NHL19 – yleinen keskustelu

  • 190 550
  • 705

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitihän se nyt tämä käydä ostamassa vaikka miten päätin etten osta. Sama homma joka vuos. Saas nähä säilyykö tää yli kahta viikkoa mulla, edellinen lähti kahen viikon jälkeen takasin liikkeeseen. Päivitellään vähän tuntemuksia kuhan on tunteja alla
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Osaako joku sanoa miten Ciscon EPC 3828 saa Natin auki uudelle änärille? En löydä mistään vielä tietoa mitkä portit pitää avata.... Joku nero?

Ja PS4.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Hiukan hämmentää nuo kortit. Sain pakasta Brent Burns 84 mutta suurin osa Burnsin korteista on 81? Onko tuo siis joku erikoiskoetta?

Noin muuten mun pakisto on järkyttävän huono, ei mitään jakoa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Hiukan hämmentää nuo kortit. Sain pakasta Brent Burns 84 mutta suurin osa Burnsin korteista on 81? Onko tuo siis joku erikoiskoetta?

Noin muuten mun pakisto on järkyttävän huono, ei mitään jakoa.

Mulla on sama homma tuon pakiston kanssa eli aivan surkea hyökkäykseen verrattuna. Ei sitten millään tippunut pakoista yhtäkään kultapakkia. Tämä on todella sääli koska aina menen "defence first" periaatteella ja yleensä pakistosta löytyy ylivoimaisesti parhaat pelaajat. Huomaa kyllä ison eron omassa pelaamisessa kun ei löydy hyviä puolustajia.
 
En tiedä mistä johtuu, mutta mulla peli kaatuu jatkuvasti nyt kun koitan lisäillä soppareita. Samalla ihmetyttää miten saa omat pelaajat pelaajaan tiiviimmin ja karvaamaan ahkerammin. Kun mulla on kiekko, kaveri karvaa ja loput sumputtaa jo vieressä. Kun kaverilla on kiekko, minun pelaajani painelevat ties missä. Slidereitä käyty läpi, mutta välillä tuntuu, että omien tekoäly ei ole samalla tasolla muiden kanssa.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
onlinessa hyviä matseja, voittoja ka ja tappioita. Mikä tärkeintä, tekoäly ei vitutaa juuri yhtään, edeltäjissä homman toimimattomuus ja kankeus pilasivatpelikokemuksen useassa voittopelissäkin. itsrlle on sama voittaako vai häviääkö, kunhan pelailu on kivaa. Pokecheck-jäähyjä lisätty niin paljon, että ekassa pelissä sain 11jäähyä,mutta pikku hiljaa alkaa oppimaan puolustamaan taklaamalla, tämä lisää peliin hauskuutta ja samalla tilanteita tulee puolin ja toisin paljon.

mites muit kokeneet gameplayn? nhl18 oli se 300online matsia takana, ja ainakin sen perusteella tämä tuntuu paljon sähäkämmältä kuin aiemmin! kiitos ea. samat fiilikset oli viimevuonna, kunnes tuli päivitykset ekan viikon jälkeen, ja pelistä otettiin tempo pois.

maalipaikkoja ja vetoja tulee huomattavasti enemmän online peleissä, kuin aiemmin, tykkään isosti!
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
onlinessa hyviä matseja, voittoja ka ja tappioita. Mikä tärkeintä, tekoäly ei vitutaa juuri yhtään, edeltäjissä homman toimimattomuus ja kankeus pilasivatpelikokemuksen useassa voittopelissäkin. itsrlle on sama voittaako vai häviääkö, kunhan pelailu on kivaa. Pokecheck-jäähyjä lisätty niin paljon, että ekassa pelissä sain 11jäähyä,mutta pikku hiljaa alkaa oppimaan puolustamaan taklaamalla, tämä lisää peliin hauskuutta ja samalla tilanteita tulee puolin ja toisin paljon.

mites muit kokeneet gameplayn? nhl18 oli se 300online matsia takana, ja ainakin sen perusteella tämä tuntuu paljon sähäkämmältä kuin aiemmin! kiitos ea. samat fiilikset oli viimevuonna, kunnes tuli päivitykset ekan viikon jälkeen, ja pelistä otettiin tempo pois.

maalipaikkoja ja vetoja tulee huomattavasti enemmän online peleissä, kuin aiemmin, tykkään isosti!

Muuten samoja mietteitä, mutta pitää kyllä vähän antaa vieläkin toistaiseksi rapaa tuosta pokesta. Muutama vihu on käyttänyt sitä törkeesti hyväkseen ja on voittoasemassa alkanut vain pyöriä ympyrää suojaten kiekkoa, koska tietää ettei voi tulla mailalla sörkkimään. Menee ihan törkeesti aikaa hukkaan. Lisäksi kulmapörrääminen on nähdäkseni lisääntynyt huomattavasti tämän poken ansiosta ja jopa itsekkin huomaan paljon pörrääväni siellä yrittäen kohti maalia.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Muuten samoja mietteitä, mutta pitää kyllä vähän antaa vieläkin toistaiseksi rapaa tuosta pokesta. Muutama vihu on käyttänyt sitä törkeesti hyväkseen ja on voittoasemassa alkanut vain pyöriä ympyrää suojaten kiekkoa, koska tietää ettei voi tulla mailalla sörkkimään. Menee ihan törkeesti aikaa hukkaan. Lisäksi kulmapörrääminen on nähdäkseni lisääntynyt huomattavasti tämän poken ansiosta ja jopa itsekkin huomaan paljon pörrääväni siellä yrittäen kohti maalia.

no tämä on kyllä tott, etenkin kun osa porukasta tuntuu pelaavan ihan tosissaan voitosta, niin viedään sitten kaverinkin peli-into. En tiedä, jos online sijoitus on merkitsevää, niin arpoisi vaikka ottelun jälkeen kumpi saa pisteet, niin ottelun voittamisesta ei tulisi näin hysteeristä. Itelle sattunut ihan hyviä matseja so far, mutta lopputulos ei olekaan se tärkein juttu :)
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Onkos täällä muita, jotka vääntävät lähes yksinomaan World of CHELiä?

Meikäläinen on tässä pelaillut eilisen ja tämän päivän ajan vähän noita kaikkia pelimuotoja. Tai siis yrittänyt pelata. Aika usein tulee pukukoppivirhettä, kun yrittää aloittaa uutta peliä. Tätä samaa paskaa oli jo betassa. Käykö tätä muillekin, vai onko minulla sunnuntaikappale? Tai onko tämä kiinni nettiyhteydestä?
 
Ikävää, ettei tuota läpiajobugia ole korjattu. Tein tuossa hut-haasteessa kuusi läpiajomaalia, mutta haaste ei ollut kirjautunut tehdyksi. Selostajakin nuo läpiajot noteerasi. Pitääkö tässä tietää jotain?
 

Juna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulla kaatuu peli jatkuvasti, kun yritän luoda seuratilan laajennusdraftissa joukkuetta. Tietenkin kaatuu vasta sitten, kun olen kerennyt peliasut ynnä muut tehdä. Hieman meinaa suututtaa, kun ensin olen kolme varttia hionut jotain paidan helman värejä.

Tämän ketjun mukaan muillakin on peli kaatuillut, tosin eri pelimuodoissa. Onko seuratilassa muut törmänneet tuohon ongelmaan? Ja onko tuollaiset kaatumiset normaalisti korjaantuneet päivityksien yhteydessä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisko täällä jatkiksen puolella EASHL:stä kiinnostunutta porukkaa? Aika monena vuonna täältä on EASHL-porukka väännetty kasaan, joten ehkäpä nytkin saataisiin jengiä mukaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onko muilla sama bugi havaittavissa franchise modes, että Doughtyn jatkosopimuksen palkka on vähän päälle 8 milj.$ kun sen pitäisi olla 11 milj.$?

Ja siis kun koittaa käydä itse muokkaa tuota niin tiedois on se 11 milj.$ palkka, mutta ei sitten tuossa pelimuodossa oo se kuitenkaan.

Ärsyttää kyllä EA:n laiskuus, monta pelaajaa ilman kuvaa ja jatkosopimuksia ei oo jaksettu tehdä (mm. Larkin oli ilman jatkosopimusta vaikka tuokin jatkosopimus oli tehty jo aikoja sitten) jne...
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Onko muilla sama bugi havaittavissa franchise modes, että Doughtyn jatkosopimuksen palkka on vähän päälle 8 milj.$ kun sen pitäisi olla 11 milj.$?

Ja siis kun koittaa käydä itse muokkaa tuota niin tiedois on se 11 milj.$ palkka, mutta ei sitten tuossa pelimuodossa oo se kuitenkaan.

Ärsyttää kyllä EA:n laiskuus, monta pelaajaa ilman kuvaa ja jatkosopimuksia ei oo jaksettu tehdä (mm. Larkin oli ilman jatkosopimusta vaikka tuokin jatkosopimus oli tehty jo aikoja sitten) jne...

Tuo johtuu siitä että tietokone GM:n tekoäly ei riitä tekemään tilaa palkkakattoon. Tuon voi fiksata esim. siirtämällä jonkun iso palkkaisen pelaajan pois Losista tai sitten vaihtamaan jonkun pelaajan sopparin 1-vuotiseksi jolla enempi palkkaa.

Täysin samaa mieltä kyllä yleisesti EA:n laiskuudesta, tosin uusimpaan database päivitykseen (julkaisu eilen) oli tosin hyvin päivitetty tuleviakin soppareita, mm. Paciorettyn uusi jatkosopparikin löytyy jo.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tuo johtuu siitä että tietokone GM:n tekoäly ei riitä tekemään tilaa palkkakattoon. Tuon voi fiksata esim. siirtämällä jonkun iso palkkaisen pelaajan pois Losista tai sitten vaihtamaan jonkun pelaajan sopparin 1-vuotiseksi jolla enempi palkkaa.

Olin katsovinani, että Kingsillä olisi palkkakatossa tilaa tuolle nousulle. Noh anyway uutta ongelmaa pukkaa jo kun nyt jokaisen kotijoukkueen maalin jälkeen äänet katoaa hetkeks aikaa pelistä pois!?
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos täällä muita, jotka vääntävät lähes yksinomaan World of CHELiä?

Meikäläinen on tässä pelaillut eilisen ja tämän päivän ajan vähän noita kaikkia pelimuotoja. Tai siis yrittänyt pelata. Aika usein tulee pukukoppivirhettä, kun yrittää aloittaa uutta peliä. Tätä samaa paskaa oli jo betassa. Käykö tätä muillekin, vai onko minulla sunnuntaikappale? Tai onko tämä kiinni nettiyhteydestä?
Samaa bugia tullut meille, EASHL-pelejä etsiessä.
Pääsääntöisesti heittänyt saman kaverin ulos, joka operoi jollain jaetulla taloyhtiön netillä. Me, joilla on 100M kuitunetti ollaan pysytty pääsääntöisesti huoneessa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ei kyllä yhtään huvittaisi edes ostaa koko peliä, kun Betakin oli pettymys, eikä toivomiani uudistuksia ole ollenkaan. Kait tämä tulee ostettua silti ensi viikolla, koska änäri kuitenkin kyseessä, mutta jäisi kyllä hyllyyn mikäli olisi mikä tahansa muu peli
 

Campaigner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Onkohan kiinni omista asetuksista vai onko pelikatkografiikat poistettu pelistä kokonaan? Ainoastaan maaleista tulee hidastukset, muuten kamera näyttää kaksi sekuntia katsomoa ja sitten suoraan aloitukseen.

Jäähyjä ei näytä myöskään tulevan tekoälylle lainkaan? Takana 30-40 matsia, enkä ole päässyt kertaakaan ylivoimalle. Slidereiden muutoksilla ei tunnu olevan mitään merkitystä.

Viimeinen purnaus HUTin huutokaupasta, joka tuntuu olevan buginen. Tein korkeimman tarjouksen pelaajasta, aika päättyi ja korttia ei tullut, kolikot eivät vähentyneet eikä huutohistoriassa näy mainintaa koko kortista. Toisen kortin aika loppui minun ollessani ainoa huutaja (hypin active bidsin ja unsuccesful bidsin väliä viime sekuntiin asti, että näen jos joku tekee korkeamman tarjouksen. Vasta kun menen lunastamaan "voittamaani" korttia, ilmestyy tieto, että joku on 50 coinia paremmalla tarjouksella vienyt kortin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
HUT:n huutokauppa on tosiaan kovin buginen. Aikaa oli jäljellä huudoissa, yht'äkkiä kortti olikin mennyt jo loppuun ja joku saanut sen. Lisäksi valikot ovat aivan järkyttävän lagiset, reilusti karmeammat mitä aiemmissa NHL-pelisarjan peleissä, joissa niissäkin olivat karmeat.

Patchausta kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ennen tuli ostettua uusi änäri joka vuosi julkaisupäivänä, mutta EA:n pelleilyt ominaisuuksien poistamisessa ja vanhojen lisäilyssä aina parin vuoden välein kävi vituttamaan, joten sarja ollut boikotissa.

Olen pohtinut boikotin purkamista vuosittain nyt muutaman vuoden. HUT ei kiinnosta, vaan pelaan lähinnä Be A Gm-modea tai varauksin EASHL:ää jos EA ei olisi sitäkin kussut. Molempien moodien nimet lienevät nyt erit.

Kuten sanottua, oman jengin managerointi kiinnostaa. Tykkään kehittää pelaajia pitkällä tähtäimellä ja katsoa mitä varaamistani pelaajista tulee. Lähtöasetelma tälle on vaan nihkeä, kun kiinnostavat prospektit on tehty suoraan sanottuna päin vittua. Esim. Kaapo Kakko ei mielestäni olen kahden suunnan hyökkääjä.

Pelissä pitäisi olla seuraavat ominaisuudet, jotta ostaisin sen:

A) mahdollisuus muokata olemassa olevia pelaajia. Jonain vuonna tämäkin ominaisuus oli poistettu. Jouduin poistelemaan olemassa olevat prospektit ja tekemään uudet saman nimiset tilalle järkevillä statseilla.

B) Mahdollisuus luoda pelaajia. EA on kuitenkin jättänyt taas jonkun kiinnostavan lupauksen tekemättä, joten pakkohan ne on itse tehdä. Vaan onnistuuko? Joskus pystyit tekemään 15 vuotiaan pelaajan, mutta tätä ei saanut siirrettyä esim Liigajengeihin nuoren ikänsä vuoksi. Tämän sai kikkailtua niin, että teki pelaajasta 18 vuotiaan ja siirsi jengiin ja muokkasi ikää sen jälkeen alemmas. Tällaista jäätävää kikkailua kiitos EA:n.

C) Mahdollisuus nähdä ja vaikuttaa AHL-jengin rosteriin ja pelata AHL-pelejä Gm-moodissa.
Jotta peliä jaksaa pelata pitkään on junnuista löydyttävä aina kiinnostavia lupauksia. Parasta on kun pääsee pelaamaan heillä jo AHL:ssä ja parhaimmillaan luomaan tulevaisuiden superketjun omista prospekteista aina tuolta tasolta alkaen. Näistä sai hienoja "tarinoita"!

Voisiko joku pelin hankkineista raportoida täyttyvätkö nämä ehdot ja kannattaako peli täten hankkia?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Esim. Kaapo Kakko ei mielestäni olen kahden suunnan hyökkääjä.

Pelissä pitäisi olla seuraavat ominaisuudet, jotta ostaisin sen:

A) mahdollisuus muokata olemassa olevia pelaajia. Jonain vuonna tämäkin ominaisuus oli poistettu. Jouduin poistelemaan olemassa olevat prospektit ja tekemään uudet saman nimiset tilalle järkevillä statseilla.

B) Mahdollisuus luoda pelaajia. EA on kuitenkin jättänyt taas jonkun kiinnostavan lupauksen tekemättä, joten pakkohan ne on itse tehdä. Vaan onnistuuko? Joskus pystyit tekemään 15 vuotiaan pelaajan, mutta tätä ei saanut siirrettyä esim Liigajengeihin nuoren ikänsä vuoksi. Tämän sai kikkailtua niin, että teki pelaajasta 18 vuotiaan ja siirsi jengiin ja muokkasi ikää sen jälkeen alemmas. Tällaista jäätävää kikkailua kiitos EA:n.

C) Mahdollisuus nähdä ja vaikuttaa AHL-jengin rosteriin ja pelata AHL-pelejä Gm-moodissa.
Jotta peliä jaksaa pelata pitkään on junnuista löydyttävä aina kiinnostavia lupauksia. Parasta on kun pääsee pelaamaan heillä jo AHL:ssä ja parhaimmillaan luomaan tulevaisuiden superketjun omista prospekteista aina tuolta tasolta alkaen. Näistä sai hienoja "tarinoita"!

Voisiko joku pelin hankkineista raportoida täyttyvätkö nämä ehdot ja kannattaako peli täten hankkia?

Periaatteessa olet oikeassa ja samalla väärässä Kaapo Kakon suhteen. Hän ei ole kahden suunnan hyökkääjä, mutta hän on todella paljon Mikko Rantasen kaltainen kahden suunnan voimahyökkääjä.

A. Oliko tämä muokkaus jossain vaiheessa pois? Itse olen lähes joka vuosi muokannut prospektit realistisemmaksi esim. Patrik Laineesta 66-->80. Aionkin tehdä juuri tuolle Kakolle pikkasen paremman potentiaalin ja nostaa arvoja, eli kyllä muokkaus onnistuu.

B. Voi luoda uuden pelaajan. Äkkiseltään ei tule mieleen, että puuttuuko taas joku tuleva superstara.

C. Eikö aina ole pystynyt vaikuttamaan AHL:aan? Ainakin viime vuodesta lähtien on pystynyt jopa muokkaamaan yksityiskohtaisesti AHL joukkueen hallia, joukkueen peliasuja ym. Tämä siis vissiin pelkästään jos luo 32. joukkueen.
Itse olen aina NHL joukkueen lisäksi pitänyt farmin tasokkaana ja pyrkinyt siihen, että omat hyvät varaukset saavat sieltä pelipaikan. Automaattisestihan kone hankkii farmin pelaajat, mutta en tykkää tästä ja hankin kesäkaudella farmiin puuttuvat palaset.
Myös itse otteluiden pelaaminen onnistuu farmin puolella eli voit pelata lupauksien ottelut sielläkin.

Jos oikeasti on kiinnostusta GM Modea kohtaan niin suosittelen hankkimaan. Nyt täytyy oikeasti tehdä näkyvää duunia ja kestää hetki tottua, että tuo scouttaaminen on täydellisesti uusittu.

Edit. Loppu suosittelu
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tulipas nyt haettu änäri kaupasta, vaikka meinasikin jäädä ostamatta. Be a pro:ta olisi ollut kiva pelailla pitkästä aikaa, mutta kun uudistukset ovat tuota luokkaa (0?) niin saas nähdä. Eiköhän suurin osa ajasta mene tuossa World of Chelissä. Sen verran mukavaa touhua oli tuo pipolätkäily. HUT ei suuremmin kiinnosta ja varsinkin jos tuo pitää paikkansa, että kampitus jäähyjä tulee betan tapaan niin ei kiitos. Meni vähän maku touhusta kun toisen erän puolessavälissä olet saanut sen 20 jäähyä tyhjästä

JVG:n biisistä sensuroitu useampi sana, kuten limanuljaska ja hullu. Mitä on tämä kukkahattuilu :D :D
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Joku tossa EASHL pelimuodossa mättää, luulisi olevan pelaajia aivan riittämiin mutta heittää aina aulaan jossa on 1-3 pelaajaa vain per tiimi, loput botteja. En sulata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös