Nimipäivät

  • 3 203
  • 23

Mikä on se kuukausi, jolloin sinulla on nimipäivä?

  • Tammikuu

    Ääniä: 8 6,7%
  • Helmikuu

    Ääniä: 6 5,0%
  • Maaliskuu

    Ääniä: 16 13,3%
  • Huhtikuu

    Ääniä: 14 11,7%
  • Toukokuu

    Ääniä: 2 1,7%
  • Kesäkuu

    Ääniä: 22 18,3%
  • Heinäkuu

    Ääniä: 8 6,7%
  • Elokuu

    Ääniä: 7 5,8%
  • Syyskuu

    Ääniä: 12 10,0%
  • Lokakuu

    Ääniä: 6 5,0%
  • Marraskuu

    Ääniä: 6 5,0%
  • Joulukuu

    Ääniä: 11 9,2%
  • Nimeäni ei löydy suomalaisesta kalenterista.

    Ääniä: 2 1,7%

  • Äänestäjiä
    120
  • Poll closed .

Ralph

Jäsen
En ainakaan millään haulla löytänyt tälläistä ketjua, joten laitan nyt pystyyn. Eli missä kuussa on kenelläkin nimipäivä. Ihan mielenkiinnosta kysyn ja näkisin myös, onko joku kuukausi täysin muiden edellä tai joku muiden takana, vai onko tasaisesti suosittuja nimiä joka kuukaudella.

Itse avaan ylimmällä, ensimmäisellä kuulla, eli tammikuulla. Toisin sanoen, oma nimipäiväni on tammikuussa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elokuussa on kuninkaan (eli minun) nimipäivät, ei tuomiopäivät eikä pertin nimipäivät, vaan minun.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Nimipäiväni on marraskuussa.

Tähän ikään mennessä en ole koskaan saanut pullakahveja duunissa, vaikka wikipedia väittääkin tämän tavan olevan jonkinlainen traditio.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Liian ruotsalainen nimi, mutta lokakuussa kumminkin. Ehdin toki vastata väärin, kun en jaksanut lukea kaikkia vaihtoehtoja.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Elokuussa on oma nimipäiväni.

En kyllä sinänsä ymmärrä miksi onnitellaan nimipäivinä? Ehkä se olisi eri asia jos olisi joku täysin uniikki nimi. Tosin silloin se tuskin löytyy almanakasta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Elokuussa on oma nimipäiväni.

En kyllä sinänsä ymmärrä miksi onnitellaan nimipäivinä? Ehkä se olisi eri asia jos olisi joku täysin uniikki nimi. Tosin silloin se tuskin löytyy almanakasta.

Eikö vielä tyhmempää ole onnitella syntymäpäivänä? Siinä kun ei ainakaan ole mitään uniikkia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikö vielä tyhmempää ole onnitella syntymäpäivänä? Siinä kun ei ainakaan ole mitään uniikkia.
Noh, syntymä nyt on kuitenkin varsin merkittävä tapahtuma ihmisen elämänkaaressa, joten siitä onnittelu/surunvalittelu on ihan perusteltua. Toki osa ei välitä syntymäpäiväonnitteluistakaan. Itse välitän, koska tykkään olla huomion keskipisteenä.

Kyllä minun kuolinpäiväänikin (joka on toinen varsin merkittävä tapahtuma) saa jälkeenpäin muistella ja vaikka onnitellakin siitä. Harmi vaan, että en ole vastaanottamassa niitä osoituksia. Toivottavasti kuolen kesällä sitten kun kuolen. Voivat ihmiset Ted Raikkaan kuolemajuhlia järjestää kauniilla säällä.

Nimipäivästä onnittelu nyt on vaan vähän kummaa, kun ei sillä erityistä merkitystä ole tapahtumana.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nimipäivästä onnittelu nyt on vaan vähän kummaa, kun ei sillä erityistä merkitystä ole tapahtumana.

Miksi sillä sitten olisi erityistä merkitystä siinä tapauksessa, että nimi on uniikki?

Ts ymmärrän pointtisi muuten, mutta tuo uniikkiuden merkitys ei avautunut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Meikäläisen nimipäivät onkin suomen suurimmat bakkanaalit. Viina virtaa ja väkee kaatuu, perkeles. Juhannuksenahan ne nimpparit on.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti kuolen kesällä sitten kun kuolen. Voivat ihmiset Ted Raikkaan kuolemajuhlia järjestää kauniilla säällä.
Minä taas toivon kuolevani talvella sitten joskus. Turhaa siinä on kaunista kesäpäivää mennä pilaamaan jollain maahanpanijaisilla.

Maaliskuussa on nimipäiväni, harvoin ne kyllä muistan ennen kuin joku onnittelee.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kesäkuussa juhlitaan vähintään viikko.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulla on kaksi etunimeä, toisen nimen nimipäivä on kesäkuussa ja toisen tammikuussa. En yleensä juuri koskaan nimipäivääni juhlista, mutta samoihin aikoihin monet muut tuntuvat niin tekevän.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Huhtikuussa vietetään nimipäivääni, tai en nyt ole sitä itse enää viettänyt aikoihin enkä edes muista tarkalleen monentena päivänä se huhtikuuta on.

Lapsena sitä vielä muistettiin kotosalla kakkukahvein ja mummi kävi kylässä tuoden suklaata - mikä oli ensiarvoisen tärkeä lahja. Isänpuolelta nimipäivää ei juuri muistettu isovanhempien toimesta, kortti taisi tulla mutta ei suklaalle vetänyt vertoja.

Ymmärtääkseni joissain kulttuureissa nimipäivällä on suurempi rooli mitä sillä Suomessa on, tosin kyseessä taitaa enemmän olla "nimeämisen päivä". Ja hetki jolloin lapsi saa nimen on hyvin arvokas, kuten on myös se nimi jonka lapsi saa.

vlad.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yleensä se on viikon ränni ennen nimppareita ja viikko vielä päälle kulttipäivän jälkeen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mulla on syyskuun 29. päivä nimipäivä. Eli melkeen lokakuussa, mutta ei kuitenkaan. Kiinnostikohan tää tieto ketään? :D
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Nimipäiväni on juhannuksena. Paljastettakoon että en ole ainoa joka juhlii nimipäiviään silloin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kuka tunnustaa viettävänsä nimipäiviään 25. joulukuuta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös