No mitäs pukki toi?

  • 228 458
  • 1 620

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Wilzu kirjoitti:
tohvelit (mallia Reino - olenko jo keski-ikäistymässä?)

Et taida lukea lehtiä, nehän ovat in. Myyty jo ei-oota ennen joulua. Yksi joulun suurimpia hittituotteita ja suosituimpia nuorison bilejalkineita.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikävä kyllä tällä kertaa tuli selkeesti odotettua vähemmän lahjoja ja olis niiden laadussakin ollu hieman toivomisen varaa.

- Stockan VIP-lahjakortti, 1000 €
- matkaliput Sauritiuksen paratiisisaarelle (4 vkon reissu)
- käteistä 400 € (uusia seteleitä)
- 10 kpl Finnikinon leffalippuja (voimassa 3 vuotta)
- arpoja (voittoa hurjat 40 €)
- Monti Pyython DVD-boxi (koko helahoito)
- Sonnyn tallentava DVD-laite
- Phelipsin MP3-soitin kaikilla herkuilla
- Kelvin Cleinin bokserit
- Huuko Boschin bokserit
- Rekschona -partavesi
- Tammy Hilfinger -takki (käsin tehty)
- helvetin kalliita belgialaisia suklaakonvehteja (6 kg:n pakkaus)
- saatanan laadukasta viskiä, konjakkia, grappaa ja kossua

Pitänee olla kiltimpi ens vuonna.
 
F

Flonaldo

Matti Nojonen: Sunzi - sodankäynnin taito
Ahti Pohjalainen: Frank
Kylpytakki
Solmio
Kultakerho-dvd
Mestaruusviiri
Sukkia ja kalsarit
Suklaata ja karkkia
 

M10

Jäsen
Kultakerho-DVD (Rai Rai !)
Menneisyyden ote-DVD
25€ lahjakortti Free record shopiin
Sukkia
Kalsareita
Rahaa
Hopeinen spaghetti-otin kaiverruksella :D
Bossin rasvaa (!!)
Nahkahanskat
Joku väsynyt golf-kirja
Huopatossut
Viinipullo
Suklaata
ja kaverilta tuli poltettu CD, jossa suosikkibiisejäni;

1. David Bowie - Sufragette City
2. AC/DC - Problem Child
3. Oasis - My big mouth
4. The Beatles - I`m so tired
5. Kuolleet Intiaanit - Painajainen
6. HIM - Poison Girl (Live Rock Am Ring)
7. Alice in Chains - Love hate love
8. Lenny Kravitz - Is there any love in your heart
9. David Bowie - Ashes to Ashes
10. The Beatles - Ticket to ride
11. Blind Lemon - Lemonade
12. Queen - Brighton Rock
13. Led Zeppelin - Immigrant Song
14. Faith no More - Gentle art of making enemies
15. The Beatles - While my quitar gently wheeps
16. Guns`n Roses - Estranged
17. Kiss - Black diamond
+18. David Hasselhoff - La isla Bonita
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Simon kirjoitti:
Ikävä kyllä tällä kertaa tuli selkeesti odotettua vähemmän lahjoja ja olis niiden laadussakin ollu hieman toivomisen varaa.

- Stockan VIP-lahjakortti, 1000 €
- matkaliput Sauritiuksen paratiisisaarelle (4 vkon reissu)
- käteistä 400 € (uusia seteleitä)
- 10 kpl Finnikinon leffalippuja (voimassa 3 vuotta)
- arpoja (voittoa hurjat 40 €)
- Monti Pyython DVD-boxi (koko helahoito)
- Sonnyn tallentava DVD-laite
- Phelipsin MP3-soitin kaikilla herkuilla
- Kelvin Cleinin bokserit
- Huuko Boschin bokserit
- Rekschona -partavesi
- Tammy Hilfinger -takki (käsin tehty)
- helvetin kalliita belgialaisia suklaakonvehteja (6 kg:n pakkaus)
- saatanan laadukasta viskiä, konjakkia, grappaa ja kossua

Pitänee olla kiltimpi ens vuonna.

Olisit nyt laittanut edes hymiön perään. Joku voi muuten oikeasti luulla, että sait noi kaikki. ;)
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tänä jouluna pukki toi.

- Rooma DVD-boxin
- Pahkasikakirjan
- parit sukat ja kalsarit
- Stockan lahjakortin ja
- Jonkun Iittalan lasipytyn, olisko ollut Mari.

Kun otetaan huomioon itseaiheutettu ähky ja tänään ja huomenna pikku pöhnä, niin voidaan sanoa joulun menneen mukavasti. Toivottavasti näin myös teillä muillakin.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Oikeastaan mitään ei ollut toiveissa, mutta nämä tuli:

-Boksereita
-Sukkia
-Urheilualusasu
-T-paita
-Toilettilaukku
-Suomen parhaat vitsi 2007 -kirja
-Arabian Koko- astiaa
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viiiittu että mä olen ollut kiltti.Lahjoja tuli järjetön määrä:

- Sentenced Buried Alive DVD ( Tyttöystävältä, ehdottomasti paras lahja)

-Lahjakortteja 2 kpl

-Kinessin ennätyskirja

- Reijo Mäen kirjoja 3 kpl, yksi mitä en ollut lukenut

-Tommy Taapermann- grogilaseja 2 kpl

-Partavettä,saippuaa, deodoranttia...

-Vallankumous!- kirja

-Yhdet Sukat

-Punasen ristin Principles in action- mukeja 2 kpl

-Suklaata, suklaata, muutaman hedelmäkarkin ja suklaata

edit: Niin joo, sain mä sitten myös uuden mikroaaltouunin.
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Kelloradio from outer space

Joulun todellinen sci-fi-pläjäys on tämä 4000-luvun Philipsin kelloradio! Huikea heijasutussysteemi heijastaa kellonajan vaikka kattoon! Siinä kun köllöttelee ja aukaisee silmät, niin siellä se kellonaika on katossa kuin jossain avaruusaluksessa. Kätevää varsinkin jos nukkuu jonkun kanssa, tai jos sängyssä on esim 10 ihmistä, kaikki näkevät hyvin. Valo ei todellakaan ole mikään häikäisevä, se katoaa päivävalaistuksessa ja numerot ovat niin isoja, että kärsii katsella ilman rillejäkin.

Tämä oli kyllä ykkönen, edellinen paska olikin kärsinyt aivan massiivisista auktoriteettiongelmista. Mä kyllä luulen, ettei se joskus vaan herättänyt. Piti toissa kesänä ostaa Japanista joku aivan friikki laite, mutta se jäi hankkimatta. Onneksi taas näin sössin, muuten ehkä tämä olisi jäänyt kokematta.
 

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags
Kovo, ratti, veljeltä saatu pimp cup, Sopranosin 5. kausi ja muutama kirjekuori. Muu koostuikin suurimmaksi osaksi vaatteista ja makeisista.
 

Tunturisusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
-Sykemittari
-Reinot velipojalta
-Kolme kpl keittiöveitsiä, jotka kieltämättä tulivat tarpeeseen
-Paasilinnan kirja (ilmeisesti tuorein, nimeä en muista)
-Yllätys yllätys, suklaata. Tavallista vähemmän tosin.

Sovittu juttu, ettei mitään mahottomia hommata, ja johan tuossa nyt olikin ihan tarpeeksi, kun sen mitä tarvii on jo yleensä ostanut aiemmin. Huomenna alkaa ALE, jonne kieltämättä olisin voinut tarvita hieman pätäkkää, mutta eiköhän nuo maksane sitten jälkikäteen ainakin osan ostoksista. Tai niin ne aina lupaa. Vanhukset siis.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
- Taskuradio
- Pussilakana-setti
- Pelikortit
- Suklaata
- Vähän rahaa

Sain enemmän kuin toivon ja itse asiassa halusinkaan. Ennen joulua kun tein kaikille selväksi, että kukaan ei vaan mee ostamaan jotain "McGyver"-veistä ihan vaan sen takia, että "on sitten sullakin paketteja" vaan että käytettäisiin ne rahat kummitytön ja veljien muiden tyttöjen lahjoihin. Niillehän se joulun lahjahäslinki kuitenkin on suunnattu. Ja jos joku väkisin haluaa jotain ostaa niin antaa sitten rahana, että käyn tässä välipäivinä ostamassa vaatteita *ryyppäämässä*, ostamassa vaatteita jne. niillä rahoilla...
 

scholl

Jäsen
Aika näppärää touhua Remeksen kustantajalta. Jokaiselle myydään näköjään kirjoja kaksin kappalein. Ei siis ole ihme, että nimi saadaan listaykköseksi.

Mikä juttu toi on, että joulu olisi suunnattu lapsille? Itse olen sitä mieltä, että vaikka joulu ei nyt niin erikoinen aika vuodesta olekaan niin eiköhän siitä pysty nauttimaan paremmin vasta vanhemmalla iällä. Niin lahjoista kuin muustakin. Lapsena se on sellaista päätöntä koheltamista. Ja vaikka se lahjojen määrä ei olekaan itsetarkoitus niin osun aika oikeaan, jos väitän, että 99,9% ihmisiä vituttaisi, jos omat lahjat jäisi saamatta sillä verukkeella, että ne menivät joillekin lapsille.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Mikä juttu toi on, että joulu olisi suunnattu lapsille? Itse olen sitä mieltä, että vaikka joulu ei nyt niin erikoinen aika vuodesta olekaan niin eiköhän siitä pysty nauttimaan paremmin vasta vanhemmalla iällä. Niin lahjoista kuin muustakin. Lapsena se on sellaista päätöntä koheltamista. Ja vaikka se lahjojen määrä ei olekaan itsetarkoitus niin osun aika oikeaan, jos väitän, että 99,9% ihmisiä vituttaisi, jos omat lahjat jäisi saamatta sillä verukkeella, että ne menivät joillekin lapsille.

Itse voin sanoa kuuluvani tuohon vähemmistöön. En todellakaan kaipaa jouluna mitään lahjoja, ja nytkin harmitti, kun muut olivat niitä minulle ostaneet, vaikka sovimme etukäteen ostavamme lahjoja vain lapsille.

Pari kirjaa, partakone, vaatteita ja lahjakortteja tuli. Tottakai nuo oli ihan kiva saada, mutta kun en mitään noista varsinaisesti olisi tarvinnut.
 

Puster

Jäsen
Viimeinen (?) paketti avattu joten aika tehdä listaa ihmeteltäväksi tuleville vuosille.

- Guinness pokerisetti
- Muutama hyvä kirja, mm. Band of Brothers
- Parit Marja Kurjen krakat
- Tenacious D -setti (seinäkalenteri ja tupla-DVD)
- Pari pulloa punkkua
- Normaalit määrät suklaata, sukkia ja vihreitä kuulia
Yllättävän hyvin, eli positiivisesti olin yllättynyt.

Itselleni ostin sitten vielä lipun Snoop Doggin ja P Diddyn yhteiskeikalle. Omasta mielestäni kun en ole ollut tarpeeksi kiltti tai jotain...
 

nikarena

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa!, Suomi, Lappeenrantalset joukkueet
Tällästä tuli:

- Digiboxi
- NHL 07
- SaiPapipo ja -muki
- Karkkia
- Aku Ankan taskukirja
- Rahaa
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ensinnäkin tilasin itselleni lahjaksi läjän CD:itä ja DVD:itä. Don Cherry 16-18, Sentenced DVD, Sonata CD+DVD, Helloween, Edguy DVD audio.
Leikin siinä sitten yllättynyttä paketteja avatessani.

Pukin tuomista lahjoista mainittakoon:
Chokolaad
Rahulia
Garfield pyjama
Kiva pikkutakki
suosikkijoukkueeni longsleeve paita
Leatherman Fuse (kiitos pomolle)
Valuepack kiekkoja;-) (kiitos työtovereille)
lisäksi kaikkea hyödyllistä tammikuussa syntyvälle (toivottavasti) jälkikasvulle.

expertti kiittää ja kumartaa ja alkaa valmistautumaan uuden vuoden vastaanottoon.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
- NHL 2007
- Muistikortti
- Gangs of New York- DVD
- The Rock - DVD
- Deodorantteja
- Finnkino- leffalippu
- Kotiteollisuuden uusi CD
- Ihan liikaa suklaata
- Viskiä
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Joulun satoa

- pussilakanoita
- saunatakki
- Marskin kaukopartioritarit -kirja
- deodorantti
- kyhnyä

Ich danke.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Lisäystä omaan lahjalistaan, pakko mainita. Eli ANOPPI oli ostanu mulle ison lekan Viskiä (Highland Gold, onko millaista tavaraa?) joululahjaksi. Tästä hyvästä en enää usko maailman pahuuteen, jos itse Anoppi minua noin ihanalla lahjalla on muistanut. Tosin viskiä en ole tottunut juomaan, mutta nyt ilmeisesti on opeteltava. ;D
 
K

kiwipilot

scholl kirjoitti:
Mikä juttu toi on, että joulu olisi suunnattu lapsille? Itse olen sitä mieltä, että vaikka joulu ei nyt niin erikoinen aika vuodesta olekaan niin eiköhän siitä pysty nauttimaan paremmin vasta vanhemmalla iällä. Niin lahjoista kuin muustakin. Lapsena se on sellaista päätöntä koheltamista. Ja vaikka se lahjojen määrä ei olekaan itsetarkoitus niin osun aika oikeaan, jos väitän, että 99,9% ihmisiä vituttaisi, jos omat lahjat jäisi saamatta sillä verukkeella, että ne menivät joillekin lapsille.

Provo tai vilpitöntä ihmettelyä, aivan sama; vastaan kuitenkin. Kyllä ainakin itselle tuo lahjojen saamisen merkitys vähenee sitä mukaa kun vuodet mittarissa lisääntyy. Onhan se ihan mukava kun joku muistaa mutta eipä mun maailma ainakaan kahtena edellisenä jouluna kaatunut vaikka lahjat jäivät ihan muutamaan. Päätettiin vaimon kanssa että saa paketit jäädä hankkimatta, reissaaminen olkoon se varsinainen lahja.

Pari päivää sitten sain kuitenkin elämäni parhaimman joululahjan katsellessani kun 7,5kk poikani avasi ensimmäistä pakettiaan. Tosin sisällöllä ei niinkään ollut väliä: parasta olivat rapisevat lahjapaperit!
 

scholl

Jäsen
Niin tottakai ymmärrän tuon rapisteluaspektin. Meidänkin labradorinnoutajalla piti olla aikoinaan paljon paketteja + kaikki tuliaiset, jos joku oli edes pari päivää pois. Ja silloinkaan se sisältö ei ollut tärkeintä kuten arvata saattaa.

Myönnän toki ilolla katsoneeni tuota koiran lahjojen avaamistouhua ja koska koira on usein fiksumpi kuin lapsi niin tiedän kyllä mistä puhun, mutta siitäkin huolimatta olen silti sitä mieltä, että aikuisena sitä arvostaa lahjoja eri tavalla. Lapsena pyydetään kaikkea mahdollista ja ollaan tavallaan iloisia kun saadaan juuri ne lelut, mitkä on pyydetty, mutta aikuisena se on erilainen tilanne. Sitä ei tavallaan pyydä mitään, koska kaiken voi ostaa itsekin, eikä se lahjojen lukumäärä ole olennainen asia, mutta se on tietyllä tavalla kiva tunne, mikä tulee kun avaa ne muutamat lahjat ja miettii, että se lahjanantaja on nähnyt vaivaa ostaakseen juuri sellaisen tuotteen, mikä on lahjansaajalle mieluinen ja mitä tämä ei itse ehkä olisi osannut hankkia. Faijani esim. lähestyy kuuttakymmentä ikävuotta, eikä olisi itse varmasti tajunnut hankkia usb-muistitikkua ikinä ja nyt on innoissaan siitä, että siihen 2 gigaan mahtuu kaikki mahdollinen, eikä tarvitse kantaa niin paljon papereita salkussaan, kun matkustaa ympäriinsä. Samalla tavalla itse saan aina jotakin mieluisia, hyvin keksittyjä lahjoja, joita arvostaa aivan eritavalla kuin, mitä lapsena osasi arvostaa.

Kyse ei ole todellakaan rahasta, koska ihmisillä on kaikki ja jos itse havaitsee puutteen tai tarpeen niin sen voi tyydyttää heti kun aamulla kaupat avaavat ovensa, vaan nimenomaan siitä, että joku on todellakin nähnyt vaivaa ostaakseen jotain, mistä ehkä pitää. Tietysti silloin tilanne on hankalampi, jos ei tunne kunnolla toista ihmistä. Silloin joutuu ostamaan pakkopullajuttuja.

Lisään vielä sen, että kokonaisfiilis on eri luokkaa, kun nyt voi syödä rauhassa, ottaa vähän juomista ja keskustella vanhempien kanssa rauhassa muistakin kuin liikeasioista ja ne lahjat tulevat loppuillasta tavallaan niinkuin mukavana bonuksena Glühweinin rinnalla. Lapsena koko päivä oli vain sitä malttamatonta lahjojen odottelua, joten ruokailu ja kaikki muu meni tavallaan ihan ohi tunnelmallisesti.
 
K

kiwipilot

Tuota koira/lapsi -vertausta en nyt kummemmin viitsi kommentoida, sen verran hupaisaa juttelua Schollilta. Voisi ehkä tulla ruma sana jos toinenkin. Eli joulun kunniaksi pidän mölyt mahassani. Miten se muuten menikään? kädetön opettaa lentopalloa...

Ja sitten asiaan; kyllähän nuo lapsuuden joulut meni tosiaan paketteja auki repiessä ja useasti lahjan antaja jäi hämärän peittoon. Kauhealla vauhdilla vain lahjat auki ja uutta putkeen. Mutta toisaalta, se vilpittömyys mikä nassikoista paistaa on juuri se "The Juttu". Ja kyllä, minusta on ihan turha odottaa muksuilta mitään "oi kun on rauhaisa joulu ja kyllähän tuo kinkku hyvältä maistuu ja ollaan nyt rauhassa ja nautitaan" -asennetta: se tulee kyllä sitten vanhempana. Joulupukin odotus ja jännitys mitä paketeista paljastuu on se juttu näille nuoremmille. Oli varmaan jopa Schollille.
 

Favor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Edmonton Oilers.
No pukkihan toi digikameran, kylpytakin, sukat, sormuksen ja sitten ne vakiolahjat eli hiukan käteistä ja suklaata. Ainut jota olin toivonut oli kylpytakki joten tyytyväinen pitää olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös