Kerratkaapas minulle, kun nyt on sellainen tilanne, että pelejä näen vain netin kautta tulevaisuudessa, että
a) Näkyykö Gamecenter Suomessa?
b) Viaplay, onko mistään kotoisin?
c) Pitääkö tyytyä pelkiin räkäsiin striimeihin?
Vastaus kaikkiin kysymyksiin.
a) näkyy
b) viaplay on sama asia kuin gamecenter, loggaat itsesi sisään viaplay.fi sivulla josta linkin kautta pääset game centeriin. Miksi homma toimii näin? Viasat osti tv oikeuksien lisäksi nettioikeudet NHL peleihin viime syksynä. Viasat ei lähtenyt itse rakentamaan (onneksi) game center kopiota vaan yksinkertaisesti tuli "välikädeksi" tähän systeemiin mukaan.
c) Ja mitä tulee Game Centerin ominaisuuksiin (en tiedä oletko käyttänyt aiemmin?), niin kuvanlaatu on HD. Jos on hidas/epävarma netti niin asetuksista voi valita best available tason jolloin kuva ei ikinä pätki vaikka netti jostain syystä lagaisikin. Vain kuvan ja äänenlaatu muuttuu hetkellisesti huonommaksi. Ruudun voi jakaa jopa 4 eri pelin kesken. Pystyt kelaamaan taaksepäin, hidastamaan kuvaa, valita koti/vieras selostuksen yms.
Ehkä kätevin juttu on se, että lähetyksen voi kelata alkuun jos hyppää kelkkaan vaikka pari tuntia pelin alkamisen jälkeen. Itse monesti tein juuri näin esim. klo 02-04 alkavien pelien kanssa. Lähetys päälle, kelaa alkuun, katso, kelaa erätauot yms yli (jos et jaksa katsoa). Saa helposti tunnin pari nukkumisaikaa per yö lisää (viikossa 5-10 tuntiin) joka kyllä tuntuu huomattavasti HC NHL seuraajan jaksamisessa läpi rankan kauden :) Ja monesti kolmannessa erässä olinkin jo "LIVE" tilanteessa, eli kiinni reaaliajassa.
Tai sitten et aamulla katso teksti tv:ltä tuloksia ja katsot pelin arkistosta seuraavana päivänä.
Suosittelen ehdottomasti viaplaytä ja NHL Game Centeriä kaikille kiekon ystäville. Tää on suorastaan mullistanut oman NHL seuraamisen. Eikä hintakaan vie konkurssiin.