Nolan Pratt Lukkoon

  • 66 187
  • 209

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaan jokos nyt on peräti neljä peliä mennyt niin ettei kukaan 16-vuotias junnu ole vetänyt Stanley Cuppia levyksi? Edistystä sekin, mutta kyllähän häneltä aika erikoisia ratkaisuja nähdään pelissä kuin pelissä.

Piti lisätä kuitenkin se että ehkä Stanley ei tänään ollut Lukon huonoin pakki.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

Urama sanoi Ramonaan heti pelin jälkeen, että oman maalin edustalla oltiin todella löysiä. Näin se just olikin. Mutta eikö tämä herra Pratt hankittu juuri sille tontille jakelemaan makuupaikkoja? Aika kesy kaveri on ollut odotuksiin nähden.

Hankittiin.

Muistan varmaan ikäni Länsi-Suomessa olleen otsikon: 'Isäntä tuli taloon'.
Olen aiheesta ennenkin narissut ja narisen taas. Toistaiseksi Pratt'in otteet ovat olleet lähinnä emännän otteita. Otteidensa parannusta odotellessa...
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pitäisi olla varovaisempi näiden nelikymppisten ja paljon saavuttaneiden hemmojen kanssa. Kiva on muistella Stanley Cuppia, mutta millä motivoitua torstai-iltaan Tuhtituvassa? Ja ulkonakin on aina kylmä ja pimeä, eikä oikein tarkene edes pystökaffel lähtemään.
 

John J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä ollut totaalinen pettys tämä Barbie. Kyseistä kaveria mainostettiin alakerran isäntänä, joka jakaa makuupaikkoja maalin edustalla. Hyvää scouttausta Lukolta. Joku veli venäläinen mainostaa kaveria kovana jätkänä ja totuus on toinen. Kyllä meni Lukon johto taas retkuun.

Kyseinen kaveri katseli eilen aitiopaikalta 2-1 ja 2-2 maaleja. Varsinkin 2-1 maali oli koomista katseltavaa. Mikki Hiirikin olisi tarjonnut vastustajan pelaajalle poikkaria selkään, mutta ei Barbie. Enää puuttuu, että hankitaan joku "Ken" Ruotsista Barbien kaveriksi siirtoajan lopulla.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Onhan tuo Pratt ollut pettymys, mutta uskon siihen vielä, että keväällä tästä kaverista on hyötyä. Tosin nyt hänen pitää ottaa asenne siihen, että on oman maalin isäntä ja meidän maalin edessä ei ole muuta kuin makuupaikkoja kun minä olen kentällä. Tämä asenne pitäisi olla kaikilla Lukko pakeilla. Positiivista on se, että on parantanut siitä kun on tullut Raumalle.
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän nyt taas kaadetan eilistäkin traumatisoivaa kokemusta kahden miehen niskaan (Rale ja Nolan). Ei tietenkään mikään nappisuoritus ollut Nolanilta, mutta väittäisin että eilen pelissä oli vielä kaksi SELKEÄSTI huonompaa pakkia kentällä kuin tämä Ameriikan-apu. Varsinkin Pettisen teot olivat.. kovin... (sanattomuutta)... Kunhan ei Pikku-Tiki olisi nyt enempää pipinä, liian suuri aukko puolustuksessa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Siirsin tänne.
Prattista vielä. Voisi kuvitella, että jos ukko on kunnossa niin hän on todnäk Lukon paras pakki silloin kun tosipelit alkavat. Playoffseissa yleensä rupeaa yhtäkkiä ne stanley cup-sormukset vaikuttamaan. Voisin melkein lyödä asiasta vetoa, että sitä puutavaraakin alkaa tulemaan, kun kevään tuomarilinja sitä paremmin sallii.
Joo. Toivon todella että olet optimismissasi oikeassa. Pratt ei ole esittänyt juuri mitään vaikka kai suunta pelin kehittymisessä sentään on ollut oikeanlainen?
Tuohon paras pakki-väittämään en voi millään uskoa - mahtuuko edes pelaavaan nippuun? Kuka tuolta pelaavasta pakistosta siiryy Prattin tieltä pois kun hän palaa pelaavaan kokoonpanoon?
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä Prattin pelikunnon tilanne on? Loukkaantumislistassa on merkitty poissaolevaksi 5.3. asti.

Pratt pelasi kyllä muistaakseni ihan hyvin jo nuo edelliset pelinsä ennen loukkaantumista. Viimeisimmässä pelissä Tapparaa vastaan oli Pettisen paikalla ja "valitettavasti" pelasi kyllä paljon paremmin mitä Pettinen.

Poimimpa huvikseni plus-miinus -tilaston joulutauon jälkeisistä peleistä.

Mikko Kuukka +5
Nolan Pratt +4
Otto Honkaheimo +2
Teemu Aalto +2
Anssi Rantanen -1
Tomi Pettinen -7
Harri Tikkanen -7

Yllättävää oli noinkin rajut erot, etenkin tuon Pettinen-Tikkanen -parin kohdalla. Pettisen kohdalla peliesitykset tukevat tuota tilastoa, mutta kyllä Tikkanen on kaukalossa ihan hyvin pelannut, mutta omissa on silti kolissut.

Laskin vielä pelkät päästetyt maalit vertailuksi. Kuvastaa jossain määrin ehkä paremmin, koska jostain syystä esim. Kuukka on aika monesti ollut plusmaalien aikana kaukalossa. Prattilla huomioitava se että pelannut muita muutaman minuutin vähemmän ottelua kohti.

Nolan Pratt -3
Otto Honkaheimo -4
Mikko Kuukka -5
Anssi Rantanen -5
Teemu Aalto -6
Harri Tikkanen -15
Tomi Pettinen -16

Olisiko jopa Pettinen, joka sitten tekisi Prattille tilaa (sitten kun mahdollisesti palaa)? En tiedä, Pettinen kuitenkin saanut runsaasti peliaikaa, eli valmennus näkee hänen pelissään hyvää.
 

Graves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siirsin tänne.

Joo. Toivon todella että olet optimismissasi oikeassa. Pratt ei ole esittänyt juuri mitään vaikka kai suunta pelin kehittymisessä sentään on ollut oikeanlainen?
Tuohon paras pakki-väittämään en voi millään uskoa - mahtuuko edes pelaavaan nippuun? Kuka tuolta pelaavasta pakistosta siiryy Prattin tieltä pois kun hän palaa pelaavaan kokoonpanoon?

Toivottavasti en ole tapojeni mukaisesti liian optimistinen...

Joskus aiemmin kirjoittelin johonkin ketjuun, että Lukolla on hyvä tilanne, kun on seitsemän hyvää puolustajaa tällä hetkellä. Keväisin tuppaa pelaajilla olemaan enemmän ja vähemmän kremppaa, joten eiköhän luonto osittain hoida tuota joukkueen peluuttamista...

Väitteeni Prattin hyödyllisyyteen perustan juuri hänen voittamisen kulttuuriin ja siihen, että juuri hänen tyyliset pakit ovat useasti kovissa paikoissa rautaa.

Senhän pystyy sanomaan helposti, että mikään raketti Pratti ei ole, mutta olen yrittänyt vähät näkemäni pelit seurata hänen tekemisiään suurennuslasilla ja mielestäni hän ei tee oikeastaan lainkaan virheitä ja sijoittuu hyvin. Ongelmia tulee hänellä heti, kun joku muu töppää ja viisikko leviää, jolloin hän ei ehdi tarpeeksi nopeasti uusiin asemiin. Kun koko joukkue on pelannut hyvin, Prattia ei ole katsoja edes huomannut.

PO-kiekon alkaessa kiekkovarmat pakit ovat kultaakin kalliimpia ja aika hyvällä prosentilla tuntuu Nolan Pratt ekan syötön antamaan helppona omille. Tulee mieleen Janne Grönvall Tapparan pronssikaudelta muutaman vuoden takaa. Hän oli varmaan yhtä hidas kuin Pratt ja sai paskaa osakseen, mutta playoffseissa minusta hän oli joukkueen paras pakki niissä peleissä, jotka näin (aika paljon sanottu pakistossa muistaakseni mm. Aalto, Benoit, Salmela). Grönvall ei virheitä tehnyt ja kylmänviileästi yleensä teki oikean ratkaisun tiukoissa tilanteissa + pelasi aika kovaa kaikki tilanteet.

Tätä samaa odotan Nolan Prattilta, mahdollisuudet siihen pitäsi olla. Mutta kuten Datsun sanoi, niin kovin optimistinen saatoin olla Prattin suhteen. Aika näyttää ja todellisuudessa viime peleissä pelannut kuusikko on ollut sen verran rautaa, että ei se pelipaikka ole mikään itsestäänselvyys Pratille (tai varmaan muillekaan pl. Aalto)
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Tietyllä tavalla hämmentävää tuo plus/miinus tilasto. Ne harvat pelit mitä olen itse livenä nähnyt, mutta loput miltei sataprosenttisesti Ripa radion kautta kuunnellut, ovat aiheuttaneet kylmiä väristyksiä Mikko Kuukan suorituksista.

Leipoo ja hieroo kiekkoa omassa päässä ja vieläpä oman veskarin vieressä, ei osaa päättää mitä sillä lätkällä tekisi ja eikä aikaakaan, kun vastustaja sen nappaa tai saa jonkun hässäkän oman maalin eteen. Ja vain luoja ja Noronen selvittää tilanteen.

Minusta muut pakit ei tee tätä virhettä ainakaan niin usein vai onko minulla joku sokea piste tässä? Oma osansa tässä kaikessa on kyllä, että sekä Pettinen että Tikkanen eivät ole sillä tasolla kuin viime kaudella.

Ei unohdeta, että Lukko halusi vahvistaa peräpäätä, mutta valitettavasti hanke ei ottanut tulta, koska lääkäri määräsi toisin.

Tosin puolustuspelaaminen on sujunut viime aikoina paljon paremmin, eikä se ole suinkaan pelkästään pakkien vastuulla. Esimerkiksi Perttu Lindgren ansaitsee tässäkin mielessä sulan hattuunsa.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Tietyllä tavalla hämmentävää tuo plus/miinus tilasto. Ne harvat pelit mitä olen itse livenä nähnyt, mutta loput miltei sataprosenttisesti Ripa radion kautta kuunnellut, ovat aiheuttaneet kylmiä väristyksiä Mikko Kuukan suorituksista.

Leipoo ja hieroo kiekkoa omassa päässä ja vieläpä oman veskarin vieressä, ei osaa päättää mitä sillä lätkällä tekisi ja eikä aikaakaan, kun vastustaja sen nappaa tai saa jonkun hässäkän oman maalin eteen. Ja vain luoja ja Noronen selvittää tilanteen.

Minusta muut pakit ei tee tätä virhettä ainakaan niin usein vai onko minulla joku sokea piste tässä?

En näe sinulla olevan tässä asiassa minkäänlaista sokeaa pistettä. Jollei Kuukka räpellä kiekon kanssa odottaen että joku ottaa namun pois lavasta, hän joko roiskaisee kiekon pitkäksi tai pleksin yli. Minua hämmästyttää sekin, että ihan rauhallisessa tilanteessa Kuukka panikoi kiekon ollessa lavassa. Minulla tulee samanlainen paniikkifiilis aina katsomossa kun kyseinen pelaaja kiekon haltuun ottaa, vaikkakin Kuukka on hieman rauhoittunut ja pystynyt antamaan kiekkon myös omille, siis hieman. Jos itse tekisin moisen määrän virheitä töissäni, joisin varmaan aamupäivisin Juhla Mokkaa torilla.
Tänään Kuukka sitten varmaankin tekee Helsingissä 1+2, toivottavasti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En näe sinulla olevan tässä asiassa minkäänlaista sokeaa pistettä.

Onko se sokea piste sitten +- tilastoijalla, vai itse tilastossa? +11 on ylivoimaisesti Lukon pakkien paras, tuuriako vain? Kuinka hyvä tilasto Kuukalla olisikaan, jos olisi pelannut kauden alusta asti nykyisellä "hieman" rauhallisemmalla tyylillä? +20? En ole nähnyt Lukon pelejä tällä kaudella tarpeeksi, että voisin itse mitään vastausta antaa, kunhan kummastelen.

Olen 100% varma, että kun pleijarit alkaa, Pratt on kokoonpanossa, ja täyttää paikkansa. Usko on vahva. Pratt on muuten joulun jälkeen pelannut 13 peliä, jäänyt pakkaselle kahdesti (-1, tappioita kummatkin), +4. Kyl se sieltä tulee.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Onko se sokea piste sitten +- tilastoijalla, vai itse tilastossa? +11 on ylivoimaisesti Lukon pakkien paras, tuuriako vain? Kuinka hyvä tilasto Kuukalla olisikaan, jos olisi pelannut kauden alusta asti nykyisellä "hieman" rauhallisemmalla tyylillä? +20? En ole nähnyt Lukon pelejä tällä kaudella tarpeeksi, että voisin itse mitään vastausta antaa, kunhan kummastelen.

Olen 100% varma, että kun pleijarit alkaa, Pratt on kokoonpanossa, ja täyttää paikkansa. Usko on vahva. Pratt on muuten joulun jälkeen pelannut 13 peliä, jäänyt pakkaselle kahdesti (-1, tappioita kummatkin), +4. Kyl se sieltä tulee.

Itse olen nähnyt kaikki kotipelit ja Urholta melkein kaikki vieraspelit.
Kyllä se vaan on niin että kuka vähänkin lätkästä ymmärtää, pitää Kuukkaa huonona valintana Lukkoon, vielä. Tosiaan Kuukka on parantanut mutta edelleen vetää hazardeja. Uskomattomalta tuntuu plus/miinus kun Lukon päässä on helähtänyt, Kuukka on ollut kentällä. Se siitä Kuukasta täällä Prattin osiossa. Toivon lisäksi että Pratt alkaa pelaamaan Pleijareissa sillä kovuudella ja asenteella mitä häneltä on odotettu.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kyllä se vaan on niin että kuka vähänkin lätkästä ymmärtää, pitää Kuukkaa huonona valintana Lukkoon, vielä.

Kyllä aika sokea saa olla jos ei näe Kuukan kuitenkin parantaneen koko ajan. Ei todellakaan tee niin paljon virheitä kuin Pettinen tai Aalto. Tuo tehopörssin lukema ei ole sattumaa ja toffeepolven onnistumisia harvemmin noteerataan millään tavalla.

Kuukka on ollut hyvä hankinta Lukolta ja tulee olemaan vieläkin tärkeämpi playoffeissa.
 

Korinekki

Jäsen
Nolan Pratt pelasi tänään parhaan pelinsä Lukossa. Mies ei tehnyt yhtään virhettä kiekon kanssa ja oli aina oikeassa paikassa. Tikissä silloin kuin pitääkin?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Pratt oli muuten uskomattoman hyvä. Jotenkin jäi koko mies huomaamatta, mutta kun tarkemmin ajattelee niin olihan tuo peli täysin virheetöntä. Huomaamattomuus tuppaa noin yleensäkin olemaan peruspakkien hyve.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Pratt oli muuten uskomattoman hyvä. Jotenkin jäi koko mies huomaamatta, mutta kun tarkemmin ajattelee niin olihan tuo peli täysin virheetöntä. Huomaamattomuus tuppaa noin yleensäkin olemaan peruspakkien hyve.

Kun tästä jatketaan välieriin ja siitä finaaleihin, tulee varmaankin Stanleyn panos vielä arvokkaammaksi. Arvokkaammaksi kun osaamme kuvitellakaan. Minä ja jokunen muukin ihmetteli kaverin pestaamista, mutta ainahan takkia voi kääntää. Sanotaan nyt vielä, että näissä peleissä en laittaisi Procklea kentälle, jos vaihtoehtona on Pratt.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Minä ja jokunen muukin ihmetteli kaverin pestaamista, mutta ainahan takkia voi kääntää. Sanotaan nyt vielä, että näissä peleissä en laittaisi Procklea kentälle, jos vaihtoehtona on Pratt.

Ainakin meikäläinen kuului noihin kovaan ääneen Brocklea puolustaneisiin, mutta takki on kyllä kääntynyt täysin. Eipä haittaa olla väärässä jossakin asioissa. Ilmeisesti ne siellä Lukon valmennuksessa ja/tai johtoportaassa eivät olekaan ihan niin kuutamolla kuin välillä kuvittelisi.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kun tästä jatketaan välieriin ja siitä finaaleihin, tulee varmaankin Stanleyn panos vielä arvokkaammaksi. Arvokkaammaksi kun osaamme kuvitellakaan. Minä ja jokunen muukin ihmetteli kaverin pestaamista, mutta ainahan takkia voi kääntää. Sanotaan nyt vielä, että näissä peleissä en laittaisi Procklea kentälle, jos vaihtoehtona on Pratt.

Kyllähän se näyttää olevan niin, että kova kokemus on keväällä kultaakin kalliimpaa ihan sama miten olet aiemmin pelannut. Vrt. Aalto & Pratt. Ei kyllä kylmää yhtään kun mr. Stanley on kentällä, vuorenvarmaa peliä ja tänään oli varaa jopa kertaalleen vähän leikitellä oman maalin takana päälle koohottavia kuopiolaisia vastaan. Käännän takkini kävi miten kävi.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Peruspositiivisena raumalaisena täytyy tulla huutelemaan Prattin ylistyspuheiden väliin, että KalPan tasoitusmaali syntyi mr. Stanleyn "syötöstä". Lehtivuoren laukaus kimposi nimittäin Prattin jalasta Laakkoselle ;)

Nelosen koosteesta näkyi, että miestä kyllä harmitti melkoisesti tuo pomppu.

(Ja kaikille teille tiukkapipoille, jotka ette tuosta silmää iskevästä hymiöstä sitä jo tajunneet, tiedoksi, että minä en syytä ketään tuosta KalPan ensimmäisestä maalista.)
 

Korinekki

Jäsen
Nolan Pratt on nyt se Isäntä. Ilman kiekkoa vitun hyvä ja kiekon kanssa varmoja ratkaisuja! Erittäin tärkeä palanen. Näissä matseissa näkee, että mies on pelannut muitakin kuin pihapelejä. Eipä ole kiharatukkaa ikävä.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Nolan Pratt on nyt se Isäntä. Ilman kiekkoa vitun hyvä ja kiekon kanssa varmoja ratkaisuja! Erittäin tärkeä palanen. Näissä matseissa näkee, että mies on pelannut muitakin kuin pihapelejä. Eipä ole kiharatukkaa ikävä.

Tossa matsia katsellessani tuumin, kun Pratt pelasi Tikkasen parina, että on nyt Stanley suht samalla tasolla mitä Pettinen viime kaudella, ellei parempi. Prattin mukaantulo tähän sarjaan kyllä oli iso bonus Lukolle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taas kerran on ilo myöntää olleensa väärässä! Tällaisissa tapauksissa sen tekee erittäin mielellään! Minäkin olin kritisoimassa tätä Brocklehurst-Pratt -vaihtokauppaa mutta nyt alkaa näyttää että ei se sittenkään kovin huono tainnut olla... Voittajat on aina voittajia ja vaikuttaa siltä että Lukon puolustuksessa taitaa tällä hetkellä olla sellainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös