NHL-pörssiveto 2022–2023

  • 7 212
  • 134

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Pistetääs nyt omia hajatelmia jengistä.
-Muutamalta pelaajalta toivon ehjää kautta (Kucherov, Malkin, Eichel), heistä toki jokainen aika monen muunkin jengissä.
-Hughesilta toivon samaa tai jopa parempaa virettä kuin viime kaudella, saumat ennusteen 90 pisteeseen pitäisi olla ihan todelliset
-Barrielta odotan ja toivon paluuta samoille tehoille kuin Coloradosta lähtiessään ja ensimmäisellä Edmonton kaudella oli. Yllätyin, että olin ainoa hänet varannut.
-Chabotilla on täydet mahdollisuudet takoa kovaa tulosta tämän kauden Ottawassa, hieman yllätyin kuinka harva hänetkin lopulta valitsi. Toki samoilla hinnoilla ja pistemäärillä pyöri lukuisia pakkeja, joten juuri tuossa haarukassa saatiin hyvin hajontaa eri joukkueiden välille.
-Matt Murray on hieman jokerikortti. Toisaalta voi pelata 50-60 peliä ja voittaa kovan jengin takana reilusti yli 30 matsia tai toisaalta saattaa hajota käsiin parin matsin jälkeen. Hinta oli onneksi varsin pieni ja maalivahdeilla se hinta/pistesuhde on heikoin mielestäni.
-Kovasti harkinnassa oli mm. Petterson, Kuzmenko, Batherson ja Stützle hyökkääjistä sekä Q. Hughes (kukaan ei valinnut!) ja Owen Power. Batherson olisi varmaan muuten päätynyt jengiin, mutta Kanadan U20-seksiskandaali tuo ison riskin häneen liittyen. Uskon Vancouverin parantavan ja varsinkin Pettersonin pelaavan kovan kauden. Kuzmenkolla hyvät saumat siinä sivussa vetää kova kausi.
-Krejcin unohdin totaalisesti, mutta tuskin olisin valinnut kuitenkaan jengiini.

Itsekin pidin tästä uudesta 7+5+1 formaatista enemmän kuin aiemmasta. Ainakin saatiin sitä kaivattua hajontaa vaikka osa pelaajista tulikin melkein kaikkien valitsemaksi.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Tässäpä vielä linkki kausiseurantaan. Ihan kauden jokaisena päivä en lupaa päivittäväni seurantaa, mutta enköhän taas melkoisen tiheää pysty päivityksiä tekemään.
Jos tulee kehitysideoita, niin pistäkää viestiä ja katsotaan onnistunko niitä lisäilemään. Nuo pelaajakohtaiset sivut piilottelen näkyvistä sitä mukaa, kun he ovat saaneet pelin alle ja pääsen päivittämään heidän tilastosivut tälle kaudelle.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutama kommentti omasta joukkueesta. Malkin, E. Kane kaksikko ja Jack Hughes oli ne joita pyörittelin mukaan. Sitten päädyin Nugent Hopkinsiin ajattelin että pelaa nyt ensimmäisen oikeasti ison kauden. Kane puolestaan on sattuneesta syystä hieman liian arpa. Jokerina tuli Horvat en edes tiedä miksi.

Malkin ja Kane jäi pois osin siksi koska molemmat oli parhaat ja oikeastaan ainoat järkevät vaihtoehdot 225 kategoriassa ja tuntui että molemmat pitää valita sen vuoksi että saa tasan 4milj. Ja sitten ajattelin ettei voi tuolla perusteella, siis pelkän hinnan vuoksi valita, vaikka olisivat voineet olla hyviä.

Carolinasta mietin useampaa hyökkääjää mutta eipä tullut ketään joukkueeseen.

Rantanen näyttäisi olevan pelaaja jota ei löydy juurikaan muilta ja Horvat.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Lisäyksenä vielä, että tuo uusi 225 000 hintaluokka ei toimi vielä kovin hyvin, kun sen kanssa ei pysty kikkailemaan samalla lailla kuin muiden hintaluokkien kanssa. Tai vähintään se vaatisi saman hintaluokan pakkien ja maalivahtien kohdalle. Tuli vaan mieleen tuosta edellisestä viestistä.
 

HIFK89

Jäsen
Mun mielestä tosta puuttuu myös vielä pakeilta 75-84/85+ ja hyökkääjiltä 95-104 ja 105+ luokat tai jopa vielä 105-114/115+ McDavidin pitäisi maksaa niin paljon että muu jengi kärsii ja muutkin toptop pelaajat.

Edit. Eli tulisi pohdinta otatko JT Millerin 500k vai McDavid 600k. Nyt molemmat 500k.
 

Zohan

Jäsen
Yllättävää, että kenelläkään ei ole Barkovia, Marneria, Crosbyä tai Panarinia.

Myös se, että Josia ei ole kenelläkään. Olen näköjään ainut, mutta silti ylpeä Svechnikovin, Tuchin, Ekbladin ja K'Andre Millerin omistaja. Aika surkeat arviot sain tuossa ennusteessa, mutta tyytyväinen olen valintoihin.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Myös se, että Josia ei ole kenelläkään. Olen näköjään ainut, mutta silti ylpeä Svechnikovin, Tuchin, Ekbladin ja K'Andre Millerin omistaja. Aika surkeat arviot sain tuossa ennusteessa, mutta tyytyväinen olen valintoihin.
Tästä viestistä innoittuneena kävinpä sitten pyöräyttämässä CBS:n projektioiden pohjalta luvut exceliin. En nyt tiedä antoiko tämäkään ennuste varsinaisesti sen parempaa arviota sinulle :)
 

Zhaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Avataanpa myös omia valintoja. Aluksi toki kävin joka joukkueen läpi etsien timantteja. Kuin myös kunkin pelaajan pisteitä tarkistaen ja että ei kukaan unohdu.

Joukkueen rungoksi muodostui hintalaatusuhteeltaan mielestäni parhaimmat, eli McDavid, Kucherov, Eichel, Makar ja Doughty. Tämän jälkeen mielessä oli nuoret, potentiaaliset pelaajat, jotka nostavat todennäköisesti tasoaan. Tiimiin siis Jack Hughes, joka pelasi jo viime kaudella yli PPG tahdissa ja Bowen Byram, joka tulee ottamaan koko ajan isompaa roolia Avalanchen pakistossa.

Katse kohdistui sen jälkeen maalivahtiin, johon en halunnut liikaa panostaa pisteodottaman suhteessa esim. hyökkääjiin ollessa pienempi. Kolme hyvää vaihtoehtoa tähän oli, Georgiev, Murray ja Binnington. Georgievin ja Murrayn osalta tilanne oli epävarmempi, kilpailu ykkösveskan paikasta ko. joukkueissa on kovempi. Valinta kohdistui siis Binningtoniin, jonka pitäisi olla selvä ykkönen Bluesissa tällä kaudella. Epävarmuuksia liittyy toki häneenkin ja oli 100k kalliimpi kuin edellä mainitut jantterit.

Lopun joukkueen hintarakenteen olin päättänyt, kyse oli vain kenet mistäkin hintaluokasta valitsee. 500k vaihtoehtoina olivat itselleni Draisaitl, Matthews ja MacKinnon, arpa osui tällä kertaa AM34:seen, vaikka varsinkin Drai oli vaikea ohittaa. 225k luokassa otin E. Kanen, jonka kanssa piti huomioida McDavid factor ja Matt Boldyn, joka on erittäin potentiaalinen kaveri. Itse asiassa ihmettelin että olin ainoa, joka Boldyn valitsi mutta siihen tietty vaikuttaa myös ketjukaverit, jotka eivät Boldylla Wildissa ole aivan ykköstasoa, kun ei juuri Kaprizovinkaan kanssa pääse pelaamaan. Harkinnassa olivat myös Malkin ja Batherson, mutta Malkin on todella saikutusherkkä ja Bathersonista ei voinut tietää että vaikuttaako se juniorihomma vielä jotenkin.

300k pakiksi olivat vaihtoehtoina Heiskanen, Chabot, E. Karlsson ja Bouchard. Sharkseihin ei löytynyt tarpeeksi luottoa että olisin Världens bästan ottanut. Bouchardista ei ollut varmuutta että pääseekö ykkösyyveeseen. Taitaa Barrie olla edelleen siinä suhteessa edellä? Tiukka valinta Heiskasen ja Chabotin väliltä, mutta valinta osui jälkimmäiseen Senatorsin vahvistuneen joukkueen myötä.

Viimeinen valinta oli 200k pakki ja olin jo kirjoittanut Chychrunin nimen, kunnes huomasin että on loukkia eikä pääse välttämättä aloittamaan kautta. Melkeinpä heitin sitten kolikkoa; Powerin ja Lundkvistin väliltä. Valinta osui Lundkvistiin, koska Stars on laadukkaampi kuin Sabres ja Lundkvist näytti päässeen pelaamaan yv:tä ja Lindellin parina. Mikäs siinä pelatessa, kun Esa hoitaa oman pään ja tämä Henrik Lundqvistin mutaatio pääsee hyökkäämään vapaammin. Näen toki myös paljon potentiaalia Lundkvistissa, en häntä olisi muuten valinnut.

Luottoni joukkueeseen on, sanotaanko positiivisen odottava.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
No voihan helvetti.. eipä tuo riski nyt sit tainnu kannattaa.
Eipä tuo nyt ole kuin nelisen viikkoa sivussa eli menettää 6-7 starttia, joista olisi varmaan maksimissaan 4 voittanut. Toki voi aina loukkaantua uudestaan, mutta jos tämä on ainoa pätkä jonka missaa, niin on edelleen sen 150k arvoinen helposti.
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Eipä tuo nyt ole kuin nelisen viikkoa sivussa eli menettää 6-7 starttia, joista olisi varmaan maksimissaan 4 voittanut. Toki voi aina loukkaantua uudestaan, mutta jos tämä on ainoa pätkä jonka missaa, niin on edelleen sen 150k arvoinen helposti.

Tuo "toki voi aina loukkaantua uudestaan" sai kyllä todennäköisyyssysäyksen tämän eilisen uutisen myötä. :D Tippui kyllä luotto ainakin itselläni siihen, että miten se miehen kroppa kestää.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Muutenhan tuli lahjoitettua rahat hyväntekeväisyyteen, mutta onneksi vaihdoin Landeskogin vielä pois vaikka sekin jossain välissä oli hahmottelussa. Toki en tässä vaiheessa ollut vielä tsekannut tuota injury tilannetta.
 

Filari

Jäsen
Jaahas voi perseenreikä. Aattelin, että mun salainen ase Vrana ois kääntänyt mulle tämän kauden. On kuitenkin ilmeisesti mentaalipuolen/alkoholi/päihde jotain ongelmia ja on poissa varmaan aika pitkään.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Jaahas voi perseenreikä. Aattelin, että mun salainen ase Vrana ois kääntänyt mulle tämän kauden. On kuitenkin ilmeisesti mentaalipuolen/alkoholi/päihde jotain ongelmia ja on poissa varmaan aika pitkään.
Mulla oli Vrana pitkään suunnitelmissa, mutta nappasin sitten kuitenkin E. Kanen. Kerrankin näin päin.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Joo-o ei kauhean hyvin mene. Odotellaan Matthewsin ja Hughesin heräämistä. Holloway sivussa ja Kuzmenko ei ole vakuuttanut kuten ei ole koko Vancouver muutenkaan. Powerillakaan ei ole lähtenyt. Osa ns. varmoista pistemiehistä on aloittanut kauden hitaasti ja sitten nämä arvat ovat osoittautuneet toistaiseksi huonoiksi. Harmittaa, kun vaihtoehdot keitä mietin ovat pelanneet hyvin eli Peterka ja Addison. No mietin kanssa Quinnia ja Holtzia, joten olisi valinnat voineet mennä myös huonommin.

Homma alussa toki vielä, joten katsellaan.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Noin kymmenesosa peleistä on nyt pelattu ja oma sijoitus on 12. Murray petti ja loukkaantu heti ja ilman molaria ollaan jääty pikkasen kärjen tahista. Muuten meno on ollut kohtuu lähellä Nelosen kanssa samaa, toki hyökkäyksen ainoa ero on minun Malkin ja hänen Batherson. Puolustuksessa samaa on vain Chabot ja Doughty, mutta loput kolme ovat molemmilla liki samoissa pisteissä. Noh, kausi on pitkä ja vielä voi mitä vain tapahtua. Tässä nyt vaan täytyy toivoa, että jengi ja varsinkin Murray paluunsa jälkeen pysyisi kasassa sekä pakeista varsinkin Barrie saisi tehoja hieman nykyistä enemmän.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä peli on kyllä pitemmän aikavälin kidutusta. Joka aamu saa kärsiä, kun katuu omia valintojaan.
Juu kyllä sitä huomasi taas laitettua roposet hyväntekeväisyyteen. Toisaalta jos Matthews ja Pate sais jotain aikaan niin tilanne voisi olla toinen tai ainakin oltaisiin jollain sijalla. Muuten kyllä joukkueeni on suorittanut melkein budjettiin, mutta ykköshevonen kun vuotaa niin kyllä se näkyy.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös