matti&teppo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Pätkäsin "osan" pois, lukekaa halukkaat ylempää.Viestin lähetti Kempes
Minulla ja muutamalla muulla kirjoittajalla on eri käsitys runkopelaajasta (Matti&Teppo, MaV)...
Mun näkemyksen mukaan runkopelaajia on ne HIFK-laiset joita jengissä on oltava baut puolet eli noin 10 jannua jotta jengin imago, eli HIFK:n tapauksessa brändi säilyisi. Eli näitten jätkien on oltava HIFK:sta tulleet. Piste. Kaikki muu on tuontikamaa, oli se sitten se roolijätkä joka vetää kaikkia turpaan jo hallin käytävällä tai ykköspyssy joka duunaa sataa maalia kaudessa. Näin kärjistäen. Eli mun mielestä esim. Pärssinen ei ole runkopelaaja, ei missään nimessä. Pärssinen tuotiin muualta jolloin hänen duuninsa on olla joko se valovoimainen ratkaisija tai jollain muulla tapaa joukkueelle äärimmäisen tärkeä pelaaja. Mun silmissä Mäkiaho parhaimpina päivinään meni tuohon kategoriaan, roolijätkä viimeisen päälle. Joku Vauhkonen aikoinaan, ja Vopatkin nykyään, on täysin rivikamaa. Ei pitäisi olla näin. Vopatilla on kyllä mahdollisuudet parempaan, toivottavasti kaverilla lähtee sujumaan.
Ja hämmennetään vielä lisää, jos joku esim. Vihko vedetään nyt Pärssisen paikalle niin ei se tee hänestä tähteä. Hän stunttaa Pärssistä Pärssisen kipuajan verran. Eli se runkopelaaja voi toki pelata ykkösessäkin, ei se voi olla mikään este. Vihko siirtyy sitten kylmän viileesti omiin hommiin (vaikkapa kolmoseen) kun Pärssinen palaa kehiin. Eli siinä mielessä runkopelaaja viimeisen päälle. Jotain junantuomaa, tai Oulusta flygarilla roudattua, eihän sielläpäin maailmaa taida olla edes sama raideleveys kun Suomessa, janaria ei saa mun silmissä kovin helposti runkojätkäksi. Ehkä joku viisi-kuusi kautta seurassa tekee hänestä runkopelaajan. Siihen asti hänen on tuotava selkeästi jotain uutta jengille.
Nää on mielipideasioita ja todennäköisesti saivarteluakin, mutta mun mielestä runko koostuu siis HIFK-laisista jätkistä. Ja hyvä HIFK-joukkue kootaan siis soipivasta miksauksesta tähti- ja roolipelaajia HIFK-nimisen joukkueen HIFK-laisen rungon ympärille. Ja ne miksauksen tekevät jätkät saa sitten olla vaikka Kuubasta jos niikseen tulee, parempi tietysti olisi jos nekin olisivat HIFK-taustaisia.