NHL-Tulokkaat 2008-2009

  • 16 651
  • 53

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tuolla ei nähdäkseni ole juurikaan merkitystä, koska Calderia ei jaeta minkään faniäänestyksen perusteella.

Kyllä kyllä, Rinnehän suorastaan dominoi!

En väittänyt että Calderia jaetaan faniäänestyksen perusteella enkä myöskään väittänyt että Rinne olisi dominoinut ketään maalivahtia missään vaiheessa urallaan. Jos voit unohtaa sen, että olen suomalainen ja mun nimimerkin alla lukee Nashville Predators niin voit ehkä nähdä jotain järkeä siinä mitä seuraavaksi kirjoitan.

Jos saisin yksin valita Calderin voittajan ja mulla olis vaihtoehtona kaksi täysin yhtä hyvää ehdokasta (most proficient) jotka olisivat Rinne ja Mason. Ilman muuta valitsisin kanadalaisen vaihtoehdon. Valitsisin sen koska tätä liigaa pelataan tuolla Pohjois Amerikassa (pääsääntöisesti) ja Masonin voitolla on varmasti suurempi hyöty tälle liigalle kuin Rinteen voitolla. Voit kuvitella otsikoita joita Masonin voitosta mahdollisesti tulee: "Nuori sensaatiomaalivahti liittyy sellaisten huippujen joukkoon kuin Terry Sawchuk, Ken Dryden, Martin Brodeur".

Seuraan tätä liigaa koska se on maailman paras kiekko-liiga monessakin mielessä. Kaikki pienet asiat jotka mahdollisesti ylläpitävät tän liigan tasoa tai nostavat sitä on vain hyväksi mulle, fanina. Nashvillen kannattajana mulle on ihan sama tuleeko kauden lopuksi jotain yksittäisiä pystejä vai ei. Tärkeämpää on esim se, että saavat pidettyä Rinteen vielä monta kautta täällä.

Pelkästään tilastojen perusteella Mason on tottakai hivenen parempi. Varmasti mahdolliseen Calderin voittoon vaikuttaa myös se, että Mason on päässyt pelaamaan yhdeksän ottelua enemmän ja voidaan ehkä sanoa että on nopeammin pystynyt nappaamaan joukkueensa ykkösmaalivahdin tittelin. En siis tiedä miten Masonin syksy meni, mutta ainakaan Rinne ei alkuun saanut kunnolla startteja. Johtuen osittain huonosti menneistä harjoitusotteluista ja siitä että valmennusjohto alustavasti luotti Ellikseen enemmän.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Laitetaan nyt tämäkin tänne, eli Calderin pokkaa tänä vuonna joku kolmikosta Steve Mason, Bobby Ryan, Kris Versteeg. NHL.com:in uutinen asiasta.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Laitetaan nyt tämäkin tänne, eli Calderin pokkaa tänä vuonna joku kolmikosta Steve Mason, Bobby Ryan, Kris Versteeg. NHL.com:in uutinen asiasta.

Aika perinteisesti taas otetaan siihen pistepörssin kärkinimet ja toki Mason ihan ansaitusti. Versteegin tilalla olisin mielelläni nähnyt vaikkapa Wheelerin tai Doughtyn.
 
Mitä nyt näitä junnuja on tullut seurailtua niin tämän kauden parhaat mielestäni:

Bobby Ryan - maaleja, maaleja, maaleja. muuten aika tylsän, tutun ja turvallisen oloinen pistenikkari.

TJ Oshie - Mielettömän hauska seurata kyseisen pelaajan otteita, sai itseasiassa minut ajattelemaan Bluesia mielenkiintoisena joukkueena hetken kunnes tulin toisiin aatoksiin, kauden kohokohtana voisi sanoa tuon jatkuvan Nashin pommittamisen.

Blake Wheeler
- Kaverin nimikin kuullostaa jo tähtipelaajalta. Isokokoinen Bruins jyrä joka oli toisena heti David Krejcin jälkeen joukkueen sisäisessä +/- tilastossa.

Kris Versteeg
- Pisteiden valossa alkukausi parempi kuin loppukausi mutta roolikin vaihtui hyökkäävästä puolustavaan kesken kauden, mielestäni potentiaalia korkeammalle kun pisteet antavat ymmärtää. Energinen pelaaja joka jo nyt ymmärtää pelin eri osaalueita mielettömän hyvin.

Ja sitten on tämä maalivahtikaksikko kina mihin en henkilökohtaisesti tahdo osallistua koska sekä Pekka Rinne että Steve Mason vaikuttavat erittäin hyviltä läpi kauden enkä minä oikeasti osaa sanoa maalivahti pelistä mitään muuta kuin sen mitä näkee stateista niin olen mielummin hiljaa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Jukurit vs Pelicans
  • 2.74
  • 4.35
  • 2.36
KooKoo vs Lukko
  • 3.20
  • 4.15
  • 2.02
SaiPa vs HIFK
  • 2.66
  • 4.05
  • 2.34
Sport vs KalPa
  • 2.80
  • 4.05
  • 2.24
TPS vs Kärpät
  • 2.36
  • 4.10
  • 2.62
Tappara vs JYP
  • 1.55
  • 5.00
  • 4.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös