Niklas Hagman Ässiin

  • 186 377
  • 545

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi olla että kyseessä oli joku muu kentällä ollut pelaaja, sillä olin finaalien aikaan jo aika maistissa. Joku Lukon pelaajista kuitenkin turhautui Hagmanin viimeiseen hyppyyn, ja siitä alkoi torikokous. Pitsiturnauksessa Hagman ei vielä esittänyt mitään ihmeellistä, paitsi rankkarimaalin, mutta kuten sanoin, Pitsiturnauksen minipeleistä ei kannata isoja johtopäätöksiä vetää. Eikä harjoituspeleistä yleensä. Ensimmäisen kymmenen liigapelin jälkeen voi jo jotain arvioita tehdä. Hagman on varmasti hyvä pelaaja SM-liigaan, ainoa kysymysmerkki on kohtaako tehot ja iso tilipussi.

Mielestäni tilanne meni siten, että Hagmanilta vedettiin jalat alta ja Marttinen tuli kuittaamaan tilanteen kolmantena miehenä. Onneksi Japa ja Boman olivat tuomareina, muuten Marttinen olisi lentänyt ulos.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni tilanne meni siten, että Hagmanilta vedettiin jalat alta ja Marttinen tuli kuittaamaan tilanteen kolmantena miehenä. Onneksi Japa ja Boman olivat tuomareina, muuten Marttinen olisi lentänyt ulos.

Tässä tapauksessa en ala kinaamaan, maistissa kun oltiin. Olen kai sikäli poikkeuksellinen fani, että kaikki Länsi-rannikon joukkueet ovat lähellä sydäntä, sukua kun löytyy kaikista leireistä, ja olen myös kaikissa Länsi-rannikon liigakaupungeissa asunut. Keskinäisissä peleissä olen toki synnyinkaupungin joukkueen, eli Lukon puolella. Pitsiturnauksessa seurakuntamme koostui minun lisäksi Ässien ja Ilveksen kannattajista, joten sopivaa huulenheittoa silmälläpitäen asemoin itseni tiukaksi Lukkofaniksi. Hagmanin hypyistä jopa seurueemme Ässä-siipi oli yhtämieltä, mutta voi tietysti olla että pitkän päivän nautinnot saattoivat sumentaa kollektiivista havaintokykyämme. Ilman videomateriaalia tilanteesta pitäydyn kuitenkin alkuperäisessä tulkinnassani :)
 

Supra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jotenkin tyhmää, miten 38v Karalahti sai valtavan jättihankintaseksivaumediahuomion, kun 33-vuotias Hagman tyrmättiin välittömästi ikäloppuna.
Harjoituspelin perusteella voin sanoa, että Nikestä tulee olemaan helvetisti iloa; taklaa, taistelee, kädet käy ja syötöt löytää lapaan vaikka selkäpäin.

En olisi sen viitisen vuotta sitten uskonut, että Ässistä löytyy tämän kaltaisia nimiä kuin Hagman ja Kreps.
 

Jaunus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ilves
Jotenkin tyhmää, miten 38v Karalahti sai valtavan jättihankintaseksivaumediahuomion, kun 33-vuotias Hagman tyrmättiin välittömästi ikäloppuna.
Harjoituspelin perusteella voin sanoa, että Nikestä tulee olemaan helvetisti iloa; taklaa, taistelee, kädet käy ja syötöt löytää lapaan vaikka selkäpäin.

En olisi sen viitisen vuotta sitten uskonut, että Ässistä löytyy tämän kaltaisia nimiä kuin Hagman ja Kreps.

Veit jalat suustani.

Pelimies isolla peellä. Näytti Niemen kanssa pelaavan aika hyvin yhteen ja näytti juurikin mallia, miten tilanteet kuuluu pelata.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Harjoitusmatseja nähneet Ässä-fanit ovat järjestään kaikki kehuneet Niklaksen peliä otteluissa. Ilmeisesti Hagman tulee antamaan joukkueelle tukea myös tehopisteiden muodossa, eikä vain niitä kuuluisia "kokemusta" ja "esimerkkiä".

Sinällään kaikilla oli tieto, että kovan tason pelimieshän Hagman on, mutta ymmärtääkseni nyt voidaan vähän kuitenkin huokaista sen suhteen, että Nikke näyttää tulleen Ässiin ihan tosissaan takomaan ovat tehot ja tuloksen seuralle.

Miten muuten, onko Hagman ajanut harkkapeleissä paljon maalille? Voittanut kulmakiekkoja? Kertokaa nyt jokunen sana! Sen Lukko-matsin maalit olen nähnyt youtubesta ja siinähän Nikke iski läheltä sen byyrinsä.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvin on taistellut joka pelissä. Tekee hyvin töitä molempiin suuntiin ja otteista näkyy hyvin tahto menestyä. Modo-pelissä ruotsalainen paikallislehden live-seurantaa kirjoittava toimittaja kehui vuolaasti kentän parhaaksi pelaajaksi. Kulmissa ei mielestäni ole ollut kovin vahva, enemmänkin tönittävänä... Hyvin tunkee kuitenkin maalille ja kykenee edelleen pienessä tilassa operoimaan kiekon kanssa. Skellefteå pelissä koko Hagman-Kreps-Umisevic ketju näytti välillä jopa maagiselta, vaikka eivät ole paljoa vielä yhdessä pelanneet. Vesi kielellä odotan, mitä tän kolmikon otteista kehittyy kauden aikana, jos vaan Virta päättää pitää tässä koostumuksessa.

Kaiken kaikkiaan Hagmanin tulo joukkueeseen näyttää tuovan juuri niitä postiivisia asioita, joita se parhaimmillaan voi tuoda sekä kaukalossa, että pukukopissa.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Jotenkin tyhmää, miten 38v Karalahti sai valtavan jättihankintaseksivaumediahuomion, kun 33-vuotias Hagman tyrmättiin välittömästi ikäloppuna.
Harjoituspelin perusteella voin sanoa, että Nikestä tulee olemaan helvetisti iloa; taklaa, taistelee, kädet käy ja syötöt löytää lapaan vaikka selkäpäin.

En olisi sen viitisen vuotta sitten uskonut, että Ässistä löytyy tämän kaltaisia nimiä kuin Hagman ja Kreps.

Ai, sinäkin huomasit minkä orkesterin mukaan media valtakunnassa tanssii..?
Hagman tulee 100% panoksellaan auttamaan joukkuetta sekä pelillisesti, että muutoin.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Katselin tänään Hakista youtube pätkiä ja odotukset kyllä vaan nousi, on äärettömän hyvä kulmissa ja mailankäsittelytaitoa löytyy enemmän kuin "muistinkaan"...Uskoisin että korvaa Satin kyllä ja vähän päällekkin.
Tälläinen kaveri olisi pitänyt olla Armiallakin jo esikuvana olisi varmaan kyennyt antamaan arvokkaita neuvoja, mutta nyt sitten Ahlgren ja muut nuoret saavat nauttia näistä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hagman on näyttänyt vieläkin paremmalta ja kovemmalta pelimieheltä, kuin mitä ehkä odotettiin.

Itse olen aika saletti, että Hagman lyö kokemuksensa lisäksi pöytään myös iso kasan tehopisteitä alkavalla kaudella. Etenkin kun tarjoilukin on mallia "assistkung".

Muutama nimimerkki oli sopparin julkistamisen aikoihin huolissaan Hagmanista ja siitä, että onko sittenkään ihan hintansa väärti..tällä hetkellä näyttää kyllä varsin hyvältä.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Kovasti muunmuassa nimimerkkien Vellihousu ja Toejoen Veikko toimesta hinta-laatusuhteen takia parjaama Hagman tuskin vie Ässiä konkurssin partaalle 275 000 €uron kausipalkallaan. Mies on liksallaan Urheilusanomien selvittämien tietojen mukaan Liigan top-10 palkkatilastossa neljännellä sijalla. IS: Karalahti on palkkakuningas


Palkkatiedot perustuvat sisäpiiritietoihin ja ovat suuntaa antavia. Kaikki noin 250 000 euroa kaudessa ansaitsevat pelaajat eivät mahtuneet listalle.

TOP-10:

1. Jere Karalahti, Jokerit 320 000 €
2. Eric Perrin, JYP 290 000 €
3. Ville Peltonen, HIFK 280 000 €
4. Niklas Hagman, Ässät 275 000 €
5. Ossi Väänänen, Jokerit 270 000 €
6. Matti Kuparinen, HIFK 270 000 €
7. Mika Pyörälä, Kärpät 270 000 €
9. Petteri Nummelin, Lukko 270 000 €
10. Riku Hahl, Jokerit 260 000 €
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kovasti muunmuassa nimimerkkien Vellihousu ja Toejoen Veikko toimesta hinta-laatusuhteen takia parjaama Hagman tuskin vie Ässiä konkurssin partaalle 275 000 €uron kausipalkallaan...
[/URL]

..niin, etenkään kun Niklas on osoittanut potentiaalia todella koviinkin pisteisiin harjoitusotteluissa.

Itse en tosin enää muista kuka Hagmanin hankinnasta oli mitäkin mieltä, enkä jaksa tarkistaa.
 
Tämä ei mitenkään poista sitä mahdollisuutta että hinta-laatu suhde saattaa olla huono.
Juuri näin. Vielä on pitkä matka siihen, että osoittaa olevansa 275kilo€uron väärti.

JoS:ltä mielestäni muutenkin erikoista talousjohtamisanalyysiä: satsaus on satsauksen arvoinen, jos palkanmaksaja ei mene konkurssiin. Ei kai siellä näpyttele itse Täti Tiukka.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pitäisi olla Ässien paras ja liigassa vähintään neljänneksi paras. Tuota top 10:ä katsoessa ottaisin ennen Nikkeä ehkä vain Perrinin Ässiin. Ja siis EHKÄ. Itse luulin, että Nikkestä maksetaan suurin piirten sama kuin Dixonista eli olen positiivisesti yllättynyt "matalasta" palkasta. Mutta fakta on se, että Ässät joutuu maksamaan enemmän kuin muut jotta saa houkuteltua hyviä pelaajia Poriin. Harjoituspeleissä Niemi oli ainoa, joka teki enemmän pisteitä kuin Nikke, joten se ainakin enteilee hyvää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Tuota top 10:ä katsoessa ottaisin ennen Nikkeä ehkä vain Perrinin Ässiin. Ja siis EHKÄ...

Mä voin sanoa varmasti, etten enää ottaisi Perriniä Ässiin, siis ennen Hagmania. Perrin pelaa ehkä ihan sitä viimeistä kauttaan, itse en uskaltaisi mennä vannomaan, että vetää enää sitä noin 45-55 pisteen kautta. Voi siis toki olla, että vetääkin, mutta ainakin viime keväänä Ericiltä oli jo veto pois.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä voin sanoa varmasti, etten enää ottaisi Perriniä Ässiin, siis ennen Hagmania. Perrin pelaa ehkä ihan sitä viimeistä kauttaan, itse en uskaltaisi mennä vannomaan, että vetää enää sitä noin 45-55 pisteen kautta. Voi siis toki olla, että vetääkin, mutta ainakin viime keväänä Ericiltä oli jo veto pois.
Kyllä se nyt vetää, kun Tuppurainen on tullut takaisin. Siinä siivellä pääsee tekemään vielä ihan hyvät tehot.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä mä ainakin ennen Perriniä ottaisin Kuparisen. On varmasti parempi pelaaja. Ei vaan ole kummallekaan tarvetta tällä hetkellä, kun Niemi ja Kreps käyvät varsin hyvin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pitäisi olla Ässien paras ja liigassa vähintään neljänneksi paras. Tuota top 10:ä katsoessa ottaisin ennen Nikkeä ehkä vain Perrinin Ässiin.

Kyllä mä päätyisin ennen kaikkea Mika Pyörälään.

Tuo on nyt ihan käsittämätöntä läppää että Hagman onkin halpa kun palkka on "vain" 275k.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Kyllä mä ainakin ennen Perriniä ottaisin Kuparisen. On varmasti parempi pelaaja. Ei vaan ole kummallekaan tarvetta tällä hetkellä, kun Niemi ja Kreps käyvät varsin hyvin.

No Kuparinen ei nyt kyllä varmasti ole Erkkiä parempi. Kupru itseasiassa on aika kysymysmerkki tällä kaudella.

Siitä samaa mieltä, että kumpaakaan ei Ässät tällä kaudella tarvitse.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Fakta nyt vaan on se, että näille koville Liigaan palaajille joutuu maksamaan rahaa. Mun mielestä on pelkästään hienoa, että tälle kaudelle on saatu iso läjä kovia paluumuuttajia Liigaan, kun samalla jotkut itkevät, kun "kaikki parhaat lähtee KHL:ään ja kukaan ei tule Liigaan".

Mä pidän Hagmanin hankintaa hyvänä niin imagollisesti, kuin urheilullisestikin Ässille. Toki tuolla nimellä ja tuolla palkalla pitää tulostakin tulla, mutta mielestäni pelkkä pistesarakkeen tuijottaminen ei ole reilua Hagmanin kohdalla. Tottakai pisteitäkin odotetaan, mutta hänellä on myös muita arvokkaita ominaisuuksia.

En usko, että Ässät olisi Hagmania hankkinut, jos siihen ei olisi varaa. Pelaajabudjetti pysyy ilmeisesti viimekauden tasolla ja mielestäni muun joukkueen rakentaminen ei ole kärsinyt, vaikka Hagman joukkueeseen hankittiinkin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En usko, että Ässät olisi Hagmania hankkinut, jos siihen ei olisi varaa. Pelaajabudjetti pysyy ilmeisesti viimekauden tasolla ja mielestäni muun joukkueen rakentaminen ei ole kärsinyt, vaikka Hagman joukkueeseen hankittiinkin.

Raha on rahaa ja jos sitä ei olisi käytetty Hagmaniin, se olisi käytetty johonkin muuhun. Se on ihan selvä juttu jota alleviivaa jo tuokin että budjetti on sama jo vuosi sitten. Mutta jos mietitään miksi Ässät voitti mestaruuden liigan viidenneksi halvimmalla joukkueella, on selvää ettei kauhean isoihin huteihin olisi varaa. Sitä on kuitenkin turha vielä manata, Hagmanilla on ihan sama aika näyttää osaamista kuin kaikilla muillakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös