NHL-lakko kaudella 04/05. Miten Kärpät?

  • 3 049
  • 22

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Nyt on kahdelle Kärppien ulkomaalaissupertähdelle tehty sopimukset ensi kauteen. Ulkomaalaiskiintiö tulevalla kaudella tulee olemaan neljä. Itse toivon ja uskon, että enempää ulkomaalaissopimuksia ei tulevalle kaudelle tehdä vaan Smyth ja Stepanek annetaan suosiolla muualle, jos NHL-lakko näyttää tulevan, niin kuin se selvästi näyttää.

Jokaisen Kärppäläisen toivelistallahan varmasti ovat:

Joni Pitkänen
Janne Niinimaa
Lasse Pirjetä
Lasse Kukkonen
varauksin Esa Pirnes (todennäköisesti Tapparaan) ja Niklas Hagman (todennäköisesti HIFKiin).

Mutta ne kaksi muuta ulkomaalaista! Keitä he olisivat? Viimeisimpään lakkoon viitaten he tulevat todennäköisesti olemaan nuoria pelaajia.

Pirjetällä olisi nyt tilaisuus tehdä tuttavuutta Columbuksen tulevaisuuden suureen voimahyökkääjään Rick Nashiin, joka on tällä kaudella alkanut lunastamaan lupauksiaan.

Puolustusosastohan meillä jo olisi NHL:n huipputasoa yllä olevien suomalais-vahvistusten ansiosta.

Sitten laittaisinkin vastuuta Jonin tai Jannen harteille. Phillystä voisi napata Michael Handzusin tai Simon Gagnen. Nuoria tulevaisuuden pelaajia hekin. Eli Joni opettelee nyt kommunikoimaan siellä rapakon takana! Jannen kohdalla allekirjoittanut pistäisi metsästyskutsua saarelaisten metsämiehelle Trent Hunterille. Siinä myös tulevaisuuden suuria voimahyökkääjiä, joka on noussut tällä kaudella pinnalle.

Eli NHL-miehet by BA:

Rick Nash
Trent Hunter tai joku muu iso ja ilkeä maalinsylkijä!

Henkilökohtaisesti en näe ongelmana pelaajien tuloa tänne. Kärpillä on kuitenkin varsin nuori runkomiehistö, jota on helppo siirtää Hokkiin. Hokkilaiset taas ovat varmasti varsin tyytyväisiä Pekka Saarenheimon, Henrik Juntusen, Oskari Korpikarin, Antti Aarnion, Topi Jaakolan jne. tasoisita vahvistuksista. Odotan NHL-lakkoa ja tähtien rantautumista Liigaan vesi kielellä!
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Eikös Junno ole jonkinlaisen alustavan linjauksen tehnyt tämän asian suhteen. Käsittääkseni Kärpät on kiinnostuneita vain näistä omista NHL pelaajista eli Niinimaasta, Pirjetästä, Pitkäsestä ja Kukkosesta. Muistaakseni Junno sanoi, että heidän kanssaan on jo alustavasti keskusteltukin asiasta.

Muutenkaan en näe minään hyvänä asiana sitä, että SM-liiga ei rajoittanut näiden pelaajien määrää. Olisi ollut kyllä paikallaan rajoittaa. Hetken ilo voi lopulta osoittautua pitkäaikaiseksi haitaksi liigalle.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä aloitus Black Adderilta. Minusta joukkue kuitenkin pitää koota koko kautta ajatelleen. Smyth ja Stepanek on kuitenkin erinomaiset vahvistukset ja liigasta on kuitenkin jo puolet pelattu vuodenvaihteenseen mennessä, kun lakko alkaa.

Kukkonen, Niinimaa ja Pirjetä lienee Kärppien miehiä. Nuo Hagman, Pirnes ja Pitkänen on myös vahvoja ehdokkaita.


Mutta taalakaukaoloissa luistelee myös monia miehiä, joita ei ole välttämättä kauhean vahvasti sidottu seuroihin. Niko Kapanen ja Tommi Santala esimerkkeinä. Molemmat on HPK taustaisia miehiä, mutta haluaako kaksi sentteriä samaan seuraan, kun siellä on jo mm. Kucharchik. No okej Kapanen oli viimeisen kauden TPS:ssä. Siellä on Koivua olan takaa ja lisäsksi Aalto. Sama koskee Eero Somervuorea. Kiinnostaako lähteä Selänteen ja kumappanien varjoon Jokereihin? Pystyykö Kerho palkaamaan kaikki Santala, Kapanen, Miettinen ja Somervuori?

Kenen mies on Antti Laaksonen? Minne menee Jere Lehtinen?

Ulkomaalaiset. Edelleenkin, vaikka miehet on NHL tähtiä vie aikansa sopeutua koto liigaamme. Joillakin seuroilla on hyvin suurta kiinnostusta NHL:n suunnasta. HIFK, mahtuuko Kultanen-Karalahti-Söderholm pakistoon vielä Zidlinsky ja Rafalski. Kuka tekee tilaa, jos tulossa on vielä Bednar. Vopatilla on jo sopimus ensikaudesta. Lisäsksi tulijoiden listalla voi olla Santala, Jokinen, Pikkarainen, Hagman, Ahonen.

Totuus on, että hyviä pelimiehiä varmasti riittää joka joukkueelle ja niitä on tarjolla myös halvalla. Jokainen tullut vapauttaa myös toisen. Lakon varaan kautta ei kuitenkaan kannata rakentaa.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Minne menee Jere Lehtinen?
Tepsiin - tai ainakin haluaisi mennä. Luin tämän jokin aika sitten jostain Lehtistä koskevasta lehtijutusta, missä mies itse kommentoi asiaa.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Jeff
Tepsiin - tai ainakin haluaisi mennä. Luin tämän jokin aika sitten jostain Lehtistä koskevasta lehtijutusta, missä mies itse kommentoi asiaa.

Yllättävää etten sanoisi. Kyllähän mies on jo vuosikausia esim Länsiväylässä (espoolainen paikallislehti) ilmaissut halunsa pelata nimenomaan Bluesissa. No, taitaa riippua siitä kuka miestä haastattelee. Nähtäväksi jää. Täällä etelässä kun jo suunniteltiin kieli poskella ykkösketjua Caloun-Modano-Lehtinen.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No oikeastaan nuo TPS:ssä pelaaneista sitten suunnannee muualle Niko Kapanen ja toisaalta Kallion kuviot lienee ensikaudelta auki.

Smythistä, kun tuli puhetta niin äkkiä tulee melkoinen lista kovahkoja kotimaisia nimiä joita voisi ajatella sijalle.

Hannes Hyvönen
Tomi Kallio
Timo Pärssinen
Sami Torkki
Pasi Saarela
Tony Virta
Juha Riihijärvi

Sitten miten käy Somervuoren ja Miettisen NHL uran jatkon.

Mahtavat nuo miehet rahastaa sopimuksillaan mukavasti ensikaudesta. Ruotsin maaltakin voi jälleen kääntyä pelaaja virta toiseen suuntaan.

Stepanekin korvaajakin löytynee Ruotsinmaalta kotimaisena versiona. Jollei saada Lassea jo kauden alkuun.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Minun tarkoitusperät NHL-tähtien tänne saamisessa ovat erittäin itsekkäät. Haluan nähdä huippukiekkoilijoiden, todellisten huippujen, edesottamuksia omin silmin, livenä. Monen NHL:ssä pelaavan kohdalla peli vain paranee suuressa kaukalossa.

Viestin lähetti Tepa
Ulkomaalaiset. Edelleenkin, vaikka miehet on NHL tähtiä vie aikansa sopeutua koto liigaamme. Joillakin seuroilla on hyvin suurta kiinnostusta NHL:n suunnasta.

Pääasiassahan NHL:stä tulleet vahvistukset olivat suomalaisia ja hyvin sopeutuivat.

94/95 lakkokaudella:

Jokerit
Jari Kurri 20 10 9 19 10 !
Teemu Selanne 20 7 12 19 6 !
HIFK
Esa Tikkanen 19 2 11 13 16
Christian Ruuttu 20 4 8 12 24
TPS
German Titov 14 6 6 12 20
JYP
Michael Nylander 16 11 19 30 63 !!!
HPK
Geoff Sanderson 12 6 4 10 24
TuTo
Teppo Numminen 12 3 8 11 4
Ted Donato 14 5 5 10 47
Tappara
Theoren Fleury 10 8 9 17 22 !!!
Ilves
Jyrki Lumme 12 4 4 8 24

Jos vain olisi mahdollisuus saada Micke Nylanderin tai Theo Fleuryn tapaisia staroja tänne, niin kiittäisin, kumartaisin, olisin aivan pähkinöissä!
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Itse en usko mitään kauheaa massaryntäystä liigaan tapahtuvan. Etenkään vanhempien pelaajien kohdalla pelaamisen motivaatio on enemmän kuin kysymysmerkki. Kun liigaan tulee paluumuuttajia, ovat ne meikäläisen ennustuksen mukaan nuoremman polven pelureita tyyliin N.Kapanen, Miettinen, Kukkonen etc.

Kärpillä tulee olemaan todella kova homma esimerkiksi Niinimaan kalastelussa. Ja sanapainolla kalastelussa. Nimittäin aikaisemmin syksyllähän Janne totesi erään lehden haastattelussa, ettei välttämättä pelaa missään. Syykin on selvä: rahaa on tarpeeksi viettää lomaa. Ja kalastella.

Todennäköisimmät vahvistukset tänne on siis Kukkonen, Pirjetä ja kyllä vain, Pirnes. Essi keskusteli seurajohdon kanssa jo ennen NHL:ään lähtöä mahdollisuudesta pelata Kärpissä. Pitkäsen seuraan vaikuttaa varmasti päävalmentajan valinta. Suotavaa olisi, että Joni saataisiin takaisin. Ehdottomasti kovin vahvistus kyseisestä nelikosta.

Taloudelliset seikat on ne, jotka paljon ratkaisee. Kärpillä ne on kunnossa, samoin kuin pääkaupunkiseudun seuroilla. Muut pyrkivät houkuttelemaan entisiä pelaajiaan tutulla paikkakunnalla ja joukkueella. On erittäin mielenkiintoista seurata, mitä tulee tapahtumaan. Minä veikkaan, ettei montaakaan ulkomaalaista NHL-pelaajaa Suomessa nähdä. Ai miksikö? Kotimaiset ovat halvempia ja helpommin houkuteltavissa. Kun lakko edellisen kerran oli, suomalaisia NHL-pelureita oli murto-osa nykypäivään verrattuna.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jep, jep, minäkään en usko mihinkään ulkolaisten massa ryntäykseen, mitä toin tuossa omassa kirjoituksessani esille. Tuolla hyviä pelimiehiä tarjolla tarkoitin myös sitä, että heitä on tarjolla muista sarjoista lakon aikaan. Voi olla, että moni tähti nostaa lakon aikaan suurta tiliä Venäjältä vain nähdäkseen kertaalleen Venäjän. Forbergit ja Näslund suuntaa Modoon, savustaako joukkue suomaliset pihalle? Entäs Sveitsi. Jääkö Ville Peltonen, Jukka Hentunen ja kumppanit ulos kokoonpanosta ja tilalla pelailee vaikkapa Joe Sakicit, Zigmund Palffy ja kumppanit? Onko näin, että Peltosia ja kumppaneita on tarjolla lähesilmaiseksi? Mitä tapahtuu Tsekissä?

Tilanne on kuitenkin myös ensivuonna se, että SM-liiga ei maksa suurinta tiliä. Sitä maksaa Sveitsi ja Venäjä. Lisäksi Ruotsiin ja Tsekkiin suuntaa iso liuta maailman tähtiä. Ne tavalliset tähdet saattaa jäädä statiteiksi. Tykkääkö Tono, kun Jagr vie kaiken peliajan ja hilluu kukkona tunkiolla?
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Essi keskusteli seurajohdon kanssa jo ennen NHL:ään lähtöä mahdollisuudesta pelata Kärpissä.
Niinpä. Essi toi jopa julkisuudessa yllättävän avoimesti esiin mahdollisuutensa pelata kärpissä. Muistelen jotain aamulehden juttua about vuosi sitten, missä kysyttiin essin ensi kauden suunnitelmista niin siinä hän vastasi jotenkin näin, että "eiköhän se junno jossain välissä niitä kysele". Mihin ihmeeseen tuo oikein sitten kariutui? Tappara fanitkin olivat jo varmoja, että Essi siirtyy ouluun. Sitten kuitenkin soppari tapparan kanssa. Oli melkoinen uutispommi ainakin minulle.

meni vähän offtopiciksi. sori. :-)
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
No joo. Laskivat sitten ulkomaalaisten paikkoja neljään per ottelu. Tenkrat ja Lievers jatkavat, kaksi paikkaa jaossa.

Saattaa olla, ettei Bäckströmiä enää ensi kaudella Oulussa näy kuin vierasjoukkueen paidassa, joten yksi ulkomaalaispaikka mennee maalivahdin tontille. Toisaalta puolustus on avain menestykseen, joten yksi paikka mennee puolustajalle. Joukkueesta löytyy jo mitat täyttävä ulkomaalaispakki, eli taitaa tarkoittaa auf wienerschnitzel, Brad Smyth.

Ja sitten lakkoon. Olen sitä mieltä, että koska NHL-pelaajat ovat itse kuoppansa kaivaneet (tai ahneet agentit), saavat mun puolesta ottaa aurinkoa vaikka koko kauden, ja tarvittaessa seuraavankin. Jos tänne kuitenkin ilmestyy staroja peliaikaa mankumaan, soisin heidän olevan nopeita ja teknisiä pelaajia, ennemmin kuin superhypervoimahyökkääjiä.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Viestin lähetti Jeff
Mihin ihmeeseen tuo oikein sitten kariutui? Tappara fanitkin olivat jo varmoja, että Essi siirtyy ouluun. Sitten kuitenkin soppari tapparan kanssa..

Jaa-a, mahtasikohan niinkin raadollinen asia kuin raha olla kyseessä. Tai sitten Essi yksinkertaisesti viihtyi Tampereella.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Viestin lähetti Kidd
Jaa-a, mahtasikohan niinkin raadollinen asia kuin raha olla kyseessä. Tai sitten Essi yksinkertaisesti viihtyi Tampereella.
Ei Kärpät palkanmaksussa Tapparalle häviä. En usko, että oli rahasta kiinni.

Muistan tapparan foorumista erään tappara-fanin kommentin, kun he luulivat, että Pirnes tulee täksi kaudeksi ouluun ja spekuloivat siellä, että miksi. Se meni näin:"Oulua ei tunnetusti tampereelle saada." Itse olen myös ollut siinä luulossa, että Essi viihtyy oulussa.

Olisiko syy se, että vuosi sitten Junno ei Pirnestä halunnut. Kärpillä oli omasta takaa kovat sentterit, joten Junnon ei tarjonnut kunnon sopparia. Toivottavasti Essi ei ole vetänyt hernettä nenuun siitä, koska minä haluaisin kyllä hänet Kärppä paidassa nähdä.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti Kidd
Ja sitten lakkoon. Olen sitä mieltä, että koska NHL-pelaajat ovat itse kuoppansa kaivaneet (tai ahneet agentit), saavat mun puolesta ottaa aurinkoa vaikka koko kauden, ja tarvittaessa seuraavankin. Jos tänne kuitenkin ilmestyy staroja peliaikaa mankumaan, soisin heidän olevan nopeita ja teknisiä pelaajia, ennemmin kuin superhypervoimahyökkääjiä.

Sorppa, mutta tää kanta ei mee mun jakeluun. Eli NHL-pelaajathan - ne harvat, jotka tänne tulis - tulisivat puoli ilmaiseksi pelailemaan. Kai nyt jokainen tahtoo nähdä parasta mahdollista viihdettä? Ok, Kärppien "omat junnut-projekti" on tosi ok, mutta näen sen lähinnä henkiinjäämiselinehtona ja siksi hyväksyn ulkomaalaiskiintiönkin. Muussa tapauksessa minulle on yks hailee mistä pelaaja on, kunhan on hyvä pelaaja ja pelaa Kärpille.

Niin ja oletkos muuten nähnyt Rick Nashin viiletystä? Tai vielä karkeampana esimerkkinä Todd Bertuzzin? Niin tai edes Berttien mailatekniikkaa. Raivostuttavaa lukea vuodesta toiseen näitä "luulen tietäväni" kommentteja, kun puhe on voimahyökkääjistä. Kovaa pelaava pelaaja/iso ei tarkoita, että pelaaja on kankea tai muuten käsi, vertaa Lindros tai Lemieux (iso).

Kovuus on aina plussaa!

Btw. Tenkratin voisi kategorisoida eurooppalaiseksi voimahyökkääjäksi (<-pieni jokeri). Kaverin mitat ja taklausmäärät ovat sitä luokkaa, vain tappelut puuttuu ja jäähyjä (ylilyöntejä) tulee liian vähän. Täällä yksi niitä kaipaava ;) Hyvä esimerkki Tenkin asenteesta oli kosto Tuomaiselle viime kaudella. Siitä hatun nosto!
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Viestin lähetti Black Adder
Sorppa, mutta tää kanta ei mee mun jakeluun. Eli NHL-pelaajathan - ne harvat, jotka tänne tulis - tulisivat puoli ilmaiseksi pelailemaan. Kai nyt jokainen tahtoo nähdä parasta mahdollista viihdettä? Ok, Kärppien "omat junnut-projekti" on tosi ok, mutta näen sen lähinnä henkiinjäämiselinehtona ja siksi hyväksyn ulkomaalaiskiintiönkin. Muussa tapauksessa minulle on yks hailee mistä pelaaja on, kunhan on hyvä pelaaja ja pelaa Kärpille.
Ingen problem. Meidän arvoissa vaan on eroja, siinä vaiheessa kun Oulun Kärpistä tulee Oulun Jokerit siirryn lopullisesti juniorikiekkoilun pariin. Kärppä-kannattamisen syvin olemus merkitsee mulle sitä, että oululais/pohjois-suomalaisiin pelaajiin pystyy samaistumaan, kun taas muukalaislegioonaan, vaikka päällä olisikin Kärppä-nuttu, en. Siksi ei ole aivan sama ketä Kärpissä pelaa, vaikka kuinka pelaisi sataprosenttisesti Kärpille.
Ja edelleen sitä mieltä, että NHL-pelaajat saavat keskittyä auringonottoon.

Viestin lähetti Black Adder
Niin ja oletkos muuten nähnyt Rick Nashin viiletystä? Tai vielä karkeampana esimerkkinä Todd Bertuzzin? Niin tai edes Berttien mailatekniikkaa. Raivostuttavaa lukea vuodesta toiseen näitä "luulen tietäväni" kommentteja, kun puhe on voimahyökkääjistä. Kovaa pelaava pelaaja/iso ei tarkoita, että pelaaja on kankea tai muuten käsi, vertaa Lindros tai Lemieux (iso).
Eh, peruutappas vähän. Uskallan kyllä väittää, että tiedän NHL-kiekosta yhtä sun toista. Myös niistä voimahyökkääjistä. Nashin olen tainnut nähdä kerran, Bertuzzin monet kerrat. Shanahania liikaakin, kiitos Canalin jääräpäisyyden.
Mun mielestä vaan eurooppalaiseen kaukaloon sopii huomattavasti paremmin käväisemään Datsyuk, Kovalchuk tai vaikkapa Martin St.Louis kuin Nolan tai Bertuzzi. Avainsanana eurooppalainen kaukalo sekä eurooppalainen pelityyli; Nolan ja Bertuzzi ovat kuin tehtyjä pienempään kaukaloon ja pohjois-amerikkalaiseen pelityyliin.

Btw. Olen suuri voimahyökkääjien ystävä enkä pahemmin välitä mikkihiiri-pelaajista. Tänne pelaamaan hiihtelevän power forwardin on vain muutettava pelityyliään niin paljon, että mistään power forwardista ei enää ole kyse. Maalille voimalla rynnivän pelaajan voi tietysti lukea voimahyökkääjäksi, mutta kuvitelkaapa esimerkiksi Nolanin tai Tkachukin intensiivisyydellä pelaava pelaaja koto-Liigaan. Tietäähän sen miten siinä käy tässä sarjassa.

Btw2. Jos Tenkrat on sun kategoriassa voimahyökkääjä, niin siinä tapauksessa ei muuta kuin lisää voimahyökkääjiä, kiitos.
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Viestin lähetti Jeff

Olisiko syy se, että vuosi sitten Junno ei Pirnestä halunnut. Kärpillä oli omasta takaa kovat sentterit, joten Junnon ei tarjonnut kunnon sopparia. Toivottavasti Essi ei ole vetänyt hernettä nenuun siitä, koska minä haluaisin kyllä hänet Kärppä paidassa nähdä.

Poijjaat ette ole lukeneet tarpeeksi Jatkoaikaa, kyllähän tästä puhuttiin täälläkin aikanaan. Eli kyllä Junno olisi enemmänkin maksanut kuin Tappara mutta Tapparassa tiedettiin mistä kana kusee ja hommattiin Essin paremmalle puoliskolle Tampereelta työpaikka. Eli perheen kokonaistulot ratkaisi. Hyvä vinkki Junnolle seuraava kertaa varten.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti hermano
Tapparassa tiedettiin mistä kana kusee ja hommattiin Essin paremmalle puoliskolle Tampereelta työpaikka. Eli perheen kokonaistulot ratkaisi. Hyvä vinkki Junnolle seuraava kertaa varten.

No eiköhän pistetä sitten rouva Essi Kärppien cheerleaderiksi!

Minä uskon, että mikäli Kärpät olisi totissaan Essin halunnut, olisi Kärpät Essin myös saanut. Viime kauden puolivälissä Essi ei kuitenkaan ollut pelannut mitenkään ihmeellisesti vähään aikaan, joten mitään polttavaa intohimoa hänen saamiseksi Kärppänuttuun ei tainnut olla. Vasta sopparin jälkeen alkoi mies paukuttelemaan maaleja huippuhyökkääjän malliin.

Toivottavasti kotiseutu painaa kuitenkin ensi kaudella miehen vaakakupissa riittävästi, jotta mies pikkupedoissa nähdään.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
BA:lle vielä tuosta sopeutumisesta. Euroopassa ennen pelaamattomia pelaajia oli mielestäni kolme: Fleury sopeutui hyivn, Sandersson, pelasi hyvin, haukkui H-linnan ja Glen Andersson floppasi. Eli Euroopassa pelanneille, kyllä. Ikänsä pikkulootassa pelanneilla menee aina vähän totutellessa. Edelleenkin mielipitteni on, se että otetaan vaikkap nyt Suomeen paluuta havitteleva Rosa heti kuin jätetään paikka Nashille.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti Tepa
BA:lle vielä tuosta sopeutumisesta. Euroopassa ennen pelaamattomia pelaajia oli mielestäni kolme: Fleury sopeutui hyivn, Sandersson, pelasi hyvin, haukkui H-linnan ja Glen Andersson floppasi. Eli Euroopassa pelanneille, kyllä. Ikänsä pikkulootassa pelanneilla menee aina vähän totutellessa. Edelleenkin mielipitteni on, se että otetaan vaikkap nyt Suomeen paluuta havitteleva Rosa heti kuin jätetään paikka Nashille.

No no! Otanta on pieni ja Glen Andersonhan oli jo jäähdyttelijä Lukossa pelejä kertyi huimat 4 tehoin 1+1.

Viestin lähetti Kidd
Btw2. Jos Tenkrat on sun kategoriassa voimahyökkääjä, niin siinä tapauksessa ei muuta kuin lisää voimahyökkääjiä, kiitos.

No huumorilla vedinkin tuon, eli "eurooppalainen voimahyökkääjä". Tenkrat tosissaan taklaa huomattavan paljon vaikka muut ominaisuudet ovatkin sitten puhdasta snaipperia.

Kidd on kyllä oikeassa, että paremmin tänne sopisivat nuo polkukoneet tyyliin St Louis ja Kariya, mutta oma mielenkiinto kohdistuisi näihin pf:hin, jotka ovat hyviä liikkumaankin. Shanahanhan ei mikään nopea eikä ketterä varsinkaan ole, ei ainakaan enää.

Uskon, että SM-Liigan taklaavimpaan eurooppalaiseen kiekkoon olisi näiden kovempien luiden helpompi kuitenkin sulautua kuin Venäjälle tai Ruotsiin. Tosin taitaapa suurin osa NHL-miehistä pitää sapatiivuoden tai pelailla paikallisissa sarjoissa. Niin ja kyllähän ne pojat boxissa istusivat sen verran paljon, että nähtäisiin sekin ihme, että Kake vilttittäisi Nashia, hähä! Meriitti sekin.

No kunhan saadaan nuo omat pojat tänne.

Eilen tuli Canalilta NJ-NYI peli. Täytyy kyllä sanoa, että Niinimaa oli kentän huonoimpia pakkeja :P
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
NHL-lakon aikana Suomessa pelanneista myöskään TuTon Ted Donatolla ja Kiekko-Espoon Shawn McEachernilla ei ollut aiempaa kokemusta eurokaukaloista.

Näistähän McEachern floppasi Espoossa niin pahasti, että sai potkut ja mies korvattiin Mariusz Czerkawskilla. (joka sitten pelasikin mainiosti) Donatosta itselleni jäi suhteellisen väritön kuva seurakaveri-Nummisen varjossa, mutta miestä TuTossa tarkemmin seuranneilla saattaa olla erilainen mielipide.


Black Adderin aiemmin kirjaamasta listasta puuttuvat McEachern (8.1+3=4), Czerkawski (7.9+3=12), Ilveksen Mikko Mäkelä (18.3+11=14) ja Lukon Glenn Anderson (4.1+1=2)
 
Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
tuota, kun muisti ei riitä noin kauas. Minkä ihmeen takia T.Numminen pelasi tutossa eikä tapparassa!? Melkoinen epäkohta, kun muistaa äijän lausunnot tapparasta.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Nummisilla oli rankkoja erimielisyyksiä Tapparan silloisen johdon kanssa. Muista joukkueista TuTon Teppo valitsi koska velipoika Teemu pelasi tuolloin siellä.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
McEachernillä (ainakin 1991) ja Donatolla oli muistaakseni kokemusta MM-kisoista, joten siinä mielessä eurooppalaiset kaukalot eivät olleet täysin outoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös