Nykyiset ja entiset HIFK-pelaajat maajoukkueissa

  • 78 036
  • 381

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nippe aika yllättävä valinta, mutta varmasti motivoiva kokemus. Muuten todella positiivista, että meiltä ei lähde yhtään kenttäpelaajaa tuohon Venäjän turnaukseen.

Ihan totta. Toki en mielelläni ykkösmaalivahtiakaan tuonne päästäisi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nippe aika yllättävä valinta, mutta varmasti motivoiva kokemus.
Onko kuitenkaan yllättävä, kun Nipellä on Liigan ylivoimaisesti paras voittoprosentti (yli 80%) paljon pelanneista maalivahdeista? Minun puolestani torjuntaprosentti voi olla vaikka 70% kauden lopussa, jos noilla pelimäärillä Nippe vetää voittoja nähtyä tahtia.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Onko kuitenkaan yllättävä, kun Nipellä on Liigan ylivoimaisesti paras voittoprosentti (yli 80%) paljon pelanneista maalivahdeista? Minun puolestani torjuntaprosentti voi olla vaikka 70% kauden lopussa, jos noilla pelimäärillä Nippe vetää voittoja nähtyä tahtia.
On kyllä todella yllättävä kun pelit ovat olleet vähän niin ja näin. Torjuntaprosenttikin alle 90%. Mun mielestä Nipellä on matkaa vielä riittäväksi ykkösmaahlivahdiksi edes HIFK:hon. Jalonen nyt yrittää olla aina noissa maalivahti valinnoissa, jotenkin ovela. Ens kerralla varmaan valitsee jonkun Roope Taposen. Onhan Halonen lupaava maalivahti, mutta tää kausi ei oo ollut niin hyvä mitä odotin viime kauden perusteella. Mun mielestä Garteig edelleen ykkösveska, jos toinen noista. Molemmat epäonnistunut. Nippe ei ole edes lähellä EHT-tasoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Nippe ei ole edes lähellä EHT-tasoa.

Pari maailmanmestaruutta voittaneen Jukka Jalosen ja maajoukkueen maalivahtivalmentajan Kari Lehtosen mielestä ilmeisesti on.

Onpa aina jotenkin raskasta, kun IFK-fanit itse väheksyvät IFKn pelaajia. Aina jotenkin toisten jengien Möttöset tuntuvat paremmalta ja erityisesti vituttaa, kun väheksytään meidän pelaajien maajoukkuevalintoja. Se ei edelleenkään ole mikään sosiodemokraattinen leikkikerho. Jalonen on itse sanonut, että hän valitsee maajoukkueeseen parhaat ja sillä hetkellä parhaassa kunnossa olevat pelaajat jos pelaaja itse vain suostuu. Toki sen oliko "max 3 pelaajaa per joukkue?" herrasmiessäännön alla.

Olen aika satavarma, että kenelläkään tässä jatkoajan kirjoittaja-osiossa ei ole parempaa näkemystä jääkiekosta kuin ammatikseen työtään tekevillä Jalosella ja Lehtosella. Ne katsovat kuitenkin myös hemmetin monta muiden joukkueen peliä. Siinä missä me nähdään ne vastustajat, jotka on latautuneita kaatamaan juuri "suuren ja mahtavan IFKn" ja veskari pelaa sen elämänsä pelin aika usein juuri meitä vastaan, niin MJ-valmennus ja joukkueenjohto katsoo kuitenkin kymmeniä pelejä.

IFK on ollut jo 20 peliä yksi sarjan kuumimmista joukkueista ollen 20 pelin kuntopuntarissa sijalla 3 ja Nippe on sinä aikana voittanut aika kovia veskareita pelaamissa peleissään aika kovalla voittoprosentilla. Nippe on kuuma ja silloin näitä pelaajia valitaan joukkueeseen. Jalonen varmasti näkee, että moni Nipelle tulevista maaleista tulee sellaisista paikoista, joita ei maajoukkueessa vain anneta. Monet niistä omiin menneistä on aivan käsittämättömiä omien kenttäpelaajien hasardeja.

Niilo Halonen on ansainnut paikkansa maajoukkueessa ja täältä isot onnittelut Nipelle!

EDIT: Kari Lehtoset sekaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä todella yllättävä kun pelit ovat olleet vähän niin ja näin. Torjuntaprosenttikin alle 90%. Mun mielestä Nipellä on matkaa vielä riittäväksi ykkösmaahlivahdiksi edes HIFK:hon. Jalonen nyt yrittää olla aina noissa maalivahti valinnoissa, jotenkin ovela. Ens kerralla varmaan valitsee jonkun Roope Taposen. Onhan Halonen lupaava maalivahti, mutta tää kausi ei oo ollut niin hyvä mitä odotin viime kauden perusteella. Mun mielestä Garteig edelleen ykkösveska, jos toinen noista. Molemmat epäonnistunut. Nippe ei ole edes lähellä EHT-tasoa.

Varmasti yrittääkin olla ovela. Varmaan esimerkiksi niin, että ajattelee maajoukkueen tulevaisuutta vähän kevään kisoja pidemmällekin. Kolmosmaalivahti on varmaan kaikkein riskittömin paikka päästää lupaava nuorehko pelaaja haistelemaan tunnelmaa ja tutustumaan vaatimustasoon. Näistä näitä tulevien vuosien runkopelaajia syntyy. Ja tämä totta kai on tässä tapauksessa myö HIFK:n etu.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Varmasti yrittääkin olla ovela. Varmaan esimerkiksi niin, että ajattelee maajoukkueen tulevaisuutta vähän kevään kisoja pidemmällekin. Kolmosmaalivahti on varmaan kaikkein riskittömin paikka päästää lupaava nuorehko pelaaja haistelemaan tunnelmaa ja tutustumaan vaatimustasoon. Näistä näitä tulevien vuosien runkopelaajia syntyy. Ja tämä totta kai on tässä tapauksessa myö HIFK:n etu.

Varmasti ajattelee juuri tulevaisuutta. Nyt ehkä yksi peli kolmosveskana tai ylipääätänsä haistelee MJ-tunnelmaa. Mutta on ihan höpöä sanoa, ettei ole EHT-tason veska.

Ymmärrän, että jengiä ihmetyttää tuo torjuntaprosentti, mutta viime kauden päästettyjen maalien KA 2.14 ja tällä kaudella 2.06. Tämä joukkueessa, jonka pelityyli ei ole puolustusträppiä ja jossa pakkien hasardit on arkipäivää.

Ja voitot-häviöt-tasurit viime kaudella 11-4-2 ja tällä kaudella 9-1-3.

Halonen on juuri nyt kuuma ja rauhallinen voittava veskari, jolla Jalonen ja Lehtonen katsoo varmasti olevan suuri tulevaisuus.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Pari maailmanmestaruutta voittaneen Jukka Jalosen ja maajoukkueen maalivahtivalmentajan ja entisen NHL-pelaajan Kari Lehtosen mielestä ilmeisesti on.

Muuten kanssasi täysin samaa mieltä, mutta kyseessä ei ole ex-NHL vahti Kari Lehtonen, vaan pitkän ja meritoituneen uran maalivahtivalmentajana tehnyt nimikaima.
 
J

Just-Ice-Hockey

On kyllä todella yllättävä kun pelit ovat olleet vähän niin ja näin. Torjuntaprosenttikin alle 90%. Mun mielestä Nipellä on matkaa vielä riittäväksi ykkösmaahlivahdiksi edes HIFK:hon. Jalonen nyt yrittää olla aina noissa maalivahti valinnoissa, jotenkin ovela. Ens kerralla varmaan valitsee jonkun Roope Taposen. Onhan Halonen lupaava maalivahti, mutta tää kausi ei oo ollut niin hyvä mitä odotin viime kauden perusteella. Mun mielestä Garteig edelleen ykkösveska, jos toinen noista. Molemmat epäonnistunut. Nippe ei ole edes lähellä EHT-tasoa.

Pystytkö sä määrittämään mulle EHT-tason? En mä muuten sitä kyselisi, mutta kun minä hölmö olen aina luullut, että EHT-tason määrittävät maajoukkueen valmentajat omilla valinnoillaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pystytkö sä määrittämään mulle EHT-tason? En mä muuten sitä kyselisi, mutta kun minä hölmö olen aina luullut, että EHT-tason määrittävät maajoukkueen valmentajat omilla valinnoillaan.

En nyt itse kutsuisi EHT-tason pelaajaksi sellaista, joka sinne sattuu kerran pääsemään. Niitä voi kutsua EHT-tason pelaajiksi, jotka sinne tulevat useammin valituksi ja kuuluvat ns. vakiokalustoon. Esim. Innala on tällainen, Karvinen ei. Mikään ei estä Nippeä toki kasvamasta EHT-tason maalivahdiksi, mutta en minäkään häntä vielä lähtisi kutsumaan EHT-tason maalivahdiksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
J

Just-Ice-Hockey

En nyt itse kutsuisi EHT-tason pelaajaksi sellaista, joka sinne sattuu kerran pääsemään. Niitä voi kutsua EHT-tason pelaajiksi, jotka sinne tulevat useammin valituksi ja kuuluvat ns. vakiokalustoon. Esim. Innala on tällainen, Karvinen ei. Mikään ei estä Nippeä toki kasvamasta EHT-tason maalivahdiksi, mutta en minäkään häntä vielä lähtisi kutsumaan EHT-tason maalivahdiksi.

Missä vaiheessa pelaaja sitten saavuttaa EHT-tason ja missä kohtaa hän sen menettää? Minusta on täysin älyvapaata ajatella, että maajoukkueeseen valittu pelaaja ei olisi maajoukkuetasoa. Ja mites valmennusjohto, monta vuotta pitää olla mukana valmennuksessa, että saavuttaa maajoukkuevalmentajan tason ja statuksen?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Missä vaiheessa pelaaja sitten saavuttaa EHT-tason ja missä kohtaa hän sen menettää? Minusta on täysin älyvapaata ajatella, että maajoukkueeseen valittu pelaaja ei olisi maajoukkuetasoa. Ja mites valmennusjohto, monta vuotta pitää olla mukana valmennuksessa, että saavuttaa maajoukkuevalmentajan tason ja statuksen?

Kai ymmärrät, että EHT-turnauksissa tehdään kokeiluja? Aivan kuten NHL:ssä jne. Joskus tasoa huonommat saavat näyttää kykyjään, jos se siitä lähtisi. Vai onko Jordan Schmaltz NHL-tasoa? No ei ole, vaikka pelejä on vyöllä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
J

Just-Ice-Hockey

Kai ymmärrät, että EHT-turnauksissa tehdään kokeiluja? Aivan kuten NHL:ssä jne. Joskus tasoa huonommat saavat näyttää kykyjään, jos se siitä lähtisi. Vai onko Jordan Schmaltz NHL-tasoa? No ei ole, vaikka pelejä on vyöllä.

No kerro nyt hyvä ihminen, että missä vaiheessa pelaaja saavuttaa jonkun tason. Ja kerro samalla, että millä kriteereillä tuo taso menetetään. Jännityksellä odotan. Schmaltz ei ole NHL-tasoa 2021, eikä kai kukaan niin ole väittänytkään. Vaan miten oli vuonna 2016-2019? Ainakin joku onneton NHL valmentaja on miestä peluuttanut ja antanut uusia mahdollisuuksiakin. Minä onneton kun luulin, että nykyhetki olisi ollut paras hetki kuvaamaan pelaajan tasoa, mutta mutta ilmeisesti se on sitä vain osittain. Schmaltzin kohdalla toimii, Halosen kohdalla ei. Vai onko pelaajan taso sittenkin muuttumaton entiteetti? Jukureilla on MM-tason ykkössentteri jne.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No kerro nyt hyvä ihminen, että missä vaiheessa pelaaja saavuttaa jonkun tason. Ja kerro samalla, että millä kriteereillä tuo taso menetetään. Jännityksellä odotan. Schmaltz ei ole NHL-tasoa 2021, eikä kai kukaan niin ole väittänytkään. Vaan miten oli vuonna 2016-2019? Ainakin joku onneton NHL valmentaja on miestä peluuttanut ja antanut uusia mahdollisuuksiakin. Minä onneton kun luulin, että nykyhetki olisi ollut paras hetki kuvaamaan pelaajan tasoa, mutta mutta ilmeisesti se on sitä vain osittain. Schmaltzin kohdalla toimii, Halosen kohdalla ei. Vai onko pelaajan taso sittenkin muuttumaton entiteetti? Jukureilla on MM-tason ykkössentteri jne.

No itselleni esim. Innala on helposti EHT-tason pelaaja, ollut aina MM-kisoissa asti ja näyttöjä löytyy. En minä Tallbergia pidä EHT-tason pelaajana, koska on käynyt yhdet kisat vetämässä, jostain Karvisesta nyt puhumattakaan. Mutta saat olla vapaasti erimieltä ja ehkä sinulle puolet Liiga-pelaajista on EHT-tason pelaajia.

Ei itseä tämä noin paljon kiinnosta, että jaksaisin ruveta asiasta sen enempää vänkäämään. Kunhan toin oman näkökulman esille.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No itselleni esim. Innala on helposti EHT-tason pelaaja, ollut aina MM-kisoissa asti ja näyttöjä löytyy. En minä Tallbergia pidä EHT-tason pelaajana, koska on käynyt yhdet kisat vetämässä, jostain Karvisesta nyt puhumattakaan. Mutta saat olla vapaasti erimieltä ja ehkä sinulle puolet Liiga-pelaajista on EHT-tason pelaajia.

Ei itseä tämä noin paljon kiinnosta, että jaksaisin ruveta asiasta sen enempää vänkäämään. Kunhan toin oman näkökulman esille.

Eikös Innala ole nimenomaan MM-tason pelaaja, vai onko logiikka se, että EHT:llä voi käydä kääntymässä, mutta vasta MM-näytöillä pääsee EHT-tasolle?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eikös Innala ole nimenomaan MM-tason pelaaja, vai onko logiikka se, että EHT:llä voi käydä kääntymässä, mutta vasta MM-näytöillä pääsee EHT-tasolle?

Aivan sama. Itse en kuitenkaan miellä yhtä EHT-turnausta vielä merkiksi siitä, että joku pelaaja on EHT-tason pelaaja. Jos suhteellisen vakituisesti pääsee mukaan noihin kekkereihin, niin sitten näen pelaajan EHT-tason pelaajana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Pystytkö sä määrittämään mulle EHT-tason? En mä muuten sitä kyselisi, mutta kun minä hölmö olen aina luullut, että EHT-tason määrittävät maajoukkueen valmentajat omilla valinnoillaan.
No EHT-tasosta aina puhutaan. Sanoisin hyvä pelaaja omassa sarjassaan luokkaa KHL, SHL, NL, Liiga. Siis oman sarjan parhaimmistoa ja usein EHT-turnauksissa. Mä lyön vetoa, että tiedän maalivahtipelistä enemmän, kun Jukka Jalonen.
 

444

Jäsen
No EHT-tasosta aina puhutaan. Sanoisin hyvä pelaaja omassa sarjassaan luokkaa KHL, SHL, NL, Liiga. Siis oman sarjan parhaimmistoa ja usein EHT-turnauksissa. Mä lyön vetoa, että tiedän maalivahtipelistä enemmän, kun Jukka Jalonen.
Tuskin se JJ siellä ihan despoottina toimii ja sanelee kaikki valinnat oman fiiliksen pohjalta. On toki viimeinen lenkki tekemässä ne päätökset ja kantaa niistä vastuun, mutta eiköhän hän maalivahtiasioissa ainakin sivukorvalla vähän ole kuuntelevinaan, mitä Kari Lehtonen supattelee. Hänellä luulisi olevan ihan kohtalainen määrä kokemusta maalivahtipelistä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Musta on kaksi eri asiaa: "EHT-taso" ja "EHT-leima". Jälkimmäistä käytetään varmaan eniten palkkaneuvotteluissa. Voi olla, että Karvisesta maksetaan nyt "EHT-leiman" takia pientä lisää ja enemmän kuin pitäisi.

Mutta tason määrittää musta kyllä valinnat.

Itsestäni EHT-tason kaveri on se, joka sinne pääsee. Se onko enää EHT-tason kaveri, jos ei ole sinne rientoihin vähään aikaan päässyt, onkin sitten eri juttu.

Esim. Tallberg on hieman kiikun kaakun. Pelasi kyllä EHT-tasolla, kun hänet joukkueeseen valittiin ja pelasi ihan jees ne pelitkin siellä kuulemma, mutta on nyt taantunut Väänäsen vierellä ja ei ole siten EHT-tasoa juuri nyt. Alkukaudesta Tallberg teki ketjukavereistaan parempia ja oli jopa rehellisesti sanottuna niin hyvä, että ilman jatkosopparia, olisi jatkanut ulkomaille kauden jälkeen. Diilithän tehdään jo loka-marraskuussa ja syys-lokakuussa Tale oli kyllä tosi hyvä. Ihan sama oliko Paajanen vai Hursti sentterinä. Jotenkin ei vain osunut luistimenpiirrot Väänäsen kanssa yksiin ja yhteispeli ontui. Siinä meni Talenkin rytmi ja tatsi. Toivotaan, että saadaan alkukauden Tale takaisin ja tämä marraskuun synkempi versio on muisto vain.

Itselleni siis Otto Karvinen ei tällä hetkellä ole tietenkään EHT-tason pelaaja, koska ei ole pitkään aikaan pelannut sillä tasolla.

Pienenä huomiona, että EHT ei itsessään ole kyllä mikään korkeatasoinen juttu.

Minulle Halonen on tällä hetkellä EHT-tason kaveri. On kuuma ja voittaa kovia veskareita. Joo, niitä lapsuksia tulee, mutta aika moni niistä menee kyllä meidän viisikon piikkiin. Jos pääsee pelaamaan nyt turnauksessa, niin niitä lapsuksia tuskin tulee, koska vedot tulee sieltä mistä niiden annetaan tulla ja mistä on sovittu, että niiden annetaan tulla.

MM-kisat on jo sitten erikseen, koska sinne on kovempi rajaus NHL-pelaajien ansiosta. Siksi Innala on tosiaan tällä hetkellä minusta meidän ainoa MM-tason pelaaja ja minusta rehellisesti ainoa pelaaja, joka kisaa pääsystä kisakoneeseen.
 
J

Just-Ice-Hockey

No itselleni esim. Innala on helposti EHT-tason pelaaja, ollut aina MM-kisoissa asti ja näyttöjä löytyy. En minä Tallbergia pidä EHT-tason pelaajana, koska on käynyt yhdet kisat vetämässä, jostain Karvisesta nyt puhumattakaan. Mutta saat olla vapaasti erimieltä ja ehkä sinulle puolet Liiga-pelaajista on EHT-tason pelaajia.

Ei itseä tämä noin paljon kiinnosta, että jaksaisin ruveta asiasta sen enempää vänkäämään. Kunhan toin oman näkökulman esille.

Onhan se vähän hassua, että kommentoit asiaa ja sitten ilmoitat, että ei kiinnosta ja kerroin vain oman näkemykseni. Kyllähän se oma mielipide olisi hyvä perustella. Edelleen olisi kiva kuulla ne perustelut, miksi Halonen ja nyt esiin nostamasi Tallberg ei ole EHT-tasoa. Jos Innala on EHT-tason mittari, ei Euroopassa pelaavista suomalaista saa täysiä hyökkäysketjuja kasaan.

Paljon mielenkiintoisempaa on kuulla, onko Kotkansalo EHT-tasoa, tai Anton Lundell mallia syksy 2020? Entä mites Pelsujen Jasek? Onko kukaan heistä EHT-tasoa ja jos on, niin millä perusteilla. Toisaalta jos ei ole, niin mikä jää puuttumaan EHT-tasosta?

Nimeäminen maajoukkueeseen on aina omilla näytöillä ansaittu ja siksi minusta jokainen EHT:lle nimetty pelaaja on juuri siinä hetkessä EHT-tasoa ja omilla otteillaan määrittämässä sitä, mikä EHT-taso todellisuudessa on.

No EHT-tasosta aina puhutaan. Sanoisin hyvä pelaaja omassa sarjassaan luokkaa KHL, SHL, NL, Liiga. Siis oman sarjan parhaimmistoa ja usein EHT-turnauksissa. Mä lyön vetoa, että tiedän maalivahtipelistä enemmän, kun Jukka Jalonen.

Joo, EHT-tasosta aina puhutaan. Toteamalla, että Halonen ei ole EHT-tasoa sinä tulit määritelleeksi mikä se EHT-taso on ja sitä minä yritin sinulta kysyä. Ilmeisesti kukaan pelaaja ei mielestäsi voi olla EHT-tasoa ensimmäisessä turnauksessaan, mikä on esimerkiksi Miro Heiskasen ja Anton Lundellin kaltaisten junnujen kohdalla ns. kova statement. Mä otan ton vedon vastaan, miten me todennetaan tää asia?
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Sallinen pyörittää illan matsissa kolmosketjua. Kaski jakelee namupasseja ykkösketjun pakistossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös