Kunhan kohta on Blue Jacketsin vuoro, niin otatteko muut vuorostanne koppia? @Stig Jenssen @Österbacka tai muut sinitakeille uskolliset?
Hyvä valinta, toivottavasti Keklu varaa oikeastikin, jos tällä vuorolla vielä saatavillaColumbus Blue Jacketsin kannattajana ilolla ilmoitan että sentteripoolia tankataan varaamalla Conor Geekie (C).
1. Montreal Canadiens: Shane Wright (C)
2. New Jersey Devils: Juraj Slafkovsky (LW)
3. Arizona Coyotes: Logan Cooley (C)
4. Seattle Kraken: Simon Nemec (RD)
5. Philadelphia Flyers: David Jiricek (RD)
6. Columbus Blue Jackets (CHI): Matt Savoie (C/RW)
7. Ottawa Senators: Cutter Gauthier (C/LW)
8. Detroit Red Wings: Marco Kasper (C)
9. Buffalo Sabres: Joakim Kemell (RW)
10. Anaheim Ducks: Pavel Mintyukov (LD)
11. San Jose Sharks: Jonathan Lekkerimäki (RW)
12. Columbus Blue Jackets: Conor Geekie (C)
13. New York Islanders:
14. Winnipeg Jets:
15. Vancouver Canucks:
16. Buffalo Sabers (VGK):
17. Nashville Predators:
18. Dallas Stars:
19. Los Angeles Kings:
20. Washington Capitals:
21. Pittsburgh Penguins:
22. Anaheim Ducks (BOS):
23. St. Louis Blues:
24. Minnesota Wild:
25. Toronto Maple Leafs:
26. Montreal Canadiens (CGY):
27. Arizona Coyotes (CAR):
28. Buffalo Sabres (FLA):
29. TBD
30. TBD
31. TBD
32. TBD
Islanders Boys, your turn!
Jaahas, vais niin.. 13. vuoro ei ole niin aikaisin, että saataisiin satavarmaa peluria. Maailmantilanne on mikä on, mutta kun kerta Ivan Miroshnichenko on vielä vapaa tässä kohtaa niin itse ottaisin sen riskin ja valitsisin hänet. Sopimusta jäljellä pari vuotta eli saisi marinoitua Venäjällä toistaiseksi ja koska KHL:n tilanne on mikä on, tullee saamaan myös vastuuta ensi kaudella Omskin riveissä.
Mitäs mieltä seuraveljet? Vai edetäänkö nopealla aikataululla ja lukitaan jo vastaus.
Riippuu tietysti miten Miroshnichenko toipuu syövästään. Voi myös olla, ettei kykene pelaamaan ollenkaan koko tulevalla kaudella.Jaahas, vais niin.. 13. vuoro ei ole niin aikaisin, että saataisiin satavarmaa peluria. Maailmantilanne on mikä on, mutta kun kerta Ivan Miroshnichenko on vielä vapaa tässä kohtaa niin itse ottaisin sen riskin ja valitsisin hänet. Sopimusta jäljellä pari vuotta eli saisi marinoitua Venäjällä toistaiseksi ja koska KHL:n tilanne on mikä on, tullee saamaan myös vastuuta ensi kaudella Omskin riveissä.
Riippuu tietysti miten Miroshnichenko toipuu syövästään. Voi myös olla, ettei kykene pelaamaan ollenkaan koko tulevalla kaudella.
Venäläiset skippaisin hallitsevan maailmantilanteen johdosta ensimmäisellä kierroksella. Mitä mielipiteitä muilla?
Miksi ne pitäisi skipata? Tuliko heistä yhtäkkiä huonompia pelaajia, jota aiemmin olivat?
Kyseessähän voi olla riskien hallintaa. Ei ole ihan poissuljettua, että yksilöiden liikkumista rajoitetaan syystä tai toisesta lähitulevaisuudessa.
Itse veikkaan että on saattanut tippua sen takia että just nyt venäläisten pelaajien scouttaaminen on haasteelisempaa. Pelaajat ei pääse pelamaan kansainvälisiä pelejä ja sitten ei-venäläisten scouttien maahan pääsy taitaa just nyt olla vaikeaa myös. Kyllä mä uskon että draftissa nähdään ehkä pientä russian factoria, mutta on tuolla sen verran monta jengiä jossa on aina luotettu venäläisiin pelaajiin niin veikkaan että ne sitten poimii noi venäläiset pelaajat.Esim. Yurov on tippunut monissa arviossa vain siksi, että on Venäläinen.
Joo tottakai vaikuttaa varmasti asiaan. Ne Venäläiset pelaajat jotka pelaavat edelleenkin Venäjällä varmasti ovat kokeneet juuri tuon "kohtalon". Osalla NHL joukkueista ei ole edes scoutteja listoillaan jotka toimisivat Venäjällä, ja tällä tarkoitan aikaa ennen kuin Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.Itse veikkaan että on saattanut tippua sen takia että just nyt venäläisten pelaajien scouttaaminen on haasteelisempaa. Pelaajat ei pääse pelamaan kansainvälisiä pelejä ja sitten ei-venäläisten scouttien maahan pääsy taitaa just nyt olla vaikeaa myös. Kyllä mä uskon että draftissa nähdään ehkä pientä russian factoria, mutta on tuolla sen verran monta jengiä jossa on aina luotettu venäläisiin pelaajiin niin veikkaan että ne sitten poimii noi venäläiset pelaajat.
Itse veikkaan että on saattanut tippua sen takia että just nyt venäläisten pelaajien scouttaaminen on haasteelisempaa. Pelaajat ei pääse pelamaan kansainvälisiä pelejä ja sitten ei-venäläisten scouttien maahan pääsy taitaa just nyt olla vaikeaa myös.
Kyllä mä uskon että draftissa nähdään ehkä pientä russian factoria, mutta on tuolla sen verran monta jengiä jossa on aina luotettu venäläisiin pelaajiin niin veikkaan että ne sitten poimii noi venäläiset pelaajat.
Ja juuri tuosta syystä joka vuosi nähdään varauksia jotka eivät ole konsensus varauksia vaikka Bobin listoille. Jokainen joukkue arvottaa itselleen mahdollisimman paljon ns. draft capitalia. Toiset joukkueet arvottavat tiettyä pelipaikkaa johon on suurin tarve. Sama kuin NFL draftissa. Varausvuoroja liikkuu ylös tai alas kun joku pelaaja jonka voi saada itselleen on mahdollisesti alempana kuin kyseisellä vuorolla. Tai toisinpäin.Scouttaukset on suurimmalta osin jo tehty hyvissä ajoin ennen helmikuun 24.päivää. Ei minun mielestäni vaikuta juurikaan draftaamiseen. Tieto on olemassa.
Se että joku tippuu arviossa, on minun mielestäni semmoista suojailua oman arvionsa suhteen.
Eli ei rankata pelaajia pelaajina, vaan tehdään arvioita mock-näkökulmasta, mikä ainakin minun mielestäni on täysin väärä näkökulma. Tarkoitus ei ole ennustaa missä järjestyksessä pelaajat tulee menemään, vaan kenestä kehittyy paras mahdollinen pelaaja.
Mock on hauskaa viihdettä, mutta eihän sillä ole mitään tekemistä oikean draftaamisen kanssa.
Tämä treidaaminen olisi kyllä hieno lisä, mutta aika hankala toteuttaa varmasti? Joukkueet jolla on useita varausvuoroja ensimmäisten kolmen-neljän kierroksen aikana, niin varmasti tulevat tekemään treidejä draftin aikana.Tästä meidän jatkiksen mockista, jos haluaisi oikeasti kunnon viihdettä, niin olisin valmis treidaamaan Starsin pickkiä alaspäin. Sillä minusta tuntuu, että rightin pakit kuten Chesley, Hävelid, Luneau tai Nelson olisivat ehkä huudettavissa vähän myöhemmässä vaiheessa.
No vitsit sikseen. Olisitko @Henkka halukas olemaan tänä vuonnakin Arizonan draftaaja? Kojooteilla on tänä vuonna hyvin pickkejä ensinmäisillä kierroksilla. Varsinkin, jos täällä on haluja varata pidemmälle, niin kuin viime vuonnakin teimme.
Tämä treidaaminen olisi kyllä hieno lisä, mutta aika hankala toteuttaa varmasti? Joukkueet jolla on useita varausvuoroja ensimmäisten kolmen-neljän kierroksen aikana, niin varmasti tulevat tekemään treidejä draftin aikana.
Jos olisin Vrbeek, niin arvottaisin tuota 42 vuoroa korkeammalle ja en tekisi treidä. Tuolla 22 vuorolla saa keskimäärin saman tason pelaajan mitä tuolla muutaman vuoron ylempänä olisi mahdollista saada. Toki tässä skenaariossa astuu scoutit sitten esiin. Jos heillä olisi joku sellainen pelaaja mikä nimenomaan pitäisi saada niin sitten tuo olisi jopa järkevä treidi.Näin armchair Gm meiningillä oma visio olisi treidi Ducksin kanssa eli 18th overall <-> 22nd overall, 42nd overall, 154th overall(TOR). Suht samanlainen kauppa, jonka Nill teki Yzermanin kanssa viime kesänä. Se siitä, sillä menisihän se varmaan liian hankalaksi tässä mockdraftissa.
Jos olisin Vrbeek, niin arvottaisin tuota 42 vuoroa korkeammalle ja en tekisi treidä. Tuolla 22 vuorolla saa keskimäärin saman tason pelaajan mitä tuolla muutaman vuoron ylempänä olisi mahdollista saada. Toki tässä skenaariossa astuu scoutit sitten esiin. Jos heillä olisi joku sellainen pelaaja mikä nimenomaan pitäisi saada niin sitten tuo olisi jopa järkevä treidi.