Mainos

Niiskun "typerät"

• 4 268
  • 60

Niisku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tälläkertaa visaillaan maantiedosta ja vastauspakkoa ei ole, kun visa on kuitenkin joidenkin mielestä tyhmä.

Haetaan Suomalaista paikkakuntaa.

Nimellään kyseinen paikka huokuu positiivisuutta.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Turku. Eikös se ole jouduttu rakentamaan pariinkin kertaan, kun paikkakuntalaiset vahingossa (?) polttivat kaupunkinsa.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saakos tänne tulla muutkin esittämään samantyylisiä kysymyksiä?
Ai ei saa vai? No, ei se mitään, tulen kuitenkin.

Mikä on tämä suomalainen paikkakunta?

Vihje: se on korttipeli.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Köntsä
Pasianssi

Ja missähän päin Suomea tämä Pasianssi sijaitsee?

Ai niin, se muuten on väärä vastaus.

Lisävihjeenä mainittakoon, että kyseinen paikkakunta kuuluu Espooseen.

Niisku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Predator
Saakos tänne tulla muutkin esittämään samantyylisiä kysymyksiä?
Ai ei saa vai? No, ei se mitään, tulen kuitenkin.

Kiitos. Pidin sua oikeasti fiksuna miehenä.
Anteeksi että häiritsin, taas.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Niisku
Kiitos. Pidin sua oikeasti fiksuna miehenä.
Anteeksi että häiritsin, taas.

No anteeksi nyt kamalasti. Mitäs pahaa tässä nyt on tapahtunut? Ajattelin vaan lisätä keksimäsi ketjun mielenkiintoa, koska sinulta näköjään tulee kovin harvakseltaan näitä kysymyksiä. Tämä on tietysti mielipideasia, mutta eikö olisi ollut mielekästä miettiä valmiiksi vaikkapa kymmenen kysymystä aloittamallasi periaatteella ennen sitä enterin painamista? Näin moni tietokilpailuista tykkäävä saisi ikäänkuin enemmän haastetta kertarysäyksellä. Tämä on vain minun mielipiteeni ja tarkoitukseni ei ole mitenkään halventaa tai vinoilla mistään. Toivottavasti tämä tuli selväksi.

Siis tuo kysymykseni ei ole mitään vidduilua, vaan ketjun henkeen kuuluva jatkokysymys. Ja siihen on olemassa ihan vastauskin. Mikset sinäkin Niisku voisi yrittää?

En tee tätä enää toista kertaa, jos tämä näin pahasti on käsitetty joksikin vittuiluksi. Voi voi.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti krobbe
Rauha maahan miehet ja lisää kehiin!

Eikös Soukka ollut ruotsiksi Sökö?

Ja siinä se oikea vastaus tuli! Sököä tässä haettiin. Soukka Espoossa on på svenska Sökö.

On tuo ruotsin kieli sitten kaunis kieli. Tuostan ööstä kun tuli mieleen tämä vanha vitsi:

- kumpi kuulostaa kauniimmalta: suomeksi sanottuna "saari, saari, Heinäsaari", vai sama ruotsiksi "öö, öö, Höö öö"?

Niin ja minäkin haluaisin näitä Niiskun ideoimia arvoituksia lisää kehiin - itse en uskalla tähän ketjuun enää mitään lisätä... en viitsi riidellä asiasta, jota rajoittunut aivotoimintani ei edes käsitä.

Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Predator

- itse en uskalla tähän ketjuun enää mitään lisätä... en viitsi riidellä asiasta, jota rajoittunut aivotoimintani ei edes käsitä.
Minäpä kerron. Sinä ikäänkuin anastit Niiskun typerät ketjusta osan itsellesi. Ei niin saa tehdä, tietenkään, vaan jokaisen halukkaan on avattava oma "typerät"ketju.
Sinähän voisit avata vaikka Predatorin "typerimmät" ihan omalla logiikallasi. Sitten joku voisi avata vielä äänestysketjun jossa kartoitettaisiin Kenellä Typerimmät.

Ja sitten vastaus kysymykseesi:
Saari saari Heinäsaari.

Terveisin koo

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nimimerkki koo:n antamalla luvalla kysyn juuri tässä nimenomaisessa ketjussa seuraavan kysymyksen:

Minkä kahden helsinkiläisen kaupunginosan nimessä on mainittuna jonkin soittimen nimi?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti koo

Sinähän voisit avata vaikka Predatorin "typerimmät" ihan omalla logiikallasi.

Tästähän on jo kokemusta. Ja kitkerää sanomista näköjään tulee aina, vaikka mitä tekisi - tai jättäisi tekemättä.
On tää niin pal kauhiaa, tua noi (minulla on nyt menossa ns. Dingonmallinen porilaiskausi eilisen megalomaanisen Ässä-vitutuksen jälkitautina).

Veli-Keppa Petola rules...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Schwalbe

Minkä kahden helsinkiläisen kaupunginosan nimessä on mainittuna jonkin soittimen nimi?

"Muistaako kukaan sitä veristä miestä silloin Marjaniemessä"? ÖÖh, siis vastaus on Marjaniemi. Minä ainakin olen kuivattuja puolukoita (puolukka on marja) laittanut peltitölkkiin ja sitten sitä tölkkiä (siis kannella varustettuna) olen käyttänyt Hotelli Hesperian sambafestareilla perseenketkutusmusiikin tahtitehostimena. Olen siis soittanut puolukkatölkkiä.

Onhan näitä muitakin, esim. TOUKOLA - Lapinlahden Linnut käytti aikoinaan yhtenä lyömäsoittimena lumiKOLAA.

Lauttasaari - DRUMSÖ , siis siellä on tämä DRUM = rumpu.

Pasila - BÖLE, ja kaikkihan tietävät että BÖLE on uiguurien kansallissoitin (balalaikkaa muistuttava kolmikielinen viritys, jonka kaikupohjana on kuivattu ja kiristetty lampaan vatsanahka).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy