Porukka tuntuu ottavan hieman liian vakavasti koko NHLWAMin. Ohjelmahan on kasattu Putkolan ja Mannisen hupailureissusta Amerikkaan, jossa veijarit käyvät morjestamassa kovinkin epävirallesesti suomalaisia änärijätkiä ja mainostavat samalla Bille Beinon vaatteita ja muita sponsseja. Nuo sepät kun eivät ole mitään toimittajia, niin on kai aika sama kenen kanssa ne siellä jutustelevat. Nättejä blondeja on aina hieno nähdä ja onhan noilla molemmilla ammatikiekkoilija poikakaverina.
Itseasiassa Juhani "putcola" Putkonen on kylläkin medianomiksi valmistunut Jyväskylästä :)
Sinä päivänä kun medianomit lasketaan ihan oikeiksi toimittajiksi, niin eläinlääkärit voidaan varmaan heittää sitten suoraan synnytyssaliin tuuraamaan. Näin niinkuin porilaisen medianomin näkökulmasta. Hymiö.
Ja joo. Kyllä moni medianomi on toimittaja, mutta ei medianomi-koulutus mitenkään erityisesti toimittajaksi preppaa kyllä. Ni.
Ehkä toivoisin vähän pidempiä jaksoja, mutta onko niitä sitten vaikea toteuttaa, jos ei vaan saa laadukasta matskua.
Eikös tämä enemmän ole Juho Mannisen, kun sarjan tuottajana lukee "J-Man productions", Putkonen taas BilleBeino äijiä ja tuo sitä esille noissa. Tosin ei ne mun mielestä BilleBeinoa mitenkään ylimainosta tuossa, mitä nyt saattaa päällään olla vaatteita.Se kausi jossa pyörittiin Rämön kanssa Calgaryn hallin uumenissa sun muuta, on toistaiseksi ollut paras. Tämä nykyinen kausi taas on ollut pelkkiä twitter-kysymyksiä ja varsinkin Teräväisen ja Ahon ilmeistä näki toisessa jaksossa ettei voisi vähempää kiinnostaa vastailla niihin.
En tiedä onko ukoilla alkanut sitten väsy painamaan vai mitä, mutta tuskin tämä tuotanto ainakaan rahasta jää kiinni - kiitos Putkosen. Varsinkin Manniselta tulee ajoittain oikeasti hyviä kysymyksiä, mutta sekin unohtuu kun seuraava kysymys on luokkaa "hodari vai BMW".
Ja joo, tiedän että pilke silmäkulmassa tätä hommaa tehdään, mutta kun mahdollisuuksia olisi paljon parempaankin. Billebeinon rinkirunkkauskaan ei ärsytä enää niin paljoa.
Mä olen aina mieltänyt WAMin viehätyksen tulevan siitä, että noihin pelaajiin tutustutaan persoonina sen jääkiekkoilun takana. Kaikista pelaajista löytyy kymmenittäin haastatteluja joissa puhutaan jääkiekosta, mutta vähemmälle jää ihan ymmärrettävästi tämä puoli, missä nähdään millainen tyyppi siellä on, kun ei tarvitse edustaa työnantajaa tai puhua pelkästään omasta duunista.Nutin jaksosta jäi kyllä mieleen kysymys "minkälainen merkitys sillä on, kuka siinä vieressä pelaa". Kyllähän sitä on itekkin aina välillä miettinyt, mutta kyllä mä yllätyin, että Markus sanoi Murrayn olevan se match made in heaven. Mutta joo noita kysymyksiä lisää, eikä "Mikä on haukiputaan paras kebab", tuosta kun ei saa irti kun pari haukiputaalaista.
Manninenhan pelailee lätkää edelleen, nykyään kakkosdivarissa Viikingeissä. Mä näkisin ton konseptin paljon tylsempänä jos siellä olisi joku Ari Vallin ja Petteri Nokelainen tekemässä samaa ohjelmaa. Putcola tuo mun mielestä ihan kivaa väriä, kun jätkä ei lätkästä katsojan roolia enempää tiedä, niin ei kysy sitten niin lätkään liittyviä asioita. J-Man taas pelaajana osaa kysyä lajiin liittyviä asioita, mutta kun itsekin divarijyrä niin isommat sarjat kuitenkin vieras maailma. Optimaalinen pari mun mielestä.Putcolan tuomaa lisäarvoa ohjelmalle olen myös vähän pohtinut. Mitä ilmeisimmin J-Man on se, joka tuon leikkaa ja editoi ja on myös se, jolla pysyy jutut paremmin asiallisina ja aiheessa. Putcola lukee kysymyksiä twitteristä ilman kovin suurta valmistautumista ja muistaa aina väliin heitellä että Aho on maailman paras. Kai asia on otettava niin, että parina nuo hommia painaa ja varmaan toisiaan täydentävät. Ihan kaikki viisi vuotta vanhat läpät mua ei kuitenkaan meinaa enää naurattaa.
Nutivaarassa hauskinta oli juurikin se, ettei mies tuntunut vielä itsekään ymmärtävän olevansa jääkiekkoammattilainen ja tienaavan miljoonia. Todella nöyrän oloinen tyyppi muutenkin ja kyllähän hänen historiansakin kertoo, ettei siellä olla mitään ilmaiseksi saatu. Huikea persoona kaikin puolin.Nutivaaran jakso oli piristävä poikkeus, sillä itse haastateltava oli aito oma itsensä ja se nöyrä pohjoisen pojan persoona on aika hauska kontrasti siihen mitä mies elääkseen tekee. Hänen kanssaan päästiin paremmin kiinni siihen puoleen, jota minä haluan näistä pelaajista nähdä.
Kimmoa onneksi pääsee kuuntelemaan noissa Kimattia -podcasteissa, taitaa olla itelläkin 3 jaksoa jäänyt nyt välistä.Yleisesti ottaen muutenkin kaikista sarjassa esiintyneistä suomalaiskiekkoilijoista on jäänyt mieleen nöyryys, todella jalat maassa -tyyppejä kaikki. En ole ihan varma päästäänkö kuulemaan Kimeä tämän kauden jaksoissa, mutta häntä ja hänen tarinoitaan kuuntelisi mielellään vaikka koko loppuelämän. Ja sitä naurua.
Vähän off-topicia mutta on jo pitkään mietityttänyt tuo Bille Beinon logo kun sattuu olemaan lähes täysin yksi yhteen GI Joe/Action Force-sarjassa nähdyn ninjalogon kanssa: arashikage ninja clan tattoo - Google-haku
Käsittääkseni kuitenkin miljoonabisnestä tehdään niin ihme ettei tästä ole ollut isommin keskustelua tai sitten olen itse vain missannut sellaisen. Luulisi että lelufirma Hasbroa voisi moinen kiinnostaa kun kyseessä on kuitenkin käytännössä suora kopio. Suomessahan Action Force oli melko suosittu tuossa 80-90-luvun taitteessa että varmasti sieltä tarttunut Leinon mukaan. Tai kuka sen palkkilogon ikinä onkaan "keksinyt".
Aasialaisesta symboliikasta molemmat, mutta eivät kyllä ole samanlaiset. Tuo sinun linkittämäsi on "palkkeina" (ylhäältä alas) katkaisu-täysi-katkaistu-täysi-katkaistu-täysi, eli niinkun tiiliseinässä joka toisen rivin katkein on samassa kohdassa, ja muodoltaan se on selkeästi korkeampi kuin leveä. Bille Beinon logo on "palkkeina" täysi-katkaisu-täysi-täysi-katkaistu-täysi ja muodoltaan selkeästi lähempänä yhtä suurta korkeutta ja leveyttä (en ala mittaamaan).
Olen tästä samaa mieltä.Ei taida yhtäläisyydet riittää jos tuota ensin mainittua on edes muotosuojattu ja/tai suojaus voimassa. Kyseessä on kuitenkin kaikkitietävän internetin mukaan ensin mainitun kohdalla suoraan Bagua - Wikipedia symboliikan mukaisesti trigrammina "vesi" ja "tuli". Bille Beinon kohdalla se olisi 2 x "tuli". Aina voi toki yrittää yleisesti tunnettujen symbolien laajaa kaupallista omimista, mutta ei ainakaan euroopan markkinoilla menisi varmaankaan läpi moinen vaade.
Nojaa, kyllä nämä mun mielestä aika samanlaisia ovat:
https://res.cloudinary.com/teepubli.../v1512429690/production/designs/2140088_1.jpg
https://pbs.twimg.com/profile_images/426753004524412928/WNdWMKAK_400x400.jpeg
Tuosta selityksestä tulee mieleen Prinssille morsian-komedian kohtaus jossa McDonaldsia plagioiva pikaruokaketju selittää samanlaisuutta sillä että Mäkkärillä on kultakaaret, heillä vain kultaiset kaaret.
Se kausi jossa pyörittiin Rämön kanssa Calgaryn hallin uumenissa sun muuta, on toistaiseksi ollut paras. Tämä nykyinen kausi taas on ollut pelkkiä twitter-kysymyksiä ja varsinkin Teräväisen ja Ahon ilmeistä näki toisessa jaksossa ettei voisi vähempää kiinnostaa vastailla niihin.
En tiedä onko ukoilla alkanut sitten väsy painamaan vai mitä, mutta tuskin tämä tuotanto ainakaan rahasta jää kiinni - kiitos Putkosen. Varsinkin Manniselta tulee ajoittain oikeasti hyviä kysymyksiä, mutta sekin unohtuu kun seuraava kysymys on luokkaa "hodari vai BMW".
Ja joo, tiedän että pilke silmäkulmassa tätä hommaa tehdään, mutta kun mahdollisuuksia olisi paljon parempaankin. Billebeinon rinkirunkkauskaan ei ärsytä enää niin paljoa.
Juurihan nuo haastettelivat Teräväistä ekan pelin jälkeen kopissa. "Aho menee varmaan vielä puntilla perään". Ehkä niistä ei ole vain sopivaa materiaalia.Eikö näitä poikia päästetä enään joukkueiden pukukoppeihin, kun ei yhtään ole tällä kaudella sieltä vielä kuvaa?
No hitto, miten onnistuinkin missaamaan tuon pätkänJuurihan nuo haastettelivat Teräväistä ekan pelin jälkeen kopissa. "Aho menee varmaan vielä puntilla perään". Ehkä niistä ei ole vain sopivaa materiaalia.
Aika paljon turhaa paskaa ollut joo. Voisiko olla, että tällä kaudella on reilusti enemmän jaksoja vaan, kun ensikin jakso menee vielä Columbuksessa Twitter Q&A parissa? Vai kiertääkö ne vaan vähemmän paikkoja sitten? Toivottavasti ei. Enemmän toivoisi keskustelua noiden pelaajien kanssa ja fiiliksiä sieltä pukukopista pelien jälkeen, mutta ei oo nyt siltä näyttänyt.Ei lähde ei. Tietysti Mannisen ja Putkosen kannalta hienoa, että pääsivät ihan oikealle NHL-kentälle vetelemään rankkareita sun muuta, mutta eipä tuosta peruskatsoja oikein saa mitään irti. Acon-haasteet skippaan suosiolla.
Toistaiseksi ainoa tietopaketti Columbuksesta on se, että siellä pääsee ajamaan akkukäyttöisillä scooteilla ja että lokakuussa siellä on edelleen kuuma. Aika paljon tietoa tullut, kun kuitenkin neljä jaksoa jo siellä pyöritty.