NHL-matkat

• 732 013
  • 2 183

katekismus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, New York Rangers
Muutama viikko sitten olin seisonut puoli tuntia JFK:n uuvuttavan pituisessa maahantulojonossa, kun huomasin, että vastaavan proseduurin tekeville automaateille oli huomattavasti lyhyempi jono. Varmistin ohikävelleeltä virkailijalta vielä, että onko okei mennä automaattipuolen kautta, ja olihan se. Vartti tuosta hetkestä ja olin päässyt tarkastuspuolelta läpi.

Muutama viikko sitten olin seisonut puoli tuntia JFK:n uuvuttavan pituisessa maahantulojonossa, kun huomasin, että vastaavan proseduurin tekeville automaateille oli huomattavasti lyhyempi jono. Varmistin ohikävelleeltä virkailijalta vielä, että onko okei mennä automaattipuolen kautta, ja olihan se. Vartti tuosta hetkestä ja olin päässyt tarkastuspuolelta läpi.

Oliko sulla aiemmin käytetty ESTA, jollaista nimimerkki @Jymäkkä kertoi noiden automaattien vaatineen? Mulla ei sellaista ole, kun jouduin hakemaan uuden tällä viikolla.

Vähän ihmettelin, kun siinä hakemuksessa kysyttiin työnantajaa ja tämän osoitetta. En muistaakseni ole ESTAa hakiessa joutunut aiemmin tuollaiseen kysymykseen vastaamaan.

katekismus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, New York Rangers
Oliko sulla aiemmin käytetty ESTA, jollaista nimimerkki @Jymäkkä kertoi noiden automaattien vaatineen? Mulla ei sellaista ole, kun jouduin hakemaan uuden tällä viikolla.

Vähän ihmettelin, kun siinä hakemuksessa kysyttiin työnantajaa ja tämän osoitetta. En muistaakseni ole ESTAa hakiessa joutunut aiemmin tuollaiseen kysymykseen vastaamaan.

Ah, tosiaan. Kyllä, mun ESTA oli jo aiemmin korkattu. Hölmöjä käytäntöjä.

Ah, tosiaan. Kyllä, mun ESTA oli jo aiemmin korkattu. Hölmöjä käytäntöjä.

Innostuin vähän googlettelemaan, että miten homma toimii. Näin sanotaan U.S. Customs and Border Protection -sivustolla:

Who Is Eligible to Use Automated Passport Control?
U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.
Automated Passport Control (APC) | U.S. Customs and Border Protection

Ymmärtääkseni voin siis vuoden 2008 jälkeen USA:ssa käyneenä käyttää noita automaatteja, vaikken nykyisellä ESTAllani ole aiemmin USA:ssa vieraillut.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Innostuin vähän googlettelemaan, että miten homma toimii. Näin sanotaan U.S. Customs and Border Protection -sivustolla:

Who Is Eligible to Use Automated Passport Control?
U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.
Automated Passport Control (APC) | U.S. Customs and Border Protection

Ymmärtääkseni voin siis vuoden 2008 jälkeen USA:ssa käyneenä käyttää noita automaatteja, vaikken nykyisellä ESTAllani ole aiemmin USA:ssa vieraillut.
Noinhan tuo vaikuttaisi olevan. Tuli mieleen, että viranomaisethan skannaavat sormenjäljet passitarkastuksessa, ja tuosta en sitten tiedä, vaatiiko uusi ESTA aina uudet sormenjäljet, joka vaatisi kulun passitarkastusjonon kautta?

NJEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Toivottavasti herra Trumpin säädöt eivät hirveästi vaikuta meidän ensimmäisen maailman asukkaiden lentokenttäproseduureihin. Tarkoitus olisi saapua 19. helmikuuta JFK:lle kello 15:55 ja ehtiä katsomaan kello 18 alkavaa Islanders-Devils-peliä viimeistään toisen erän alusta lähtien. Jos ihan sukkana pääsisi kävelemään maahantulotarkastuksen läpi, voisi nähdä jopa alkuseremoniat.

Samaan peliin menossa. Toivottavasti ehit paikoille ajoissa!

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tarkoitus olisi saapua 19. helmikuuta JFK:lle kello 15:55 ja ehtiä katsomaan kello 18 alkavaa Islanders-Devils-peliä viimeistään toisen erän alusta lähtien. Jos ihan sukkana pääsisi kävelemään maahantulotarkastuksen läpi, voisi nähdä jopa alkuseremoniat.
Saanko kysyä miten meinasit ratkaista matkatavaroiden säilytyksen vai onko hotelli ihan joko kentän tai areenan vieressä?

Saanko kysyä miten meinasit ratkaista matkatavaroiden säilytyksen vai onko hotelli ihan joko kentän tai areenan vieressä?

Hotelli on Holiday Inn Brooklyn Downtown. Huone oli Hotwiressa noin 20 prossaa halvempi kuin bookingissa tai hotellin omilla sivuilla. Hampton Inn Washington Convention Center kustansi Hotwiressa alle satasen yö, kun bookingissa ja hotellin omilla sivuilla pyynti oli noin 190 euroa.

Suosittelen sivua hotwire.com lämpimästi kaikille USA:han matkaaville.

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Hotelli on Holiday Inn Brooklyn Downtown. Huone oli Hotwiressa noin 20 prossaa halvempi kuin bookingissa tai hotellin omilla sivuilla. Hampton Inn Washington Convention Center kustansi Hotwiressa alle satasen yö, kun bookingissa ja hotellin omilla sivuilla pyynti oli noin 190 euroa.

Suosittelen sivua hotwire.com lämpimästi kaikille USA:han matkaaville.
Mutta mihin laitat matkatavarat pelin ajaksi? Sitä kai kysyttiin.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sitä kysyttiin, ja eiköhän dana saanut tuohon kysymykseensä vastauksen, kun kerroin hotellin sijaitsevan Brooklynin keskustassa.
Mä kyllä kaikesta huolimatta suosittelisin suunnittelemaan tulevat matkat niin, ettei pelejä tulopäivinä. Tietysti jos on muutenkin riittävästi pelejä reissulla, eikä ottelun missaus rassaa henkisesti eikä taloudellisesti, niin meneehän se noinkin.

Mä kyllä kaikesta huolimatta suosittelisin suunnittelemaan tulevat matkat niin, ettei pelejä tulopäivinä. Tietysti jos on muutenkin riittävästi pelejä reissulla, eikä ottelun missaus rassaa henkisesti eikä taloudellisesti, niin meneehän se noinkin.

Ohjelmassa on Bill Burr, Flyers-Capitals, Capitals-Oilers, Book of Mormon ja luultavasti joku teatteriesitys Washingtonissa. Jos jää erä Islandersin pelistä näkemättä, en aio sen tiimoilta yöuniani menettää. Etenkään, kun liput heillä ovat NHL:n asteikolla halpoja kuin maito. Rangersin peliin en ehkä tolla aikataululla yrittäisi. Nyt kun sain tietää että JFK:lla on passintarkastusautomaatit ja googlettelin ihmisten kokemuksia niiden vaikutuksista, rohkenen pitää matsiin ehtimistä jopa todennäköisenä.

Noin jääkiekkoilullisesti reissun pihvi on McDavidin näkeminen ensimmäistä kertaa paikan päällä tosipelissä. Aiemmin olen nähnyt hänet vain World Cupissa all-star-joukkueen riveissä.

Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Book of Mormon
Vaikka just tätä en ole nähnyt, niin noihin Broadway juttuihin vahva suositus. Vaikka näistä monilla voi stereotypinen ennakkokäsitys olla, niin olen itse ihan äijien reissulla käynyt katsomassa Phantom of Operan ja sekin oli hyvä. Mormon on todennäköisesti vielä parempi (ex-temporena ei lippuja mihin tahansa saanut)

Oma bookkausjärjestelmä-suositteluni on Orbitz. Se näyttää päällisin päin ihan identtiseltä kuin ebookers (korjaus, näköjään ei enää ihan) ja kuvittelinkin joskus, että se on sama palvelu amerikkalaisille, mutta näin ei ollutkaan vaan sitä kautta sai jossain tapauksessa parikymmentä prossaa halvemman hinnan tilanteesta jota kuvittelin jo tiukaksi.

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun mutta kysytään silti.

Lähden maaliskuun lopussa Los Angelesiin ja tarkoitukseni on käydä katsomassa ottelut Kings vs Jets sekä Ducks vs Jets. Olisiko kenelläkään ehdotuksia miten ottelun jälkeen pääsisi tapaamaan vierasjoukkueen pelaajia (Laine erityisesti)? Olen Patelta kysynyt twitterissä asiasta mutta vastausta ei ole kuulunut (yllätys). Olisiko joku muu henkilö tai taho, johon voisi olla yhteydessä?

Anaheimistä en osaa sanoa, mutta marraskuussa Penguinsin pelaajat kävelivät Staplesin takana "rampilta" suoraan ritz hotelliin jossa yöpyivät. Kingsin pelaajat lähtivät autoilla suoraan menemään pois eivätkä pysähtyneet. 3 tuntia odottelimme pelaajia ja isoksi harmiksemme ainoastaan Crosby ja Määttä jäivät näkemättä vaikka suoraan pelin jälkeen menimme väijymään.

HUOM! Nimmareita varten ota oma tussi mukaan.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ohjelmassa on Bill Burr, Flyers-Capitals, Capitals-Oilers, Book of Mormon ja luultavasti joku teatteriesitys Washingtonissa. Jos jää erä Islandersin pelistä näkemättä, en aio sen tiimoilta yöuniani menettää. Etenkään, kun liput heillä ovat NHL:n asteikolla halpoja kuin maito. Rangersin peliin en ehkä tolla aikataululla yrittäisi. Nyt kun sain tietää että JFK:lla on passintarkastusautomaatit ja googlettelin ihmisten kokemuksia niiden vaikutuksista, rohkenen pitää matsiin ehtimistä jopa todennäköisenä.

Noin jääkiekkoilullisesti reissun pihvi on McDavidin näkeminen ensimmäistä kertaa paikan päällä tosipelissä. Aiemmin olen nähnyt hänet vain World Cupissa all-star-joukkueen riveissä.
Book of Mormon on loistava, itselleni upposi ainakin kuin häkä, hyvä valinta :)

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikka just tätä en ole nähnyt, niin noihin Broadway juttuihin vahva suositus. Vaikka näistä monilla voi stereotypinen ennakkokäsitys olla, niin olen itse ihan äijien reissulla käynyt katsomassa Phantom of Operan ja sekin oli hyvä. Mormon on todennäköisesti vielä parempi (ex-temporena ei lippuja mihin tahansa saanut)

Joo, sanasta musikaali tulee monelle mieleen vain steppaava Fred Astaire. Sitäkin suuntaa löytyy, mutta kirjo on moninainen. Tuossa Book of Mormonissa revitellään esimerkiksi uskontojen kustannuksella niin härskisti ja hauskasti, että alta pois. Itse nauroin vedet silmissä tuolle, suosittelen kyllä lämpimästi juuri tätä.

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Mitä hotellia suosittelette New Yorkista? Ainoa kriteeri on että mahd halpa :D
Semmonen kuin Row New York. Ei todellakaan mikään viiden tähden luukku mutta lähellä Time Squerea ja kävellen jaksoi hyvin MSGllekin.
Eikä ollut mikään kallis ainakaan vuosi sitten maaliskuussa.
Ei siis mikään murju kuitenkaan. Eikä näkynyt kuin yksi torakka!

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mitä hotellia suosittelette New Yorkista? Ainoa kriteeri on että mahd halpa :D
Kysymyksessä on ristiriita, en suosittele mahdollisimman halpaa.
Olen tainnut joskus nuorempana yöpyä 12-20 dollarin mixed dorm hostellissa. Ei silti niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Muistan kun joskus herätessäni huomasin että lähistöllä yöpyneellä saksalaisella typyllä oli yöpaita sen verran matkustanut, että haukotellessa nänni tuli esiin.

Sellaisia saa vieläkin. En siis suosittele.
Broadway Hotel n Hostel in New York, USA | Hostel

Hustler

Jäsen
Olen lähdössä maaliskuussa NY Cityyn lähinnä pelejä katsomaan. Liput löytyy jo Islanders - Winnipeg ja Rangers - Florida peleihin (myös yhteen Knicks korispeliin löytyy liput). Nuo liput olleet melko hintavia kun ollaan ajoissa ostettu, saako noita lippuja paljonkin edullisemmin lähempänä peliä? Jos saa niin mistä kannattaa etsiä? Ainakin Islanders - Columbus peliin olisi tarkoitus vielä hankkia liput. Matkan aikana pelataan myös Devilsin kotipeli Columbusta vastaan, mutta pääseekö julkisilla Manhattanilta helposti/järkevästi Prudential Centeriin? Tuokin peli kyllä periaatteessa kiinnostaisi, mutta matkan muut aikataulut vielä vähän auki... Tuohon Islanders - Winnipeg peliin ostetuilla lipuilla pitäisi olla pääsy myös johonkin VIP-alueelle, mutta mistään ei selvinnyt, että mitä se tarkemmin pitää sisällään. Onko jollain kokemuksia?

Entä onko jollain kokemusta Islanders tai Devils hallien yläkatsomoista? Näkeekö sieltä kuinka hyvin pelin? Olen jokaisen NHL-pelini nähnyt alakatsomosta ja nuo jo hankitut liput ovat myös alakatsomosta. Olen miettinyt että jos noihin 1-2 jäljellä olevaan peliin ostaisi liput halvemmilta paikoilta.

Noista Nykin hotelleista kun ollut puhe niin itse majoitun Wyndham New Yorker hotellissa. On ainakin ihanteellinen sijainti kun Madison Square Garden on risteyksen toisella puolella.

Olen aikaisemmin ollut katsomassa Tampassa 2011, Miamissa 2013 (3 peliä), Anaheim ja LA 2016, joten tarvittaessa voin jakaa kokemuksiani näistä pelireissuista.

Temezy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Wild, Jets ja muut NHL:n suomalaiset
Itsellä lähestyy oma reissu Kaliforniaan. Parin viikon päästä ois lähtö ja kolmisen viikkoa losissa ollaan. Kahteen Ducksien matsiin on liput varattuna. Toronto ja St Louis vastassa. Ensimmäisessä ollaan yläkatsomossa ja tokassa sit alempana. Tuli tehtyä ehkä itsekin virhe kun ostin nuo liput koko porukalle ticketmasterista jo ajat sitten, oikeestaan heti kun liput noihin peleihin tuli myyntiin. Ois saattanu säästää pikkusen jos ois ostanu lähempänä, mutta eipä tuo budjetti siihen kaadu.

Ekaa kertaa siis amerikan mantereelle matkustamassa. Onko @Hustler tai muilla antaa jotain olennaisia vinkkejä mitä kannattaisi ottaa huomioon matseihin mennessä tai ylipäätään tuonne matkustaessa? Kyseessä ei ole siis pelkästään "NHL-matka", mutta harkinnassa vielä on josko ostais liput esim. Kingsien matsiinkin mikäli muu reissuporukka innostuu. Kiinnostaisi myös tietää kokemuksia LAXin lentokentästä. Onko muilla mennyt kuinka kauan maahan saapuessa maahantulotarkastuksissa yms? Laput on täytetty ja hyväksytty jo sen suhteen. Vuokra-auto on myös jo varattu, mutta mitenkähän monta tuntia kokonaisuudessaan tuohon kaikkeen mahtaa mennä kun bussi kuljetuksella joutuu sinne autovuokraamoon menemään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy