NHL-lähetykset netissä

  • 3 718 736
  • 9 696

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mitenhän tuo ens yön internet uudistus vaikuttaa Gamecenteriin ja varsinkin PS3 palveluun? Minun tuurillahan koko paska lakkaa toimimasta just ku peli alkaa. Oisivat vaikka seuraavana yönä aloittaneet.

Voiko joku nörtti valaista asiaa?
http://www.iltasanomat.fi kertoo nettiuudistuksesta

Ei ilmeisesti ala heti vaikuttaa juuri mihinkään, ja sittemminkin suurimmat sovellukset selvinnevät vain päivityksillä.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Anyone striimiä tärkeään peliin? wiziwig heittää gateway-erroria.

no probs. lähti toimiin. :-)
 

rottamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottawa Senators
Mitenköhän Game centerin kanssa käy ensi kaudella, kun eikös kauden alla ollut jotain juttua, että tilaus uusiutuisi automaattisesti seuraavalle kaudelle? En muista niitä sopimusehtoja niin tarkkaan, mutta olisiko tässä mahdollisuus päästä nauttimaan palvelusta jatkossakin ilman viasatin puoleen kääntymistä.

Tätä on tullut tässä itsekin mietittyä pitkät tovit. Tilausvahvistuksessa ainakin sanotaan näin:
Auto-Renew Makes it Easy!
Your subscription will be automatically renewed annually in conjunction with our Early Bird offer. Please keep this email for reference.

Toisaalta tuossa vaiheessahan ei vielä Viasatilla kai näitä oikeuksia ollut.
Ei kai tässäkään taas auta muu kuin toivoa parasta.

Itse olen katsellut noita pelejä pleikkarin kautta ja se on kyllä ollut oikein mukavaa. En oikein saanut selville, onnistuuko pleikkarin kautta katselu Viasatin palvelulla vaikka palstaa luin?
 

Rännikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold, Philadelphia Flyers
Wizwig tarjoilee jotain streamia tuntia ennen lähetystä. TSN:ltä voi varmaan taas katsella suorana niin kuin viime vuonna. Taisi NHL.comistakin nähdä, en muista varmaksi.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
En saanut tietooni tuosta Frenzy-ketjusta, joten kysytään täältä kun täällä se viesti ei huku muiden joukkoon. Tietääkö siis joku että mihin aikaan TSN:n/NHL:n lähetys loppuu?
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Onko joku peruuttanut Vaultin (tai Gamecenterin) tilausta puhelimitse? Sähköpostissa sanotaan näin:

"To cancel your subscription, please call customer service at 866-210-6349 in North America and 407-708-1356 internationally between the hours of 3pm and 1am ET"

Mitäköhän siellä puhelimessa oikein pitää selittää? Tuntuu jotenkin idiootilta, ettei sitä tilausta voi peruuttaa sähköpostitse, kun veikkaan että esim. suomalaiset nimet saattavat tuottaa lieviä vaikeuksia sille puhelimessa vastaavalle asiakaspalvelijalle.
 

Ovechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, Leo Komarov ja Raimo Summanen
Olikos tuo lähetys vain eilisen vai onko tänäänkin jotain lähetystä tulossa?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Itse olen katsellut noita pelejä pleikkarin kautta ja se on kyllä ollut oikein mukavaa. En oikein saanut selville, onnistuuko pleikkarin kautta katselu Viasatin palvelulla vaikka palstaa luin?

Kyselin tästä Viasatin asiakaspalvelusta ja hieman epävarman vastauksen perusteella ei näkyisi. Täysin varma ei asiakaspalvelun henkilö ei tuntunut kuitenkaan olevan.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Kerratkaapas minulle, kun nyt on sellainen tilanne, että pelejä näen vain netin kautta tulevaisuudessa, että

a) Näkyykö Gamecenter Suomessa?

b) Viaplay, onko mistään kotoisin?

c) Pitääkö tyytyä pelkiin räkäsiin striimeihin?
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Minäkin katsoin viime vuonna NHL:ää vain netin välityksellä.

Ainakin viime vuonna homma pelasi todella hienosti, kun vain maksoi Viaplayn. Viaplayn kautta puolestaan pääsi GameCenteriin, joka on takuuvarmasti huippuluokkaa. Tarjolla kun on muun muassa alkuperäisselostus, useampia kuvanlaatuja ja mahdollisuus jälkilähetyksiin.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Kerratkaapas minulle, kun nyt on sellainen tilanne, että pelejä näen vain netin kautta tulevaisuudessa, että

a) Näkyykö Gamecenter Suomessa?

b) Viaplay, onko mistään kotoisin?

c) Pitääkö tyytyä pelkiin räkäsiin striimeihin?

Vastaus kaikkiin kysymyksiin.

a) näkyy
b) viaplay on sama asia kuin gamecenter, loggaat itsesi sisään viaplay.fi sivulla josta linkin kautta pääset game centeriin. Miksi homma toimii näin? Viasat osti tv oikeuksien lisäksi nettioikeudet NHL peleihin viime syksynä. Viasat ei lähtenyt itse rakentamaan (onneksi) game center kopiota vaan yksinkertaisesti tuli "välikädeksi" tähän systeemiin mukaan.
c) Ja mitä tulee Game Centerin ominaisuuksiin (en tiedä oletko käyttänyt aiemmin?), niin kuvanlaatu on HD. Jos on hidas/epävarma netti niin asetuksista voi valita best available tason jolloin kuva ei ikinä pätki vaikka netti jostain syystä lagaisikin. Vain kuvan ja äänenlaatu muuttuu hetkellisesti huonommaksi. Ruudun voi jakaa jopa 4 eri pelin kesken. Pystyt kelaamaan taaksepäin, hidastamaan kuvaa, valita koti/vieras selostuksen yms.

Ehkä kätevin juttu on se, että lähetyksen voi kelata alkuun jos hyppää kelkkaan vaikka pari tuntia pelin alkamisen jälkeen. Itse monesti tein juuri näin esim. klo 02-04 alkavien pelien kanssa. Lähetys päälle, kelaa alkuun, katso, kelaa erätauot yms yli (jos et jaksa katsoa). Saa helposti tunnin pari nukkumisaikaa per yö lisää (viikossa 5-10 tuntiin) joka kyllä tuntuu huomattavasti HC NHL seuraajan jaksamisessa läpi rankan kauden :) Ja monesti kolmannessa erässä olinkin jo "LIVE" tilanteessa, eli kiinni reaaliajassa.

Tai sitten et aamulla katso teksti tv:ltä tuloksia ja katsot pelin arkistosta seuraavana päivänä.

Suosittelen ehdottomasti viaplaytä ja NHL Game Centeriä kaikille kiekon ystäville. Tää on suorastaan mullistanut oman NHL seuraamisen. Eikä hintakaan vie konkurssiin.
 

Tanechoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, AC Oulu, SJS, Tottenham
Vastaus kaikkiin kysymyksiin.

a) näkyy
b) viaplay on sama asia kuin gamecenter, loggaat itsesi sisään viaplay.fi sivulla josta linkin kautta pääset game centeriin. Miksi homma toimii näin? Viasat osti tv oikeuksien lisäksi nettioikeudet NHL peleihin viime syksynä. Viasat ei lähtenyt itse rakentamaan (onneksi) game center kopiota vaan yksinkertaisesti tuli "välikädeksi" tähän systeemiin mukaan.

Mitenkäs tämä Viaplay on Gamecenter PS3-appin kans? Viime kaudella ostin suoraan Gamecenterin ja pystyin katsomaan pleikkarin kautta, mutta onnistuuko tämä sama, jos hankkii tuon Viaplayn?
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Mitenkäs tämä Viaplay on Gamecenter PS3-appin kans? Viime kaudella ostin suoraan Gamecenterin ja pystyin katsomaan pleikkarin kautta, mutta onnistuuko tämä sama, jos hankkii tuon Viaplayn?

En osaa sanoa, sillä en omista ps3:sta enkä äkkiseltään löytänyt tietoa googlaamallakaan. Mutta periaatteessa jos loggaaminen ps3:lla viaplay.fi:hin onnistuu ja sitä kautta pääsee GCL:ään niin mikä jottei.

Olen itse kytkenyt läppärin RGB tai HD piuhalla telkkariin ja katsellut sitä kautta matsit.
 
Tuosta Viaplaysta vielä. Eli näkyykö sen kautta jok'ikinen NHL matsi livenä? Kuvanlaadusta olikin jo puhetta ja uskon sen riittävän mainiosti. Houkuttelisi kyllä tuo palvelu kovasti. Huomasin, että iPhonellekin oli tullut oma Viaplayn sovellus, jonka kautta katselu onnistuu. Hyvä lisähoukutin sekin tämän palvelun tilaamiselle.

Nyt kun vilkaisin noita Viaplayn sivuja, niin siellä on ostettavissa kolmesta eri paketista. Tuo paketti johon noi NHL-matsit sisältyy, niin tulee myös joku hiton TV- ja elokuvapaketti. Ja noista maksan sitten 17 euroa kuukaudessa. Eikö tosiaan ole mitään pakettia pelkästään NHL-matseille. Vai voiko sen Gamecenterin tilata suoraan tänne peräpohjolaan? Jos, niin mihin hintaan? Epäilen kyllä, ettei voi nyt kun Viasatilla on oikeudet täällä. Ei vaan kiinnostaisi hommata lisää mitään leffakanavia kun haluan lätkää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös