Nuorten Maailmanmestareiden vanavedessä – A-nuoret kohti kultaa

  • 13 112
  • 38

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Juu, eiköhän tuo voida kuopata ihan huhuksi vain. Herätti ainakin Juusossa hilpeyttä.

Mutta vähän asian vierestäkin eli Miika Elomo piipahti toimistolla ja kaivoin videovehkeet arkiston kätköistä esille. Äänenlaadussa onnistuin jälleen kämmäämään, mutta onneksi av-puolen pojat tekivät ihmeitä ja kyllä siitä jotenkin selvää saa. Klippi HC TPS:n YouTubessa.

Mun haastattelutekniikkaa eivät pystyneet korjaamaan.

Mielenkiintoinen klippi, josta nousi yksi kysymys huulille. Todettiin, että Norre on liittynyt A-nuorten joukkueen valmennustiimiin vastaten lähinnä maalivahtivalmennuksesta.
Onko Norre siis luopunut edustusjoukkueen maalivahtien valmennuksesta ja siirtynytkin astetta alemmalle tasolle? Jos näin on käynyt, niin sitten tulossa lienee aikamoisia jymyuutisia edustusjoukkueen valmennuksen tiimoilta eli sekö paketti laitetaan kokonaan uusiksi, kuten Hevosmiesten Tietotoimisto on jo toreilla ja turuilla kertonut?
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko Norre siis luopunut edustusjoukkueen maalivahtien valmennuksesta ja siirtynytkin astetta alemmalle tasolle?

Ei. Tuossahan nimenomaan sanotaan, että Norre on edustusjoukkueen maalivahtivalmentaja ja avustaa sitten A-junnujen joukkuetta kun muilta velvoitteitaan ehtii. Noinhan sen piti mennä jo tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielenkiintoinen klippi, josta nousi yksi kysymys huulille. Todettiin, että Norre on liittynyt A-nuorten joukkueen valmennustiimiin vastaten lähinnä maalivahtivalmennuksesta.
Onko Norre siis luopunut edustusjoukkueen maalivahtien valmennuksesta ja siirtynytkin astetta alemmalle tasolle?
Itse en kyllä saanut tuosta tuollaista kuvaa vaan ymmärsin, että Norre vastaa Tepsin maalivahtivalmennuksesta ja edustusjoukkueen maalivahtien valmentamisen ohessa auttaa myös a-junnujen maalivahteja. Eiköhän Upikin ole näin tehnyt?

Alla vielä suora lainaus haastattelusta:

Haastattelija:
- Markon lisäksi tiimissä apuna sinulla on myös hyvin tuttu entinen pelaaja, nykyinen TPS:n maalivahtivalmentaja Fredrik Norrena. Miten hän tulee toimimaan a-nuorten apuna tulevina kausina?

Elomo:
- No siihenkin, niin niin tota sanon, et mä oon aika onnekas et alotan päävalmentajana, päävalmentajana, niin kun tota, tollasten apureiden niin kun niin kun tota veturina. Norre tietenkin maalivahdeista vastaa, mutta hänen kattoo hänenkin pelaajauraansa niin niin on kyllä yks niin suomalaisista maalivahdeista kovimpia niin kyllä mä tulen häntä käyttämään niin kun overall niin kun pelin, pelin tuntijana ja ja kommentit huomioonottaen ja koen, että hän on myöskin niin kun ettei ettei oo pelkästään maalivahtivalmentaja vaan vaan osa osa osa mun tiimiä minkä minkä hän sit ehtii, ehtii muilta velvotteilta.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Hienoa, kun tuo kohta Elomon haastattelusta kirjoitettiin auki. Todellakin saatoin ymmärtää väärin, mitä Elomo sanoi. On hän sen verran selkokielinen sanoissaan, ettei olisi pitänyt ymmärtää väärin.

Silti kyllä TPS:n ensi kauden valmennuskuvioista liikkuu mitä ihmeellisimpiä tietoja. Olisikohan järkevää jos TPS ykskantaan kertoisi julkisuuteen, mitä Suikkasen kanssa aiotaan tehdä.
 

-TMA-

Jäsen
Hienoa, kun tuo kohta Elomon haastattelusta kirjoitettiin auki. Todellakin saatoin ymmärtää väärin, mitä Elomo sanoi. On hän sen verran selkokielinen sanoissaan, ettei olisi pitänyt ymmärtää väärin.

Ilmeisesti äänenlaatu jäi sitten vielä niin kehnoksi, kun itse ainakin kuvittelin sen tulevan melko selväksi tuossa haastattelussa, että Norrena on tosiaan HC TPS:n (edustusjoukkueen) maalivahtivalmentaja, kuten jo viime kaudella oli sovittu, ja tehtävässään ottaa vielä aktiivisemman roolin myös A-nuorten puolella aiempaan verrattuna.

Silti kyllä TPS:n ensi kauden valmennuskuvioista liikkuu mitä ihmeellisimpiä tietoja. Olisikohan järkevää jos TPS ykskantaan kertoisi julkisuuteen, mitä Suikkasen kanssa aiotaan tehdä.

En nyt oikein tiedä mitä pitäisi ykskantaan kertoa julkisuuteen. Itse ainakin olin ajatellut, että ensi viikolla, kun joukkue palaa arkeen, niin olisin häntä (joukkueemme päävalmentajaa) haastatellut. Kuvittelin, että olimme aikanaan tiedottaneen, että Suikkasen soppari on monivuotinen.

Ajattelin myös fysiikkavalmentajaa haastatella. Onko toiveita pelaajiston suuntaan, kenen kuulumiset kiinnostaisi?
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Luceniuksen ja Rantasen mietteitä olisi mukava kuulla.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onko toiveita pelaajiston suuntaan, kenen kuulumiset kiinnostaisi?

Jos nyt kaksi nimeä heittäisin, niin Steven Seigo ja Matias Sointu. Olisi mielenkiintoista kuulla näiltä miehiltä mietteitä. Muutenkin jääneet vähän ns. muiden varjoon, eivät ole olleet otsikoissa.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Onko toiveita pelaajiston suuntaan, kenen kuulumiset kiinnostaisi?

Seikolan Markus siinä tapauksessa, että mies on iskussa ja aloittaa hommat muiden kanssa.

Nuo edellä esitetyt toiveet Rantasesta ja Seigosta taitavat olla kohtuu mahdottomia toteuttaa. Miehet kun oletettavasti ovat jossain ihan muualla kuin Turussa.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Komppaan Jalasvaaraa yllä ja sanoisin että pelaajista Seikola ja Kumeliauskas sekä mentori Jukka Koivun kommentit kiinnostaisivat.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Nuo edellä esitetyt toiveet Rantasesta ja Seigosta taitavat olla kohtuu mahdottomia toteuttaa.

Tosiaan ei tullut ajateltua tuota, että Seigo ei välttämättä juuri nyt pyöri Turussa. Joten sen voi sitä myöten unohtaa.

Komppaan Jalasvaaraa yllä ja sanoisin että pelaajista Seikola ja Kumeliauskas sekä mentori Jukka Koivun kommentit kiinnostaisivat.

Seikola melkein unohtunut jo, eli mikä ettei. Kumeliauskas kelpaa ilman muuta, jos puhuu nyt auttavasti parempaa englantia kuin silloin taannoin KUBE-haastiksessa. Eli ääni täältä Seikolalle ja Tadasille myös.
 

ceeceeäm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulainen jääkiekko
Annan ääneni Camilo Miettiselle sekä Markus Seikolalle.

Nuo ulkomaalaiset kun ovat aina niin vieraskoreita, että jättäisin heidät haastattelematta. Toivoisin etenkin Seikolan puhuvan asioista avoimesti ja antavan rehellisen ja suoran mielipiteen seuran ja joukkueen tämän hetkiseen tilanteeseen liittyen.
 

pertteli

Jäsen
Tulin pitkästä aikaa tätä ketjua lukemaan. On varmaan jotain jäänyt väliin, mutta miten keskustelu Seigosta, Soinnusta, Seikolasta, Miettisestä, Luceniuksesta, Kumeliauskaksesta liittyy ketjun aiheeseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös