NHL-lähetykset netissä

  • 3 731 366
  • 9 711

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko kenelläkään tuota hockeystreamsia käytössä? Lähinnä olisin kysellyt tuon PS3-softan perään, että miten toimii? Entä onko muuten ollut ongelmia palvelun kanssa? Tuon saa kuitenkin puoleen hintaan Gamecenteriin verrattuna ja tuolla sivulla olevan vertailun perusteella vaikuttaa jopa paremmalta palvelulta.
 

Schadowan

Jäsen
Onko kenelläkään tuota hockeystreamsia käytössä? Lähinnä olisin kysellyt tuon PS3-softan perään, että miten toimii? Entä onko muuten ollut ongelmia palvelun kanssa? Tuon saa kuitenkin puoleen hintaan Gamecenteriin verrattuna ja tuolla sivulla olevan vertailun perusteella vaikuttaa jopa paremmalta palvelulta.

Voisin listata plussat ja miinukset, käytin palvelua 2 vuotta:
Miinukset:
- Periaatteessa laiton palvelu, joka voidaan lopettaa minä hetkenä hyvänsä. Toimii maassa, jossa muiden "tuottaman" striimin tarjoaminen ns. omana palveluna on sallittua. Aika jännä.
- Mikäli katsoo livenä matseja, niin mitään hd-tasoista lähetystä et tule lähellekkään saamaan. Striimien taso heittelee aika paljon, mutta kyllä sieltä kiekon erottaa. Se kai on hyvän/ok:n striimin merkki.
- Serverit ovat sitä tasoa, että suosittujen matsien katsominen aiheuttaa joskus helvetin pahaa ruuhkaa, näin ollen homma tökkii ja lähetys pätkii.

Plussat:
-Edullinen
-Pystyy katsomaan archivesta pelejä aika mukavasti.
-Palvelu tarjoaa (tai ainakin tarjosi) myös WJC:n, MM-kisat, NHL draftin, Memorial Cupin.. Näistä jäi ainakin hyvät muistikuvat.

Jos siis unohtaa palvelun laittomuuden (laittomastihan tässä ollaan Gamecenterin käyttäjiäkin, joten...) niin aika hyvä paketti, varsinkin eurooppalaiselle käyttäjälle, koska suurin osa matseista tulee katsottua Archivesta. Nuo live-matsit olivat vaan sitä tasoa, että en jaksanut palvelua enää uusia.

EDIT: Niin ja PS3:sta ei ole mitään hajua.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mitkä sitten ovat tuon palvelun suosituimpia matseja? Tarkoitan siis, että itse tulee kyllä kytättyä juurikin viikonlopun ajoissa alkavat matsit aina, jotka ovat varmaan suosituimpia Euroopassa. PA:ssa varmaan sitten öisin tulevat matsit ovat pääsääntöisesti suositumpia ajankohdan vuoksi?

Joo ei tuo paljon "laittomammalta" vaikuta kuin Gamecenterkään tällä hetkellä. Oma etiikka kyllä taistelee vastaan, mutta Elisan kaapeliverkon uhrina ei hirveästi ole valinnan varaa, jos meinaa seurata NHL:ää.

Ja kuuntelen mielelläni vielä kommentteja tuosta PS3-softasta, jos jollakin on kokemuksia.
 

jonesi75

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
jos ei ole tosiaan tuohon proxy ja verkkoliikenne asiaan perehtynyt, niin rautalankakäytännössä,

onko nämä välityspalvelimet kenenkä ylläpitämiä, eli voivatko nämä olla kenen tahansa koti tietokoneita palvelinkäytössä, ja kun syötät tänne kerran luottokortti tietosi niin palvelin ylläpitäjälläkin sen jälkeen on ne ja seurauksena gamecenter saattaakin maksaa koko visan luottorajan verran..

Tietty onhan se mukava rahoittaa jonkun räppääjän tennari kauppoja jenkeissä ;)
 

Fat Jesus

Jäsen
Jos jonesi75 luit ohjeet kokonaan niin varmaan havaitsit että siinä vaiheessa kun laitat luottokorttinumeron, proxyn EI tarvitse enää olla päällä.

(laittomastihan tässä ollaan Gamecenterin käyttäjiäkin, joten...)

Jos tarkkoja ollaan niin tuskin mitään laitonta tässä on, ehkä jonku palvelun käyttäjäehtoja venytetään.
 

corleoniz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
NHL Vault

Jos se on vielä mahdollista, niin suosittelen NHL Vault -palvelua ennen kuin sekin blokataan. Sehän kuuluu siis GCL:een mutta voidaan myös ostaa erikseen naurettavan (epäilyttävän) edulliseen hintaan 5 dollaria /kk. Sinne arkistoidaan kaikki pelit ja ne ovat katsottavissa kokonaisuudessaan ja tiivistettynä ilmeisesti jo muutaman tunnin kuluessa lähetyksestä. Lisäksi siellä on klassikkomatseja ja kaikki pelit neljältä viime kaudelta.

Itse ainakin kallistuisin ehdottomasti tähän ratkaisuun ennemmin kuin johonkin Hockeystreamsiin, jonka live-lähetykset eivät ainakaan pari-kolme vuotta sitten toimineet ollenkaan siedettävästi.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Jos se on vielä mahdollista, niin suosittelen NHL Vault -palvelua ennen kuin sekin blokataan.

Tuo on kyllä halpa palvelu sisältöön nähden, ja varmasti täällä aliarvostettu. Se että saat klassikkopelejä katsoa 3.60€/kk, ja vielä uudempien matsien jälkilähetykset on naurettavan halpa.

Edit: Verrataan nyt hintaa vaikka urhoplay matsiin 9€/matsi, niin tuosta saat melkein 3kk samaan rahaan ihan eritason sisältöä! :D
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Joo, no se voi olla, itse olen vaan muiden kommentteja lukenut siitä aiheesta. Jotain klassikko pelejä on kyllä tullut itsekin katteltua, ja ne nyt ainakin on kokonaan! Joten pahoittelut, jos tietoni oli väärässä tässä asiassa..
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuo Vault on kyllä itselle ainakin liian kallis palvelu. Ehkä 1$/kk olisin valmis maksamaan. Ikinä kuitenkaan ole aikaa katsella noita klassikkomatseja. Samoin kuin jälkilähetyksiin ei riitä innostus panostaa, kun tulos on kuitenkin jo tiedossa. Ehkä jotain hyväksi kehuttua peliä voisi kelailla. Sama hajoilu siis jatkuisi ilmaisten nettistreamien seurassa kuin tähänkin asti tällä kaudella. Ikävä on sua Espn America!
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Itse tilasin juuri Vaultin ja kyllä sieltä ne edellisen yön pelit jo näkee. Vault on siis ikään kuin se ESPN Playerin On Demand -osio + lisänä klassikkomatsit ja koosteet. Vaikuttaa tosi hyvältä palvelulta, kun suhteuttaa hintaan. 1600 kbs -streamit näyttäis pyörivän ainakin mun koneella erinomaisesti.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Itse tilasin juuri Vaultin ja kyllä sieltä ne edellisen yön pelit jo näkee. Vault on siis ikään kuin se ESPN Playerin On Demand -osio + lisänä klassikkomatsit ja koosteet. Vaikuttaa tosi hyvältä palvelulta, kun suhteuttaa hintaan. 1600 kbs -streamit näyttäis pyörivän ainakin mun koneella erinomaisesti.

No jos matsit on kokonaisia, niin kyllä 5$/kk on tosi vähän. Pystytkö heittään infoo joku päivä kun olet käyttänyt Vaultia, että onko miten aikaisin aamusta matsit katsottavana.
 

conductor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Wild
mulla on Boxee Box mediasoitin ja siinä Nhl gamecenter aktivoituna. Toimii tosi hyvin. Ehdin siis tilaamaan hyvissä ajoin,kun vielä oli mahdollisuus.
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
No jos matsit on kokonaisia, niin kyllä 5$/kk on tosi vähän. Pystytkö heittään infoo joku päivä kun olet käyttänyt Vaultia, että onko miten aikaisin aamusta matsit katsottavana.
HF-boardsilla nimimerkki Zat kirjoitti tällaista: "The night's games are available in full and as 10-minute condensed versions very quickly, a couple of hours after the games' end." Joku skotti, jolla on nimenomaan pelkkä Vault eikä GCL:ää, käytti ilmaisua "within hours". Varmasti tossa pelien tulemisessa Vaultiin on jokin verran pelien sisäistä vaihtelua (ainakin ESPN Playerin kohdalla oli), mutta ainakin mulle tärkeintä on päästä näkemään edellisen yön matsit seuraavana iltana, ja se näyttäisi ainakin toteutuvan aika varmuudella.

Hinta tuntuu tosiaan lähes poskettoman alhaiselta, mutta kannattaa muistaa että palvelu on alunperin suunniteltu nimenomaan pohjoisamerikkalaisille, joilla ne matsit ovat prime time -aikaan, eivät keskellä pimeintä yötä. Tuskin täällä olisi kovin kovassa huudossa sellainen palvelu, josta näkisi SM-liigan pelejä jälkikäteen ja siinä sivussa jotain vanhoja maikkarin Hockey Night -matseja. Me eurooppalaiset fanit ollaan tietysti totuttu katsomaan pelejä jälkikäteen ja yleensä tulosten kuulemisen onnistuu myös välttämään. Jossain Torontossa tuskin onnistuisi se, ettei koulu-/työpäivän aikana kukaan spoilaa lopputulosta ja voi katsoa illalla pelin Vaultista vielä jännityksen kanssa.
 
No jos matsit on kokonaisia, niin kyllä 5$/kk on tosi vähän. Pystytkö heittään infoo joku päivä kun olet käyttänyt Vaultia, että onko miten aikaisin aamusta matsit katsottavana.

Klo 8.41 on yöllä klo 2.00 (?) pelattu Buffalo-Carolina tuorein tarjolla oleva ottelu.

Toinen yöllä pelattu peli Anaheim-San Jose on nähtävissä klo 9.45.

Nämä eivät ole mitään just tuolla hetkellä katsottavaksi tulemisen aikoja, vaan aikoja jolloin minä löysin ne arkistosta. Eli hyvin pelaa palvelu!
 
Viimeksi muokattu:

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Klo 8.41 on yöllä klo 2.00 (?) pelattu Buffalo-Carolina tuorein tarjolla oleva ottelu.

Toinen yöllä pelattu peli Anaheim-San Jose on nähtävissä klo 9.45.

Nämä eivät ole mitään just tuolla hetkellä katsottavaksi tulemisen aikoja, vaan aikoja jolloin minä löysin ne arkistosta. Eli hyvin pelaa palvelu!

Ovatko nämä myös ihan kokonaisia matseja vai niitä ronskin kymmenen minuutin pituisia pätkiä otteluista?
 

Herhiläinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Kraken, Kiekko-Espoo
Ovatko nämä myös ihan kokonaisia matseja vai niitä ronskin kymmenen minuutin pituisia pätkiä otteluista?
Kyllä ovat. Mainitut matsit löytyvät sekä kokonaisina että noin 10 minuutin koosteina.

On kyllä todella hyvältä tuntuva palvelu tämä Vault ja halpakin vielä, vaikka itseäni vieläkin sattuu takamuksesta kun kuitenkin GCL:n olisin halunnut. Kuitenkin erinomainen on tämä Vault jos pärjää jollain muulla tavalla suorista otteluista tai niiden puutteesta. Jos Vault alkaa kyllästyttämään niin sen ostamissivulla kerrottiin, että sen voi lopettaa milloin tahansa eli ei tarvitse sitoutua koko kaudeksi tms.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Ovatko nämä myös ihan kokonaisia matseja vai niitä ronskin kymmenen minuutin pituisia pätkiä otteluista?

Näyttäis olevan 2h kooste, elikkä koko ottelu.. ;) Ja aiemmin kun täällä oli puhetta tuosta tulosten spoilaamisesta tuolla GCL puolella, niin nuo uusinnat kannattas katsoa juurikin tuolta Vaultin puolelta! Siellä se ei näytä olevan spoilereita, vaan koko ottelun kohdalla menee sininen palkki. Ja jos joku löytää jonkun porsaanreiän tuohon, niin älkää tulko kertomaan tänne.. :)
 

jonesi75

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Jos jonesi75 luit ohjeet kokonaan niin varmaan havaitsit että siinä vaiheessa kun laitat luottokorttinumeron, proxyn EI tarvitse enää olla päällä.



Jos tarkkoja ollaan niin tuskin mitään laitonta tässä on, ehkä jonku palvelun käyttäjäehtoja venytetään.

Sori, en lukenut riittävän ajatuksella..kiitos.
 

pyhimys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Tuli ostettua tuo Vault, vaikka olenkin lähdössä just reissuun eikä pysty katsomaan matseja melkein kolmeen viikkoon. Ei vaan pysty riskeeramaan, että tämäkin palvelu vietäisiin nenän edestä. Näin äkkivilkaisulla näyttäisi olevan kaikki tämän kauden matsit kokonaisuudessaan ja koosteena katsottavissa archivesta (ml. tosiaan nuo viimeyön pelit). Kuvanlaatuna valittavissa 1600 kbps ja 800 kbps.

Hintahan on suorastaan naurettavan alhainen, kun itse en muutenkaan katso kovin montaa ottelua kauden aikana livenä. Toivotaan nyt, että saisi edes tämän palvelun pitää:) vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta...
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Tuolla nhl.com sivustolla sanotaan, että vaultin voi lopettaa soittamalla numeroon... onko kukaan huomannut muuta tapaa lopettaa tilausta. Itse en ainakaan huomannut kun yritin etsiä. Vähän tuntuis omituiselta jos joutuis tollasen takia alkaa amerikkaan soittelemaan.
 

Herhiläinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Kraken, Kiekko-Espoo
Tuolla nhl.com sivustolla sanotaan, että vaultin voi lopettaa soittamalla numeroon... onko kukaan huomannut muuta tapaa lopettaa tilausta. Itse en ainakaan huomannut kun yritin etsiä. Vähän tuntuis omituiselta jos joutuis tollasen takia alkaa amerikkaan soittelemaan.
GameCenter Livestä sanottiin samaa, mutta ainakin sen pystyi myös perumaan sähköpostilla, vaikka sitä ei erikseen mainittu virallisena tapana ehdoissa. Luulisi, että Vaultin pystyy myös lopettamaan samalla tavalla, mutta en tästä päätäni pantiksi laita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös