Mitä tämä syncro oikein tarkoittaa? Aletaan säätämään jotain, että... niin, miksi? Mitä onnistunut syncro tarkoittaa? Keskeytyykö peli ilman tappiomerkintää tms.?
Vastustaja alkaa heittämään kiekkoa katsomoon eli aiheuttaa tahallisia pelikatkoja, joiden aikana sitten alkaa runkkaamaan maalivahtia pois maalilta ja samantien takaisin tyyliin 10 kertaa sekunnissa. En tiedä, mikä siinä on se, joka aiheuttaa pelin kaatumisen, mutta hetken sitä saa tehdä, en ole koskaan kuullut, että kenelläkään olisi kaatunut ensimmäisellä yrityksellä. Jos tuo runkkari tuossa onnistuu, niin peli kaatuu eikä kummallekaan tule mitään tilastomerkintää pelistä. Pelaajilta kyllä kuluu sopimuksia.
Vastalääke tuohon on se, että kun näkee vastustajan tekevän tuota maalivahtileikkiä, niin et paina ainuttakaan pelikatkoa pois, eli sormi pois x:ltä. Samoin oman maalivahdin pois ottaminen auttaa kanssa, mutta siinä on riski, että vastustaja voittaa aloituksen ja heittää kiekon tyhjään maaliin, eli ei kannata tehdä yhden, kahden maalin johdossa. Käytännössä sen jälkeen luistelet kiekon kanssa omaa maalia ympäri koko loppupelin eli et anna vastustajalle kiekkoa. Vältät vaan pelikatkoja.
Jos vihulainen onnistuu tuossa syncrossa, niin noin puoli sekuntia aloituksen jälkeen peli palaa aloitukseen (jää loopiin) ja tekee sitä noin 4-5 kertaa, kunnes kaatuu. Tuossa vaiheessa on mahdollista vielä pelastaa peli, eli heti kun huomaat pelin luuppaavan, niin painat startia, menet joukkueiden hallintaan ja otat aikalisän. Jotkut sanovat vielä, että tuossa vaiheessa pitäisi siellä joukkueiden hallinnassa ruveta itsekin runkkaamaan maalivahtia pois ja takaisin, mutta tuosta en ole varma. Aikalisä kuitenkin pelastaa tilanteen ja resetoi loopin, tosin sitä voi käyttää vain kerran, koska voit painaa startia vain kerran.
Syncroilu tosin on vähentynyt viime aikoina, koska porukka on alkanut oppia torjumaan sen. Nykyään ip-buuttailu on isompi ongelma. Se tosin vaatii erillisiä ohjelmia, sitä ei voi pelin sisällä tehdä. Vastustaja käytännössä selvittää IP-osoitteesi ja ylikuormittaa sitä, kunnes sinulta katkeaa yhteys serverille ja peli tulkitsee sinun lopettaneen ja antaa vastustajalle luovutusvoiton.