Mainos

Nostalgiaa: Paitsio! BBS

• 1 261
  • 6

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Muistelin, että olisin tällaista asiaa kysellyt aiemminkin mutta en löytänyt haulla ketjua.. joten kysellään uudestaan mikäli olen vain hakurajoitteinen.

Eli onkos nykyisissä Jatkoajan käyttäjissä sellaisia immeisiä, jotka pyörivät enemmän tai vähemmän purkeissa ennen www:n syntyä?

Itse vierailin säännöllisesti Paitsio! BBS -purkissa viestimässä jääkiekosta. Muitakin vakipaikkoja oli mutta en nyt kuollaksenikaan muista mitään nimeä. Pitänee etsiä jostain netin arkistosta joku vanha purkkilista.. ja onhan näitä listoja Mikrobitinkin vanhoissa numeroissa.

Eli kokemuksia netistä ennen www:n yleistymistä, kiitos! :)

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ehdottomasti. Carrier BBS oli aikanaan "se juttu" satakunnanläänin purkeissa. Samalla tuli tutuksi myös Datacrimet ynnä muut. Itselläkin oli iltapurkki, SysPower (21:00 alken). Siellä oli kaksi fiilua ja itse loggauduin aina välillä sisään ja tutkin niistä toista. Ei ollut silloin markkinointi kauhean tuttua.

Mutta se oli sitä jotain. Silloin tietokoneet oli miehiä ja nörtit tällaisia kuin minä yhä.

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
02-alueen purkeissa tuli aika paljon pyörittyä. Pääsääntöisesti BBBS purkeissa, mm. pcboardia en osanut (enkä edes halunut) käyttää.

Omakin purkki löytyi mutta juuri samoihin aikoihin kun meinasin sen 24/7 purkiksi pistää, alkoi meikäläisen Internet villitys ja puh.linja oli aina varattu eikä näinollen soittajat päässeet sisään.

Suosituimpia oli jo aiemmin mainittu Carrier ja Gigabyte (tiettyyn aikaan...) ja sitten Explorer oli yksi jossa aikapaljon tuli "tuhlattua aikaa".

Nykyään ei noitakaan kovin montaa ole, BCG on ainoa jonka itse tiedän olevan hengissä.

Olihan se kyllä aika, 2400:lla modeemilla imuroi pelkkiä tekstitiedostojakin ikuisuuden.

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Juu, tuli roikuttua linjoilla ja lyhennettyä vanhempien pinnaa puhelinlaskun muodossa.. Itselläni tosin nuo lätkäaiheiset kannut jäivät vähemmälle.

Enemmänkin tuli käytyä nykyisen 09-alueen Amiga-kannuissa.. ja tietysti Metropolin chatti oli aika kovassa käytössä, silloin kun ei ollut vielä irkistä tietoakaan.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottahan toki!
Sieltähän se kaikki alkoi. Chatissa näkyi jopa toisen kirjoitus reaaliaikaisena. Korjauksineen :D
Puhelinlaskutkin olivat sen näköiset, että kiinteä yhteys näillä hinnoilla olisi ollut poikaa. No, saihan noista imettyä uusimmat pelit 28.800 modeemilla ;)

Minulla oli myös oma purkki, tosin vanhemmat ei oikein diganneet, että puhelinlinja oli kokoajan varattu. Silti en kadu päivääkään.

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Vastataan nyt vaikka tähän ketjuun.

Viestin lähetti Murmeli
Itse vierailin säännöllisesti Paitsio! BBS -purkissa viestimässä jääkiekosta. Muitakin vakipaikkoja oli mutta en nyt kuollaksenikaan muista mitään nimeä.

Paitsio! BBS oli hieno paikka, itsekin vierailin siellä säännöllisesti. Keskustelun taso oli oman muistikuvan perusteella suhteellisen tasokasta ja asiallista. Ehkä keskusteluun osallistuneiden piiri oli sen verran pienempi, ettei mihinkään täysin skeidaan sorruttu niin usein. Saattaa tietysti olla, että aika kultaa muistot... Toinen hieno paikka oli Slapshot, jonka ylläpitäjä pyöritti Wayne Gretzky Hockey:iin perustuvaa SM-liiga managerointia. Aivan loistava meininki!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy