Kerroin miltä asia minulle näyttää ja mitä mieltä itse olen. En ole sisäpiiriläinen. Erikoiselta näyttää, että Microsoft tuo markkinoille oman tablettinsa ennen kuin Nokia tuo Windows-tablettinsa. Et voi mitenkään käännellä ja väännellä tätä Nokian eduksi.
Jos Windows-käyttis osoittautuu tabletissa hyväksi ja myy hyvin, Microsoft saa markkinat haltuun. Tätähän ei tosin tapahdu, koska Google Nexus.
Jos Windows-käyttis osoittautuu sopimattomaksi tabletteihin, Nokian tuleva tabletti tätä kurssia tuskinpa onnistuu kääntämään.
Voi tietenkin olla, että Windows osoittautuu loistavaksi tabletti-liittymäksi, mutta Microsoftin tabletit jäävät kauppaan, koska Microsoftin omistaminen ei ole kovinkaan muodikasta. Tämän jälkeen Nokia tuo teknisesti kehittyneemmän ja seksikkäämmän tabletin markkinoille, joka tulee myymään yhtä paljon kuin iPad. Viimeaikaisilla näytöillä tämähän on tietenkin todennäköistä.
Teetkö itsestäsi tieten tahtoen yksinkertaista?
En yrittänyt kääntää tätä Nokian eduksi, koska asialla ei ole mitään käytännön tekemistä Nokian kanssa. Ihmettelen vain sinua, koska tämä oli jotain microsoftin kairaamista Nokian takapuoleen. Sinä se tässä se olet, joka pyrkii näkemään microsoftin isona ja pahana mörkönä, jonka jokainen liike on Nokian täydellistä tuhoamista. Minä yritän katsoa asiaa neutraalisti ja en näe tuota laitetta minään markkinaosuuskahmijana. Hyvänä aloituksena win-tabletteihin, mutta siihen se jääkin. Myyntiluvut eivät varmasti tule olemaan räjähdysmäisiä. Ihan sama, ketä tuon on valmistanut.
Microsoft ei ole tuonut markkinoille mitään. Käyttöjärjestelmääkään ei ole vielä tuohon olemassa. Laite tulee näillä näkymin myyntiin aikaisintaan lokakuussa, eli 4 kuukauden päästä. Tässä neljässä kuukaudessa ehtii julkistaa vastaavia laitteita miljoona erilaista, myös Nokialta.
Sinä kuulut varmaan myös siihen samaan koulukuntaan, joka arvostelee nokiaa siitä, että laitejulkistuksen ja myyntiintulon väli on liian pitkä. Toki microsoftin tapauksessa 4 kuukautta on täysin mainiota ja Nokiankin olisi pitänyt tehdä samoin. Nokialla on ollut tavoitteena lyhentää tätä aikaa.
Ja mikä ihmeen itsestäänselvyys on se, että Nokian pitäisi tuoda ensimäisenä ja yksinoikeudella kaikki mahdolliset uudet tuotteet, joissa on ms:n käyttöjärjestelmä, markkinoille? Ilmeisesti joku unesi.
Viittaat ilmeisesti näillä luvuilla tuohon, että Nokia myy 50 % wp-phone puhelimista. Sovitaan, että Nokia on hyötynyt älyttömästi kumppanuudestaan Microsoftin kanssa.
Ihme sopimuksia teet. Itse kirjoitin, että tuosta näkee sen, että Nokia on älypuhelimissa ollut ms:n läheisin kumppani. Mutta luetun ymmärtäminen...
Miten sinä voit tässä vaiheessa sanoa, että Microsoftin tabletti on kuin Googlen Nexus? Näet ettei Microsoftin tabletti tule myymään, koska Googlen Nexuskaan ei myynyt kovinkaan kummoisesti. Tällä selvä.
Korjataaan: En usko, että myy hirveästi. Tosin voin vaihtaa mielipidettä, kun joskus kolmen kuukauden päästä laitteesta ja markkinoista tiedetään enemmän. Silloinkaan laite ei ole vielä myynnissä, niin tämä säilyy silti arvauksena.