Mainos

Nykyinen autosi?

  • 14 506
  • 88

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
-93 VW-Caravelle. 9-paikkainen matkailuautoksi rekisteröity pikkubussi. Juuri sisäänajettu, mittarissa näkojään 699151 km. Aattelin vielä pistää sen kuntoon, ajossa toki on, vaan ei mene leimasta läpi tuollaisenaan, ruoste toki on lempivärini, mutta ei katsastushenkilön. Talveksi ehkä seisomaan ja tilalle joku leimassa oleva 500€ ritsa.

Emännällä on sitten -97 Golf, mittarissa ~460 000 km, sitä 1,9 diesel konetta ei ilmeisesti ajamalla saa rikki, jos vain muistaa öljyjä hämmennellä joskus. Muutaman vuoden vanhemmalla Polosella samalla koneella ajettiin 600kkm ennen kuin vaihdelaatikko pamahti, kun pentu ei rohinoista välittänyt. Parin kympin stefan vaihdolla ajoissa olisi varmaan meillä vieläkin kovassa käytössä.

5000mk/1000€ on maksimihinta, jonka olen autosta maksanut yhtä nuoruuden hairahdusta lukuunottamatta. Kaikilla on ajettu ainakin viisi vuotta, jotkut jopa myyty hankintahintaa kalliimmalla, toki remonttiakin on tehty, omat työtunnit kun kai ovat ilmaisia, ainakin jos noita huvikseen rassailee.

t. hanu
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Vitun partikkeliloukku ja sen hinta marmoritiskillä 2000€. Onneksi seittemään hunttiin saa sellaisen tarvikkeena.

...
Ihan vieraalta kylläkin kuulostaa tuo rutina BMW:n korjauskustannuksista, omasta ei ole tarvinnut korjata vielä mitään. Yhden ajovalopolttimon taisin kyllä joskus vaihtaa. Mittarissa vähän matkaa alle 90 000 km.

Tulet luultavasti vielä törmäämään Bemarin hiukkassuodattimen noenpoltto-ongelmiin, kuten Steyer tuossa ylempänä mainitsi - tietysti toivon, ettet kuitenkaan...
Jos haluat asiasta lisätietoa, kysäise vaikka paikallisislta taksikuskeilta heidän kokemuksistaan.

PS. Timing is everything!
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kovasti Mustang -mieheksi tassa on alettu. Jokapaivaisena karryna toimii 2010 avo-Mustang erikoisvanteilla ja -renkailla. Tallissa on sitte ilta- ja huviajeluihin varattu, Suomen vareihin maalattu ja melkeen taysin entisoity '67 Mustang. Molemmat kutosilla, kun edelleen yritan pitaa kolarittomasta ja sakottomasta ajohistoriastani kiinni...
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tulet luultavasti vielä törmäämään Bemarin hiukkassuodattimen noenpoltto-ongelmiin, kuten Steyer tuossa ylempänä mainitsi - tietysti toivon, ettet kuitenkaan...
Jos haluat asiasta lisätietoa, kysäise vaikka paikallisislta taksikuskeilta heidän kokemuksistaan.

PS. Timing is everything!

No kertokaas nyt sitten, millä kilometreillä tuo kiesi on käytävä päivittämässä uuteen, jotta kyseiseltä ongelmalta vältytään?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Työautona Volvo FH12 480 -09 ajettu 841.365km itse ajellu noista n. 400.000km. Kotiauto on BMW 530d -02 ajettu 303.000.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Skoda Rapid 1.6 TDI. Kuluttaa vähän, erittäin vähän, minkä perusteella auton ostinkin, kun tuppaa tuo työmatka olemaan lähes 100 km suuntaansa.
-H-
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
No kertokaas nyt sitten, millä kilometreillä tuo kiesi on käytävä päivittämässä uuteen, jotta kyseiseltä ongelmalta vältytään?

En ole Bemarin(-kaan) suhteen mikään asiantuntija, vain tuttujen bemaristien puheiden perusteella asiaa lähestyin. Tässä bmwfoorumilta yhden asiantuntijan(?) puheenvuoro:

"Re: Hiukkassuodatin
Viesti e39m52 » 03 Helmi 2011, 22:13
...
Minun tietojeni mukaan Bemu hoitaa hiukkassuodattimen regeneroinnin seuraavasti:

Odotetaan tilannetta, jolloin pakokaasujen lämpötila on riittävän korkea. Esim. ajetaan maantienopeuksilla. Tämän jälkeen sylinteriin syötetään dieseliä poistotahdilla, jolloin pakokaasujen lämpötila nousee entisestään tasolle, jolla noki palaa. Tämä lämpötila on yli 600 astetta.

On myös huomioitavaa, että hiukkassuodattimessa esiintyvät lämpötilahuiput (1000 asteesta ylöspäin) saattavat vaurioittaa suodatinta. Mitä korkeampi suodattimen tukkeutumisaste on, sitä suurempi on riski, että liian korkea lämpötila saavutetaan.

Tukkeutuminen tapahtuu, kun hiukkassuodattimen seinämiin kerääntyy palamattomia nokihiukkasia. Lisäksi siihen kerääntyy polttonesteeseen lisättävästä lisäaineesta muodostunutta tuhkaa, jota ei voida polttaa. Myös vääränlaiset moottoriöljyt, jotka sisältävät sulfaattituhkaa, aiheuttavat palamattoman aineksen kerääntymisen hiukkassuodattimeen. Koneeseen ei siis kannata kaataa mitä öljyä tahansa..

Edellä mainitut seikat sekä pienissä määrin polttonestejäännösaineista muodostunut tuhka tukkivat vähitellen suodattimen ja nostavat lisäksi pakokaasujen vastapainetta. Tämän seurauksena suodatin pitää irrottaa ja puhdistaa mekaanisesti noin 100 000 km:n välein. BMW:n tapauksessa suodatin pääasiassa uusitaan.
...
"

Ao. foorumilla tuota ongelmaa on käsitelty aika seikkaperäisesti enemmän ja vähemmän asiantuntevasti, kuten näillä foorumeilla on tapana - kuten minäkin nyt tässä. Mielestäni asiaa kannattaakin tiedustella joltain luottavalta taholta, ehkä merkkiliikkeestä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mielestäni asiaa kannattaakin tiedustella joltain luottavalta taholta, ehkä merkkiliikkeestä.

Merkkiliikkeet ovat yleensä aivan penaalista tällaisissa ominaisuuksista johtuvissa vioissa. Esim. Vagina konsernin autoissa tämä jakoketjun ts. ketjun kiristimen hajoaminen on sellainen asia, mistä ei paljon puhuta ja kustannukset pyritään ensimmäisenä laskuttamaan asiakkaalta. Varsinkin silloin, jos takuuaika on mennyt umpeen. Mitään ennaltaehkäisevää vaihtoa eivät merkkiliikkeissä tee, jos eivät itse pysty diagnosoimaan vikaa.

Luotettava yksityinen BMW korjaamo on tässä asiassa todennäköisesti parempi vaihtoehto kuin merkkiliike, heillä ei ole mitään syytä totuuden vähättelyyn/vääristelyyn.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Tulet luultavasti vielä törmäämään Bemarin hiukkassuodattimen noenpoltto-ongelmiin, kuten Steyer tuossa ylempänä mainitsi - tietysti toivon, ettet kuitenkaan...
Jos haluat asiasta lisätietoa, kysäise vaikka paikallisislta taksikuskeilta heidän kokemuksistaan.

PS. Timing is everything!

HTT:n juttuja, itsellä tuo 530da E60 pelaa edelleen alkuperäisellä nokiloukulla.
Keskiviikkona jouduin nykimisongelman takia poikkeamaan verstaalla (ei merkkiliike vaan yksityinen joka erikoistunut bemareihin) johdon päässä.
Nykiminen vaan alkoi pakkopolton aikana joten epäilin (luonnollisesti) katiskan olevan tukkeessa.
No eipä ollut, paineanturit antoivat lukemaa 20 (jos tukossa, olisi yli 100) tyhjäkäynnillä, ja kierroksillakin oli alle 100 (tukossa niin arvo 250).
Vikaa ei osattu paikallistaa mihinkään, toimi tietysti normaalisti verstaalle mennessä, eikä ole sen jälkeen nykinyt..

Itsellä on sellainen kutina, että tuo pöntön tukkeutuminen liittyy kaupunkiajoon ja lyhyisiin siirtymiin. Ei kerkiä poltto "avaamaan" röörejä.
Termarit on myös syytä pitää kunnossa, jos ei lämmöt nouse sinne 90ºC paikkeille, ei suorita polttoa.
Eli motarille välillä nykäisemään karstat rööreistä tai softaa ja katiska vapaavirtaavaksi => lisää tehoa pienemmillä kulutuksilla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Luotettava yksityinen BMW korjaamo on tässä asiassa todennäköisesti parempi vaihtoehto kuin merkkiliike, heillä ei ole mitään syytä totuuden vähättelyyn/vääristelyyn.

No, joo - näin on eli siksi minulla olikin tuo "ehkä".
Voihan silti käydä tuuri ja saada ihan oikeaakin tietoa ao. ongelmasta tai "ominaisuudesta", joiksi nämä tämäntyyppiset viat halutaan maahantuojalla luokitella.

HTT:n juttuja,..
Itsellä on sellainen kutina, että tuo pöntön tukkeutuminen liittyy kaupunkiajoon ja lyhyisiin siirtymiin. Ei kerkiä poltto "avaamaan" röörejä.
Termarit on myös syytä pitää kunnossa, jos ei lämmöt nouse sinne 90ºC paikkeille, ei suorita polttoa.
...

HTT:n tai ei, mutta ongelma on olemassa etenkin ao. merkin takseilla, jotka ajavat paljon mainitsemaasi kaupunkiajoa - onhan niitä vertailun vuoksi toki toisiakin automerkkejä vastaavassa ajossa.

Mutta - en nyt lähde kinaamaan tästä sen enempää - ja toivon, edelleen, FF:n Bemarille pitkää ja ongelmatonta taivalta.
 
Viimeksi muokattu:

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Samantapaisia ongelmia taitaa olla jokaisessa hiukkassuodattimellisessa autossa merkistä riippumatta. Voihan sen suodattimen käydä ottamassa pois jos suodatin tukkeutuu ja ohjelmoida auto uusiksi -> lisää tehoa ja pienempi kulutus. BMW:n merkkihuolto on ainakin Autokeskuksen osalta sellaista ylimielistä ja osaamatonta paskaa, että sille puodille en suosittele antamaan yhtäkään euroa.

Nykyisin alla on E91 BMW 320d M-Sport. Ensimmäinen diesel itselläni ja harmittaa ettei aikaisemmin löytynyt sopivaa dieseliä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Työsuhdeautona VW Golf 1,4 TSI 122hv 5d - farkkua odotellaan saapuvaksi.

Sitten löytyy

- Seat Ibiza SC 1,2 2011
- Porsche 911 (964) Carrera 2 1991
- VW kupla 1,2 1969 (museorekisterissä)
- Cadillac coupe de Ville 1959 (museorekisterissä)
 

Mr.Big

Jäsen
Opel Astra Sport Tourer 1.4 Turbo farmari, viime vuoden mallia. Oon kova autojen asiantuntija. Kaveri kysyi onko tässä turbo. En tiennyt. Katseli auton papereita ja kertoi sitten, että on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös