vision kirjoitti:
Eihän Ahonen ottelussa jypiä vastaan vakuuttanut mutta ei vakuuttanut joukkuekaan. Itse odotan mielenkiinnolla miten Ahonen pelaa päästessään kentälle sillä tietää varmasti penkin kutsuvan mikäli peli ei kulje. Paineita? Mitä ne on?
No eikö Ässiä vastaan pelannut aivan kelpo pelin. 2 päästettyä maalia, sillä joskus vielä otteluita voitetaankin. Minä odotan mielenkiinnolla, miten hyvin Ahosen pelihuumori kestää stuntin roolin, kun nimenomaan peliaikaa lähti hakemaan Suomesta.
Itse otsikon asiaan, niin luulenpa, että yllätykset (tällä hetkellä esim. Pelicans ja SaiPa sijoilla 5 ja 6) tulevat siitä, että ennakot tehdään tutun kaavan mukaan. Copy-Paste viime kauden ennustuksesta on liian helppo ottaa. Aikoinaan jääkiekkoa kuvailtiin lauseella: isot miehet luistelevat kiekon perässä, ja lopuksi TPS voittaa. Nykyään TPS:n tilalle voi laittaa Kärpät.
Esim. Jääkiekkolehdessä ennustukset menevät aina poskelleen, kun yksikään toimittaja ei edes tässä huumoripitoisessa veikkauksessa uskalla ikinä muokata mitään yllätyksiä sijoituksiin.
No, Kärpät näyttää jyräävän ja TPS on löytämässä pelivirettä. Että sikäli voi olla, että tällä kaudella sijoitukset menevät odotetusti. Mutta uskaltaisin väittää, että jälleen kerran mitalipeleissä on kaksi pikkukaupungin seuraa. HPK taitaa mennä sinne, mutta joku toinenkin. Se on vain sellainen fiilis juuri nyt.