NHL:n seuraaminen, media, twitterit, jne.

  • 12 296
  • 57

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Pikainen googlaus ei tuottanut tulosta, joten kysytään asiaa tässä ketjussa. Löytyykö jotain hyvää mestaa, johon olisi kerätty lista kaikista olennaisista NHL:ää seuraavista sivustoista ja twitter-tileistä? Tänks.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi vittu veljet miten turhauttaa, katsoin puolet Capitalsin matsista ja Ducks vs. Wildin kokonaan, kertaakaan en noiden vajaan kahden matsin ja reilun neljän erän aikana tiennyt kenellä kiekko on ja kuka on ylipäätänsä jäällä.

Liian vaikea laji, mä lähen nyt ulkojäille reenaamaan hokiöögaa eli lajisilmää.

Pakko vielä ihmetellä kirjoittajaa, jos on trolli niin vähän pirusti jaksa siihen vaivaa nähdä, jos on tosissaan niin ei helvetti.. ei vaan voi olla tosissaan.

Tuli nimittäin tämä ketju ja sen perustajan ongelma pelaajien tunnistamisen mahdottomuuteen liittyen mieleeni, kun aloin katsella Ducksin peliä. Mietin siinä että mikähän mahtaa olla Vatasen pelinumero, samalla hetkellä kiekko oli viivalla jollain Ducksin pakilla ja siinä n. parin sekunnin aikana mitä pelaaja kiekkoa liikutteli oli nähtävissä ihan ilman selostajan apua että siinähän se näköjään on Vatanen kiekossa kiinni ja #45 selässään. Ja Vatastakaan nyt ei ihan joka päivä tule tositoimissa nähtyä, silti sen nyt vaan tunnistaa tyylistä ja liikkeestä.

Jos ei vuosien ja vuosien aikana tunnista edes tutuimpia pelaajia luisteluasennoistaan, kätisyyksistään tai edes siitä pelinumerosta, on joko tuijottanut matseja jostain kahden tuuman kokoisesta kännykkänäytöstä tai sitten ei vaan kertakaikkiaan osaa.

Tää on niin ihme ketju ettei tiedä pitäisikö jättää täysin omaan arvoonsa, toisaalta kaikessa älyttömyydessä itse aiheesta on ihan kiinnostava välillä kirjoittaa sillä kaikilla meillähän on oma tapamme seurata jääkiekkoa ja sen yksittäisiä pelaajia. Silti, rajansa kaikella.
 
Viimeksi muokattu:

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Pikainen googlaus ei tuottanut tulosta, joten kysytään asiaa tässä ketjussa. Löytyykö jotain hyvää mestaa, johon olisi kerätty lista kaikista olennaisista NHL:ää seuraavista sivustoista ja twitter-tileistä? Tänks.

Tämän ketjun ensimmäisellä sivulla oli paljon hyviä linkkejä. Lisäisin listaan vielä tsn:n sivuston, seurakohtaiset twitterit, (kirjoita googleen vaikka jonkun joukkueen nimi ja perään twitter), Jouni Niemisen blogi hesarista, jne.

Kyllähän noita on vaikka kuinka ja paljon tullut itsekkin löydettyä.

Tuo kahden joukkueen systeemi olisikin hyvä ja hieno homma, mutta kun itse en erityisesti kannata tai fanita yhtäkään seuraa, vaan NHL-liigaa kokonaisuutena. Jos seuraan erityisemmin vaikka Pensiä tai Flyerssia, niin 28 muuta jengiä jää lähes kokonaan paitsioon. Ja kentällä on kuitenkin aina kaksi joukkuetta, esim. Philadelphia ja Detroit, Pittsburgh vastaan Boston, jne. Ihan yhtä lailla mielenkiintoinen joukkue se vastustaja on ja jos en tiedä vastustajasta yhtä paljon kuin vaikka siitä Philadelphiasta, niin aika turhaa se katsominen itselleni on.

Kun kuitenkin sen vastustajajoukkueen pelaaminen vaikuttaa hyvinkin vahvasti ottelun lopputulokseen. Ei minua kiinnosta ainoastaan sen Philadelphian pelaaminen, vaan se pelaaminen suhteessa vastustajaan. Ja se itse ottelu on itsessään paljon mielenkiintoisempi kuin se pelkkä Philadelphia. Matsi ainakin itselleni muodostuu siitä, että kentällä on kaksi tietynlaista joukkuetta, jotka pelaavat keskenään. Nimenomaan kiinnostaa se, minkälaisia kyseiset joukkueet ovat ja miten se itse peli etenee. Pelkkä Philadelphia ei kiinnosta kentällä, vaan ihan se peli itsessään. Itselleni se idea on juurikin siinä, että tuntee molemmat joukkueet ja koko liigan kunnolla. Tällöin siihen peliin tulee ihan uusia mielenkiintoisia ulottuvuuksia.

Vähän sama kuin jokakeväiset MM-höntsät. Suurin osa suomalaisista tietää kyllä suomalaisten pelaajien nimet, mutta harva tuntee vastustaja Kanadan joukkuetta kunnolla. Miten on NHL:ssä pelannut, minkälaista peliä on pelannut, minkälaisten ketjukavereiden kanssa on pelannut, minkätyylinen pelaaja on kyseessä, jne. Kisakatsomossa hehkutetaan vain niitä Suomen maaleja värilasit silmillä, mutta varsinkaan vastustajasta ei tiedetä hölkäsen pölähtävää. Jos tuntisi molempien joukkueiden pelaajat kunnolla, niin se pelikin näyttäisi ihan erilaiselta.

Vähän sama kuin Mike Emrick selostaa jotain NBC:n matsia. Molemmista joukkueista tiedetään vaikka ja mitä, kerrottavaa on vaikka millä mitalla, jne. Se peli itsessään on pääosassa, ei vain pelkkä yksittäinen vastustaja.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tää on ihan sulle HIFK, mut luulen että sua helpottaisi suuresti jos sulla olisi joku kaveri kenen kanssa katsoa peliä. Joku sellainen, kenen kanssa uskaltaisit puhua ihan rehellisesti jääkiekon seuraamisen vaikeudesta ja kuinka se vaikeuttaa jokapäiväistä NHL:n seuraamista. Mulla oli kerran yks inttikaveri kenen kanssa katottiin pelejä ja voi pojat kuinka se ymmärsikään lätkästä kaiken! Tiesi jokaisen pelaajan kengän numeronkin ja minkä merkkistä erkkaa käyttää. Olin kyllä silloin kateellinen, ku se vei baarissa kaikki naisetkin sen lätkätietämyksellä, mutta pikkuhiljaa opin itsekin ymmärtämään lajia paremmin. Nykyään erotan jo pelaajat ja tuomarit toisistaan.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
että miten jengi pystyy seuraamaan kyseistä liigaa niin paljon päivän aikana? Ja yleensäkkin? Itse kun aloitan eri joukkueiden juttuja katsomaan, niin aika vain loppuu täysin kesken. Millään ei ehdi katsomaan edes kymmenesosaa jutuista päivän aikana.

Hyviä kysymyksiä. Itsellä tekee jo tiukkaa pysyä Senatorsien juttujen perässä kun tahti on niin helvetin kiivas. Twitter on tällä hetkellä tulikuuma ja sinne tulee ihan kaikki ajankohtaiset uutiset, joten jollakin tapaa isoimmissa jutuissa pysyy perässä kun avaa twitterin. Twitterin varassa hyvin pitkälti on meikäläisen muiden joukkueiden seuraaminen, toki yövuorossa jos Sens ei pelaa, niin näkee myös muiden seurojen pelejä.

Senatorsia tulee sitten seurattua päivittäin Sensin kotisivuilta ja tulee luettua tärkeimmät twitter-tilit. Pelejä sen minkä kerkeää.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Täältä löytyy tosi hyvin juttua ja erittäin asiantuntevia toimittajia.

Myös tämä on mainio sivusto kaltaisellesi hardcore-kiekkofanittajalle.

Kaikkein parhainta, asiantuntevinta ja juuri Sinulle suunnattua urheilu-uutisointia ilman klikkihuorausotsikoita löytyy täältä.

Kaikki nämä kolme sivustoa kannattaa ehdottomasti katsoa aina läpi, noiden sivustojen uutiset ovat jatkuvasti huipputärkeitä ja toimittajien tietämystaso kovaa luokkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös