NHL19 – yleinen keskustelu

  • 190 681
  • 705

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Voi olla etten ole kaikista käytännön kiemuroista kartalla, mutta miksei raha-ahne EA julkaise tätä peliä nyt viikonloppuna ennakkotilaajille? Mietin vain että tuossahan olisi saanut aikamoisen höyryhypen päälle kun alkuperäisen 11.9.2018 sijaan olisi yllätetty fanit. Viikonloppu ja sitä rataa.

Tuli tuo halvempi ennakkosetti tilattua ja täytynee tuohon hutin alkusesonkiin satsata. On vähän sellainen fiilis ettei marketti tule säilymään arvossa paria viikkoa pidempään. Mielellään olen väärässä.
 

Nelone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Ea accessista peli auki ja heti ensimmäisenä tuli JVG:n biisi. Voisi kysyä, että mitä järkeä laittaa peliin biisi missä n. puolet sanoista sensuroitu, mm. hullu, rabatti, dick (no tämä ehkä selvä) ja jotain muitakin.

:D
Anteeks mitä?
EA onnistuu aina yllättämän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuo haasteiden tekeminen ihan mukavaa kyllä. Kolikoita tulee ja voi sitten miettiä tuhlaako vai säästeleekö isompia kaloja varten.
Kolikoita saa myös paljon erilaisista merkkipaaluista ja "tehtävien" tekemisistä, joita nyt alkuun tulee aika kovalla tahdilla, kun rajat on niin pieniä a'la pelaa kymmenen peliä, tee 50 maalia yms. yms. yms.

Lainapelaajien sopparit kuluu sitten haasteitakin tehdessä, joten kannattaa niitä säästellä tärkeämpiä pelejä varten, jos niillä haluaa pelailla pidempään.

Tuli eilen yhdestä ansaitusta kultapakasta 84ovr Patrick Kane. Kelpaa kyllä ja auttaa mukavasti jengiä.

Muutamia havaintoja joista en niinkään pidä:

- Valikoihin tehty taas miljoona välilehteä. Siis siinä kun painat pausea tai mikä ikinä nappi onkaan milläkin ohjaimelle, kesken ottelun, niin saat takaliipaisimilla painaa kaksi kertaa oikealla, jotta näet ottelun tilastot eli laukaukset, aloitukset yms. Ihan turhaa kikkailua vaatii noinkin tärkeiden asioiden katsominen, vaikkei siinä nyt mene kuin puoli sekuntia ja siihen tottuu kyllä mutta silti.
Pelin jälkeen joudut myös painamaan yläbumbereita neljä kertaa, jotta pääset pelistä pois. Ensin saat haasteiden tähdet katsoa, sitten omat rajapyykit, tilastot ja sitten menu
- Edelleen haasteiden tähdet eivät muuta väriä, kun olet ne esimerkiksi tehnyt jo pelin aikana, joka helpottaisi seuraamista, kun nämä haasteet on nyt isolla siinä ensimmäisenä, eikä ottelun tilastot
- Nyt et näe enää mistään läpiajojen tilastoja! Haasteissa välillä kuuluu tehdä läpiajomaali, mutta etpä enää näe mistään tilastoista saiko peli sen rekisteröityä läpiajoksi. Tämän kanssa kun oli viime änärissä ongelmia, että läpiajon määritelmä oli hyvin vaihtuva käsite aina, mutta silloin sentään näit niistä perustilastoista että onko 0/1 vai 1/1, niin tiesit vieläkö pitää yrittää sitä, mutta eipä enää näe tuollaista.
Kyllä ne vielä saa aika helposti suoritettua, kun vastassa heikompia jengejä ja teköälyjä, niin pääset helposti läpi, mutta aika turhauttavaa tulee olemaan sitten tiukemmissa peleissä, kun et vain yksinkertaisesti tiedä.

Riittääkö muuten, että painaa xboxin valikosta, ko pelin kohdalla lopeta, että timer katkeaa. Kovin varoitteli valikoissa, että peli pitää lopettaa ensin kuin sammuttaa konsolia, ettei aika kulu turhaan.
Kyllä riittää. Riittää myös konsolin sulkeminen, mutta kannattaahan se ottaa varman päälle, niin ei satu yllätyksiä.
 

Abdel

Jäsen
Kysymys: Onko täällä porukalla kokemusta aiemmilta syksyiltä, jos olette Gigantista pelin ennakkotilanneet niin kuin minä nyt tein. Eli tuleeko peli postiluukusta julkaisupäivänä vai kenties vähän ajoissa tai ehkä jopa päivän myöhässä?
 

Teemu#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos jollain veskarilla ei oo viel jengii, nii laita koodia minulle. Olisi luvassa peliaikaa vaikka jokaiseen ecl peliin. :)
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kysymys: Onko täällä porukalla kokemusta aiemmilta syksyiltä, jos olette Gigantista pelin ennakkotilanneet niin kuin minä nyt tein. Eli tuleeko peli postiluukusta julkaisupäivänä vai kenties vähän ajoissa tai ehkä jopa päivän myöhässä?

Itse olen tilannut pelin kahdesti gigantista ennakkoon ja kummallakaan kerralla ei ole tullut julkaisupäivänä vaan myöhässä. Ehkä itsellä on ollut vain huono tuuri, mutta eipä enää käy mielessäkään gigantista ennakkotilata peliä jos julkaisupäivä on perjantai ja sillä on siinä mielessä merkitystä tuleeko se silloin vai vasta maanantaina tai tiistaina.
 

Ralph

Jäsen
Oliko nuo ennakkotilaukset halvempia kuin ostaa perjantaina suoraan kaupasta?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Oliko nuo ennakkotilaukset halvempia kuin ostaa perjantaina suoraan kaupasta?
Ei. Ennakkotilaukset ovat kalliimpia ostaa Storesta, kuin mitä kaupasta. Etenkin kun esim. Gigantista saa pelin muistaakseni 59€ hintaan ja kaupan päälle Viaplay Sportia kuukauden päälle.
 

Ralph

Jäsen
Etenkin kun esim. Gigantista saa pelin muistaakseni 59€ hintaan ja kaupan päälle Viaplay Sportia kuukauden päälle.
Netistä löysin, että 50 eurolla (49,95). Ja tosiaan tuon Viaplayn Sportin. Itse ajattelin varata keskiviikkona iltapäivästä tuon ja noutaa sitten perjantaina. Varaus on voimassa näemmä 48 tuntia, joten turha vielä on varailla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Netistä löysin, että 50 eurolla (49,95). Ja tosiaan tuon Viaplayn Sportin. Itse ajattelin varata keskiviikkona iltapäivästä tuon ja noutaa sitten perjantaina. Varaus on voimassa näemmä 48 tuntia, joten turha vielä on varailla.
No sitten ehdottomasti tuo, jos ei halua itse ostaa mitään GretzkySuper-versiota, joka maksaa 2x tuon verran. Fyysisen kopion kun voi palauttaa kauppaankin, jos vaikka peli ei maistu. Näin kävi viime vuonna itselleni PES 2018-pelin kanssa ja valitettavasti nyt näyttää samalta PES 2019-pelin osalta, kunhan se ilmainen MyClub-versio saapuu joskus vuodenvaihteessa/sen jälkeen.
 

Ralph

Jäsen
No sitten ehdottomasti tuo, jos ei halua itse ostaa mitään GretzkySuper-versiota, joka maksaa 2x tuon verran.
Tuntuu kyllä hauskalta, että joku tilaa joskus kesäkuussa ennakkoon pelin 70-80 eurolla ja saa sen sitten muutaman päivän julkaisun jälkeen maanantaina tai tiistaina. Sitten joku varaa pelin kaksi päivää ennen julkaisua ja ostaa 50 eurolla perjantaina. Sellaista elämä on.

Nykyhinnoilla 50 euroa ei ole paha hinta pelistä julkaisupäivänä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuntuu kyllä hauskalta, että joku tilaa joskus kesäkuussa ennakkoon pelin 70-80 eurolla ja saa sen sitten muutaman päivän julkaisun jälkeen maanantaina tai tiistaina. Sitten joku varaa pelin kaksi päivää ennen julkaisua ja ostaa 50 eurolla perjantaina. Sellaista elämä on.

Nykyhinnoilla 50 euroa ei ole paha hinta pelistä julkaisupäivänä.
No itse harrastin tätä aina NHL 17-peliin asti. Tosin syystä että vein aina pelejä vaihdossa ja pelin hinta laski. Yleensä tuli käytettyä joku Gamestopin tarjousaika, jolloin vaihtopeleistä sai tietyn prosenttimäärän enemmän vaihtoarvoa tiettyihin peleihin. NHL17-pelistäkin taisin maksaa noin 45€ lopulta. Xbox360-konsolin aikoihin maksoin pässinä vielä siitä EA Accessin antiikkiversiosta 20€ lisää, jotta sai pelata NHL:ää ja Fifaa 3 päivää aiemmin. Näin jälkikäteen ei voi kuin pyöritellä päätä noille päätöksille.

Mutta jokainen toki maksaa asiasta jonka haluaa sen mitä haluaa. Sai sitten pelin aiemmin tai myöhemmin.
 

Aitotekonahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Selittäkää tyhmälle: päivitetäänkö pelaajia muuten kuin uusilla korteilla (esim. TOTW)? Ja varmistus sellaiseen että jos pelaaja saa sen TOTW niin silloin se rare tai normi kultakortti kannattaa myydä koska tulossa parempi vai onko mitään väliä?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Selittäkää tyhmälle: päivitetäänkö pelaajia muuten kuin uusilla korteilla (esim. TOTW)? Ja varmistus sellaiseen että jos pelaaja saa sen TOTW niin silloin se rare tai normi kultakortti kannattaa myydä koska tulossa parempi vai onko mitään väliä?

Eli kultakortti itsessään ei saa päivitystä. Erikoiskortit esim juuri tuo totw antavat päivittyneen kortin pelaajasta totwt kategoriassa. Pysytkö vielä kärryillä? Periaatteessa kannattaa myydä se kultakortti pois jos haluaa paremman version esim. Patrik Laineesta.

Jotkut hopea/pronssikortit voivat saada kauden aikana kultakortin.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Kampituksesta saisi tulla hieman herkemmin jäähyjä. Perus EA, vedetty taas hieman äärirajoille tämä pokettamisen kitkeminen.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kampituksesta saisi tulla hieman herkemmin jäähyjä. Perus EA, vedetty taas hieman äärirajoille tämä pokettamisen kitkeminen.
Jumalesson joo, kaveri istuu koko ajan jäähyllä. Kaheksassatoista meikä istu boxissa estämisistä, nyt näyttää pokepojat istuvan kakstoista kakkosta per peli. Sopii mulle.

Maalinteko tässäkin minulle erittäin vaikeeta.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On tää nyt saatana kumma. En ole nähtävästi saanut uskollisuuspalkintoja aikaisemmista änäreistä. Saako ne vasta, kun peli on kaikille saatavilla?
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Toi jäähyherkkyys on ollut tiedossa pari kuukautta eli mikä ongelma?

On mennyt tällainen tiedote ohi.

Pahoittelut turhan ja vanhan tiedon levittämisestä.

On tää nyt saatana kumma. En ole nähtävästi saanut uskollisuuspalkintoja aikaisemmista änäreistä. Saako ne vasta, kun peli on kaikille saatavilla?

Kyllä mulle tuli.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
On mennyt tällainen tiedote ohi.

Pahoittelut turhan ja vanhan tiedon levittämisestä.

Joo, betan/demon aikana tämä pokechekki ja jäähyherkkyys oli isosti tapetilla. Oli matsit kunnon hurlumhei kiekkoa. Muistaakseni kyllä EA puhui, että pokechekki ei olisi yhtä lusmu kuin kuukausi sitten, mutta näköjään on lähes sama.

Ja ennen kuin tännekkin alkaa valumaan "opettele puolustamaan", "älä käytä pokechekkiä" - viestejä, niin oikeasti miettikää hetki jääkiekko ilman MAILAPUOLUSTAMISTA. Jos joku kokee ns. pokechekviidakon, niin yleensä se on täysin pelaajassa vika. Sijoutut väärin ja annat vihulle mahdollisuuden antaa käyttää mailaa.

Lisään vielä, että itse en ole kunnolla paria ensimmäistä ottelua lukuunottamatta kärsinyt tästä jäähyherkkyydestä. Ongelmat ovat olleet vihun puolella ja vieläkään en ole onnistunut häviämään otteluakaan.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Kysymys: Onko täällä porukalla kokemusta aiemmilta syksyiltä, jos olette Gigantista pelin ennakkotilanneet niin kuin minä nyt tein. Eli tuleeko peli postiluukusta julkaisupäivänä vai kenties vähän ajoissa tai ehkä jopa päivän myöhässä?

Laita sinne viestiä ja pyydä 10:n euron hyvitystä kun myyvät tuota nyt 50 eurolla.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällä hetkellä on kyllä erittäin dorka ja kusetettu olo. Maksoin 40€ ekstraa siitä, että pääsen pelaamaan EASHLää 3 päivää aikasemmin...sillä hutista en välitä. Ja nyt sitten tuo pelien haku on vieläkin niin buginen ja ukkoja tippuu pois vasemmalta ja oikealta, että ei tuota vain yksinkertaisesti kestä hermo pelata...

Kaiken kukkuraksi, sparreista on otettu se väliaula pois...siis se, missä yleensä odotetaan(betassa oli kolme minuuttia aikaa) randomeja pelaamaan, jotta saa kopin täyteen. Nyt pelissä on pukukoppi, mihin mennään vaikka olisit menossa yksin pelaamaan ja siitä valitaan pelipaikka(tarkkapaikka, luistelija, puolustaja, hyökkääjä tai maalivahti), sitten etsitään peliä. Ja sitten ilmeisesti kun näitä tyyppejä on tarpeeksi hakemassa samaan aikaan, niin EA käynnistää peli-istunnon lähtölaskennan... sen 30 sekuntia, minkä aikana pystyt vielä vaihtamaan pelaajatyyppiä.

Hain tänään yksin matseja yhteensä varmaan joku 3 tuntia. Ehkä 5 kertaa EA käynnisti jonkun pelin, mutta varaan kertaakaan noissa ei ollut yli kuutta pelaajaa. Ja joka kerta niistä häipyi porukka ja sitten tuli pukukoppivirhe ilmoitus. Eli saldona 3 tuntia yksin hakua...0 pelattua peliä.

Muutaman matsin pääsin kuitenkin pelaamaan, kun olin kaverien kanssa peliä hakemassa. Hauskaahan tuo tulee varmasti olemaan. Pelasin myös kolme VS peliä, se on hitosti hauskempi kuin viime vuonna, sillä nyt tietokone pelaa ainakin usein aika fiksusti. Tosin pakko myös todeta, että helpon ja vaikean pelin ero on vieläkin ihan valtava ja se näkyy nopeassa pelissä. Kahdessa pelissä vihulla ei ollut mitään palaa ja näki, että hän oli koko ajan paljon jäljessä. Sitten yksi peli oli tosi vaikea, missä minun boteilla kesti sekuntitolkulla, ennen kuin ottivat miestään kiinni, jos silloinkaan. Samoin reaktiot itsellä menivät ihan ääripäästä toiseen. Vastustaja oli joka irtokiekossa ensin...
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Muutaman pelin otannalla hermoja kiristää EASHL peleissä pelaajien tippuminen.
Lisäksi aloitukset sotkettu. Kertoisko joku millä voittaa nykyisin minkäkin? Selkee toimiva juttu pitäny sekoittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös