Puolikas kausi Franchise Modea takana laajennusjoukkue Seattle Warriorsilla. Tähtipelaaja, 6 min erät ja harcore-simulaatiosta muokatut sliderit käytössä.
Edellisvuotisiin änäreihin verrattuna botteja vastaan pelaamisessa on menty eteenpäin pienin askelin, mutta selkeästi oikeaan suuntaan. Botti tuntuu pelaavan aktiivisemmin ja peli on selkeästi edellisvuosia vaikeampaa. Pidän suuresti siitä että välillä yksinpelissäkin tulee ihan kunnolla turpiin ja joukkuetta joutuu oikeasti rakentamaan menestymisen toivossa. Entistä enemmän tulee tilanteita joissa voi vain katsoa peiliin kun botti pääsee maalintekoon. Pelin kääntäminen on vaikeampaa ja joskus ihan purkukiekkokin on aiheellinen. Pelaajat erottuvat myös toisistaan entistä selkeämmin, tosin vieläkin olisi varaa tehdä eroavaisuuksia ison kömpelön pakin ja pienen kynä-sentterin välille. Overallien laskut ovat oikea suunta.
Slidereilla oli pakko muokata mm. oman maalivahdin reaktionopeutta, sekä AI:n kiekonkäsittelyä, syöttelyä ja kiekonriistoja. Sopiva balanssi on hiljalleen löytymässä, mutta vielä tulee liian paljon ihmeellisiä tilanteita, joista ei oikein tiedä että teinkö itse jotain väärin, vai suosiiko peli omiaan. Liian usein menetän kiekon voimahyökkääjällä pienestä tönäisystä, kun taas botti suojaa kiekon varusteisiinsa kerätessään itseään jässtä kovan niitin jälkeen. Irtokiekko päätyy 8/10 kerrasta botin lapaan ja botin pokettamalla riistämä kiekko käyttäytyy epärealistisesti. Monesti kiekko pysähtyy poken tai tönäisyn seurauksena, tai jopa sinkoutuu juuri AI:lle edulliseen suuntaan. Tänään huvittavin tilanne oli, kun törmäsin irtokiekkoa hakiessani laitaan. Pelaajani kompuroi ja horjahtaessaan tönäisi kiekon maalinedessä odottavalle botille. Oman joukkueen bottipelaajat eivät puolestaan omaa vastaavia liimalapoja tai jeditaitoja, vaan 1 vs 2, tai jopa 1 vs 3 sumputuksesta vastustaja selviää voittajana esim. kulmatilanteissa. En vielä ihan ole keksinyt, voiko näihin vaikuttaa slidereilla vaikuttamatta pelin yleiseen vaikeustasoon, joka on nyt muuten sopivan tiukka ja kaoottinen.
Onlinessa en vielä ole uskaltanut edes koittaa. Pari edellista versiota veivät hermot alle 10:ssä pelissä ja olen aina pitänyt offline GM-pelaamisesta. HUT:ssa pari haastetta on suoritettu ja siellä nähtävästi joukkueen rakentaminen perustuu erikoiskortteihin ja huippujengeihin. Kaukana ovat ne ajat kun oma joukkue oli ekat 20 peliä HUT:ssa 70-85 overallin kavereita.
Hyvä ostos itselle jokatapauksessa. Slidereita vielä säätämällä offline-pelaamisesta saa varmasti todella miellyttävää ja ehkä onlineakin voisi rohkeasti vaikka kaljaspäissään joskus kokeilla.