Nippe aika yllättävä valinta, mutta varmasti motivoiva kokemus. Muuten todella positiivista, että meiltä ei lähde yhtään kenttäpelaajaa tuohon Venäjän turnaukseen.
Ihan totta. Toki en mielelläni ykkösmaalivahtiakaan tuonne päästäisi.
Nippe aika yllättävä valinta, mutta varmasti motivoiva kokemus. Muuten todella positiivista, että meiltä ei lähde yhtään kenttäpelaajaa tuohon Venäjän turnaukseen.
Onko kuitenkaan yllättävä, kun Nipellä on Liigan ylivoimaisesti paras voittoprosentti (yli 80%) paljon pelanneista maalivahdeista? Minun puolestani torjuntaprosentti voi olla vaikka 70% kauden lopussa, jos noilla pelimäärillä Nippe vetää voittoja nähtyä tahtia.Nippe aika yllättävä valinta, mutta varmasti motivoiva kokemus.
On kyllä todella yllättävä kun pelit ovat olleet vähän niin ja näin. Torjuntaprosenttikin alle 90%. Mun mielestä Nipellä on matkaa vielä riittäväksi ykkösmaahlivahdiksi edes HIFK:hon. Jalonen nyt yrittää olla aina noissa maalivahti valinnoissa, jotenkin ovela. Ens kerralla varmaan valitsee jonkun Roope Taposen. Onhan Halonen lupaava maalivahti, mutta tää kausi ei oo ollut niin hyvä mitä odotin viime kauden perusteella. Mun mielestä Garteig edelleen ykkösveska, jos toinen noista. Molemmat epäonnistunut. Nippe ei ole edes lähellä EHT-tasoa.Onko kuitenkaan yllättävä, kun Nipellä on Liigan ylivoimaisesti paras voittoprosentti (yli 80%) paljon pelanneista maalivahdeista? Minun puolestani torjuntaprosentti voi olla vaikka 70% kauden lopussa, jos noilla pelimäärillä Nippe vetää voittoja nähtyä tahtia.
Nippe ei ole edes lähellä EHT-tasoa.
On kyllä todella yllättävä kun pelit ovat olleet vähän niin ja näin. Torjuntaprosenttikin alle 90%. Mun mielestä Nipellä on matkaa vielä riittäväksi ykkösmaahlivahdiksi edes HIFK:hon. Jalonen nyt yrittää olla aina noissa maalivahti valinnoissa, jotenkin ovela. Ens kerralla varmaan valitsee jonkun Roope Taposen. Onhan Halonen lupaava maalivahti, mutta tää kausi ei oo ollut niin hyvä mitä odotin viime kauden perusteella. Mun mielestä Garteig edelleen ykkösveska, jos toinen noista. Molemmat epäonnistunut. Nippe ei ole edes lähellä EHT-tasoa.
Varmasti yrittääkin olla ovela. Varmaan esimerkiksi niin, että ajattelee maajoukkueen tulevaisuutta vähän kevään kisoja pidemmällekin. Kolmosmaalivahti on varmaan kaikkein riskittömin paikka päästää lupaava nuorehko pelaaja haistelemaan tunnelmaa ja tutustumaan vaatimustasoon. Näistä näitä tulevien vuosien runkopelaajia syntyy. Ja tämä totta kai on tässä tapauksessa myö HIFK:n etu.
Pari maailmanmestaruutta voittaneen Jukka Jalosen ja maajoukkueen maalivahtivalmentajan ja entisen NHL-pelaajan Kari Lehtosen mielestä ilmeisesti on.
On kyllä todella yllättävä kun pelit ovat olleet vähän niin ja näin. Torjuntaprosenttikin alle 90%. Mun mielestä Nipellä on matkaa vielä riittäväksi ykkösmaahlivahdiksi edes HIFK:hon. Jalonen nyt yrittää olla aina noissa maalivahti valinnoissa, jotenkin ovela. Ens kerralla varmaan valitsee jonkun Roope Taposen. Onhan Halonen lupaava maalivahti, mutta tää kausi ei oo ollut niin hyvä mitä odotin viime kauden perusteella. Mun mielestä Garteig edelleen ykkösveska, jos toinen noista. Molemmat epäonnistunut. Nippe ei ole edes lähellä EHT-tasoa.
Pystytkö sä määrittämään mulle EHT-tason? En mä muuten sitä kyselisi, mutta kun minä hölmö olen aina luullut, että EHT-tason määrittävät maajoukkueen valmentajat omilla valinnoillaan.
En nyt itse kutsuisi EHT-tason pelaajaksi sellaista, joka sinne sattuu kerran pääsemään. Niitä voi kutsua EHT-tason pelaajiksi, jotka sinne tulevat useammin valituksi ja kuuluvat ns. vakiokalustoon. Esim. Innala on tällainen, Karvinen ei. Mikään ei estä Nippeä toki kasvamasta EHT-tason maalivahdiksi, mutta en minäkään häntä vielä lähtisi kutsumaan EHT-tason maalivahdiksi.
Missä vaiheessa pelaaja sitten saavuttaa EHT-tason ja missä kohtaa hän sen menettää? Minusta on täysin älyvapaata ajatella, että maajoukkueeseen valittu pelaaja ei olisi maajoukkuetasoa. Ja mites valmennusjohto, monta vuotta pitää olla mukana valmennuksessa, että saavuttaa maajoukkuevalmentajan tason ja statuksen?
Kai ymmärrät, että EHT-turnauksissa tehdään kokeiluja? Aivan kuten NHL:ssä jne. Joskus tasoa huonommat saavat näyttää kykyjään, jos se siitä lähtisi. Vai onko Jordan Schmaltz NHL-tasoa? No ei ole, vaikka pelejä on vyöllä.
No kerro nyt hyvä ihminen, että missä vaiheessa pelaaja saavuttaa jonkun tason. Ja kerro samalla, että millä kriteereillä tuo taso menetetään. Jännityksellä odotan. Schmaltz ei ole NHL-tasoa 2021, eikä kai kukaan niin ole väittänytkään. Vaan miten oli vuonna 2016-2019? Ainakin joku onneton NHL valmentaja on miestä peluuttanut ja antanut uusia mahdollisuuksiakin. Minä onneton kun luulin, että nykyhetki olisi ollut paras hetki kuvaamaan pelaajan tasoa, mutta mutta ilmeisesti se on sitä vain osittain. Schmaltzin kohdalla toimii, Halosen kohdalla ei. Vai onko pelaajan taso sittenkin muuttumaton entiteetti? Jukureilla on MM-tason ykkössentteri jne.
No itselleni esim. Innala on helposti EHT-tason pelaaja, ollut aina MM-kisoissa asti ja näyttöjä löytyy. En minä Tallbergia pidä EHT-tason pelaajana, koska on käynyt yhdet kisat vetämässä, jostain Karvisesta nyt puhumattakaan. Mutta saat olla vapaasti erimieltä ja ehkä sinulle puolet Liiga-pelaajista on EHT-tason pelaajia.
Ei itseä tämä noin paljon kiinnosta, että jaksaisin ruveta asiasta sen enempää vänkäämään. Kunhan toin oman näkökulman esille.
Eikös Innala ole nimenomaan MM-tason pelaaja, vai onko logiikka se, että EHT:llä voi käydä kääntymässä, mutta vasta MM-näytöillä pääsee EHT-tasolle?
No EHT-tasosta aina puhutaan. Sanoisin hyvä pelaaja omassa sarjassaan luokkaa KHL, SHL, NL, Liiga. Siis oman sarjan parhaimmistoa ja usein EHT-turnauksissa. Mä lyön vetoa, että tiedän maalivahtipelistä enemmän, kun Jukka Jalonen.Pystytkö sä määrittämään mulle EHT-tason? En mä muuten sitä kyselisi, mutta kun minä hölmö olen aina luullut, että EHT-tason määrittävät maajoukkueen valmentajat omilla valinnoillaan.
Tuskin se JJ siellä ihan despoottina toimii ja sanelee kaikki valinnat oman fiiliksen pohjalta. On toki viimeinen lenkki tekemässä ne päätökset ja kantaa niistä vastuun, mutta eiköhän hän maalivahtiasioissa ainakin sivukorvalla vähän ole kuuntelevinaan, mitä Kari Lehtonen supattelee. Hänellä luulisi olevan ihan kohtalainen määrä kokemusta maalivahtipelistä.No EHT-tasosta aina puhutaan. Sanoisin hyvä pelaaja omassa sarjassaan luokkaa KHL, SHL, NL, Liiga. Siis oman sarjan parhaimmistoa ja usein EHT-turnauksissa. Mä lyön vetoa, että tiedän maalivahtipelistä enemmän, kun Jukka Jalonen.
No itselleni esim. Innala on helposti EHT-tason pelaaja, ollut aina MM-kisoissa asti ja näyttöjä löytyy. En minä Tallbergia pidä EHT-tason pelaajana, koska on käynyt yhdet kisat vetämässä, jostain Karvisesta nyt puhumattakaan. Mutta saat olla vapaasti erimieltä ja ehkä sinulle puolet Liiga-pelaajista on EHT-tason pelaajia.
Ei itseä tämä noin paljon kiinnosta, että jaksaisin ruveta asiasta sen enempää vänkäämään. Kunhan toin oman näkökulman esille.
No EHT-tasosta aina puhutaan. Sanoisin hyvä pelaaja omassa sarjassaan luokkaa KHL, SHL, NL, Liiga. Siis oman sarjan parhaimmistoa ja usein EHT-turnauksissa. Mä lyön vetoa, että tiedän maalivahtipelistä enemmän, kun Jukka Jalonen.
No ei sitte oikeen lähteny.Innalalla näköjään 1+3.
Innala nousee tänään ykkösketjuun. Tämäkin matsi Norjaa vastaan näkyy TV5:ltä ilmaiseksi ja ottelu alkaa 18.30.Innalalla näköjään 1+3.