kunnon C-junnumaila toi 67 jo. :)
Ei taida paljon lämätä tuolla mailalla. Sehän taipuu vain kiekon yli tolla joustolla.Onhan noissa todella isoja eroja. Esimerkiksi Johnny Gaudreau käyttää 55 flexin mailaa.
Tällainen on Patrik Laineen kohuttu maila: "Low kickpoint, kustomoitu, nystyröimätön, kasivitonen..." tuossa juttua Paten mailasta.
Muistelisin tälle kaudelle, että otti ainakin ylivoimalle sitten hieman jäykemmän mailan käyttöön. Että lähtis onetimerit hieman paremmin.
Itse olen aikalailla saman kokoinen ja ostin kerran vahingossa mailan 60 flexillä...silläkin lämääminen on vähän niin ja näin. Muuten kyllä sillä on ihan kiva höntsätä!Ei taida paljon lämätä tuolla mailalla. Sehän taipuu vain kiekon yli tolla joustolla.
No sitähän se on. Itse en ole koskaan oppinut lämäämään kunnolla (siten että siitä olisi hyötyä), joten mailaksi on aina valikoitunut aikamoinen letku. Sillä on kiva leikitellä ja etenkin rannareihin oikein kiva, kun onnistuu helposti huonommastakin asennosta laukomaan.Itse olen aikalailla saman kokoinen ja ostin kerran vahingossa mailan 60 flexillä...silläkin lämääminen on vähän niin ja näin. Muuten kyllä sillä on ihan kiva höntsätä!
Menee kyllä oftopic mutta.. Itse en junnuna oikein kunnolla tahtonut lämäriä hallita ja mailatkin olivat sitten niitä letkuja kun ampui vain rannareita. Sitten kerran sain veljen vanhan rautakangen ja jonkun matkaa sillä kokeiltuani alkoi lämäritkin irtoamaan! Nykyään pidän itseäni kohtuullisen hyvänä siinä. 85 oma lemppari. Johonkin 70 kun mennään niin tuntuu että maila vain katoaa alta ja voimaa ei saa siihen yhtään. Veikkaisin joidenkin liigapelaajien super jäykkien/löysien mailojen johtuvan tuosta. (pois lukien pelaajan koko). Ihan mihin vain totut ja onhan jäykemmällä sen lämärin veto helpompaa.No sitähän se on. Itse en ole koskaan oppinut lämäämään kunnolla (siten että siitä olisi hyötyä), joten mailaksi on aina valikoitunut aikamoinen letku. Sillä on kiva leikitellä ja etenkin rannareihin oikein kiva, kun onnistuu helposti huonommastakin asennosta laukomaan.
Menee kyllä oftopic mutta.. Itse en junnuna oikein kunnolla tahtonut lämäriä hallita ja mailatkin olivat sitten niitä letkuja kun ampui vain rannareita. Sitten kerran sain veljen vanhan rautakangen ja jonkun matkaa sillä kokeiltuani alkoi lämäritkin irtoamaan! Nykyään pidän itseäni kohtuullisen hyvänä kun siinä. 85 oma lemppari. Johonkin 70 kun mennään niin tuntuu että maila vain katoaa alta ja voimaa ei saa siihen yhtään. Veikkaisin joidenkin liigapelaajien super jäykkien/löysien mailojen johtuvan tuosta. (pois lukien koko asia). Tottumisesta.
Muistan lukeneeni tuosta artikkelin ja muistelin, että mailan jäykkyys olisi myös mainittu, mutta ei ainakaan tässä ollut mainintaa.Millaisella kepillä IFK:ssa viime kaudella esiintynyt Mikael Johansson mahtaa skulata? Muistan vain sen kuvan, missä oli pelaajien mailat vierekkäin ja Johanssonilla oli 30 senttiä kaikkia muita lyhyempi maila.
Ei muuten pidä Kotkaniemen kohdalla paikkaansa tuo löysyys. Huomattavasti tiukempi maila on käytössä.Aika paljon ollaan tultu näissä löysempään päin, Ässien Kotkaniemellä käytössä 67 ja Jokerien Eeli Tolvasella 75.
Käsittääkseni osa liigapelaajista käyttää erilaisia mailoja riippuen pelataanko 5v5, ylivoimaa vai mitä.Ei muuten pidä Kotkaniemen kohdalla paikkaansa tuo löysyys. Huomattavasti tiukempi maila on käytössä.
Ei olla.Käsittääkseni osa liigapelaajista käyttää erilaisia mailoja riippuen pelataanko 5v5, ylivoimaa vai mitä.
Ainakin JYPissä entinen kapteeni Tuomas Pihlman oli tälläinen. Pihlmanin mailoissa vaihteli flexin lisäksi ihan lavan profiilikin. Kai tälläistä kikkailua jotkut muutkin pelaajat käyttävät?
Tämä siis tietämättä Kotkaniemestä, mutta voihan olla, että te molemmat olette oikeassa.