Nokian uusin tuote on...

• 1 456
  • 21

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mielenkiintoinen lelu. Mulla onkin toi 3210 kulunut jo kohta kaksi vuotta joten... Nuorisopuhelin? Eli hinta ei kipuaisi kovin korkealle? Saas nähdä miten akku kestää käytännössä musiikin kuuntelun ja pelien pelaamisen yhtäaikaa. Mutta jos hinta ei hirvitä, olen valmis testaamaan.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
mun mielestä tuo on jotain niin innovatiivista, mitä voi odottaa nykysistä kännykkävalmistajista vain nokialta! vanha ajattelu romukoppaan ja tehdään siitä oikeasti paremmin käytettävä vehje!

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Hmmm... itse asiassa laite miellyttää meikäläisen silmää.

Mikä mahtaa olla hinta? Veikkaus (koska nuorisomalli, niin hinta ei voi olla paljon) 1390 mk

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohtuullisen karseannäköinen vehje. Noin nopealla silmäilyllä tulee mieleen, että mahtaakohan tuota kapitusta käyttämään puheluihinkin... Ei ainakaan etupuolella näytä olevan kunnon puhelinnäppäimistöä. Jotain pientä unohtui insinööreiltä?

:rolleyes:

JanJ

Jäsen
Eiköhän Communicator hakkaa tuon mennentullen edelleen

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Veikkaan lähtöhinnaksi 1890,-

JanJ: varmasti hakkaakin, mutta eiköhän tuo ole suunnattu selkeästi eri segmentille.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuossa viime viikolla kaveri osti sen uuden GPRS-puhelimen. Katsottiin siinä sitten yhtä osoitetta Lahdesta ja näytölle tuli erilaisia viivoja suuntaan jos toiseen ja annettu talon mumero. Kartasta ei käynyt ilmi katujen nimiä, ilmansuuntia tms. Luulenkin, että edelleen paras keino löytää perille on soittaa ko. osoitteessa majailevalle. Nämä näyttökoot, mitä nykypuhelimissa on, eivät toimi moisten informaatiotarpeiden käytössä.

Ja mitä tulee tähän otsikon puhelimeen, niin ok. Saa sillä tekstiviestejä lähetettyä ja pelejä pelattua. Radiotakin voi kuunnella. Mutta öh, mitä sitten? No, kai tätä kouluopetuksen rappiota voi näinkin nopeuttaa; oppilaat pelaavat kaiket tunnit pelejä ja kuuntelevat rokkenrollia.

Vaikka mitä minä täsä valitan. Itse maksoin 4500 että sain valkonäyttöisen, metallikuorisen ja pienen puhelimen. Halunsa kullakin.

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
pp:n kuvailema puhelin on edelleen kaunein vekotin mikä kännykänsuunnittelijan pöydältä on lähtenyt. Itse olen käyttänyt samanlaista jo kahden vuoden ajan, mutta tuossa keväällä päätin vähän kustomoida: Vaihdoin siihen siniset ledit. Tuli aika ärtsy vehje...

Miten niin matkapuhelinfirmalla töissä?

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, tarkoitit ex ilmeisesti tätä minun puhelintani tai siis sitä mallia. Ihastuin ensinäkemältä, kun näin sen ekan kerran hämärässä valaistuksessa ja puhelimen valot hohtivat...

Minkäsmoinen operaatio tuo kustomointi on noin ulkopuoliselle? Eli mitä maksaa ja kykenetkö esim. sinä sen tekemään?

*Tahtoo nähdä ko. mallin*

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Pystyyköhän tolla puhuun??

Ompas oudon näkonen kapistus. Voikohan tolla viellä soittaan kaikki muut temput se osaa varmaan jo tehdäkkin

Itselläni oli viellä viime viikolla vanha kunnon 3110, kunnes työnantaja tyrkkäs käteeni 6210. En osaa vaan viellä käyttää sitä kunnolla. Aluksi ei meinanut päästä edes puh. muistioon käsiksi. No harjottelu alkaa tuottaa tulosta ja pikku hiljaa oppii käyttään tekstiviestin kirjoituksessa tarpeellista:eek: sanakirjaominaisuutta (vai mikä se on?)

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Katsokaapa sitä suurta kuvaa tarkkaan.
Nokia oli löytänyt sinne ylös myös numerot:eek: :eek: :eek:
Vielä kaikki löytyvät nollasta lähtien. Kyllä ne on järkeviä kun laittoivat kännykkään jopa numerot vaikka ne jääkin hiukan kirjaimien jalkoihin.:D :D

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti polvipetteri
Tuossa viime viikolla kaveri osti sen uuden GPRS-puhelimen. Katsottiin siinä sitten yhtä osoitetta Lahdesta ja näytölle tuli erilaisia viivoja suuntaan jos toiseen ja annettu talon mumero. Kartasta ei käynyt ilmi katujen nimiä, ilmansuuntia tms. Luulenkin, että edelleen paras keino löytää perille on soittaa ko. osoitteessa majailevalle. Nämä näyttökoot, mitä nykypuhelimissa on, eivät toimi moisten informaatiotarpeiden käytössä.
.

Tarkoitat kai Gps puhelinta? Vai miten Gprs liittyy tähän? Gprs:hän on tiedonsiirtoformaatti ja Gps paikannus-systeemi.

Jos kyseessä oli Gps, niin kannattaa tutustua käyttö-ohjeeseen. Siihen puhelimeen nimittäin saa lähes kaikki suomen kartat, mutta ne pitää ladata sinne netistä...

Muuta:
Nokia teki todellisen killerituotteen.
Näppäimistö, Usb-liitäntä, Mp3-soitin, iso muistikortti, stereoradio, wap... Kaikki mitä teinit tarvitsee ja vähän ylikin.

Tuo on innovatiivista. Se ei ole mitä ericssony tekee. Eli rohkeasti tehdään täysin uusi systeemi, puhelin ja muotoilu.

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Polvipetteri

Puhelimen näkeminen onnistuu heti kunhan saan raahattua olemukseni vaikkapa johonkin Tapparan (koti)peliin...

Nokia ei moisia kustomointeja tietääkseni harrasta. Ainoa sinivaloinen tuote on toistaiseksi Kaukoidän versio 8210:sta, jonka tuotantolinjalta 'lainaamani' ledit olivat ilmeisesti kotoisin. [Tulivat välikäden kautta.]

Itse suoritin operaation juu, mutta ihan nappiin se ei mennyt: Yksi vintiö vilkuttaa ihteänsä... Mutta muuten varsin onnistunut teko. Aluksi vaikutelma oli tosi ärjy (nää on kirkkaammat kuin valkoiset), mutta kun siihen tottui niin a vot!

Ehkä kykenisin moisen uroteon tekemään toistekin, jopa ilman mokia, mutta takuuta en siitä anna... Hinnasta varmaan päästään sopuun, mutta ilkeätkö riskeerata moisen kaunokaisen toimivuutta...?

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Uutuustuotteeseen en ota kantaa, mutta kyllä omasta mielestäni tuo 8210 on kauneimpia koskaan suunniteltuja puhelimia. Jos mikään erottaa Nokian muista kännykkävalmistajista, niin se on ollut design ja käyttöliittymä.

Kustomointia ei Nokia harrasta, sen tiedän.

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin kun minä en sitä puhelinta ostanut, en tiedä mitä ne ominaisuudet ovat ja mihin niitä käytetään. Olen aivan tyytyväinen nykyiseen. Minä en noista nimikkeistä tiedä, mutta jos osui Tuamaksen erityisosaamiseen niin ihan kiva. GPRS-puhelimena kaveri sitä esitteli ja sellaisena minä sitä kerroin, kun en parempaakaan keksinyt.

Ilmeisesti se sen kartan haki netistä, mutta surkea se oli. En tiedä osaako vaikkapa Tuomas sillä sitten suunnistaa, minä en näkemäni perusteella. Ja pääasia on, että kaveri on ostokseensa tyytyväinen.

Sitten tuosta innovatiivisuudesta, kun lähestytään taas minun vahvuuksiani. On erinomaisen totta, että Nokia kulkee alan kärjessä. Se ymmärsi lisätä liikevaihtoaan tekemällä puhelimesta muotivälineen pelkän toimivan puhelimen sijaan. Naapurissa ja valtameren takanakin sotkeutuivat saman tien kengännauhoihinsa, kun yrittivät saada puhelimen kestäväksi mukanakulkevaksi "toimistohuonekaluksi" ja sitten suomalaiset menevät ja tekevät tuollaisia.

Suomessa sen sijaan ymmärrettiin, että kersathan ostavat vaikka kolme puhelinta vuodessa, kunhan painetaan hinnat tonnin pintaan ja laitetaan värejä ja hilavitkutinta mukaan.

Saattaa olla, että ymmärsin Tuamaksen viestin sävyn hiukan väärin, mutta ei tässä Nokiaa oltu moittimassa.

ex: Täytyy nyt katsoa hommaa. Ensimmäisen puoli vuotta kiikutin puhelintani huollossa ja sain lopulta uuden toimivan mallin. Tämä on nyt ollut reilun vuoden, eli ei viitsisi riskeerata toimivuutta, kuten sanoitkin. Mutta mieluusti katsastaisin luomuksesi.

Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Polvipetteri:

Juu, ymmärsit väärin.
Tuo "muuta:" osuus oli vain oma lyhyt kommenttini tuosta nokian uudesta mallista. Ei mikään epäilys mistään...

Mutta itse olen tuolla Benefonin Esc!-puhelimella suunnistanut useampaankin kertaan, kyllä se onnistuu jos osaa. On kuitenkin suhteellisen helppoa, kunhan osaa perusniksit.

Se kartta oli varmaankin tarkentamattomassa muodossa, sitä voi nimittäin zoomata suuntaan tai toiseen, niin että suunnistaminen puhelimella on pirun helppoa.
Vähän kuin pohjoisen löytäminen kompassilla.

Juu, sano...

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
OoKoo

pp: ymmärrän. Itsekin mietin pitkään, viitsinkö riskeerata, mutta minulla oli back-uppeja jemmassa....

Ilmoittelen kyllä koska olen tulossa Tampereelle.

Nyt lähden puntille ja palaan astialle huomenissa. [Ja jos jotakuta kiinnostaa, niin tänään on ojentaja/hauis -päivä.]

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti redcougar

www.matkapuhelin.net arvio Nokia 5510 hinnaksi on n. 400€ elikkäs n. 2500,-. saa nyt sitten nähdä pitääkö toi

Tarkka hinta minkä Nokia ilmoittaa sivuillaan on 399 euroa. Tämä tekisi jotain 2370 mk. Monet mediat ovat kuitenkin arvioineet että Suomessa sen hinnan jäävän alhaisemmaksi kuin muualla Euroopassa. Kiinnostavaa on että jääkö alle kahden tonnin. Itse en siihen usko.

Muistakaa ihmiset, että kyseessä on sentään puhelinominaisuuksien (+ kalenteri, 150 tekstiviestiä) lisäksi 64 mt mp3-soitin. Sellaiset maksavat kaupassa yksinään noin 1600-1700 mk. Halpa hinta selittyy että siitä aiotaan tehdä massatuote.

Mielenkiintoisen näköinen vehje. Hankinta harkintaan, vaikka olenkin totuttanut itseni pienempiin vehkeisiin..

edit: ja kun puhun vehkeistä tarkoitan puhelimiä...:D

Viimeksi muokattu:

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Minulla kännykkä on keikkunut taskussa kuutisen vuotta ja sinä aikana on tullut läikäytyä seuraavat Nokian mallit aikajärjestyksessä: 5000(periaatteessa 2110), 8110(mm-97 kisamalli-komeet kuoret), 5110, 3210 ja viimesimpänä 7110 joka meinaa nyt sanoa sopimuksen lopullisesti irti. 7110 on ollut ehdottomasti paras puhelin käyttöominaisuuksisltaan ja toiminnoiltaan. Helvetisti tilaa tekstiviesteille ja numeroitakin menee tuhannen verran muistiin. Läppä ja sen avausnappi olivat loistavat(niin kauan kun suostui toimimaan). Ikävää, että Nokia luopui kyseisen mallin tuotannosta, sillä olisin halunnut uuden samanlaisen. Nyt pitää kait kävellä kännykauppaan ja ostaa joku 3330 sillä 6210:aan ei ole varaa.

-ipa rules

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy