Nightwish

  • 822 115
  • 3 706

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jostain haastattelun pätkästä ymmärsin että ovat nyt miettineet settilistaa vähän uusiksi juuri tuon Marcon laulamisen takia. Eli joitain biisejä jää suosiolla pois livevedoista kun ei ole laulajaa Marcon osuuksille.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tampereella keikka ennen uutta vuotta, paikkana uusi UROS areena ja tarkka päivä olisi 29.12.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jostain haastattelun pätkästä ymmärsin että ovat nyt miettineet settilistaa vähän uusiksi juuri tuon Marcon laulamisen takia. Eli joitain biisejä jää suosiolla pois livevedoista kun ei ole laulajaa Marcon osuuksille.

Tähän juuri itsekin viittasin edellä, että tietty osa biiseistä muuttuu esityskelvottomiksi jos nyt kerran on se tilanne, että tuurajabasisti on vain pelkkä basisti eikä laula. Tosin tässä viime vuosien aikana etenkään sellaisia biisejä jotka Marco laulaa melkein kokonaan tai täysin kokonaan yksin (vaikka nyt DPP ja Imagenarium levyjen osalta) ei ole setissä kait juurikaan ollut. Ja sitten taas jos otetaan yksittäisenä biisinä vaikka The Islander, niin senhän Troy voi laulaa aivan hyvin..

Isompi ongelma ovat varmaan nämä mammuttibiisit ja Marcon osuuksien korvaaminen niissä.. eli nekö sitten ovat niitä jotka jäävät setistä pois
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Isompi ongelma ovat varmaan nämä mammuttibiisit ja Marcon osuuksien korvaaminen niissä.. eli nekö sitten ovat niitä jotka jäävät setistä pois
Oletan, että tässä tarkoitetaan The Greatest Show on Earthia ja The Poet and the Pendulumia.
Veikkaan että ovat poissa, ainakin ensimmäisenä mainitun osalta. Jälkimmäistä voisin oikeastaan jopa kuvitella Markon osuuden sovitettavan Floorille. Biisi olisi ehkä taustojen osalta oikeastaan isompi kysymysmerkki pystyykö Troy vetämään ne.
Toki tällä tulevalla kiertueella epäilisin noista pidemmistä kappaleista Ghost love scoren olevan ainoana mukana. On kuitenkin noussut ilmiöksi nyt koronatauon aikana.

Äkkiseltään heiteltynä kiertueen settilistasta voisi kuvitella löytyvän ainakin näitä:

Ghost Love Score
Nemo
Amaranth
Élan
My Walden
Sleeping Sun
Storytime
Alpenglow
Shudder Before the Beautiful
Endless Forms Most Beautiful
Dark Chest of Wonders
Bless the Child

Toki lisäksi varmasti vielä löytyy vaihtoehtoja, ehkä jopa aiemmin ei livenä esitetyistäkin. Kuten esim. Turn loose the mermaids, jota itse ainakin toivoisin.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Ei muuta kuin ensimmäiseltä levyltä Tuomaksen laulama Once Upon a Troubadour settiin.

Kyllähän noita biisejä löytyy ja pystyy sovittaa, sitä tuskin tarvitsee murehtia, vaikka Marko ei enää olekaan bändissä.

Aina on myös taustanauhat olemassa jos niitä haluaa hyödyntää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaahans, pitäisikö tuonne ihan yrittää. Voi olla aika mahdotonta saada, mutta kokkeillaan sanoi kokki.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
En ole mitenkään hurjasti perehtynyt bändiin, mutta nykyistä rumpalia moni hehkuttaa. Itse taas kyllä preferoin Jukkaa, siinä on enemmän sellaista Bill Ward;maista raakaa kolinaa mukana teknisyyden lisäksi. En tiedä, mutta kyllä mulle tuo Wacken 2013 live kuulostaa esim. rumpujen osalta paremmalta kuin mitä sen jälkeiset pro-tallenteet.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
En ole mitenkään hurjasti perehtynyt bändiin, mutta nykyistä rumpalia moni hehkuttaa. Itse taas kyllä preferoin Jukkaa, siinä on enemmän sellaista Bill Ward;maista raakaa kolinaa mukana teknisyyden lisäksi. En tiedä, mutta kyllä mulle tuo Wacken 2013 live kuulostaa esim. rumpujen osalta paremmalta kuin mitä sen jälkeiset pro-tallenteet.

Kaitsun "ongelma" on vähän se, että mies on yksinkertaisesti liian hyvä soittamaan. Hahto soittaa niin perkeleen tarkasti, että se kuulostaa jo robottimaiselta. Kyllä minäkin enemmän tykkään Jukan soitosta, vaikka Hahtoa pidänkin huomattavasti parempana rumpalina.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jaahans, pitäisikö tuonne ihan yrittää. Voi olla aika mahdotonta saada, mutta kokkeillaan sanoi kokki.
Kyllä Nightwishin keikoille saa hyvin lippuja vaikka ovatkin yleensä käytännössä loppuunmyytyjä. Tai ainakin kaikki keikat missä itse olen ollut niin on hyvinkin rauhassa saanut haluamansa liput ostettua kun ne on myyntiin tulleet.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole mitenkään hurjasti perehtynyt bändiin, mutta nykyistä rumpalia moni hehkuttaa. Itse taas kyllä preferoin Jukkaa, siinä on enemmän sellaista Bill Ward;maista raakaa kolinaa mukana teknisyyden lisäksi. En tiedä, mutta kyllä mulle tuo Wacken 2013 live kuulostaa esim. rumpujen osalta paremmalta kuin mitä sen jälkeiset pro-tallenteet.

Joo tässähän on kyse siitä että Jukka ja Kai ovat aivan erityylisiä soittajia. Jukka vetää aika tunteella ja nämä "ylimääräiset maneerit" itse asiassa kuuluvat myös tuohon rytmin pitämiseen kasassa. Kai taas on teknisesti aivan helvetin hyvä soittaja ja se kyllä näkyy miehen tekemisessä jos livekeikkoja katselee. Kuulostavat kyllä aika erilaisilta, ja en mä ainakaan osaa sanoa kumpi näistä nyt olisi parempi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllä Nightwishin keikoille saa hyvin lippuja vaikka ovatkin yleensä käytännössä loppuunmyytyjä. Tai ainakin kaikki keikat missä itse olen ollut niin on hyvinkin rauhassa saanut haluamansa liput ostettua kun ne on myyntiin tulleet.
Tässä on vain se, että kyseessä on jos ei ensimmäinen niin ainakin ensimmäisiä isoja keikkoja, joka myyntiin tulee ja vielä melko varmasti pidetäänkin. Voisin kuvitella, että kysyntää on ihan kohtuudella. Toki voi olla, että paikkoja vapautuu sitä mukaan keikkaa kohden kuin rajoituksia uskalletaan purkaa ja yleisöpaikkoja lisätä.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Yksi lippu perjantai-ilalle ostettu Nightwishin virtuaalikeikalle.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on vain se, että kyseessä on jos ei ensimmäinen niin ainakin ensimmäisiä isoja keikkoja, joka myyntiin tulee ja vielä melko varmasti pidetäänkin. Voisin kuvitella, että kysyntää on ihan kohtuudella. Toki voi olla, että paikkoja vapautuu sitä mukaan keikkaa kohden kuin rajoituksia uskalletaan purkaa ja yleisöpaikkoja lisätä.

Olen nyt tämän pandemian aikana seurailllut aika paljon YouTubea ja muita medioita Nightwishin osalta, ja aika paljon näyttää tulleen uutta fania esim. näiden reaktiovideoiden ansiosta. Matkustusrajoitukset totta kai karsivat varmasti paljon ulkomaan eläviä jotka keikoille haluavat, mutta oma fiilis on kyllä se että Nightwish on pandemian aikanakin vain kasvattanut suosiotaan.

Ovathan nuo keikat nyt aika hyvin olleet loppuunmyytyjä jo aikaisemmin ja aika varmasti jatkossakaan ei tarvitse bändin miettiä tuleeko kukaan keikalle. On tämä sellainen tuote jota saa myytyä mihin tahansa koska tahansa.
 

Teikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers&Barkov
Veikkauksen etuasiakkaat saavat ostaa jo nyt lippuja Tampereen keikalle. itse ostin kaksi lippua B6 katsomoon a 74,50€kpl, 2 lippua toimituskuluineen 150€. Töiden puolesta tulee käytyä lähes viikottain Uros live- työmaalla, pitääkin mennä katsomaan onko hyvät paikat. @sampio
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tjooh muutenhan tuo olisi kyllä itseäkin erittäin paljon kiinnostanut, mutta vähän tuo joulukuun loppu on ajankohtana sellainen että hyvin todennäköisesti tulee oltua jossain muualla päin maailmaa siten että tuonne ei ole oikein mahdollista mennä. Jospa sitten 2022 pääisisi Nightwishin keikalle vaikka kesällä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Pari tuntia ennen virtuaalikeikkaa julkaistaan basistin nimi. Ainakin Endlessness jää soittamatta, koska on rakennettu niin vahvasti Hietalan äänen varaan.

 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo




Tänään julkaistu tuore Holopaisen haastattelu, ei nyt mitään uutta ja ihmeellistä tietoa NW:n asioista. Alkupuoli haastattelusta keskittyykin kaikkeen muuhun, ennen kaikkea 90-luvulla toimineen ja nyt comebackin tekevän black metal yhtye Darkwoods My Betrothedin asioihin, jossa siis Holopainen on aina ollut mukana..
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänään julkaistu tuore Holopaisen haastattelu, ei nyt mitään uutta ja ihmeellistä tietoa NW:n asioista. Alkupuoli haastattelusta keskittyykin kaikkeen muuhun, ennen kaikkea 90-luvulla toimineen ja nyt comebackin tekevän black metal yhtye Darkwoods My Betrothedin asioihin, jossa siis Holopainen on aina ollut mukana..

(Tämä on kirjoitettu sillä oletuksella, että lainaamassani tekstissä on lievä negatiivinen sävy. Lähinnä päättävän parin pisteen tähden).

Niin? Mistäs sitten olisi pitänyt puhua? Eikös NW-asiat ole aika selvillä? Kyllä minua ainakin tällä hetkellä tuo BM-viritys asiana enemmän kiinnostaa.

Nightwishin ympärille on vähän ihmeellisesti kerääntynyt jonkinlainen fanituskulttuuri, jota en ihan ymmärrä. En esim. näitä reaktiovideoita, joita tähänkin ketjuun on linkattu, ymmärrä ollenkaan. Ei mun varmaan toki tarviikkaan...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
(Tämä on kirjoitettu sillä oletuksella, että lainaamassani tekstissä on lievä negatiivinen sävy. Lähinnä päättävän parin pisteen tähden).

Niin? Mistäs sitten olisi pitänyt puhua? Eikös NW-asiat ole aika selvillä? Kyllä minua ainakin tällä hetkellä tuo BM-viritys asiana enemmän kiinnostaa.

Nightwishin ympärille on vähän ihmeellisesti kerääntynyt jonkinlainen fanituskulttuuri, jota en ihan ymmärrä. En esim. näitä reaktiovideoita, joita tähänkin ketjuun on linkattu, ymmärrä ollenkaan. Ei mun varmaan toki tarviikkaan...

No nyt meni kyllä jokin anti-logiikkapalkinto jakoon, koska niin vihkoon kosahti, etenkään en ole koskaan kuullutkaan että pisteistä ja niiden määrästä pystyy päättelemään jotain viestin sisällöstä. Mutta ehkä olet sikäli oikeassa, että mahdollisesti rivien välistä voi lukea jotain negailua jos on oikein hyvä mielikuvitus

Itse asiassa Darkwoods My Betrothed on omassa genressään ihan ok bändi, siis allekirjoittaneen kaltaisen raskaan musiikin ystävän korviin, joka ei kuitenkaan sen kummemmin BM-musiikista pidä. Varmastikaan vähäisimpänä syynä tähän eivät ole Holopaisen koskettimet
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eipä lopulta tehnyt edes tiukkaa ostaa lippuja, vaikka unohdin hetkeksi koko homman tuolloin aamulla. Kolme tikettiä venaa nyt käyttöä, toivottavasti menee maaliin saakka tämä projekti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Floor on taas päässyt vähän irroittelemaan, Hollannin "Vain elämää":ssä oli joku songfest ja Floor veti etäyhteyden avulla Euphorian. Ihan kova veto tämäkin kyllä:





On tämä kyllä suoraan sanottuna kova muija ja tykkään kun heittäytyy kaikkiin erilaisiin juttuihin mukaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Floorin rekisteri ei oikein sovi näihin euroviisubiiseihin, jotka on tehty isotissisille bimboille. No joo ihan jees, mutta ei mitään tajunnan räjäyttävää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös