Nimeni on Bond, James Bond

  • 1 150 808
  • 32 713

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jotenkin huikea tämä Joe Don Baker esittämässä CIA-agenttia näissä Brosnanin Bondeissa, kun pari leffaa aiemmin Bond oli pistänyt saman tyypin esittämän pahiksen kylmäksi. Toki sehän oli Timothy Dalton silloin niin ei sitä muista.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jotenkin huikea tämä Joe Don Baker esittämässä CIA-agenttia näissä Brosnanin Bondeissa, kun pari leffaa aiemmin Bond oli pistänyt saman tyypin esittämän pahiksen kylmäksi. Toki sehän oli Timothy Dalton silloin niin ei sitä muista.

Joo ei se nyt oo niin pikku tarkkaa. Vaaran vyöhykkeessähän taisi olla Brad Whiteger tjsp

edit:

Ei vaan osu vaikka sarjatulella lippaita tyhjennetään...

Yleisesti näissä on n. 50 vuoden ajan ollut ihan paskat ampujat. Paitsi tietenkin James
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ohjasko se Renny kuitenkin tämän salanimellä? Tuo helikopterin tuhoaminen oli sen verran paksua jöötiä että kävi mielessä.

Ai niin ja BMW tekee moottoripyöriäkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Bond pyörii samoilla huudeilla kuin Scaramangan kanssa. Tällä kertaa tosin väittää olevansa Vietnamissa, mutta tutun näköisiä on saaret...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ohjasko se Renny kuitenkin tämän salanimellä? Tuo helikopterin tuhoaminen oli sen verran paksua jöötiä että kävi mielessä.

Ai niin ja BMW tekee moottoripyöriäkin.

Muuten tässä leffassa toi Bmw:n moottoripyörä taisi saada ensi esiintymisensä ?

Pisti muuten silmään että Jaskalla on tässäkin leffassa hyvät keuhkot ? Siinä kun joutui sukeltaan asehuoneesta ilman happilaitteita, sukelsi kuitenkin aika pitkän tovin ? Ja taisi olla sen verran syvälläkin, että olisi varmaan paineentasausta pitänyt odotella, ilman sukeltajantaudin oireita ?
Ja tossa lopussa sukelsi pelastamaan Wai Liniä. Alkoi heti imutella sitä pitkään ?

Se tosin kyllä taitaa selittää keuhkojen kuntoa, että ei pahemmin vedä röökiä vaikka viinan kanssa löträä

edit

Bond pyörii samoilla huudeilla kuin Scaramangan kanssa. Tällä kertaa tosin väittää olevansa Vietnamissa, mutta tutun näköisiä on saaret...

eikös Vietnamiin viitattu vaan siinä kun sukelsi sinne laivaan ?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jotenkin huikea tämä Joe Don Baker esittämässä CIA-agenttia näissä Brosnanin Bondeissa, kun pari leffaa aiemmin Bond oli pistänyt saman tyypin esittämän pahiksen kylmäksi. Toki sehän oli Timothy Dalton silloin niin ei sitä muista.

Näissä on viime aikoina ollut sellaista, että kuolleeksi luultu Bondin liittolainen onkin elossa ja päätynyt pahikseksi. Joten toimiihan tuo toisinkin päin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
...Bond tulee vedestä ja tikapuita (tai vastaavia) noustessa vesi valuu kamoista. Laiturille (tai vastaavalle) päästyä vaatteet on täysin kuivat tai korkeintaan pintakosteat.
Haluan samanlaisia vaatteita ulkoiluun. Taas eilen, James oli kadulla suihkussa sen kiinalaista esittävän nätin naisen kanssa ja nainen lähtee menemään sen jälkeen kun klippaa Jameksen kiinni suihkuputkeen. Muutama sekunti sen jälkeen kun on poistunut suihkusta, on vaatteet kuivat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jaa se olis huonoin Bond-tyttö ikinä tänään vuorossa. Tai ainakaan mua ei Denise Richards säväytä kyllä tippaakaan. Eikä tuo raina muistaakseni muutenkaan aiheuta riemunkiljahduksia. Ja huoh, John Cleese R:nä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mutta olihan tuo herrasiunaa huono leffa. En edes muistanut, että noin huono oli.
Omissa kirjoissa Tomorrow Never Dies on toiseksi huonoin noista virallisista Bondeista Die Another Dayn jälkeen. Itseä häiritsee leffassa ihan jatkuva product placement. Bondin tekijöillä oli tohon aikaan yhteistyösopimukset mm. BMW:n, Ericssonin ja Smirnoffin kanssa ja parissa leffan kohtauksessa tuli fiilis että ainoa idea kohtaukselle oli saada kyseisten sponsoprien tuotteet esille.

Uusimman leffan nimi on sitten "No Time to Die" eli "Ei oo aikoo kuolla". Kattelin että mitäs Flemming kirjoittamia novellitarioiden nimiä on vielä käyttämättä ja ei siellä kyllä mitään hyviä enää ollut: "The Property of a Lady", "007 in New York", "Risico" ja "The Hildebrand Rarity". No ehkä toi "The Property of a Lady" ois voinut sopia jos kerta se 007 titteli on naisagentilla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uusimman leffan nimi on sitten "No Time to Die" eli "Ei oo aikoo kuolla". Kattelin että mitäs Flemming kirjoittamia novellitarioiden nimiä on vielä käyttämättä ja ei siellä kyllä mitään hyviä enää ollut: "The Property of a Lady", "007 in New York", "Risico" ja "The Hildebrand Rarity". No ehkä toi "The Property of a Lady" ois voinut sopia jos kerta se 007 titteli on naisagentilla.

Kun nuo loppuvat, voidaan siirtyä John Gardnerin kirjoittamiin romaaneihin. Olisihan siellä mm. "Tehtävä Suomessa, James Bond", eli alkuperäiseltä nimeltään "Icebreaker".

En ole tuota kirjaa lukenut, ja ilmeisesti ei kannatakaan. Olisihan se silti kova juttu, jos 007 saataisiin tänne seikkailemaan.
 
Kun nuo loppuvat, voidaan siirtyä John Gardnerin kirjoittamiin romaaneihin. Olisihan siellä mm. "Tehtävä Suomessa, James Bond", eli alkuperäiseltä nimeltään "Icebreaker".

Jokohan kohta Purvisilla ja Wadella on eniten kirjoitettuja Bond-tarinoita? Vai onko noi kaikki jotain sovituksia jostain?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En ole tuota kirjaa lukenut, ja ilmeisesti ei kannatakaan. Olisihan se silti kova juttu, jos 007 saataisiin tänne seikkailemaan.
Itse olen lukenut ton kirjan kauan sitten. Vaikka olin innoissani että Bond oli Suomessa niin hämärä muistikuva on että ei se kovin kaksinen ollut. Mutta Suomi ja Lappi oli muistaakseni yksi vaihtoehto tohon Die Another Dayn jääpalatsi alueen kohtauksiin, mutta kohtaukset sitten kuvattiin Islannissa. Suomi taitaa olla vaan niin tylsä ja samalla kallis kuvauspaikka että varmaan tovi saadaan odottaa että Bond tänne eksyy.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen lukenut ton kirjan kauan sitten. Vaikka olin innoissani että Bond oli Suomessa niin hämärä muistikuva on että ei se kovin kaksinen ollut. Mutta Suomi ja Lappi oli muistaakseni yksi vaihtoehto tohon Die Another Dayn jääpalatsi alueen kohtauksiin, mutta kohtaukset sitten kuvattiin Islannissa. Suomi taitaa olla vaan niin tylsä ja samalla kallis kuvauspaikka että varmaan tovi saadaan odottaa että Bond tänne eksyy.

Luin aikanani kaikki Bond-kirjat, Tarzanit ja Alistair MacLeanit. 'Saattue Murmanskiin' oli MacLeanin tuotannosta ainoa kirja, josta isäni sanoi, että olen vielä liian nuori lukemaan. Ikää oli ehkä 7 tai 8 v. Ei siinä, eihän ne mitään lastentarinoita varsinaisesti ole. Tiedä sitten mitä tuo 7-10 vuotiaan psyykelle teki...

Tehtävä Suomessa -kirjasta muistan vieläkin elävästi moottorikelkka-ajelun, jossa suomalainen Paula ajoi kelkkaa jossain itärajan tuntumassa ja siirsi takanaan istuneen Bondin kädet rintojensa päälle matkan ajaksi. En ole vielä päässyt samaa toistamaan, pitäisi varmaankin löytää moottorikelkkaileva Paula.

Laita Paula yv, jos luet tämän.

t: jamesisi
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen lukenut kauan sitten sellaisen Bond-kirjan, joka on kirjoitettu ikään kuin muistelmien tai henkilökuvan muotoon. Jos en ihan väärin muista, niin kirjan tekijä toimii ikään kuin haastattelijana, joka käy keskustelua jo eläkkeelle jääneen Bondin kanssa, ja kirjoittaa tämän kertomaa tarinaa ylös. Kirjan esittelytekstissä annetaan jopa ymmärtää, että James Bond olisikin ihan oikea henkilö, ja kaikki hänestä tehdyt kirjat pohjautuisivat tositapahtumiin.

Tuossa kirjassa muistan hänen kertoneen myös käynnistään Suomessa. Hän oli ainakin odottanut kylmää ja koleaa paikkaa, mutta yllättynyt, kun Itämeren koillisosa nautti omanlaisestaan lämpimästä intiaanikesästä. Myös tyypilliset suomalaiset ruoat, kuten poronkieli, olivat jääneet Bondin mieleen.

En tiedä, että menikö tuon kirjan Suomi-osuus samalla tapaa kuin Gardnerin romaanissa. Todennäköisesti ei, jos kerran moottorikelkalla on kuljettu. Tokihan säät vaihtelevat Suomessa nopeasti, mutta lämmin intiaanikesä ja lumiset itärajan maisemat eivät oikein täsmää.

Edit: Kyseessä lienee tämä teos: James Bond: The Authorized Biography of 007 - Wikipedia

Näemmä kirjoitettu kymmenen vuotta ennen Gardnerin romaania, joten Bond lienee käynyt vähintään kahdesti Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Tän illan leffan tasosta kertoo aika paljon se, että taitaa olla ensimmäinen Bond -ilta koko kesänä kun kukaan ei ole leffan aikana kommentoinut tänne mitään. Itse en edes vaivautunut katsomaan.

Toki on myös teoreettisesti mahdollista että kaikki on niin silmät liimautuneena telkkariin ettei ehdi mitään kommentoida kun on niin huimaa menoa, mutta jotenkin epäilen..
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onpas Bondin otteluseurantaketju hiljainen tänään...

Tämä Kun maailma ei riitä on parempi mitä muistin. Ei nyt mikään huippu, mutta ihan ok rymistelyä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Brosnan eran plussat:
  • GoldenEye -tunnari
  • Halle Berryn kauneus
  • Judy Denchin palkkaaminen M:ksi, joka tosin kantoi kunnolla hedelmää vasta Craigin aisaparina
  • The World Is Not Enough ja Tomorrow Never Dies -tunnarit olivat myös ok, mutta unohdettavia molemmat.

Kaiken muun skeidan voisi puolestani pyyhkiä muististani pois. Ruma tahra hienon elokuvasaagan historiassa tuo koko aika. Onneksi paluu ruotuun on ollut tuon jälkeen taas hieno, vaikkei aina täydellinen.

Itse Pierce Brosnania vastaan minulla ei ole mitään, mutta täysin väärä mies näihin saappaisiin.. Tai en tiedä. Ehkä paremmassa ohjauksessa voisin olla toista mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse Pierce Brosnania vastaan minulla ei ole mitään, mutta täysin väärä mies näihin saappaisiin.. Tai en tiedä. Ehkä paremmassa ohjauksessa voisin olla toista mieltä.
Itse kyllä taivun sille kantille että Brosnanissa itsessään ei ollut mitään vikaa. Ihan hyvä valinta Bondiksi itsessään, mutta kun leffat on tasoltaan sellaisia että Austin Powers, Johnny English ja Inspector Gadget ovat muodostaneet jonkinlaisen symbioosin niin kukaan näyttelijä ei pelasta sitä. Jos Daniel Craig heitettäisiin tuollaisten leffojen keskelle niin ei hänkään niitä pelastaisi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tän illan leffan tasosta kertoo aika paljon se, että taitaa olla ensimmäinen Bond -ilta koko kesänä kun kukaan ei ole leffan aikana kommentoinut tänne mitään. Itse en edes vaivautunut katsomaan.
Mielenkiintosta nähdä miten paljon juttua riittää ensi maanantaina kun vuorossa on se paskin (virallinen) Bond leffa eli Die Another Day. Itselle leffan katsominen on puhdasta tuskaa. Näkymätön auto, jääpalatsi, kasvojenvaihtoteknologia, Madonnan tunnusbiis...AAARGGGH! Edes Halle Berry ei pysty pelastamaan tota leffaa.

Tämä Kun maailma ei riitä on parempi mitä muistin. Ei nyt mikään huippu, mutta ihan ok rymistelyä.
Mielestäni on kyllä Brosnanin paras Bondi ja on sikäli poikkeuksellinen että on ainoa Bond-leffa jossa pääpahis on nainen. Lisäksi Sophie Marceau on mielestäni yksi kauneimmista Bond-typyistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös