NHL-matkat

  • 706 044
  • 2 160

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Onhan tuo MSG upea paikka vierailla mutta kieltämättä tunnelma on ollut vähän lattea niinä parina kertana kun siellä on tullut käytyä Rangersin peleissä. Iso syy tähän taitaa olla jo lippujen hinnoittelupolitiikka, tällaiset normipulliaiset kun eivät kovin montaa peliä sieltä parhailta paikoilta katsele per kausi, ja alakatsomat ovat täynnä vähän randomimpaa porukkaa, ties mitä liikemiehiä ja (kaltaisiani) turisteja jotka ovat tulleet paikalle ihmettelemään meininkiä. Aktiivisempi fanikatsomo löytyi selkeästi sieltä katon rajasta halvemmilta paikoilta mutta vaikeapa sieltä on lietsoa koko katsomoa liekkeihin. Kyllähän tuolla on hieno show käynnissä jo alkulämmöistä asti ja järjestelyt toimivat kaikinpuolin täydellisesti mutta vähän veikkaan että Islesin kotihallista löytynee kiihkeämpää tunnelmaa ja moninkertaisesti edullisemmin.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
MSG:llä on arkipeleissä yleensä iso osa katsojia ihan töistä tulleita, mitkä istuu puku päällä, kalja kädessä ja juttelee kavereiden kanssa. Havahtuvat, että jotain tapahtuu yleensä sitten kun maalilaulu soi. Eli intensiivistä pelin katsomista ja reagointia tapahtumiin ei hirveämmin ole.

Pitäisi kanssa maaliskuun Pens - Rangers peliin liput ostella. Jotenkin taas laiskotuttaa ostaminen kun on nyt järkevissä hinnoissa, mielummin odottelee kun Rangers ja Pens pelailee yli odotuksien ja joka peli loppuunmyytyä...
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Kun pari vuotta sitten kävin MSG:ssa katsomassa pelin Floridan Panttereita vastaan, niin tunnelma ei ollut yhtään sen kummempi kuin Tepsin kotipelissä. Ajoittain kuului tyypillinen amerikkalaisten ”Let’s go Rangers”, mutta muuten oli aika hiljaista. Suurin melu ja into oli ottelun alussa esitetyn kansallislaulun jälkeen ja silloin kun tauoilla esiteltiin joku sotaveteraani perheineen tai sotaveteraanin leski. Areena on toki hieno ja NHL-lätkä komiaa, joten ihan tyyyväinen olin pelin antiin. En suosittele lippua ihan ylähyllyltä, sillä se on ainakin minun mielestä liian korkealla. Olin ylähyllyllä korispelissä. Lätkäpelin lippu oli hieman puolivälin alapuolella ja siitä näki tosi hyvin. Sasha oli kovassa tikissä...

Samalla reissulla kävin Barclayssä, kun Pingviinit kävivät vierailulla. Tunnelma oli ehkä jopa parempi Islandersin pelissä, kuin MSG:llä. Vaikka kaikki haukkuvat kyseistä jäähallia, niin minusta se oli ihan ok.

Molemmissa halleissa kaikki oli kallista, joten kovin nälkäisenä tai janoisena ei kannata mennä, ellei lompakko ole paksu. Lippu Rangersin otteluun maksoi 150 ja Islandersin peliin 50 dollaria.

Kiitoksia vinkistä, samoin muillekin.

Jos siis tuollainen tilanne tulee, niin valitsen sitten jo ihan kokemuksen vuoksi toiseksi peliksi Islandersin kotipelin. MSG houkuttelee lähinnä sen takia, koska MSG. Ja tietysti Kakko.

Pari vuotta sitten tuli käytyä San Josessa katsomassa yksi peli ja tuolloin eniten ihmetystä herätti fanikatsomon puuttuminen. Toki oli tiedossa jo etukäteen ettei NHL:ssä sellaisia varsinaisesti ole, mutta jollain tapaa kornia kun kannustus on lähinnä sitä, kun joku kylän mies satunnaisesti kalja kädessä jostain päin ylähyllyä huutaa "Let's go Shaaa-aaarks!".
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Pari vuotta sitten tuli käytyä San Josessa katsomassa yksi peli ja tuolloin eniten ihmetystä herätti fanikatsomon puuttuminen. Toki oli tiedossa jo etukäteen ettei NHL:ssä sellaisia varsinaisesti ole, mutta jollain tapaa kornia kun kannustus on lähinnä sitä, kun joku kylän mies satunnaisesti kalja kädessä jostain päin ylähyllyä huutaa "Let's go Shaaa-aaarks!".

Islandersin peleistähän tuollainen NHL:lle epätyypillinen ”fanikatsomo” löytyy. 1-2 rumpumiestä ja ympärille se muutaman kymmenen katsojan faniporukka huutelemassa.
 

BlueRanger

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Tammikuussa suunnitteillä käydä pari rangersin matsia taas väijymässä. Viimeksi kun olin, tuli hommattua liput hyvissä ajoin ja hinta oli sen mukainen. Onko jengi ostanut lippuja esim stubhubin kautta pelipäivänä tai edellispäivänä? Onko hinnassa oikeasti kuinka paljon eroa?
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Onko kellään tietoa Bostonin TD-Gardenista? Olisi tarkoitus kollegoiden kanssa käydä alkutalvella peli siellä katsomassa. Liput näyttää alariveille olevan kalliin puoleisia, yläparviosastollekin saa maksaa ihan kohtuullisesti.

Onko tuo yläkatsomo miten kaukana kaukalosta? Vai tarviiko vielä lipun lisäksi hankkia kiikarit, että pelin näkee?
 

NJEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Onko kellään tietoa Bostonin TD-Gardenista? Olisi tarkoitus kollegoiden kanssa käydä alkutalvella peli siellä katsomassa. Liput näyttää alariveille olevan kalliin puoleisia, yläparviosastollekin saa maksaa ihan kohtuullisesti.

Onko tuo yläkatsomo miten kaukana kaukalosta? Vai tarviiko vielä lipun lisäksi hankkia kiikarit, että pelin näkee?

Olin alkuvuodesta. Hyvin näkee ylhäältäkin peliä ja tunnelma hallissa oli aivan törkeen hyvä alusta loppuun. Iso peukku TD:lle, vaikka Boston jenginä ribulia.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Googlettelin jo ilman tuloksia, joten kysytään täältä.

Ostin peliliput vivid seatsista ja kaikki ok. Nyt tuli ilmoitus, että ne liput on siirretty ticketmasteriin. Ok, näen liput ticketmaster.com accountilla. Sieltä pitäisi klikata nappulaa, joka lähettää mulle uniikin linkin matsilippuihin. Ongelma on, että siellä ei ole suuntanumeroiden joukossa vaihtoehtona Suomea. Toki saan ne jenkeissä varmasti jotenkin kikkailtua, mutta olisiko tähän ratkaisua jo Suomen päässä?

Toinen mikä selvis mulle nyt kantapään kautta on se, että ticketmasterin .com ja .fi ovat eri palvelu. Saako Suomeen ilman VPN kikkailuja ton .com apin puhelimeen (iOS)?
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Olin alkuvuodesta. Hyvin näkee ylhäältäkin peliä ja tunnelma hallissa oli aivan törkeen hyvä alusta loppuun. Iso peukku TD:lle, vaikka Boston jenginä ribulia.
Kiitos tiedosta!

Ei minuakaan Boston joukkueena niin kiinnosta, mielumminhan olisin Montrealin pelipaikaksi valinnut, mutta näillä mennään.
 

NHLatselija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Golden Knights, Avs
Googlettelin jo ilman tuloksia, joten kysytään täältä.

Ostin peliliput vivid seatsista ja kaikki ok. Nyt tuli ilmoitus, että ne liput on siirretty ticketmasteriin. Ok, näen liput ticketmaster.com accountilla. Sieltä pitäisi klikata nappulaa, joka lähettää mulle uniikin linkin matsilippuihin. Ongelma on, että siellä ei ole suuntanumeroiden joukossa vaihtoehtona Suomea. Toki saan ne jenkeissä varmasti jotenkin kikkailtua, mutta olisiko tähän ratkaisua jo Suomen päässä?

Toinen mikä selvis mulle nyt kantapään kautta on se, että ticketmasterin .com ja .fi ovat eri palvelu. Saako Suomeen ilman VPN kikkailuja ton .com apin puhelimeen (iOS)?

Sen internationaalin apin sai vielä kesällä. Minulla liput näkyvät jos kirjaudun ticketmaster piste com -sivustolle puhelimella. Siellä lipussa sanotaan myös vaihtoehdoksi, että ”Add to Apple wallet” ja onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta toiminnosta lippujen kanssa?
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla liput näkyvät jos kirjaudun ticketmaster piste com -sivustolle puhelimella. Siellä lipussa sanotaan myös vaihtoehdoksi, että ”Add to Apple wallet” ja onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta toiminnosta lippujen kanssa?

Mahtavaa, tämä toimii. Arvasin, että Jatkoaika on paljon tehokkaampi kuin google. Isot kiitokset NHLatselijalle
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuosta ticketmaster.comista sen verran, että appsin kanssa kikkailu ja hermoilu lienee turhaa. Sen kun surffaa luurin selaimella omalle tililleen ja siellä ne sähköliput asuvat.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sen internationaalin apin sai vielä kesällä. Minulla liput näkyvät jos kirjaudun ticketmaster piste com -sivustolle puhelimella. Siellä lipussa sanotaan myös vaihtoehdoksi, että ”Add to Apple wallet” ja onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta toiminnosta lippujen kanssa?

Mulla on ollut Vegasin liput kellossa ja meni ihan näppärästi QR koodilla sisään.
Pari viikkoa sitten olin Edmontonissa Iron Maidenin keikalla ja sama homma, toimi walletista ihan passelisti. Välillä noissa jännittää, että jos on vaihtuvia QR koodeja, että tarvii netin toimiakseen. Onneksi areenoilla on tähän asti ollut ilmaiset netit tarjolla.
 

La vague

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Jukka Vilander, Canadiens, DIF
Mietin reissua tuonne länsirannikolle ja muistelin, että täällä on monella ollut kokemuksia Kalifornian halleista. Oliko "yleinen" mielipide, että lipun oston voi huoletta jättää lähemmäksi matkaa eikä tarvitse pelätä "sold out" -tilannetta. Puhun nyt siis sunnuntai, tiistai ja torstai -matseista Anaheimissa, Los Angelesissa ja San Josessa.

EDIT:
Tuli nyt hankittua liput Habsien länsirannikon kiertueelle maaliskuuhun. Siellä siis pelit Duckseja, Kingsejä ja Sharkseja vastaan. Eli jos LA:n, Anaheimin ja/tai San Josen halleista kokemuksia niin laittakaahan kommenttia tulemaan!
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Eli jos LA:n, Anaheimin ja/tai San Josen halleista kokemuksia niin laittakaahan kommenttia tulemaan!
Mitäpä haluaisit tietää? San Josessa en ole ollut kuin hallin ovien ulkopuolella sisään katsomassa, joten siitä en osaa sen enempää sanoa. Anaheimin hallille pääsee esim. junalla Los Angelesin päärautatieasemalta. Anaheimin junapysäkiltä on lyhyehkö kävelymatka hallille. Toki hallin lähelle voi autollakin mennä. Pysäköimismaksu on varmaan $15 tai enemmän, en ole tällä kaudella käynyt. Itse halli on vähän vanhempaa tekoa, mutta mielestäni mukava, ja ilmapiiri on sellainen mukavan perhejuhlan ilmapiiri, johon voi lapsetkin tuoda huoletta mukaan. Ducksien myymälästä löytyy siellä hallilla monenlaista tuotetta.

Kingsien Staples Center sijaitsee välittömästi Los Angelesin downtownin eteläpuolella. Sinne pääsee lähelle mm. metrolla. Tai ainakin pääsi. Pysäköimispaikkojakin löytyy, mutta hinnat nousevat lähes pilviin mitä lähemmäs pysäköit. Kauemmaksi pysäköidessä on sitten vähän sellainen riskiolo, että vieläköhän se auto on siellä ja naarmuitta, jos halvemman pysäköintimaksun on maksanut.

Hallissa on ainakin ennen vanhaan käynyt sellainen aika jengiorientoitunut kannattajakunta, joten jos jonkin toisen joukkueen värejä kantaa, niin saa niskaansa vähintään huutoja, ehkä enemmänkin pilkkaa. Ei mikään mukava ilmapiiri. Mutta ihmiset ovat paljon intohimoisemmin mukana pelissä yleisesti ottaen kuin Anaheimin perhejuhlassa. Kingseillä ja korisseuroilla on muistaakseni yhteinen myymälä Staples Centerissä. Valikoima ei ole ehkä ihan yhtä hyvä kuin Anaheimin hallilla.
 

La vague

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Jukka Vilander, Canadiens, DIF
Hallissa on ainakin ennen vanhaan käynyt sellainen aika jengiorientoitunut kannattajakunta, joten jos jonkin toisen joukkueen värejä kantaa, niin saa niskaansa vähintään huutoja, ehkä enemmänkin pilkkaa. Ei mikään mukava ilmapiiri.

Ai jaa! Että amerikoistakin tällaista asennetta löytyy.. Luulin tämän olevan vain täällä Ruotsissa riehuva ongelma. Ei tosin hokin puolella vaan tuon potkupallon.

Hyvä tietää, että julkiset ovat näihin suhteellisen kätevä keino hallille mennä. Kiitos muutenkin näistä kommenteista, mukava kuulla hiukan kokemuksia mestoilla olleilta. :)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Eli jos LA:n, Anaheimin ja/tai San Josen halleista kokemuksia niin laittakaahan kommenttia tulemaan!
Olen ollut pari kertaa San Josessa katsomassa peliä. Halli on kävelymatkan päässä downtownista ja jos San Franciscosta tulee junalla, niin BART-asema on myös kävelymatkan päässä. Ihan mukava halli ja mukavaa porukkaa. Viimeksi oltiin tammikuussa All Stars -pelejä katsomassa Suomi-paidat päällä. Aika moni pysähtyi onnittelemaan junnujen maailmanmestaruudesta.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli käytyä San Josessa reilu kymmenen vuotta sitten, junalla pääsee tosiaan San Franciscosta ihan viereen mutta itselle sattui matsi aika myöhään muistaakseni sunnuntaina ja takaisin joutui tulemaan Greyhoundilla, oli aika mielenkiintoista porukkaa bussiasemalla. Sen kummempia muistikuvia ei kyllä hallista ole, tunnelma oli kyllä vähän pettymys vaikka oli playoff peli Duckseja vastaan, tilannetta ei auttanut kotijoukkueen tappio. San Josen keskustassa tuli vähän ennen matsia pyörittyä mutta eipä siellä kauheasti näkemistä ollut.

Nyt keväällä olisi ohjelmassa reissu Torontoon, siihen sattuisi pelit Detroitia ja Montrealia vastaan joka on runkosarjan viimeinen peli, varsinkin tuo Montreal peli kiinnostaisi mutta liput ovat kyllä vähemmän yllättäen tosi kalliita. En ole vielä päättänyt ostaako lipun hyvissä ajoin, jättääkö viime tippaan vai tyytyykö johonkin sporttibaariin ja ehkä menee Detroit peliin mihin liput paljon halvempia.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tuli käytyä San Josessa reilu kymmenen vuotta sitten, junalla pääsee tosiaan San Franciscosta ihan viereen mutta itselle sattui matsi aika myöhään muistaakseni sunnuntaina ja takaisin joutui tulemaan Greyhoundilla, oli aika mielenkiintoista porukkaa bussiasemalla.
Heh, en ole käynyt San Josen tai San Franciscon linja-autoasemalla, mutta taitaa olla aikamoinen "understatement" tuo, että oli mielenkiintoista porukkaa siellä bussiasemalla. Ainakin Los Angelesin bussiasema siellä 1991 käydessäni oli pelottavin paikka, missä olen koskaan ollut.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
@Amerikanihme @La vague Mulla kokemusta Losin pelistä 2014. Majoituttiin Millenium biltmoressa eli ihan keskustassa, josta kävelin hallille Flyers paita päällä, eikä kukaan ei huudellut kadulla eikä hallilla mitään. Eli itelle jäi ainakin ihan fiilis et turvallista liikkua siellä vieraspaita päällä. Keskustahan on aika onneton mutta siitä pääsee hienosti kohteisiin metrolla tai junalla.
 

La vague

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Jukka Vilander, Canadiens, DIF
@Amerikanihme @La vague Mulla kokemusta Losin pelistä 2014. Majoituttiin Millenium biltmoressa eli ihan keskustassa, josta kävelin hallille Flyers paita päällä, eikä kukaan ei huudellut kadulla eikä hallilla mitään. Eli itelle jäi ainakin ihan fiilis et turvallista liikkua siellä vieraspaita päällä. Keskustahan on aika onneton mutta siitä pääsee hienosti kohteisiin metrolla tai junalla.

Tosi kiva kuulla tällainenkin kokemus. :) Eli väriä tunnustaen hallille sitten vaan. Eikä siinä mitään jos nyt joku jotain sanailee, sehän nyt on ihan ok. Mutta jos menee niin pitkälle, että joka puolelta tulee kuittia ja tuntee itsensä silmätikuksi tai jopa lievästi uhatuksi, ni viehän se osan hienosta kokemuksesta kieltämättä negatiivisen puolelle.
 

NHLatselija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Golden Knights, Avs
Mietin reissua tuonne länsirannikolle ja muistelin, että täällä on monella ollut kokemuksia Kalifornian halleista.

EDIT:
Eli jos LA:n, Anaheimin ja/tai San Josen halleista kokemuksia niin laittakaahan kommenttia tulemaan!

LA Staples Centteriin pääsee sinisellä yhteydellä etelästä ja käytännössä punaisella pohjoisesta. Itse kävelin punaisen ja sinisen risteävältä asemalta (7th street tms. matkaa noin 1km), koska sininen linja oli remontissa osittain ja korvattu busseilla. Hallin vieressä on sporttibaareja ja ruokapaikkoja. Halliin saa ottaa repun mukaan (läpivalaisu ja merkki reppuun). Hallissa NBA-pelissä korisvärit ja logot yms. ja Kingsien peleihin sitten omansa. Kauppaan vaihdetaan myös kamat mielestäni eri lajeihin. Halli on iso ja siellä on hyvät valot ja efektit. Katsomossa on paljon turisteja. Fanipaitoja löytyy. Doughtylle buuattiin esittelyssä. Omassa katsomolohkossani oli asiallista huutelua eri fanikuntien välillä.

San Josen halli on pienempi. Ei saa ottaa reppua mukaan, vain hyvin pienen käsilaukun. Repuille narikka 5€ ulkona. Yläkatsomoon ja alakatsomoon mennään samalta tasolta. Hallissa paljon fanipaitoja. San Franciscosta pääsee junalla. Juna-asema on hallin vieressä. Viimeinen juna lähtee käsittääkseni pelin jälkeen noin 15 min vaikka peli venyisi aikataulujen ulkopuolelle ja maksaa noin 15€. Junamatka kestää noin tunnin. Hallin ympärillä runsaasti pysäköintitilaa.

Heh, en ole käynyt San Josen tai San Franciscon linja-autoasemalla, mutta taitaa olla aikamoinen "understatement" tuo, että oli mielenkiintoista porukkaa siellä bussiasemalla. Ainakin Los Angelesin bussiasema siellä 1991 käydessäni oli pelottavin paikka, missä olen koskaan ollut.

Minulla jäi San Franciscosta yleisesti ottaen lintukoto-olo, jos vertaa Los Angelesiin ja julkisiin liikenneyhteyksiin. Losissa on hyvin paljon epämääräistä porukkaa liikenteessä jatkuvasti ja toimivaksi havaittu vinkki on välttää katsomasta/tuijottamasta ja lähtemistä juttuihin mukaan. Jossakin taisi lukea, että LOSissa noin 40 000 koditonta (lähde?).
 

NHLatselija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Golden Knights, Avs
Sen internationaalin apin sai vielä kesällä. Minulla liput näkyvät jos kirjaudun ticketmaster piste com -sivustolle puhelimella. Siellä lipussa sanotaan myös vaihtoehdoksi, että ”Add to Apple wallet” ja onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta toiminnosta lippujen kanssa?

Vastaan omaan kysymykseeni, eli Applen puhelimella menin ticketmasterin kansainväliselle sivulle ja lisäsin liput Apple Walettiin. Toimivat sieltä sitten ihan offlinessa (jos lippuja useita pitää kaikki lukea erikseen ovella).
Sain myös kokeilla toista lippusovellutusta AXS, joka myös toimi offlinessa, kun olin käynyt onlinessa ottamassa liput vastaan. Tässä samalla QR-koodilla sai kaikki liput.
 

La vague

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Jukka Vilander, Canadiens, DIF
Sain myös kokeilla toista lippusovellutusta AXS, joka myös toimi offlinessa, kun olin käynyt onlinessa ottamassa liput vastaan. Tässä samalla QR-koodilla sai kaikki liput.

Latasitko siis jenkkiversion tuosta AXS:n appista siellä paikan päällä vai miten? Itsellä kun Ticketmasterin kanssa ei ongelmia, AXS taas antaa odottaa lippujen kanssa.
 

NHLatselija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Golden Knights, Avs
Latasitko siis jenkkiversion tuosta AXS:n appista siellä paikan päällä vai miten? Itsellä kun Ticketmasterin kanssa ei ongelmia, AXS taas antaa odottaa lippujen kanssa.

Sovelluksen latasin Applen storesta Suomessa (tietääkseni on vain yksi universaali versio). Yhteen peliin liput toimitettiin Suomessa ollessani ja toiseen sitten vasta kahta päivää ennen peliä. Kun olin vastaanottanut nettiyhteyden kanssa liput sovellukseen pystyin menemään peliin ilman nettiä offline-tilassa sovelluksen QR-koodia näyttämällä.

En ostanut lippuja siis AXS-kautta, se toimi vain E-lippujen toimituksen, vastaanoton ja käytön työkaluna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös