NHL17 – Hockey Ultimate Team

  • 330 776
  • 2 128

Theone

Jäsen
Reilu kymmenkunta pakkaa on aukaistu ja muutamaan taitaa vielä kortit riittää. Tähän mennessä parhaina nostoina 90 Schneider ja Duchene sekä 88 Marner. Strålmaneja on tainnut tulla kolme ja muutenkin pääasiassa noita 86-87ovr pelaajia.
Itse avasin kahdeksan pakkaa, eikä yhtään yli 86-overalin ukkoa. Miten tuo rankkaus menee tuossa uudessa pelimuodossa? edelllisellä kieroksella pelasin 4-5 matsia ja sijoitus oli jotain tonnin luokkaa, nyt neljä matsia ja sadan joukossa.... takana on/oli ukko statseilla 7-0-0 ja mulla 4-0-0.
 

Pakki#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse avasin kahdeksan pakkaa, eikä yhtään yli 86-overalin ukkoa. Miten tuo rankkaus menee tuossa uudessa pelimuodossa? edelllisellä kieroksella pelasin 4-5 matsia ja sijoitus oli jotain tonnin luokkaa, nyt neljä matsia ja sadan joukossa.... takana on/oli ukko statseilla 7-0-0 ja mulla 4-0-0.
Jos voitat jonkun korkealle rankatun pelaajan saat enemmän pinnoja, jos jonkun huonolla rankingilla saat vähemmän pinnoja. Jos häviät jollekin hyvin rankatulle niin miinusta tulee vähemmän kun jos häviät jollekin heikosti rankatulle. Huonoimmillaan oon voitosta saanu huikeat kaksi pistettä ja parhaillaan jotain reilu 200 pistettä.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Paska homma kyllä, kun kaikkiin uusiin erikoiskortteihin laitetaan pääosin vain nuita series2-synergioita, joten täysin turhia ovat ainakin minulle. Yhtään ei innosta alkaa nykyistä jengiä purkamaan osiin ja rakentamaan uudestaan nuiden s2-korttien takia..

No onpahan kevääksi ehkä tekemistä, jos nykyiseen menoon kyllästyy niin voi aloittaa puhtaalta pöydältä uusilla korteilla.

Pakko kyllä kehua HUT:ia siitä, että itsellä ei ole koskaan pysynyt edes näin kauaa mielenkiinto kyseistä pelimuotoa kohtaan. Kyllähän isossa mittakaavassa nämä muutokset HUT:n puolella ovat olleet onnistuneita.
 
Niin siis tuota millä perusteella niitä pisteitä saa tuossa kausimoodissa? Kierroksen/kauden rankinginko? Äsken pelasin (oma jengi sijalla 5000+) jotain heroilla pumpattua jengiä vastaan, osasi ihan hyvin pelata ja nousin kolme kertaa tasoihin+jatkoilla voitto. Pisteitä tuli joku hikinen 56. Vastustajan jengillä tai pelillisillä asioilla ei siis ainakaan ole vaikutusta tuohon?

Ja mikä tuo vaikeustasokerroin on tuossa kun noita kolikoita jaellaan? Joku nähnyt siinä joskus jotain muuta kuin 1.20?
 

Hecquefeuille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari-Pekka, Pantse
Niin siis tuota millä perusteella niitä pisteitä saa tuossa kausimoodissa? Kierroksen/kauden rankinginko? Äsken pelasin (oma jengi sijalla 5000+) jotain heroilla pumpattua jengiä vastaan, osasi ihan hyvin pelata ja nousin kolme kertaa tasoihin+jatkoilla voitto. Pisteitä tuli joku hikinen 56. Vastustajan jengillä tai pelillisillä asioilla ei siis ainakaan ole vaikutusta tuohon?
Pinnat tulevat vastustajan rankin mukaan. HUT-tilastot, jengin taso ja pelilliset asiat eivät vaikuta pisteisiin.
 

Barney

Jäsen
57 ottelua, 57 voittoa, 0 tappiota ja vihdoin ykkösdivariin. Saa nähdä, kuinka paljon tasokkaita pelaajia löytyy ykkösdivarista, vai onko sielläkin näitä sankareita, joilla on joukkue täynnä legendoja ja hakevat pelkästään ranteita niillä bureilla ja sullivaneilla. Mikään ei ole mukavempaa kuin alistaa noita täysiä legendajengejä, joillain vitun traviskonecnyilla ja aleksanderbarkoveilla.

Itse olen varmaan vähemmistössä, kun oikeasti tykkäsin tuosta EA:n Series2 ideasta. Itsellä sen verran vähän kolikkoja, että ei saanut rakennettua tarpeeksi hyvää jengiä hyvillä synergioilla, mutta noilla series2 pelaajilla se onnistuu huomattavasti helpommin. Mukavasti napsahti vielä ensimmäisestä pakasta 89 overall Laine, jonka ympärille on ollut mukavaa käydä rakentamaan joukkuetta.
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olenko ihan vähemmistössä, kun suunnattomasti ärsyttää se, että on edes mahdollista kasata jengi, jossa on pelkkiä ovechkeneja ja legendaukkoja. Eikö siinä mene vähän maku. Joskus oli hieno hetki, kun joukkueeseen jostain tsägällä tai suurella säästämisellä sai jonkun huippupelaajan. Nyt se on ihan perussettiä.

Tai sitten olen katkera, kun itselläni paras pelaaja taitaa olla Pekka Rinne, jonka senkin olen pelaamalla tienaamillani kolikoilla ostanut. Kuten muutkin pelaajat. Mutta en panisi pahitteeksi, jos HUTiin joku päivä tulisi palkkakatto, ja pitäisi oikeasti miettiä, että haluaako pitää sen 99-Richardsin siinä ykkösen keskellä vai rakentaa tasaisen semi-hyvän joukkueen.

Ja ei, ei vituta siksi, etten pärjää. Pelasin pari kautta ykkösessä tuolla "paskajengilläni", enkä muutenkaan pelaa pelkkien voittojen takia. Vaan jotenkin tässä on sellainen kaikkihetiparhaatpelaajatmulle-meininki, ja ne oikeat pelaamisen hienoudet jäävät taka-alalle. Enää ei edes saa nautintoa siitä, että voittaa jonkun kiertoranteellaetuyläkulmaan-legendajonnen, kun pidemmän päälle haluaisi vaan pelata hyvää lätkää. Toki on vielä pelaajia, jotka legenda-joukkueillakin pelaavat hyvää lätkää, mutta koko ajan vähemmän.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Samaa mieltä @Ihmepeli :n kanssa. Itsellä edelleen mielenkiinto säilynyt yli 300 HUT-pelin verran juuri sen takia, että pelaamisen ilosta mennään eikä turhaan karhuta kolikkoja tai tehdä muita bisneksiä, että saadaan kaikki parhaat. Tällä hetkellä (joulu-Richardsia lukuunottamatta) paras pelaaja on marraskuussa pakasta vedetty MOV-Steen ja kyllä edelleen jokainen 87-pelaaja lähestulkoon on vahvistus jengiin.

Toki tietäisin, että paremmalla jengillä menestyisin paremmin. Tällä hetkellä 2-divarissa mennään, mutta en vain salli itselle sitä, että pelaajia hankkisin muuten kuin pelaamalla saaduista kolikoista ja niiden tuhlaamisella pakkoihin...

Ymmärrän, että ihmiset näkevät HUT:n idean eri lailla ja se suotakaan myös kaikille. Minulle pelin idea on sama kuin pikkulapsena eli ostaa kaupasta pakkoja ja sormet ristissä toivoa niitä lempipelaajia (joita ei ole tullut kertaakaan)...

Ainoa toive HUT:n suhteen olisi luoda nykyisen systeemin rinnalle mahdollisuus pelata turnauksia/kausia palkkakaton kera. En toki hetkeäkään usko, että näin tulisi tapahtumaan.
 

Pakki#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olenko ihan vähemmistössä, kun suunnattomasti ärsyttää se, että on edes mahdollista kasata jengi, jossa on pelkkiä ovechkeneja ja legendaukkoja. Eikö siinä mene vähän maku. Joskus oli hieno hetki, kun joukkueeseen jostain tsägällä tai suurella säästämisellä sai jonkun huippupelaajan. Nyt se on ihan perussettiä.

Tai sitten olen katkera, kun itselläni paras pelaaja taitaa olla Pekka Rinne, jonka senkin olen pelaamalla tienaamillani kolikoilla ostanut. Kuten muutkin pelaajat. Mutta en panisi pahitteeksi, jos HUTiin joku päivä tulisi palkkakatto, ja pitäisi oikeasti miettiä, että haluaako pitää sen 99-Richardsin siinä ykkösen keskellä vai rakentaa tasaisen semi-hyvän joukkueen.

Ja ei, ei vituta siksi, etten pärjää. Pelasin pari kautta ykkösessä tuolla "paskajengilläni", enkä muutenkaan pelaa pelkkien voittojen takia. Vaan jotenkin tässä on sellainen kaikkihetiparhaatpelaajatmulle-meininki, ja ne oikeat pelaamisen hienoudet jäävät taka-alalle. Enää ei edes saa nautintoa siitä, että voittaa jonkun kiertoranteellaetuyläkulmaan-legendajonnen, kun pidemmän päälle haluaisi vaan pelata hyvää lätkää. Toki on vielä pelaajia, jotka legenda-joukkueillakin pelaavat hyvää lätkää, mutta koko ajan vähemmän.
No et varmasti ole vähemmistössä. Itellä on kaks jengiä, molemmat ykkösessä: toisen oon rakentanu niin et oon haalinu sinne parhaat maholliset pelimannit ja toinen jengi on ns. ilmanen, eli siellä on ilmaispakoista sun muualta tulleita pelaajia, suurin osa 82-85 kokonaisuuden kavereita plus noi joulupelaajat mitä saatiin. Euroakaan en ikinä ole pakkoihin käyttänyt. Mielestäni ihan pelaamallakin saa todella kilpailukykyisen jengin jolla pärjää kyllä ketä vaan vastaan. Tolla heikommalla jengillä joutuu sit pelaamaan vähän luovemmin ja tarkemmin. Mun mielestä se on ihan kivaa vääntää välillä heikommalla joukkueella parempia vastaan. Olishan se kiva jos ei niin helpolla sai ihan hyvää jengiä, et porukka joutuis tekeen vähän kompromisseja kokoonpanon suhteen jos haluaa sinne jonkun kalliimman kaverin pyörimään.
 

Snoga

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko täällä kukaan kokeillut tuota uutta synergiaa röntgenkatse? Kyseinen synergia antaa siis jokaiselle pelaajalle bonuksen +4 lämärin tarkkuuteen, rannelaukauksen tarkkuuteen ja syöttämiseen ja mitä tuossa kolme peliä testasin, niin huomasin todellakin eron pelaajien laukaisutaidoissa. Helpolla tuota röntgenkatsetta ei saa aktiiviseksi, koska siihen vaaditaan 10 pojoa ja pelistä ei tällä hetkellä löydy kovinkaan montaa pelaajaa, joka antaisi useamman pisteen tuolle synergialle. Lisäksi EA ei ole ainakaan vielä laittanut yhtään uutta koutsia, joka antaisi sen perinteisen +3 yhteenkään näistä uusista synergioista, joten sekin tuo omanlaisen haasteensa joukkueen rakentamisessa.

Sanonpahan kuitenkin, että röntgenkatse (X) + joukkueen ratas (TW) + pyörityspeli (CG) + suorien laukausten teho (1T) ja rajut ranteet (WW) toimii erittäin maukkaasti yhdessä. Tällaisella tiimillä sain kaikki nämä synergiat päälle (S2 tarkoittaa näitä hopeisia uusia kortteja):

Sullivan - Richards - MOV McDavid
Versteeg - Malhotra 92 - IPOTG Cirelli
Marner S2 - Koivu TOTW 89 - Tanguay ASG 87
Konecny S2 - IPOTG Lundqvist - S2 Saad

Burns S2 - Grossmann 92
Ristolainen - Foligno S2
POTG Parayko - Rielly S2

Emery 92
Stalock

Fiddler koutsina.
Nelosen keskellä oleva IPOTG Lundqvist on niin täydellinen kaveri täyttämään puuttuvat synergiat, kun hän antaa +2 1T, +1 TW ja +2 X. Suosittelen.
 
Molemmat sekä Kopitar. Ja "oldschool" rosteriin kannattaa metsästää spessukortteja.
Molemmat ostinkin, minkä mahdollisti pakasta saamani S2 Duchene, jonka hinta meni miltei yks-yhteen Malkinin hinnan kanssa. Elikkä Malkinin ja Seguinin nyt hommasin, joista maksoin vähän rapia 60 kiloa kappaleelta. On tämä mennyt hulluksi. Evgeniltä muuten kahdella ensimmäisellä laukauksella maalit. Ei paha.

Edit: Kopitarille en näe mitään käyttöä. 30k näytti olevan vähän aikaa sitten hintaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Edit: Kopitarille en näe mitään käyttöä. 30k näytti olevan vähän aikaa sitten hintaa.

Kopitar yhteen Bergeronin ja Marnerin kanssa. Täydellinen kolmoskolmikko jos ei ole miljoona-Make joka joukkuetta kokoaa. Toki on suotavaa että synergioista CG ja TW ainakin käytössä.
 
Kopitar yhteen Bergeronin ja Marnerin kanssa. Täydellinen kolmoskolmikko jos ei ole miljoona-Make joka joukkuetta kokoaa. Toki on suotavaa että synergioista CG ja TW ainakin käytössä.
Mov-Bergeron löytyy itseltä ykkössentterin roolista. On muuten huima jätkä. Ja nyt tullut vähän ajan sisään pari updatea. Pari vielä, niin menee Richardsin ohi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tältä näyttää meikäläisen tiimi nykyään ja olen erittäin tyytyväinen pelaajiin ja otteisiin näillä!
Synergioista päällä WW, OJ, DR, CG, B, TW.

Hall - Giroux TOTW 89 - Stamkos
Bobby Hull ASG 89 - Linden - Kurri WCOH 92
Strome IPOG 88 - Bergeron TOTW 89 - Kessel TOTW 88
Grabner TOTW 86 - Richards 95 - Mackinnon WCOH 88

MacInnis - Niedermayer
Weber - Wilson MS 90
Saarijärvi IPOG 86 - McDonagh S2

Hart IPOG 82
Bobrovsky TOTW 89
Carter Hart on ollut ihan huikea maalissa. Aluksi hommasin vain synergioiden takia kakkosmaalivahdiksi, mutta sitten Bobrovsky päästi ihan helvetin helppoja useamman muutamaan peliin, niin ajattelin Hartia kokeilla ja nyt taidan olla 14 pelin voittoputkessa ja Hart poimii gamesavereita.

Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää tällä joukkueella.
Olen nyt viimeiset 10 peliä pelannut niin, että laitureiden mailat ovat laitaa kohti. Onetimerit tietysti kärsivät, mutta kiekkoa on helpompi kuljettaa laitaa pitkin ja yrittää polkea pakkien ohi. Kyllä niitä onetimereitakin saa hyvin silti pommitettua, kun hyökkäysalueella vaihtuu tilanteet ja paikat. Pakeilla on lavat keskelle ja onetimereita tulee joka paikasta, kun tilaisuus on.

 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mikä juttu tää on, kun jotkut käyttää hyökkääjiä puolustajina ihan normiketjuissa? Äsken tuli vastaan kaveri, joka käytti ykköspakkiparina Grabneria ja Marneria ja Palmu taisi olla kolmospakkiparissa. Eihän tässä oo mitään järkeä, että hyökkääjiä peluutetaan pakkeina normiketjuissa.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Mikä juttu tää on, kun jotkut käyttää hyökkääjiä puolustajina ihan normiketjuissa? Äsken tuli vastaan kaveri, joka käytti ykköspakkiparina Grabneria ja Marneria ja Palmu taisi olla kolmospakkiparissa. Eihän tässä oo mitään järkeä, että hyökkääjiä peluutetaan pakkeina normiketjuissa.

Kyllä siinä joidenkin pelaajien kohdalla on. Mulla vetelee Kesler tällä hetkellä kakkosparissa. Kun nuo kiekolliset taidot eivät niin ihmeelliset ole, mutta nopeutta ja puolustustaitoja löytyy. Toimii varsin hyvin.
 

motamoro

Jäsen
Kyllä siinä joidenkin pelaajien kohdalla on. Mulla vetelee Kesler tällä hetkellä kakkosparissa. Kun nuo kiekolliset taidot eivät niin ihmeelliset ole, mutta nopeutta ja puolustustaitoja löytyy. Toimii varsin hyvin.

Uskon että @heketsu88 tarkoitti, ettei ole mitään järkeä kun peli "sallii" tuon, eikä sitä etteikö se olisi pelissä järkevää niin tehdä.
 

motamoro

Jäsen
Miksei sallisi, kun oikeaki NHL sen sallii? Itse en tuota tosin harrasta. Joskus koitin Bissonettea kolmosparissa, niin peli meni pitkäksi aikaa ihan sekaisin. Tiedä sitten, oliko vaikutusta.

Tarkoitin sallimisella sitä, että pelaajan arvot eivät huonone. Vai väitätkö hyökkääjän olevan yhtä hyvä puolustajana kuin hyökkääjänä oikeassa NHL:ssä (jos Burnsiä ja Buffya ei lasketa, heh). 89 ovr pelaaja hyökkääjänä ja pakkina on sen 89 ovr tasoinen eivätkä attribuutit muutu. Sen sijaan FUT:ssa esim. Ronaldon kokonaisarvot laitahyökkääjänä on 91 ja laitapakkina 61, mielestäni hivenen realistisempaa kun arvot ovat sidottu pelipaikkaan vaikka sitä Ronaldoa voi pakiksi laittaa niin se ei ole siellä yhtä hyvä.
 
Tarkoitin sallimisella sitä, että pelaajan arvot eivät huonone. Vai väitätkö hyökkääjän olevan yhtä hyvä puolustajana kuin hyökkääjänä oikeassa NHL:ssä (jos Burnsiä ja Buffya ei lasketa, heh). 89 ovr pelaaja hyökkääjänä ja pakkina on sen 89 ovr tasoinen eivätkä attribuutit muutu. Sen sijaan FUT:ssa esim. Ronaldon kokonaisarvot laitahyökkääjänä on 91 ja laitapakkina 61, mielestäni hivenen realistisempaa kun arvot ovat sidottu pelipaikkaan vaikka sitä Ronaldoa voi pakiksi laittaa niin se ei ole siellä yhtä hyvä.
Aa, aivan. Kiitos täsmennyksestä. Oikeassa olet.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Uskon että @heketsu88 tarkoitti, ettei ole mitään järkeä kun peli "sallii" tuon, eikä sitä etteikö se olisi pelissä järkevää niin tehdä.

No tarkoitin kyllä molempia. Eihän varsinaisia pakki-pelaajia kannata peliin edes laittaa, jos pelaajat alkavat käyttään hyökkääjiä pakkeina. Eihän tässä pelissä voi kenttäpelaajaakaan laittaa maalivahdiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös