NHL18 – Hockey Ultimate Team

  • 213 622
  • 964

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Youtubaaja BaconCountrylla oli samaa ongelmaa aluksi, ja sitten huomasi, että työntäessään tattia ylöspäin hän painoi ihan vähän aina oikeaa tattia "alas" eli painoi R3:sta ja silloin veto jää piippuun. En tiedä olisiko sinulla sitten sama ongelma. Itsellä ei sitä ongelmaa ole. Ainoat vaikeudet itsellä on syöttämisessä kun en saa syöttöihin ladattua voimaa. Löysin että se johtuu hieman rikkinäisestä R2-napista eikä uutta ohjainta viitsi silti ostaa.
Täytyy analysoida tuota vetoa vielä, tuossa saattaa olla jotain.
Eiköhän nuo syöttöjen ja laukauksien ongelmat löydy ohjaimesta, jos ei tohdi sanoa, että käyttäjästä :)
Itsellä ainakin vedot ja syötöt lähtee ihan yhtä helposti kuin edellisessä versiossa, ei mitään ongelmia ole vielä ollut.
No itselläni ei ole ollut mitään ongelmaa aiemmissa versioissa ja hain kaupasta vielä uuden ohjaimenkin. Ja siis nimenomaan vedoissa, syötöissä ei ole mitään ongelmaa.
 

zelro

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko muilla ollut vastaavasti sitä ongelmaa, että ei vaihda pelaajaa? Monta kertaa tullut noissa haasteissa eteen se tilanne, että vastustajalla kiekko ja en saa muutamaan sekuntiin vaihdettua pelaajaa vaikka kuinka hakkaisin R2. Onko vika pelissä vai kenties ohjaimessa?
 

oxymoron

Jäsen
@BigRedBob
Mulla jää välillä one-timer piippuun. Luulen, että se tatti pitää päästää täysin tai lähes nolla-asentoon ennen kun sen painaa ylös. Täytyy itsekin ihmetellä vähän tarkemmin. Kerro jos huomaat jonkun asian auttavan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olen kuullut aika monesta tuutista tuosta poken pahenemisesta. Tarkoitus olisi peli ostaa kun se maksaa noin 40€, mutta tuo poke oli luotaantyöntävä jo NHL16-pelissä ja yksi suurimmista syistä miksi NHL17 online jäi hyvin vähäiselle pelaamiselle. Täytyypä siis harkita uusiksi tuota peliä. Ei ne haasteet niin pitkäikäisiä ole että niiden takia kannattaa ostaa. Franchise Modekaan ei niin paljoa muuttunut, etten NHL17-pelillä pärjäisi vuotta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisko palstaveljillä jotain vinkkejä tähän pelimuotoon? Aloitin tämän nyt uudessa änärissä pitkästä aikaa ihan tosissani ja samalla muistin, miksen ole tätä juurikaan pelannut. Heti ensimmäisessä pelissä tuli vastaan kaveri, jolla oli muun muassa vaatimattomasti Sidney Crosby, Connor McDavid, Phil Kessel, Kris Letang, Malkin jne. No, mulla oli vielä käytännössä avauspakan jengi + muutama ihan ok-tason pelaaja. Paras pelaaja taisi mulla tuossa vaiheessa olla Adam Henrique ovr84. Turpaan tuli 9-0. Vastustaja osasi kyllä myös tätä peliä pelata, mutta kyllähän se pisti vituttamaan kun materiaalissa oli valovuoden ero. Eikö tämä peli yhtään katso, mitä sieltä tulee vastaan ja miten on ylipäätänsä noin alussa mahdollista saada tuollainen all-star kasaan?! Toisessa pelissä sama homma, mutta siihen lähdin tylsästi puolustuksen kautta. 2-3 turpaan vasta toisessa jatkoerässä. Materiaalieroon nähden olen tulokseen kohtuu tyytyväinen.

Mulla on yli 12 000 coinsia, mitä hyötyä noista on? Olen tehnyt noita HUT-haasteita ja saanut sieltä kasaan jo ihan ok-joukkueen pakkojen avulla, mutta mitä noilla kolikoilla voi/kannattaisi tehdä? Kiitos jo etukäteen vinkeistä.

PS. Onko noita all-star-nippuja sitten odotettavissa jatkossakin vastaan vai pääsenkö jossain vaiheessa pelaamaan oman tasoisiani vastaan?
 

zelro

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mulla on yli 12 000 coinsia, mitä hyötyä noista on? Olen tehnyt noita HUT-haasteita ja saanut sieltä kasaan jo ihan ok-joukkueen pakkojen avulla, mutta mitä noilla kolikoilla voi/kannattaisi tehdä? Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
Kolikoilla ostellaan pakkoja tai vaihtoehtoisesti pelaajia, kulutuskortteja yms. huutokaupasta. Suosittelen jälkimmäistä. Tuolla rahalla saat joukkueen täyteen 84-85 rating pelaajia. Toki voit myös itse myydä pelaajia huutokaupassa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kolikoilla ostellaan pakkoja tai vaihtoehtoisesti pelaajia, kulutuskortteja yms. huutokaupasta. Suosittelen jälkimmäistä. Tuolla rahalla saat joukkueen täyteen 84-85 rating pelaajia. Toki voit myös itse myydä pelaajia huutokaupassa.

Okei, kiitos vinkistä. Eli kulutuskorteilla saa sitten ostettua pelaajia vai? Sorry, olen ihan käsi vielä tässä pelimuodossa. Olen yleensä pelannut vain noita online-otteluita, enkä HUTia, sillä siellä tulee vastaan monentasoisia pelaajia ja materiaalieroa ei noilla NHL-joukkueilla juurikaan ole.
 

Antsku

Jäsen
Tyhmä kysymys mutta mistä niitä erikoispaitoja löytää aiempia versioita pelanneet? Muistan EA:n niitä isolla sillo kesällä mainostaneen?
 

zelro

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Okei, kiitos vinkistä. Eli kulutuskorteilla saa sitten ostettua pelaajia vai? Sorry, olen ihan käsi vielä tässä pelimuodossa. Olen yleensä pelannut vain noita online-otteluita, enkä HUTia, sillä siellä tulee vastaan monentasoisia pelaajia ja materiaalieroa ei noilla NHL-joukkueilla juurikaan ole.
Kulutuskorteilla tarkoitetaan mm. sopimus- ja loukkaantumiskortteja. Jos jonkun pelaajasi sopimus loppuu, sinun täytyy käyttää hänelle sopimuskortti jotta hän voi pelata ottelussa. Jos hänelle tulee vaikka vartalovamma, sinun täytyy käyttää hänelle kulutuskortti joka parantaa hänen vartalovammansa.

Pelaajakortit ovat samoja mitä saat pakoista. On kuitenkin häviävän pieni mahdollisuus saada esim Malkin tai Crosby korttipakasta eli mieluummin käytän nekin rahat huutokaupasta ostettaviin pelaajiin. Sieltä saat kuitenkin valita, että mitä ostat. Jos tarvitset esim sentteriä tai maalivahtia niin sitten etsit sellaista. Paremmat pelaajat maksavat enemmän kuin huonot, mutta 84-85 ovrl saa yleisesti tonnilla. Esim 88 rating Malkin taitaa maksaa ~120k. Omat ylimääräiset pelaajat kannattaa myös yrittää myydä siellä.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisko palstaveljillä jotain vinkkejä tähän pelimuotoon? Aloitin tämän nyt uudessa änärissä pitkästä aikaa ihan tosissani ja samalla muistin, miksen ole tätä juurikaan pelannut. Heti ensimmäisessä pelissä tuli vastaan kaveri, jolla oli muun muassa vaatimattomasti Sidney Crosby, Connor McDavid, Phil Kessel, Kris Letang, Malkin jne. No, mulla oli vielä käytännössä avauspakan jengi + muutama ihan ok-tason pelaaja. Paras pelaaja taisi mulla tuossa vaiheessa olla Adam Henrique ovr84. Turpaan tuli 9-0. Vastustaja osasi kyllä myös tätä peliä pelata, mutta kyllähän se pisti vituttamaan kun materiaalissa oli valovuoden ero. Eikö tämä peli yhtään katso, mitä sieltä tulee vastaan ja miten on ylipäätänsä noin alussa mahdollista saada tuollainen all-star kasaan?! Toisessa pelissä sama homma, mutta siihen lähdin tylsästi puolustuksen kautta. 2-3 turpaan vasta toisessa jatkoerässä. Materiaalieroon nähden olen tulokseen kohtuu tyytyväinen.

Ei tää peli kyllä yhtään katso tai valikoi vastustajaa materiaalin mukaan, ainut mikä oikeastaan vaikuttaa on se missä divisioonassa pelaat, niin vastus tulee suunnilleen sen mukaan (pari divaria suuntaansa). Pelin julkaisun jälkeen varsinkin ekoina viikkoina voi aladivareissakin tulla vastaan tosi kovia vastustajia, mutta kyllä ne pian sinne ylädivareihin häipyy. 1.divari muuten onkin sitten yhtä syöpää ja tuskaa, en tiedä haluanko itse sinne koskaan edes nousta enää.

Niitä 85-86 OVR pelaajia saa suht halvalla sieltä huutokaupasta, niin kannattaa niitä hankkia tuossa alkuvaiheessa, koska niillä pystyy jo taitava pelaaja pärjäämään ihan hyvin. Sitten kun pääset hommasta vähän jyvälle, niin voit keskittyä ja tutustua niihin synergioihin, niin saat joukkueestasi taas paremman ja omaan pelityyliisi mieluisamman. Ja toisilla on kova joukkue jo tässä vaiheessa koska A) he ostavat pakkoja oikealla rahalla (sadoilla euroilla jopa) tai B) käy hullun tuuri kuten allekirjoittaneella, tuli McDavid ja Crosby toisesta ja kolmannesta korttipakasta. Sitä ennen ei moista ole käynyt koskaan, joten älä tuhlaa coinssejasi pakkoihin. Alle prosentin tod.näköisyydellä saat sieltä yli 87 OVR pelaajan.

Ei kannata tuskastua tässä pelissä, sen luonteeseen kuuluu joskus epäreilut tappiot ja mitä ihmeellisimmät tappioputket. Tsemppiä!
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä sitten tähänkään versioon ole viitsitty korjata bugaavia HUT-pelimuodon tilastoja. Muuten kyllä tykkään tästä versiosta, toki vasta tekoälyä vastaan hakannut. Tekoäly ainakin ottanut harppauksen eteenpäin, nehän jopa yrittää pelata ihan oikeaa jääkiekkoa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kulutuskorteilla tarkoitetaan mm. sopimus- ja loukkaantumiskortteja. Jos jonkun pelaajasi sopimus loppuu, sinun täytyy käyttää hänelle sopimuskortti jotta hän voi pelata ottelussa. Jos hänelle tulee vaikka vartalovamma, sinun täytyy käyttää hänelle kulutuskortti joka parantaa hänen vartalovammansa.

Kiitos vinkeistä. Nyt käsitin, miten tuo menee ja sain ostettua jo todella hyvän joukkueen noilla rahoilla ja vielä jäi se 3500 kolikkoa lompakkoonkin. Nyt on Corey Perrya ja Zach Parisea, eikä joukkueessa ole enää yhtään alle 83 ovr:n pelaajaa. Maalissakin Crawford. Eli kyllä tuolla pitäisi jo kohtuullisesti pärjätä, jos vain osaa pelata ;)

Vielä sellainen kysymys, että jos vaikka Parisen sopimus loppuu, niin jääkö tuo kortti silti sinne, kunnes saan uuden sopimuskortin eli onko nuo kortit nyt mun omia niin kauan, kunnes päätän myydä tai huutakaupata ne? Sopimuskortteja mulla on toki reilusti varastossa, mutta vastaisuuden varalle kyselen. Myös noita loukkaantumiskortteja on tullut reilusti pakoista.

Ei kannata tuskastua tässä pelissä, sen luonteeseen kuuluu joskus epäreilut tappiot ja mitä ihmeellisimmät tappioputket. Tsemppiä!

Kiitos vinkeistä myös sinne. Kyllä sen verran on tullut konsoliänäriä hakattua, että tuskastumiseen on tottunut, mutta sitä makeammalta ne voitot sitten maistuvat kun niitä tulee. Ihmetytti vain tuo alku kun oli heti parhaat pelaajat vastassa, eikä mun kaverit jaksanut edes luistella jätkiä kiinni. Nyt varmaan helpottaa tuokin, kun on jo ihan NHL-tasoinen nippu.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Pelin julkaisun jälkeen varsinkin ekoina viikkoina voi aladivareissakin tulla vastaan tosi kovia vastustajia, mutta kyllä ne pian sinne ylädivareihin häipyy. 1.divari muuten onkin sitten yhtä syöpää ja tuskaa, en tiedä haluanko itse sinne koskaan edes nousta enää.

5.divari on juuri tällä hetkellä kauheeta puuroa. Helpohkosti mestaruudet aiemmista divareista ja 6. divarikin tappioitta, mutta nyt saa vääntää joka matsia hampaat irvessä, kun vastustajat ei tasan enää ryntäile jäällä. Tiukoille menee mestaruuden saaminen ja pohdinkin pitäisikö vain ottaa tarkoituksella pari matsia turpaan, että pysyy 5. divarissa ja alkaa vääntää muita muotoja. Takaisin viikon päästä, kun divarit normalisoituu ja saa mennä juosten vääntämään 1.divariin sitä samaa puuroa kauhealla vitutuksella=)
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Jes, ei tullut turhaan väännettyä ja käännettyä tähän saakka noita haasteita botteja vastaan kun viimeisestä pelaajapakasta napsahti vihdoin Tarasenko ja Letang. Sitä ennenkin yhdestä samasta pakasta tuli Giroux ja Wheeler ja kun noiden haasteiden myötä kertyi kolikoitakin mukavasti tilille niin nyt pääsee rakentamaan jengiä ihan tosissaan.

Eipä ole ainakaan pariin kolmeen vuoteen käynyt itsellä näin hyvää pakkatuuria, toki jotkut vetelevät legendoja ym mutta pakko olla tyytyväinen noihin nostoihin etenkin Tarasenkoon joka jää ilman muuta kokoonpanoon.
 

zelro

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vielä sellainen kysymys, että jos vaikka Parisen sopimus loppuu, niin jääkö tuo kortti silti sinne, kunnes saan uuden sopimuskortin eli onko nuo kortit nyt mun omia niin kauan, kunnes päätän myydä tai huutakaupata ne? Sopimuskortteja mulla on toki reilusti varastossa, mutta vastaisuuden varalle kyselen. Myös noita loukkaantumiskortteja on tullut reilusti pakoista.
Kyllä, Parise pysyy sinulla niin kauan kunnes päätät myydä hänet. Jos sopimus loppuu niin kortti säilyy sinulla, mutta et voi laittaa Parisea rosteriisi ennen kuin olet käyttänyt hänelle sopimuskortin. Sama homma noiden loukkaantumiskorttien kanssa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Voita NHL-joukkue-haasteet loppuun. Pakat auki ja ekoista ei niin mitään. Sitten kaksi viimeistä auki järjestyksessä parempi ensin. Ekasta pakasta Scheifele, Carter ja toisesta sitten Matt Murray, Jonathan Quick ja... Alexander Ovechkin.

Terve. Nyt en tiedä sitten mitä teen pelin kanssa, kun tuo pamahti.

Edit: Arvo 165k? Ei hitto.
 
Viimeksi muokattu:

Brassard

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Tappara
Voita NHL-joukkue-haasteet loppuun. Pakat auki ja ekoista ei niin mitään. Sitten kaksi viimeistä auki järjestyksessä parempi ensin. Ekasta pakasta Scheifele, Carter ja toisesta sitten Matt Murray, Jonathan Quick ja... Alexander Ovechkin.

Terve. Nyt en tiedä sitten mitä teen pelin kanssa, kun tuo pamahti.

Edit: Arvo 165k? Ei hitto.
Kyllä on noiden huipputähtienkin hinnat poljettu alas. Mä sain samoista haasteista kanssa Ovechkinin perjantaina, ehdin onneksi myydä sen vähän alle 200k hinnalla pois.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kyllä on noiden huipputähtienkin hinnat poljettu alas. Mä sain samoista haasteista kanssa Ovechkinin perjantaina, ehdin onneksi myydä sen vähän alle 200k hinnalla pois.
Syy polkemiselle on nyt se, että kaikki tekevät haasteita ja availevat pakkoja kuin sekopäät. Ovechkinin hinta tulee hyvin todennäköisesti nousemaan kun alkukiima laskee.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Nyt pääsi äänekäs hymy. Vastustaja koitti synkroilla lopussa. Ei ainakaan nyt toiminut. Katsoin profiilia ja puhdas mannehan se siellä yritti huijata profiilikuvasta päätellen:D
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Nyt pääsi äänekäs hymy. Vastustaja koitti synkroilla lopussa. Ei ainakaan nyt toiminut. Katsoin profiilia ja puhdas mannehan se siellä yritti huijata profiilikuvasta päätellen:D
Voitko tarkentaa mitä tuo synkro tarkoittaa? Pöljä ei tiedä.
 

Granny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild #64 & #11
Top6 hyökit Crosby,Malkin,Tavares,Panarin,Hall & Scheifele. Pakit Subban,Hedman,Keith + Pietrangelo ja rahaa kättetty 0€. Suosittelen tekemään 3 tähden haasteet + 31 joukkueen haasteen. Siinä saa kivasti budjettia ja ei tarvitse tuhlata rahoja sopimuksiin/kuntoutuksiin.
 

P3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Voitko tarkentaa mitä tuo synkro tarkoittaa? Pöljä ei tiedä.
Heittää omalta puolustusalueelta kiekkoa katsomoon ja näpyttää pelikatkoilla maalivahtia maalilta pois ja takaisin. Näin sai vielä viime vuoden versiossa pelin katkeamaan synkronointi virheeseen ja peli päättyi ratkaisemattomaan.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Voitko tarkentaa mitä tuo synkro tarkoittaa? Pöljä ei tiedä.

Aiemmissa änäreissä pystyi tekemään bugin online pelissä. Tämä mitätöi tuloksen, vaikka olisi 10-0 johdossa. Tämän pelissä mukana oleminen oli suurin syy, miksi nhl17 jäi hyllyyn koko talveksi ja kevääksi. HUT ainoa pelimuoto mikä kiinnosti ja heti alkuunsa kun pääsi ylimpään divariin tuli jatkuvasti synkroilijoita. Meni maku koko pelistä.
 
Viimeksi muokattu:

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Top6 hyökit Crosby,Malkin,Tavares,Panarin,Hall & Scheifele. Pakit Subban,Hedman,Keith + Pietrangelo ja rahaa kättetty 0€. Suosittelen tekemään 3 tähden haasteet + 31 joukkueen haasteen. Siinä saa kivasti budjettia ja ei tarvitse tuhlata rahoja sopimuksiin/kuntoutuksiin.
Itsellä aika samanlaista. Toki 10€ käytin alussa pakkoihin josta tulikin mm. Stamkos. Mutta parhaat hyökkääjät Ovechkin, Crosby, Kane, Stamkos, Kucherov, Seguin, Benn ja parhaat puolustajat Burns, Hedman, Weber. Ihan hauskaa kyllä, mutta voipi olla että ei hirveen montaa viikkoa jaksa tätäkään grindata kun tuosta on aika vaikea enään joukkuetta parantaa. Edellisissä versioissa omia lempparijoukkueita oli aina mm. Suomi-joukkueet ja u21-joukkueet.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Kiitoksia @P3ksi ja @Flyingbird tarkennuksesta. Enpä itse ole koskaan vastaanvaan törmännyt.
Toki syynä se, että otan pääasiassa aina pataan niin ei oo tarvinnut käyttää sunkroa. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös