NHL-matkat

  • 710 477
  • 2 164

VilleSeina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, SaiPa
Ehkä siitä tilanteesta tosiaan asian selittämällä selviäisi. Se vaan mietityttää, että jos sitä kameraa ei tosiaankaan sisään saa, niin sitten menee hankalaksi kun hotellillekaan ei oikein voi enää lähteä takaisin kameraa viemään, varsinkaan Devilsin peliin mennessä.

Tästä todennäköisesti selviät kun kerrot olevasi turisti ja hotellille on liian pitkä matka. Ainakin meillä Honda Centerillä suostuttiin ottamaan kamat "jemmaan" matsin ajaksi kun emme tienneet näitä kieltoja (reppu). Paikallisille tätä mahdollisuutta ei kuulemma suoda, koska mitään "narikkaa" ei oikeasti ole ja maassa toimitaan maan tavalla jonka kaikki ilmeisesti tuntevat.

Käytännössähän maailmalla ja Suomessakin kaikkiin maksullisiin tapahtumiin on järkkärikielto, ja vain photopassilla saa kuvailla.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
En tiedä onko tullut tässä ketjussa aikaisemmin esille tai onko yleinen tapa NHL:n halleissa, mutta ainakin TD Gardeniin kannattaa ottaa passi mukaan, jos haluaa ostaa olutta. Pieni vitutus nousi viime yönä, kun suomalainen ajokortti ei kelvannut juottopisteissä ohrapirtelön ostoon. Muuten ottelutapahtuma ja halli oli järjettömän upea ja hieno. Ehkä mä tänään paluulentojen aikana kiitän amerikan alkoholipolitiikkaa siitä, ettei minulle (36v) tarjoiltu olutta viime yönä.

edit. Reppuakaan ei saanut viedä mukaan sisään haliin, mutta järjettömänkin kokoisia naisten käsilaukkuja pystyi viemään jota hiukan ihmettelin. Repulle löytyi paikka ottelun ajaksi läheisestä baarista, jonne sen pystyi jättämään 10 dollarin maksua vastaan. Kun hain reppuni pois matsin jälkeen baarin aulassa oli varmasti 20-30 reppua oottamassa noutajaa.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
En tiedä onko tullut tässä ketjussa aikaisemmin esille tai onko yleinen tapa NHL:n halleissa, mutta ainakin TD Gardeniin kannattaa ottaa passi mukaan, jos haluaa ostaa olutta. Pieni vitutus nousi viime yönä, kun suomalainen ajokortti ei kelvannut juottopisteissä ohrapirtelön ostoon.

Harmi ettet ollut lukemassa tätä ketjua aiemmin tänä vuonna, kun itkin ja paruin tismalleen samasta asiasta. Tai jaa, saattoi olla jo viime vuonna.
 

riknor

Jäsen
En tiedä onko tullut tässä ketjussa aikaisemmin esille tai onko yleinen tapa NHL:n halleissa, mutta ainakin TD Gardeniin kannattaa ottaa passi mukaan, jos haluaa ostaa olutta. Pieni vitutus nousi viime yönä, kun suomalainen ajokortti ei kelvannut juottopisteissä ohrapirtelön ostoon.

Normaali tapa jenkeissä ihan ylipäätään. Kävin keväällä Kaliforniassa ja siellä n. 10 vuotta asunut suomalainen kaveri totesi heti alkuun että "et sitte lähe mihinkään ilman passia, ajokortti ei kelpaa henkkarista ja sillä on turha yrittää ostaa juomia." Olin siellä 3kk ja todistin tuon osittain vääräksi koska muistan ainakin kerran ostaneeni alkoholia ajokortilla jostain ruokakaupasta tai vastaavasta. Monissa paikoissa se on kuitenkin passi tai ei mitään.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Monissa paikoissa se on kuitenkin passi tai ei mitään.

Ehkä se on sitten vuosien varrella muuttunut tällaiseksi, kun ei mulla ole ollut aiemmin koskaan mitään ongelmia näyttää suomalaisesta ajokortista mun syntymäaikaa. Ja tämä siis pitää sisällään kymmeniä ja taas kymmeniä alkoholinostoja mitä eriskummallisimmissa paikoissa P-Amerikassa.
 

VilleSeina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, SaiPa
Ehkä se on sitten vuosien varrella muuttunut tällaiseksi, kun ei mulla ole ollut aiemmin koskaan mitään ongelmia näyttää suomalaisesta ajokortista mun syntymäaikaa. Ja tämä siis pitää sisällään kymmeniä ja taas kymmeniä alkoholinostoja mitä eriskummallisimmissa paikoissa P-Amerikassa.

Itsellä kokemuksia huomattavasti sinua vähemmän mutta komppaan. Kaksi kertaa olen viime vuosina Kaliforniaa käynyt kiertelemässä ja Staples Center on ainut jossa passi on vaadittu. Alkoholia, nuuskaa tms. nautintoaineita on myös ostettu kymmenistä eri paikoista eikä passia ole koskaan vaadittu vaan ajokortilla on menty.
 

Käyhkönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, IFK:ssa on myös hyviä pelaajia.
Kysymys teille jotka olette NHL matseja paikanpäällä käyneet katsomassa. Mihin kannattaisi suunnitella sellaista mahdollisimman helppoa NHL matkaa? Eli Helsingistä lennot, voi olla suorat tai välilaskuilla, about suoraan NHL jengin kohteeseen, jossa majoitus ja hallikin ois kiva jos se ois vaikka lähellä keskustaa. Eli mahdollisimman simppeli kokonaisuus vai onko sellaisia ?

Pointtina välttää sellanen monimutkainen säätäminen/reissaaminen eli jos muutamaksi päiväksi lähtee niin ois sitten mahdollisimman tehokas ajankäyttö, vaimolla shoppailuja siinä helposti käden ulottuvilla ja samalla vois kätevästi käydä siinä "kauppareissulla" katsomassa NHL:ää ja majoittua vielä siinä lähettyvillä.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kysymys teille jotka olette NHL matseja paikanpäällä käyneet katsomassa. Mihin kannattaisi suunnitella sellaista mahdollisimman helppoa NHL matkaa? Eli Helsingistä lennot, voi olla suorat tai välilaskuilla, about suoraan NHL jengin kohteeseen, jossa majoitus ja hallikin ois kiva jos se ois vaikka lähellä keskustaa. Eli mahdollisimman simppeli kokonaisuus vai onko sellaisia ?

Pointtina välttää sellanen monimutkainen säätäminen/reissaaminen eli jos muutamaksi päiväksi lähtee niin ois sitten mahdollisimman tehokas ajankäyttö, vaimolla shoppailuja siinä helposti käden ulottuvilla ja samalla vois kätevästi käydä siinä "kauppareissulla" katsomassa NHL:ää ja majoittua vielä siinä lähettyvillä.

No ei nyt New Yorkia yksinkertaisempaa varmaan ole, suoria lentoja löytyy (itärannikolla vielä niin ei älyttömän pitkä lentokaan), halli keskustassa (+ pari vähän sivummalla), hotelleja riittää, julkinen liikenne toimii ja vaimollekin riittää varmasti kauppoja missä voi luottokortin vetää tappiin asti.
 

Käyhkönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, IFK:ssa on myös hyviä pelaajia.
Kiitos kiitos, New Yorkin lisäksi katsoin pikaisesti, että Torontossa ja Losissa olisi hallit kans keskustassa ja näihin kaiketi pääsee kans suht simppelisti myös lentämään/asumaan.

Losissa ois kaikenlisäksi Anaheimin vieraspelejä parit kpl:t keväällä 2014. Onko siinä Anaheimin lohkossa muita jengejä mihin ois helppo mennä katsomaan kun Ankat vierailee jos vaikka Teemun näkisi kertaalleen vielä?

Liput ennakkoon Ticketmasterin kautta? Voiko joku opastaa lyhyesti miten käytännöt menee Ticketmasterin suhteen vai onko joku parempi ja helpompi paikka?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ja sitten kysymys kaikille Stubhubin käyttäjille, voinko luottaa tuohon "Electric"-toimitustapaan? Vuodenvaihteelle olisin lippuja varaamassa ja valitessani toimitustavaksi Electronic, sivusto väittää että lippu tulee myyntiin/ladattavaksi vasta jouluaattona 24.12.
Kyllä ne aina minulla toimineet ovat. Jos olen ymmärtänyt, niin tässä ei tarvitse myyjään luottaa vaan sivusto varmistaa transaktion turvallisuuden (myyjä ei rahoja saa ellei lippuja toimita). Voi jopa olla että nuo pdf:t tulevat seuroilta vasta tuona päivämääränä tarjolle eli ne tulevat suoraaan sivustolle ladattaviksi.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Onko tuo StubHub siis ihan asiallinen sivusto? Huhtikuun alkuun pitäisi saada liput Maple Leafs-Flames-matsiin ja hinnat näyttäisivät olevan ihan maltilliset. Eli käytännössä maksu sisään ja sieltä tulee liput sähköpostiin jne?
 
Onko tuo StubHub siis ihan asiallinen sivusto? Huhtikuun alkuun pitäisi saada liput Maple Leafs-Flames-matsiin ja hinnat näyttäisivät olevan ihan maltilliset. Eli käytännössä maksu sisään ja sieltä tulee liput sähköpostiin jne?
Itse olen palvelu käyttänyt ja hyvin on toiminut. Tosin valitsin vain "Instant download" -lippuja. Eiköhän ne s-postiin tilatut liputkin ihan asiallisesti toimi.
 
Kiitos kiitos, New Yorkin lisäksi katsoin pikaisesti, että Torontossa ja Losissa olisi hallit kans keskustassa ja näihin kaiketi pääsee kans suht simppelisti myös lentämään/asumaan.

Losissa ois kaikenlisäksi Anaheimin vieraspelejä parit kpl:t keväällä 2014. Onko siinä Anaheimin lohkossa muita jengejä mihin ois helppo mennä katsomaan kun Ankat vierailee jos vaikka Teemun näkisi kertaalleen vielä?

Losiin lennot kestää vähintään 15 tuntia. Se on minusta aika paljon, jos tarkoitus on lähteä muutaman päivän reissulle. Nykiin pääsee 8,5 tunnissa. Lisäksi kannattaa huomioida, että Losin julkinen liikenne on vitsi New Yorkin vastaavaan verrattuna. Ja se Losin keskusta ei taida olla turistin näkökulmasta kovin viihtyisää aluetta, jos MSG:n ympäristöön vertaa.

Toki jos pääasiallinen tavoite on nähdä Teukka tositoimissa, niin New Yorkin seudulla se ei vuodenvaihteen jälkeen enää onnistu.
 

Gretzky99

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL:n suomalaiset
Itse olen palvelu käyttänyt ja hyvin on toiminut. Tosin valitsin vain "Instant download" -lippuja. Eiköhän ne s-postiin tilatut liputkin ihan asiallisesti toimi.

Kun lippuja tulostaa, niin pitääkö niiden olla väritulosteita vai riittääkö normi mustavalko? Olen tilaamassa ensimmäistä kertaa kyseiseltä sivustolta lippuja.
 
Kun lippuja tulostaa, niin pitääkö niiden olla väritulosteita vai riittääkö normi mustavalko?

StubHubin printtilipuissa (kuten kokemukseni mukaan kaikissa muissakin printtilipuissa) riittää mustavalkotulostus. Viivakoodi on se, millä mennään sisään, ja sehän on mustavalkoinen joka tapauksessa.

Itse suosittelen myös StubHubia varauksetta. Yli kymmeneen matsiin olen sieltä hommannut liput, eikä ole ongelmia tullut ikinä.
 

Gretzky99

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL:n suomalaiset
StubHubin printtilipuissa (kuten kokemukseni mukaan kaikissa muissakin printtilipuissa) riittää mustavalkotulostus. Viivakoodi on se, millä mennään sisään, ja sehän on mustavalkoinen joka tapauksessa.

Itse suosittelen myös StubHubia varauksetta. Yli kymmeneen matsiin olen sieltä hommannut liput, eikä ole ongelmia tullut ikinä.

Okei. Kiitos tiedosta! Ei tarvi siis lähteä ostamaan värikasettia tulostimeen. Tosiaan ihan asiallinen ja toimiva sivusto. Kolmeen peliin tilasin liput ja hyvin toimi maksu, lippujen tulostaminen yms. Ei tarvi paikan päällä turhaan stressailla, vaikka sieltäkin (ainakin MSG:ltä) liput kyllä saa suht helposti hommattua.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Kiitos kiitos, New Yorkin lisäksi katsoin pikaisesti, että Torontossa ja Losissa olisi hallit kans keskustassa ja näihin kaiketi pääsee kans suht simppelisti myös lentämään/asumaan.

Losissa ois kaikenlisäksi Anaheimin vieraspelejä parit kpl:t keväällä 2014. Onko siinä Anaheimin lohkossa muita jengejä mihin ois helppo mennä katsomaan kun Ankat vierailee jos vaikka Teemun näkisi kertaalleen vielä?

Liput ennakkoon Ticketmasterin kautta? Voiko joku opastaa lyhyesti miten käytännöt menee Ticketmasterin suhteen vai onko joku parempi ja helpompi paikka?

Mä ostin ticketin kautta liput Kings-Flyers peliin ja willcall luukulla odottaa liput kun mennään hallille. Pitää lunastaa viimeistään 90min ennen pelin alkua.
 

Schadowan

Jäsen
Joo käyttäkää ehdottomasti Stubhubia. Itse ajauduin puolivahingossa Superstartickets-sivuille, josta ostin Tampan matsiin liput. Valitsin toimitustavaksi E-ticket ja saan 15min päästä lippujen varaamisesta meilin, että he laittaa postissa tulemaan, koska matsi on vasta ensi vuonna jne. Helvetin sankarit. Nyt sitten venaillaan, koska tiketit saapuvat postissa. Täysin järjetöntä toimintaa.
 
Mä ostin ticketin kautta liput Kings-Flyers peliin ja willcall luukulla odottaa liput kun mennään hallille. Pitää lunastaa viimeistään 90min ennen pelin alkua.

Missä sinulle tuollaisesta 90 minuutin aikarajasta ilmoitettiin ja mitä siinä ilmoituksessa lukee? En ole Losissa käynyt peleissä, mutta kun muutaman kerran olen will callia käyttänyt, ei hallilla noin aikaisin ole tarvinnut olla. Ja Staples Centerin kotisivuilla sanotaan näin:
Tickets may be picked up at the Will Call window of the Box Office two hours prior to the event start time. You must have the credit card used to make the purchase and a valid photo identification to pick up tickets at Will Call.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
En ole Losissa käynyt peleissä, mutta kun muutaman kerran olen will callia käyttänyt, ei hallilla noin aikaisin ole tarvinnut olla. Ja Staples Centerin kotisivuilla sanotaan näin:
Tickets may be picked up at the Will Call window of the Box Office two hours prior to the event start time. You must have the credit card used to make the purchase and a valid photo identification to pick up tickets at Will Call.

En tieda astunko tassa nyt jonkinlaiseen miinaan vai nayttaako tuo teksti vain silta ettei siina ole paata eika hantaa... No, kuitenkin.

Jokaisella hallilla on omat kaytantonsa naiden lippuluukkujen suhteen ja jos Ticketmaster sanoo etta siella pitaa olla 90 minuuttia ennen ja Staples Centerin kotisivut sanovat 120 minuuttia ennen, niin siihen valiin on varmaan hyva tahdata? Ovet aukeavat 90 minuuttia ennen ottelun alkua, joten TM:n kehotus on varsin jarkeenkaypa silla lunastamattomat liput laitetaan takaisin myyntiin.

Boldaukset omat.
 
En tieda astunko tassa nyt jonkinlaiseen miinaan vai nayttaako tuo teksti vain silta ettei siina ole paata eika hantaa... No, kuitenkin.

Jokaisella hallilla on omat kaytantonsa naiden lippuluukkujen suhteen ja jos Ticketmaster sanoo etta siella pitaa olla 90 minuuttia ennen ja Staples Centerin kotisivut sanovat 120 minuuttia ennen, niin siihen valiin on varmaan hyva tahdata? Ovet aukeavat 90 minuuttia ennen ottelun alkua, joten TM:n kehotus on varsin jarkeenkaypa silla lunastamattomat liput laitetaan takaisin myyntiin.

Boldaukset omat.

Eihän tuossa niin sanota, että hallilla pitää olla kaksi tuntia ennen peliä, vaan että silloin liput ovat saatavilla. Ne liputhan on maksettu jo tilattaessa.

TD Gardenin sivuilla sanotaan myös, että "Will Call tickets can be picked up at the Will Call/Advanced Reservation window two hours before game time", ja olen sieltä hakenut liput sekä Bruinsin että Celticsin matsiin 15-30 minsaa ennen matsia.
 
Viimeksi muokattu:

Wellman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Olen ensi viikolla menossa Chicagoon ja Minnesotaan katsomaan pelejä, joten voin välittää kokemuksia.
Ootko jo kotiutunut?
Tuli varattua äsken lennot Helsinki-Chicago-Helsinki kun Airberliniltä tarjouskampanja ja tuli sitten kilroyn kautta otettua 474€/henkilö. Nyt pitäisi ostaa vielä lennot Chi-Min-Chi välille.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Missä sinulle tuollaisesta 90 minuutin aikarajasta ilmoitettiin ja mitä siinä ilmoituksessa lukee? .[/I]

Kävin lukemassa uudestaan että mitä siellä lukikaan ja se meneekin niin että liput on saatavilla 90min ennen tilaisuuden alkua.Sitä ei lue että kuinka paljon ennen pitää viimeistään hakea ettei ole jo laitettu uudestaan myyntiin.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Sitä ei lue että kuinka paljon ennen pitää viimeistään hakea ettei ole jo laitettu uudestaan myyntiin.

Tassa tapauksessa tuskin laitetaan uudestaan myyntiin koska Will Callia kayttaa suurimmaksi osaksi kansainvaliset lipunostajat ja liputhan on toki maksettu etukateen. Tieda mita sekoilin tuossa aiemmassa postauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös