NHL20 – yleinen keskustelu

  • 280 463
  • 1 529
Näyttäs siltä että sittenkin pääsen timanttiin tämän viikon kierroksella niin pelataan sitten. Tuonne mestaruusplayoffeihin tuntuu olevan kivinen matka, hyvästä voitosta saa sen 30 pistettä ja 2000 pistettä tarvii tonne. Nyt pisteitä joku 600 kasassa. Ihmettelen miten joku jaksaa tai on aikaa pelata noin paljon kun itselle riittää 1-2 peliä kerralla
 
Viimeksi muokattu:

motamoro

Jäsen
Näyttäs siltä että sittenkin pääsen timanttiin tämän viikon kierroksella niin pelataan sitten. Tuonne mestaruusplayoffeihin tuntuu olevan kivinen matka, hyvästä voitosta saa sen 30 pistettä ja 2000 pistettä tarvii tonne. Nyt pisteitä joku 600 kasassa. Ihmettelen miten joku jaksaa tai on aikaa pelata noin paljon kun itselle riittää 1-2 peliä kerralla

Niitä pisteitä saa ylemmissä divareissa aika rutkasti enemmän voitosta, ainakin 3 divarissa tulee jotain 130-160 välillä, en nyt ihan tarkkaa lukua muista per voitto. Toisaalta eipä sinne varmaan kannata pahemmin aladivareista edes osallistua, kyyti on varmasti kylmää.

Pelasin 4 matsia viime viikolla rivalsia. Gold-taso ja untradeable pakat. 91 Pettersson ja 88 Panarin. Reilusti alle 100 peliä HUTtia takana ja pelkillä Comp/Rivals palkinnoilla saatu ihan mukava tiimi, toki osa ostettu marketista ja legendat kierrätetty turhien kultapelaajien seteistä. Ei tosin mitään myytäviä huippunimiä tullut, mutta kohta tämäkin jengi on vanhentunut kun erikoiskortteja puskee sitä tahtia, että heikompaa hirvittää.

Tähdellä untradeable

88 Panarin * - 91 Pettersson * - 84 Hughes *
88 Boeser * - 87 Trottier * - 86 MacKinnon
85 Malkin - 85 Larionov * - 85 Schwartz *
84 Benn - 85 Draisaitl - 84 Scheifele

85 Karlsson - 84 Giordano *
85 Burns - 84 Murray * (on muuten kova pommikone)
83 Barrie * - 84 Hedman *

83 Bobrovsky *
 
Niitä pisteitä saa ylemmissä divareissa aika rutkasti enemmän voitosta, ainakin 3 divarissa tulee jotain 130-160 välillä, en nyt ihan tarkkaa lukua muista per voitto. Toisaalta eipä sinne varmaan kannata pahemmin aladivareista edes osallistua, kyyti on varmasti kylmää.
Joo mä oon 8. dirressä, mielummin odottelen rauhassa ja pelaan oman tasosia vastaan kun otan kunnolla turpaan paremmilta pelaajilta, nousu on kuitenkin tasasta ja rauhallista ja enne pitkää varmaan pääsee tonne champpioniin, sieltä sitten hyvät palkinnot vaikka tulis lunta tupaan joka matsissa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Joo mä oon 8. dirressä, mielummin odottelen rauhassa ja pelaan oman tasosia vastaan kun otan kunnolla turpaan paremmilta pelaajilta, nousu on kuitenkin tasasta ja rauhallista ja enne pitkää varmaan pääsee tonne champpioniin, sieltä sitten hyvät palkinnot vaikka tulis lunta tupaan joka matsissa.

Champparissa on muuten sitten erittäin huonot palkinnot, jos et ole ehdotonta kärkeä. Palkintojen takia sinne ei kannata tähdätä.

Taisin saada taas viime champparissa huimat 2 pakkaa, joista paras nosto oli 84 Kuznetsov (löytyy jo tiimistäkin). Viidestä pakollisesta pelistä neljä voittoa.

Itse tykkään champparista kovemman tason vuoksi, mutta onhan ne palkinnot varsinainen motivaation tappaja. Toisaalta ihan hyvä, ettei kaikille siellä jaella helposti 99 McDavidejä, mutta kyllähän se turhauttaa, jos tiedät pelanneensa hyvin ja palkinnot ovat samaa, ellei jopa huonommat kuin rivalsin hopeatasolla.
 
Champparissa on muuten sitten erittäin huonot palkinnot, jos et ole ehdotonta kärkeä. Palkintojen takia sinne ei kannata tähdätä.

Itse tykkään champparista kovemman tason vuoksi, mutta onhan ne palkinnot varsinainen motivaation tappaja. Toisaalta ihan hyvä, ettei kaikille siellä jaella helposti 99 McDavidejä, mutta kyllähän se turhauttaa, jos tiedät pelanneensa hyvin ja palkinnot ovat samaa, ellei jopa huonommat kuin rivalsin hopeatasolla.

Joo, no eipä oo noista palkinnoista muutenkaan tullut mitään. Noita champions seasoneja ehdin pari kokeilla, niin tuntui että normaali comppiin verrattuna vastustajat oli mukavampia pelata vastaan kun yrittävät tosissaan eivätkä ala leikkimään kun ei peli onnistu. Pitääkin tästä mennä avaamaan rivalsin paketit! Jos vaikka oma tuuri kääntyisi.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Laitetaas oma kokoonpano ihan huvin vuoksi... Rahaa laitettu 0 egua, vatun hyvä pakkatuuri ollu...

Nolan (86) Toews (90) DeBrincat (84)
Panarin (88) Lemieux (91) Kane (88)
Naslund (85) Mikita (88) Hertl (86)
Roenick (86) Brind´Amour (86) Horvat (84)

Chelios (90) Heiskanen (87)
Kousa (86) Coffey (89)
Seabrook (85) Phaneuf (84)

Burke (83)
Dugas (61)

Synergiat: HH, 1T, WC Ja SP
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Nyt aivan käsittämätön 8-0 voitto takana, tykkään voittaa tottakai, mutta tämä tapa ei ole ollenkaan kiva vastustajan kannalta, laukaukset vastustajalle 18-16, joten joka toinen veto meni mulla häkkiin... Tykkään kaikista eniten pelata kun peli on tiukka ja päättyy tyyliin 2-1yms. Silloin ei edes häviö haittaa kunhan mahdollisimman aidon oloinen peli.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Nyt aivan käsittämätön 8-0 voitto takana, tykkään voittaa tottakai, mutta tämä tapa ei ole ollenkaan kiva vastustajan kannalta, laukaukset vastustajalle 18-16, joten joka toinen veto meni mulla häkkiin... Tykkään kaikista eniten pelata kun peli on tiukka ja päättyy tyyliin 2-1yms. Silloin ei edes häviö haittaa kunhan mahdollisimman aidon oloinen peli.
Tämä. Ihan sama vaikka tulee dunkkuun, kunhan on peli ilman mitään vatun momentumia...
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On tää saatana raivostuttava peli kyllä, en tiedä miksi tätä tulee silti pelattua. Vihut hieroo noita kolmea samaa maalia(onetimer maalin nurkalle, etukulmaranne tai nousu nurkalle ja rystyllä etukulmasta) ja jossain vaiheessa vaan ote herpaantuu ja peli on sit siinä kun ei kupoli vaan kestä.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
On tää saatana raivostuttava peli kyllä, en tiedä miksi tätä tulee silti pelattua. Vihut hieroo noita kolmea samaa maalia(onetimer maalin nurkalle, etukulmaranne tai nousu nurkalle ja rystyllä etukulmasta) ja jossain vaiheessa vaan ote herpaantuu ja peli on sit siinä kun ei kupoli vaan kestä.
Joo tuttu juttu, ite hakkaa päätä seinään ja vastustaja lyö joka paikasta häkkiin. Ei vaan jaksa yrittää puolustaa vaan lähtee helposti ihan kummallisesti hakeen maaleja.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mitenköhän noiden kultakeräilykorttien kanssa olisi järkevin toimia? Itselläni on tällä hetkellä neljä myytävää.
Kultakeräilyt ovat nyt jo aika hyvissä hinnoissa (yli 50k). Muistaakseni ovat aikaisemmissa änäreissä olleet 25-35k. Carbonit taisivat olla ennen tuon yli 50k.

Lähinnä pohdin, että ovatkohan jo nyt korkeimillaan vai voiko hinta vielä tuosta nousta? Uusia settejä tulee niin kovalla tahdilla, ettei hintoihin varmasti tule hetkeen suuria muutoksia.

Muistaako kukaan, että oliko viime vuonna esim. jouluna jotain arvokkaampaa settiä tarjolla? Silloinhan noiden arvo nousee ja kannattaa myydä pois.

Joskus on nimittäin käynyt pari kertaa sillai, että täysin puskista ea työntää jotkut jumalkortit ja itselläni on ollut jemmassa syksyllä ostetut kultakeräilyt. Yhtäkkiä onkin kunnon tilipäivä.

Harmi, ettei enää ole enempää keräilykortteja. Niistä yleensä tiesi, että kannattaa säästää jotkut halloweensettien keräilyt tai pronssikeräilyt.
-Osta 1000coinsilla surkea keräilykortti
-Myy 30 000coinsilla parin kuukauden päästä
-Tee tämä 100x
-Tilipäivä
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Minä olen tehnyt aina nuita ikoneita 50 pelajalla. Kannattaisiko kuitenkin tehdä kultakeräilyjä? Kummallakaan setillä et voi korttia myydä ja ainakin nyt sekä kulta että ikonikeräilyn settien pelaajatkin ovat nontrade. Joka tapauksessa, kultakolluilla olisi ehkä enemmän käyttötarkoitusta / variaatiota
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Ihan oikeesti vituttaa nyt taas... Ensin tuttu 4-0 johto ekaan erään, toinen erä on sitten ihan eri juttu. Ei yhtäkään syöttöä omille ekaan 15min toisesta erästä, tilanne 4-3, sitten saan kamalan paineen ja ei uppoa, niin vastustajalleppa uppoaa ja peli 4-5, kolmannessa erässä kipusin 5-5 vaivoin, jopa ohi mutta kuitenki aivan kamala kusetus ja turpaan 6-7. Jos peli perustuu fanipalautteeseen niin mitä vitun palautetta sitten on annettu kun peli tosiaan on vain kokoonpanopäivitys edellisestä?!
 
Joo se oli hutin loppu sitten tässä. EA lyönyt rahan kiilto silmissä uusia settejä ja kortteja huttiin. Kattokaa nyt ihan oikeesti. 92 "kaksikko"-pelaajia saa tuosta vaan. Ja ainiin se tärkein. Market crash. Äsken Patrick Kanen 86-kortin arvo oli 9k. Drainstl 85 2,000 kolikkoa, McDavid 40k, Forsberg 180k. Ihan tosissaan kyllä se hutin loppu tuli yllättävän nopeasti.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ihan oikeesti vituttaa nyt taas... Ensin tuttu 4-0 johto ekaan erään, toinen erä on sitten ihan eri juttu. Ei yhtäkään syöttöä omille ekaan 15min toisesta erästä, tilanne 4-3, sitten saan kamalan paineen ja ei uppoa, niin vastustajalleppa uppoaa ja peli 4-5, kolmannessa erässä kipusin 5-5 vaivoin, jopa ohi mutta kuitenki aivan kamala kusetus ja turpaan 6-7. Jos peli perustuu fanipalautteeseen niin mitä vitun palautetta sitten on annettu kun peli tosiaan on vain kokoonpanopäivitys edellisestä?!
Tässä pelissä ei saa johtaa 3-0 tai 4-0. En ole edes jaksanut laskea kuinka monta kertaa olen hävinnyt matsin johdettuani esim. 3-0. Tänäänkin peli täysin hallussa ja sitten alkaa tapahtua. Mikään ei enää toimi ja kaikki vastustajan ripulit liruu maaliin. Itse sain 3-3-tilanteessa jopa 2-0 hyökkäyksen, maalivahti kahville ja: tyhjistä ohi. Vastahyökkäyksestä vastustaja vetää tolppaan ja siitä bottipakkini työntää kiekon omaan maaliin, lopputulos 3-4. Jotenkin liian läpinäkyvää tuo EA:n apu.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Joo se oli hutin loppu sitten tässä. EA lyönyt rahan kiilto silmissä uusia settejä ja kortteja huttiin. Kattokaa nyt ihan oikeesti. 92 "kaksikko"-pelaajia saa tuosta vaan. Ja ainiin se tärkein. Market crash. Äsken Patrick Kanen 86-kortin arvo oli 9k. Drainstl 85 2,000 kolikkoa, McDavid 40k, Forsberg 180k. Ihan tosissaan kyllä se hutin loppu tuli yllättävän nopeasti.
Itse tein saman päätöksen. Gameplay itessään kauheaa viivettä ja momemtumia suuntaan jos toiseen.

Sekä tuo jatkuva uusien korttien pihalle puskeminen. Saat kortteja bs, comppikaudelta, mestaricompista ja rivalseista. Kokoajan puskee lisää korttia myyntiin niin arvot droppaavat hetkessä. Barkov 87 ja Mcd 87 toivat minulle yhdessä -50k tappio. Koska eivät vaan menneet kaupaksi vaikka laittoi 5-10k halvimmalla aina. Viikko meni et sai myytyä ja arvo laski kuin hevosen häntä. Päätin tämän takia myydä kaiken mitä irtosi. Ja samalla lähti kolikot myyntiin.

Antakaa sakkoa saatana. Ihan sama kun ei tuota tee enää mieli pelata.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Antakaa sakkoa saatana. Ihan sama kun ei tuota tee enää mieli pelata.

EA on muuten selvästi tänä vuonna puuttunut kolikkokauppoihin entistä herkemmin. Tämäkin tappaa pelistä yhden osa-alueen. EA on tiedettävästi jakanut bannia, vaikka ei ole edes ollut kolikkokauppa kyseessä. On vain riittänyt, että on kortti laitettu myyntiin vähän kalliimmalla ja silti kortti on mennyt kaupaksi.

Esim.
Laitat McDavidin myyntiin 250k, mutta "markkinahinta" on 50k-70k. Bännit tulee kolikkokaupasta.

Täysin järjetöntä, kun vielä itse puskevat 100 korttia viikossa ja hinnat voivat tulla yllättävänkin alas parissa päivässä. Kiva siinä ihmetellä jos on sattunut laittamaan kortin myyntiin kolmeksi päiväksi. Tosin luulisi, että tuossa tapauksessa ehkä saisi aspasta kolikot takaisin, mutta en enää siitäkään menisi takuuseen. Joka tapauksessa EA voi antaa suoraan bannia, jos joku uuno onnistuu ostamaan sinulta pelaajan vähän ylihintaan. No sense.

Ymmärrän, että varmasti kolikkokauppa ottaa päähän noin isossa firmassa, joka laskee millintarkkaan rahasäiliönsä rahat. Kuitenkin itse ylläpitävät järjestelmää missä suora kolikkokauppa on järkevintä, koska edes niistä 100k pakoista ei kyllä aina tule edes sitä taattua korttia.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Joo, tulipa tällainen peli koettua. Hävisin 12-1 rivalsissa laukausten ollessa itselleni 24-23. Pelasin ihan mielenkiinnosta loppuun vaikka olin 1. erän jälkeen 7-1 häviöllä laukausten ollessa 13-8 mulle. Pahin häviö ennen tätä tässä versiossa taisi olla 10-5. Nyt sitten tommonen tuohon.

Käytännössä peli koostui siitä, että oma maalivahtini Gibson torjui suurinpiirtein joka toisen kiekon omaan maaliin ja vastustajan Bishop pelasi kuin Hasek, Roy ja Brodeur yhdistettynä.
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli hommattua duunikaverilta tämä uusin painos, sillä ajatuksella että voisi pelailla franchise moodia pimenevien syysiltojen ratoksi.

Plussaa ehdottomasti trade finderistä, joka helpottaa veteraanien treidaamista kummasti. Samoin plus kategoriaan laskisin tämän kemiasysteemin, joka näkyy vihreällä, keltaisella ja punaisella. Saa vähän "haastetta" pelaajahankintoihin, kun on jokin muukin kuin pelkka yleisoverall jota tutkailla...

Mutta sitten se itse pelaaminen...Paljonko näitä slidereitä täytyy oikein runkata, ettei pelaaminen olisi valonnopeudella tapahtuvaa poukkoilua?? Gamespeed jo tiputettuna 2/6 ja luistelunopeudet jossain 40/100, mutta silti jokainen tusinaukko liitää jäällä kuin McDavid konsanaan...Jotenkin tuntuu ettei edellisvuoden änärissä tarvinnut juurikaan harrastaa slider-runkkausta verrattuna tämänvuotiseen pökäleeseen.

Pelinopeudesta johtuen maalipaikkoja tulee tämän tästä ja kaikki pelaamani matsit ovat päättyneet tyyliin 7-5, 8-7, 9-5...Vähän liian adhd hokia meikäläisen makuun. Onetimer maaleista en jaksa urputtaa koska oma pelityyli pohjautuu franchisemoodissa (San Jose) juurikin pakki-pakki-onetimereihin.

Sen sijaan vastustajan kulmissapyörimisen jälkeen syntyvät maalit etukulmasta saavat aikaan spontaania kiroilua. Eikä nämä tekoälyveskaritkaan tunnu saavan mitään kiinni eli jollet kerkeä blokkaamaan vastustajan laukausta, niin 9/10 laukausta uppoaa sisään.

Taisi olla tämä sijoitus pelkkä "bust" ja olisi nämäkin rahat pitänyt upottaa viikonloppukaljoihin. Ugh.
 
Mitenköhän noiden kultakeräilykorttien kanssa olisi järkevin toimia? Itselläni on tällä hetkellä neljä myytävää.
Kultakeräilyt ovat nyt jo aika hyvissä hinnoissa (yli 50k). Muistaakseni ovat aikaisemmissa änäreissä olleet 25-35k. Carbonit taisivat olla ennen tuon yli 50k.

Harmi, ettei enää ole enempää keräilykortteja
Minä olen tehnyt aina nuita ikoneita 50 pelajalla. Kannattaisiko kuitenkin tehdä kultakeräilyjä? Kummallakaan setillä et voi korttia myydä ja ainakin nyt sekä kulta että ikonikeräilyn settien pelaajatkin ovat nontrade. Joka tapauksessa, kultakolluilla olisi ehkä enemmän käyttötarkoitusta / variaatiota

Kultakeräilyjen hinta marketissa oli pelin alussa joku 30k paikkeilla ja nyt jo jossain 50-60 tonnissa kun viimeksi katsoin, eihän noita seteistä tehtyjä saa myytyä mutta jos noita riittävän kauan jaksaa kerätä niin saa varmaan joulun aikoihin jo melkoiseen ylivoimasia ukkoja ulos. Itse ajattelin myös siirtyä noihin kultakeräilyihin. Kerran viikossa saa noita sen 50 noista palkinnoista ja joukkue on jo valmis niin jouluna saisin varmaan jo jonkun hyvän ukon joukkueeseen.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kultakeräilyjen hinta marketissa oli pelin alussa joku 30k paikkeilla ja nyt jo jossain 50-60 tonnissa kun viimeksi katsoin, eihän noita seteistä tehtyjä saa myytyä mutta jos noita riittävän kauan jaksaa kerätä niin saa varmaan joulun aikoihin jo melkoiseen ylivoimasia ukkoja ulos. Itse ajattelin myös siirtyä noihin kultakeräilyihin. Kerran viikossa saa noita sen 50 noista palkinnoista ja joukkue on jo valmis niin jouluna saisin varmaan jo jonkun hyvän ukon joukkueeseen.

Ei muuten tänään saanut alle 65k eli kyllä olisi minun kannattanut jemmata enemmän ku neljä kultakeräilyä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kultakeräilyjen hinta marketissa oli pelin alussa joku 30k paikkeilla ja nyt jo jossain 50-60 tonnissa kun viimeksi katsoin, eihän noita seteistä tehtyjä saa myytyä mutta jos noita riittävän kauan jaksaa kerätä niin saa varmaan joulun aikoihin jo melkoiseen ylivoimasia ukkoja ulos. Itse ajattelin myös siirtyä noihin kultakeräilyihin. Kerran viikossa saa noita sen 50 noista palkinnoista ja joukkue on jo valmis niin jouluna saisin varmaan jo jonkun hyvän ukon joukkueeseen.
Tätäpä itsekkin mietin, että kultakorteilla saat myöhempänä ajankohtana jo parempaa lappua. Setitin kk keräilyt ja 50 pelaajaa niin nyt olisi 5 nontrade kultakeräilyä jo tallessa. Ikoneista olen tehnyt 2x 88 setin koska halusin Selänteeen. Olisin säästellyt niin nyt olisi jo Mario tai Gretzky jengissä. Selänne ja Fobba (joskin fobba niin paska että ennemmin peluutan 83 Toewsia nelosessa).

Tosiaan Joulun tienoilla varmaan tulee jotain huikeita kortteja jakoon niin ootellaan miten tilanne kehittyy. Pakoista sain yhden kultakeräilyn (en muuta ) ja se meni heti 60k kaupaksi lauantai aamuna
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Tässä on aika kamalaa pelata noita full-legend jengejä vastaan. Luistelunopeus on aivan eri luokkaa, ei kaikki legendat kyllä ollu ihan Johnny Gaudreauta nopeampia, vaikkapa Mats Sundin, ei mikään raketti luistimilla mutta kyllä vaan kiitää tässä kaikkien mun pelaajien ohi
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Vittu ja mä kun kuvittelin ton edellisen pelin olleen paha. Paskan vitut. Mulla ei tällä hetkellä mene tyhjiinkään ja kappas vaan kun ajattelen että vielä on aikaa kun vasta 2-0 niin oikeasti... 0,9sec ennen ensimmäisen erän päättymistä 3-0 siniviivalta ilman maskia. Pakko kai toivoa että Momentum sitten kääntyy nyt mulle kun yleensäkin kääntyy aina toiseen erään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös