Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 301 867
  • 4 088

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
No niin, eihän se nuuska mitään ranskalaista ollut vaan belgialaista, merkiltään Makla Ifrikia.

Belgialainen nuuska rupesi kiinnostamaan, periaatteessahan ei pitäisi olla laillista EU-alueella. Noh, selvisi että tätä myydää ainakin nettikaupoissa purutupakkana. Toisaalta osa "snus" sivuista myös näyttää myyvän tätä...
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tuossa edellä jo asiasta kerroinkin, mutta vastataan nytten tähän ja autetaan hädässä. Eli vielä 2 viikkoa sitten oli viikkarilla kyseinen tarjous voimassa, toki tornin hinta oli noussut 30 euroon.

Sokea kun on... Pussinuuska oli jostain syystä 29 € / torni ja tykki 30 €. Rajoitus tosiaan oli mennessä 5 tornia. Ei suostunut myymään enempää, vaan käski tulla uudestaan. Ja minähän menin. Niin paljon sai ostaa, kuin vain lompakko antoi periksi.
 

Duffman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chelsea, Florida Panthers, Azzurri
Mites tämä nuuskan myynti venäjällä, paljonko maksaa, mistä saa ostaa isompia määriä(torneittain, että ei tarvitse irtonaisia kiekkoja kuljettaa)? Olen menossa lentokoneella Pietariin joten rajalta ei oikein voi ostaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Olin juuri Silja Symphonylla risteilemässä ja siellä sai nuuskaa ostaa 430 € asti eli noin 15 tornia. Nuuskaa myöskin myytiin aina silloin kun tax free -myymälä oli auki koska paatti seilaa Ruotsin lipun alla.
 
Huomenna ois tarkotus kääntää nokka kohti haaparantaa, nuuskaa hakemaan. Ajattelinpahan kysellä, että missä puljussa mahtaa olla laajin valikoima ja suotuisat hinnat? Ei tarvitsisi kauaa pyöriä niin olisi pakollinen varaston täydennys tehty.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Ajattelinpahan kysellä, että missä puljussa mahtaa olla laajin valikoima ja suotuisat hinnat?


itse kävin hapiksessa tossa elokuun lopulla ja kyllä se paras valikoima ja halvimmat hinnat oli nuuskakairan tukussa joka sijaitsee lähellä rajaa. verrattiin hintoja mm nettoon niin tukussa oli sen muutaman euron halvemmat tolpat ja valikoima oli iso,en laskenut kuinka monta nuuskakaappia (isompia kuin laivalla) siellä oli mutta veikkaisin että kymmenen ei mee kovin metsään.haitpa mitä tahansa merkkiä niin 95% varmuudella löytyi.

lisäksi mm lava battery-energiajuomaa maksoi tuolloin 19e joka maksaa laivan taxfreessa jotakuinkin 40e ja lava perus limpparia esim pepsiä taisi maksaa 9e eli alta 50c tölkki. hieno paikka ei voi muuta sanoa,lähden heti uudestaan kun vaan tulee mahdollisuus!!=)


-Cactus-
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Enpä jaksanut lärätä tätä ketjua lävitse, joten voi olla että aihetta on käsiteltykin jo, mutta onkos Jatkoaikalaisista kukaan tehnyt nuuskaa itse?
Bongasin sattumalta netistä tällaisen saitin ja alkoi itseä ainakin kiinnostamaan nuuskan kuluttajana:
http://www.nuuskasatsi.com/

Tuolta saisi tilattua setin missä lienee kaikki tarvittava nuuskan tekemiseen. Hintaa 360 kruunua ja setistä pitäisi tulla valmista nuuskaa 1,3 kg, eli pyöreästi 26 rasiaa. Mitäs tuossa tulisi purkille hintaa, ehkä 1,4 euroa tämän päivän kurssilla.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Enpä jaksanut lärätä tätä ketjua lävitse, joten voi olla että aihetta on käsiteltykin jo, mutta onkos Jatkoaikalaisista kukaan tehnyt nuuskaa itse?
Bongasin sattumalta netistä tällaisen saitin ja alkoi itseä ainakin kiinnostamaan nuuskan kuluttajana:
http://www.nuuskasatsi.com/

Tuolta saisi tilattua setin missä lienee kaikki tarvittava nuuskan tekemiseen. Hintaa 360 kruunua ja setistä pitäisi tulla valmista nuuskaa 1,3 kg, eli pyöreästi 26 rasiaa. Mitäs tuossa tulisi purkille hintaa, ehkä 1,4 euroa tämän päivän kurssilla.
Kuules jannu, kyllähän asiasta on keskusteltu. Ei tarvitse kovin montaa sivua taaksepäin niin on mooonta sivua keskustelua kotinuuskasta.

Jahas, tuosta on nyt tullut suomenkielinen versio. Suomenkieli ei näytä sivun ylläpitäjillä olevan hallussa, joka antaa kyllä pahasti epäluotettavan sivun maineen. Tosin eiköhän tuotteet tule himaan, jos tuolta jotain tilaa. Itseäni kyllä melkeen kiinnostaisi tuolta tilata kunnon erä ja alkaa tosissaan valmistamaan. Vieläpä senkin takia, etti tarvitse itse jauhaa, vaan tuo on hienoa kamaa valmiina.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tuolta saisi tilattua setin missä lienee kaikki tarvittava nuuskan tekemiseen. Hintaa 360 kruunua ja setistä pitäisi tulla valmista nuuskaa 1,3 kg, eli pyöreästi 26 rasiaa. Mitäs tuossa tulisi purkille hintaa, ehkä 1,4 euroa tämän päivän kurssilla.

Periaatteessa tuo kiinnostaisi aivan saatanasti, mutta ohjeissa mainittu 24h uunitusaika ei nappaa. Oma uuni on vähä sellainen, että kinkkuakaan en tuossa tule paistamaan, tiedä vaikka itäsaksalaiset komponentit kaatuisivat. Jos tuota satsia pystyisi pitämään korkeammassa lämpötilassa vähemmän aikaa, niin olisi aika uskomattoman hyvä tuote. Sen verran taas nuuskahuulta kutittelee.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Periaatteessa tuo kiinnostaisi aivan saatanasti, mutta ohjeissa mainittu 24h uunitusaika ei nappaa.

Juu itsellä sama homma. Oli jo ostoskorissa pari pulloa mausteita ja yksi kilo tupakkaa. Sitten ajattelin lukea nuo ohjeet, johon tilaus tyssäsi. Ei nyt hullukaan omassa kotiuunissa ala 24 tuntia pitämään tupakkamössöä.

Kyllä sylettää...
 
No nyt on sitten nuuskavarannot täydennetty, tankkauspaikkana toimi Viking Line Ms. Gabriella, Ettanin hinta oli 30€/torni ja Generaleista oli tarjous viisi neljän hinnalla. Ruotsiin päin mentäessä rajoituksena oli 5 tornia/henkilö (maihinnousukortti), mutta onneksi edellisenä iltana olin jo varautunut ja lainannut maihinnousukortit parilta kaveriltakin. Matkan saldona oli 6 tornia Ettanin löysää, 6 tornia Ettanin pussia, 2 tornia Generalin extra sterkiä ja maista vielä matkaan tarttui kaksi tornia Skruffin extra sterkiä sekä pari tornia Röda Lacketia. Noillahan pärjäilee jo muutaman viikon, vaikkakin osasta pitää luopua.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on laivareissu tehty ja hyvät oli nuuskat silja linella, itselleni tarttui Göteborgs Rape 5 tornia 116 €, hyvä hinta =)
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Vaikka ketju näyttääkin olevan pullollaan "nuuskamuikkusia", niin itse sitä taas olen retkahtanut tähän mainioon punaiseen norttiin. Vielä kun lopit löytää jonkun marketin tupakkahyllystä niin niillä sitä taas pärjää.

Vaikka erilaisia tupakkatuotteita olenkin jo ehtinyt maistella, niin aina sitä vaan palaa tähän tuttuun ja turvalliseen. No, jos kerran tupakoidaan niin tupakoidaan sitten kunnolla. Menttoolit ja kevytsavukkeet, pois ne minusta.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Kilta

Vannoutuneena nuuska- ja tupakkimiehenä löysin jälleen vanhan piippuni ja ostin topan Kiltaa. On se vaan maukasta tavaraa ja vanha sätkäkonekin sai taas käyttöä, jos ei jaksa piippua poltella koko ajan. Sopii siihenkin kyseinen puru loistavasti. Löytyykös muita piipunpolttajia, ja jos, niin mitäs tupakkia piipussa yleensä sauhuaa? Itse olen vain Kiltaa hyväksihavaittuna polttanut, mutta löytyykös esimerkiksi ihan markettitavarana mitään muuta piipputupakkaa?

Nyt iso jööti Röda Lacketia huuleen, ja eikun nauttimaan nikotinistin elämästä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Löytyykös muita piipunpolttajia, ja jos, niin mitäs tupakkia piipussa yleensä sauhuaa? Itse olen vain Kiltaa hyväksihavaittuna polttanut, mutta löytyykös esimerkiksi ihan markettitavarana mitään muuta piipputupakkaa?

Piipun polttaminen on viime aikoina jäänyt aika vähiin, mutta kyllähän Kilta on ehdottomasti parasta markettikamaa. Tupakkakaupasta löytyy sitten vaikka Half&Half tai Flying Dutchman. Hollantilaiselle propsit peltilootasta, joissa voi sitten säilytellä kaikenlaista pikkukamaa hyvän tuoksun kera.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Löytyykös muita piipunpolttajia, ja jos, niin mitäs tupakkia piipussa yleensä sauhuaa? Itse olen vain Kiltaa hyväksihavaittuna polttanut, mutta löytyykös esimerkiksi ihan markettitavarana mitään muuta piipputupakkaa?

Nyt iso jööti Röda Lacketia huuleen, ja eikun nauttimaan nikotinistin elämästä.
Meikäläisellä on tupakointi viime aikoina vähentynyt radikaalisti ja satunnaisena piipun köyhyttelijänä kyseinen harrastus vielä vähemmälle. Meikäläinen on kuitenkin tykännyt Mac Barenin Vanillasta ja Amphorasta. Jälkimmäistä löytyy melko hyvin R-Kioskeista ainakin. Vanillaa nykyään harvemmista paikoista, mutta joistakin hyvin varustetuista R-Kioskeista sekä tupakkakauopoista kampetta löytyy.

Sama homma, eli Röda Lacket huuleen.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Meikäläinen on kuitenkin tykännyt Mac Barenin Vanillasta ja Amphorasta. Jälkimmäistä löytyy melko hyvin R-Kioskeista ainakin. Vanillaa nykyään harvemmista paikoista, mutta joistakin hyvin varustetuista R-Kioskeista sekä tupakkakauopoista kampetta löytyy.

Sama homma Röda Lacket huuleen.

Kiitokset vinkistä! Pitääkin seuraavan kerran kysäistä kun tulee ärräkikkarilla käytyä, että löytyykö kyseisiä tuotteita puljusta. Tupakkakauppa on tietysti varma veto löytää laadukkaita piipputupukkeja, joten sinne suunta jos ei muuten löydy.

Ajatus heräili, että pitäisiköhän sitä muutaman muun foorumilaisen tapaan tehdä itse nuuskaa, mutta käyttää puruina Kiltaa. Saisi yhdistettyä senkin laatutuotteen tähän nuuskaukseen. Noh, eipä sitä vielä tarvitse alkaa leipuriksi, kun jääkaapissa on valon lisäksi vielä muutama pötkö mustaa kultaa merkkiä jos toistakin. Jämäpurkkeja on välillä tullut sekoiteltua, GeneralEttanRödä on hyvää. Nyt juuri kyseinen mix-up kutittelemassa ikeniä ja kyllä maistuu.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Jämäpurkkeja on välillä tullut sekoiteltua, GeneralEttanRödä on hyvää. Nyt juuri kyseinen mix-up kutittelemassa ikeniä ja kyllä maistuu.

Heh, itsellä tuossa purkillinen RödaEttanGeneralProbewhiskeyGrov-mixiä. Kuivat jämät yhteen purkkiin ja sekaan heittää vähän vettä = purkillinen nuuskaa. Selvää säästöä sanoisi Saunalahti.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Kysäistääs tässä ketjussa, kun on tupakkamiehiä/naisia kirjoittelemassa. Eli mistäs Turusta saisi ostettua kohtuuhintaan piipun?
Ihan peruspiippu kelpaa meikäläiselle savukkeen korvikkeeksi, eli ei mitään +100 euron piippuja kiitos.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Kysäistääs tässä ketjussa, kun on tupakkamiehiä/naisia kirjoittelemassa. Eli mistäs Turusta saisi ostettua kohtuuhintaan piipun?
Ihan peruspiippu kelpaa meikäläiselle savukkeen korvikkeeksi, eli ei mitään +100 euron piippuja kiitos.
En voi tietenkään takuuta antaa, mutta olen useissa Prismoissa nähnyt jotain kympin parin piippuja ja on tullut myös testattua. Havaintoja tehty mm. Kuopiossa ja pk-seudulla. Uskoisin, että myös Turun vastaavissa liikkeissä löytyy valikoimasta.

Edit: Niin ja Turun tupakkakaupasta löytyy kalliiden piippujen lisäksi siitä 50-70 €:n kinthaalta laatupiippuja.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Ittellä on pari maissipiippua a'la R-kioski. Ei montaa euroa köyhdy ja toimii hyvin satunnaiseen Kiltan poltteluun. Kyllä noita huoltoasemilla ja kaupoissakin näyttää olevan, kun on tullut välillä katseltua. Alle parilla kympillä saa jo puisen tahi maissipiipun, jolla satunnainen savuttelu luonnistuu kyllä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Kiitokset Old Ray ja Streider!

R-kiskalta tuli maissipiippu haettua ja hintakin jäi alle kympin. Riittää minulle satunnaiseen piipun poltteluun savukkeiden ohella oikein hyvin. Kahvit ja sitten maistelemaan kiltaa muutaman vuoden tauon jälkeen.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Juu taas parin tornin tilaus tuli tehtyä. Tai no eräs kaveri soitteli, että oisko nuuskalle tarvetta. "Mikä jottei! Kaks purkkia enään viime erästä jäljellä!", kuului suustani. Kaverihan oli juuri Haaparannassa ja otti pari tornia mustaa kultaa mukaan. Ei siinä mitään, mutta hän itse ei moista arvotavaraa säilytä huulen alla tietämättä hintatasostakaan. Oli sitten jostain ihme paikasta ostanu 101 €:lla nämä tornit (Ettan ja Röda Lacket). Noh... nyt sitten maksetaan ja vissiin nautitaankin sitten koko rahalla.
 

Brenahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lennu
Nuuska huulessa on mukava olla. Nyt pidemmän aikaan tullut käyteltyä omia laivatuliaisia. Kylmässä vielä muutama torni ettanin löösiä.

Kysymyksen tynkää palstan nuuskamuikkusille, miten tai pikemminkin millä nuuskanne huuleen laitatte?

Itse tykitellyt icetoolilla suurimmaksi osin, mutta nyt vähän jääny tykittely vähemmälle, kun kännipäissäni sain kolautettua ikenen mukavasti auki kyseisellä kapineella. Ja en ole aloittelija, näitä huolimattomuus virheitä sattuu seniori nuuskan käyttäjällekkin. Tällä hetkellä olen pyörittänyt pallot sormin, aluksi oli melkoista sotkemista ettanin kanssa. Nyt tulos on jo varsin kelvollinen. Rödassa eli nuuskan eliitti merkissä ainut oikea tapahan on pallon pyörittelu muovailuvaha rakenteen takia.

Kysymys numero kaksi. Vaihteletteko huulen puolta jonne nuuskan laitatte? Itse olen käyttänyt aina oikealla puolella itsestä katsottuna. Tämä johtuu siitä, kun ensimmäinen pussi tuli aikoinaan laitettua kyseiselle puolelle. Tykillä laitettuna tämä puoli on ehkäpä hankalamman oloista, mutta sekin tulee luonnostaan tätä nykyä. (Selvennetään sen verran, että olen oikeakätinen ja tykki on juurikin oikeassa kädessä. Luonnolisempaa olisi ehkä tökätä se viistoon eli vasemmalle puolelle.)

Jatketaan vielä kolmannella kysymyksellä. Muistaako Jatkoaikalaiset mistä nuuskankäyttö lähti ja miksi ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös